Amplitube 3 / Engl - Soldano Presetleri

ENGL Powerball ve Soldano

x.jpg
y.jpg


Ses örneklkeri Post Eq eklenmemiş halleridir. Kolay gelsin.


 
Son düzenleme:
Soundlar güzel geliyor gelmesine de, dijital platform başından beri bu tip hi-gain işlerinde (özellikle de kabin simülasyonu ayağında) oldum olası başarılıydı. Mesele daha arada kalan tonlarda da aynı başarıyı yakalamak. Ben iyi bir analog pedaldan aldığım verimi dijital preamfilerden almakta zorlanıyorum açıkçası. Bu tarz hi-gain soundlarda zaten her şey kompresli, tuşenin-dinamiklerin anlamı filan pek kalmıyor. Dolayısıyla da bu gibi unsurları tartamıyoruz. Mesela bir Richie Kotzen veya Gary Moore ya da Joe Bonamassa vari işlere ne kadar girilir insan merak ediyor.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #3
Zaten olay yaptığın türle çok alakalı bir olgu dostum. Bu tarz vst'ler, evde DI çıktısını reamp ile kullanarak kafandaki en iyi sonucu almaya yönelik çözümler. Yoksa gideyim şu şu adamın tonunu yakalayım diye yola çıkarsan yaş iş. O adamların kullandığı chainin aynısını gerçek olarak evde bire bir dizsen yine aklında şüphe kalır. Amaç Home Studio kayıt kalitesinde ne kadar verirse diye yola çıkılarak varabileceğin en iyi noktaya varmaktan ibaret.
 
amp simlerde zor olan hi gain tonları yakalamaktır aslında gain/saturation daha fazla olduğu için...blues, rock tonları yakalamak daha kolay simlerle...aynısı olmaz tabi özellikle çalım zevki vs açısından ama kayıt için tatmin edici olur diye düşünüyorum...
 
Zaten olay yaptığın türle çok alakalı bir olgu dostum. Bu tarz vst'ler, evde DI çıktısını reamp ile kullanarak kafandaki en iyi sonucu almaya yönelik çözümler. Yoksa gideyim şu şu adamın tonunu yakalayım diye yola çıkarsan yaş iş. O adamların kullandığı chainin aynısını gerçek olarak evde bire bir dizsen yine aklında şüphe kalır. Amaç Home Studio kayıt kalitesinde ne kadar verirse diye yola çıkılarak varabileceğin en iyi noktaya varmaktan ibaret.
Mesele filanca adamın tonunu yakalamaktan değil, o isimleri belli tarzları örnekleyebilmek için verdim. Daha farklı bir gain karakteristiğinin söz konusu olduğu ve dinamklerin daha fazla işin içine girdiği tarzlara yönelik ne yapılabildiğin merak ettim çünkü. Buradaki gain karakteristiği çok jenerik.
 
amp simlerde zor olan hi gain tonları yakalamaktır aslında gain/saturation daha fazla olduğu için...blues, rock tonları yakalamak daha kolay simlerle...aynısı olmaz tabi özellikle çalım zevki vs açısından ama kayıt için tatmin edici olur diye düşünüyorum...
Benim deneyimim bunun tam tersi. Gain/saturasyon daha fazla olduğu için neden daha zor o tonları yakalamak, onu da anlamadım doğrusu. Boca edilmiş gainin arkasına gömülünce bütün gitar soundları benzer hale geliyor, neden daha zor olsun ? Çalım zevki bambaşka, ona hiç girmedim ben. Ama dinamiklerin daha fazla önem kazandığı, bir nota ile diğeri arasındaki dinamik farkının fazla olduğu tarzlarda dijitalin kendini ispat etmesi daha önemli. Bangır bangır gain taa POD 1.0 zamanından beri çıkıyor zaten.
 


Çok fizzy yapıyorlar Marshall modellemelerini genelde bu dijital işlerde, güzelim Jcm sound'undan uzak buluyorum. Jcm'i Jcm yapan karakter yok.

Bu arada kayıtlar güzel ellerinize sağlık :) Orijinaliyle falan kıyaslamadan düşününce iş görür derecede. Amfileri birbirinden ayıran o karakteristik, çok ince detayların olmamasına alışığız malum, o bağlamda düşünmek lazım.

Foruma koymuştum eskiden ama buraya da koyayım tekrar, zamanında Pentagram - Tigris'in ritm gitarları üstünde bir deneme yapmıştım. Bu da gerçek Engl (e530) kaydı olarak kenarda dursun, belki birilerinin işini görür.
 
Amfinizi çaldığınız semtde bile farklılık oluyor iken digital den çoookk fazla bişey beklemek bence yanlış olur. Digital kötümü? yooo 2015 de gayetde bir güzel. ama ........sonuçta bir aması var işte fark bu :)
 
Soundlar güzel geliyor gelmesine de, dijital platform başından beri bu tip hi-gain işlerinde (özellikle de kabin simülasyonu ayağında) oldum olası başarılıydı. Mesele daha arada kalan tonlarda da aynı başarıyı yakalamak. Ben iyi bir analog pedaldan aldığım verimi dijital preamfilerden almakta zorlanıyorum açıkçası. Bu tarz hi-gain soundlarda zaten her şey kompresli, tuşenin-dinamiklerin anlamı filan pek kalmıyor. Dolayısıyla da bu gibi unsurları tartamıyoruz. Mesela bir Richie Kotzen veya Gary Moore ya da Joe Bonamassa vari işlere ne kadar girilir insan merak ediyor.
gary moore 90-95 arası kullandı , başkaaaa vs vs

Demem o ki ; Ferrari kullanan herdaim illaki 300 basmıyor :) tatlı tatlı 120 km ilede gidiyor
 
Soundlar güzel geliyor gelmesine de, dijital platform başından beri bu tip hi-gain işlerinde (özellikle de kabin simülasyonu ayağında) oldum olası başarılıydı. Mesele daha arada kalan tonlarda da aynı başarıyı yakalamak. Ben iyi bir analog pedaldan aldığım verimi dijital preamfilerden almakta zorlanıyorum açıkçası. Bu tarz hi-gain soundlarda zaten her şey kompresli, tuşenin-dinamiklerin anlamı filan pek kalmıyor. Dolayısıyla da bu gibi unsurları tartamıyoruz. Mesela bir Richie Kotzen veya Gary Moore ya da Joe Bonamassa vari işlere ne kadar girilir insan merak ediyor.

Hiç Sansamp GT2 ( Amfi + Kabin Sim. ) + Boss GT8 ( Efekt ünitesi ki Nuno Rihanna'nın arkasında çalarken kullanıyordu ) + Full Flat Response 12'' active monitör denediniz mi ? Araya lezzete göre
 
Hiç Sansamp GT2 ( Amfi + Kabin Sim. ) + Boss GT8 ( Efekt ünitesi ki Nuno Rihanna'nın arkasında çalarken kullanıyordu ) + Full Flat Response 12'' active monitör denediniz mi ? Araya lezzete göre
Bu tip hibrit setuplardan gayet iyi verim alınıyor zaten. Ben de evde bu tip şeyler yapıyorum. Kabin simülasyonu dijitalde gayet iyi. Ama preamfi kısmı ı -ıh. O Sansamp'ın yerini halen dijital bir şey tutmuyor mesela:)
Not: Geçenlerde "Nuno ne yapıyor ne ediyor acaba şimdilerde ?" diye bir aklıma düşmüştü. Cevabı aldım sayenizde. Greg Howe'un Enrique Iglesias'a çalmasından sonraki ikinci facia. Paranın gözü kör olsun yahu:)
 
Benim ne demek istediğimi anlatması açısından çok yerinde olmuş bu. Cansız, tek boyutlu ve steril geliyor dijitalde tonlar. Kötü değil, kayıtta belli ölçüde kabul edilebilir, ama gerçeğini duyduktan sonra hissedilen fark çok çarpıcı.
Elbette komşularla sağlıklı ilişki açısından dijital, ona lafım yok:)

Mesele sadece tonda değil duyarlılıktaki hassasiyet çok farklı. Çalarken daha çok farkedilecek bir şey. Onun dışında adamlar amfinin isterlerse yüzde yüz doğru frekans verenini dijitalize etsinler ama olay kabin'de bitiyor. Kayda alırkende mikrofonda. Amplitube kabin sim. impulse'lara göre bile zayıf kalıyor. Impulse'lar bir nebze durumu düzeltsede low frekanslarda sıkıntı çıkacak. O air hadisesi kayboluyor. Ama ilk çalınan marshall tonunda da low frekanslar miksajda eq ile yok ediliyor bas gitara yer açmak için. Yani bir sürü karşılaştırma kıstası var. Asıl karşılatırılması gereken Marshall miksaj tonu ile amplitube olabilir. Dijital Vst'ler bir amaça için yapıldılar o da : Kayıt.
 
Son düzenleme:
Bu mesele Kemper forumunda tartışıldı . Marshall profilinde Low Freq'lar kayboluyor. Açık vuruşlarda notalarda olay kusursuza yakın ama ne zaman palm muting çalınıyor o bass frekanslar yok. Ama albüm kaydına miksaj içersinde o bass frekanslar genelde traşlanan bir hadise olduğundan çok profesyonel kulaklar olmadıkça yada Anthrax - Among The Living gibi bir albüm kaydedilmeyecekse göreceli olarak durum önemsizleşiyor.

Açılış riffini dinleyin bunu dijitalde elde etmek zordur. ( Bu arada barrios high gain modellemesi daha kolay demiştin :D ) Bu şarkıdaki tonu dijital olarak yakalamak bilmiyorum mümkünmüdür helal olsun derim.

 
Bu mesele Kemper forumunda tartışıldı . Marshall profilinde Low Freq'lar kayboluyor. Açık vuruşlarda notalarda olay kusursuza yakın ama ne zaman palm muting çalınıyor o bass frekanslar yok. Ama albüm kaydına miksaj içersinde o bass frekanslar genelde traşlanan bir hadise olduğundan çok profesyonel kulaklar olmadıkça yada Anthrax - Among The Living gibi bir albüm kaydedilmeyecekse göreceli olarak durum önemsizleşiyor.

Açılış riffini dinleyin bunu dijitalde elde etmek zordur. ( Bu arada barrios high gain modellemesi daha kolay demiştin :D ) Bu şarkıdaki tonu dijital olarak yakalamak bilmiyorum mümkünmüdür helal olsun derim.


Bu tarza çok uzun süredir çok uzağım. Sevmediğim tonlar, bu nedenle bu tip bir "taraf tutma" halim olduğunu peşinen söylemem gerekir:)
Bunu açıkça itiraf ettikten sonra şunu söyleyeyim: Anthrax'ta da özelliksiz bir hi-gain tonu duyuyorum. Evet, öyle midleri komple traşlanmış çiğ bir ton değil, ama bir özellik de duyamadım. Ancak bu müziği de özelliksiz bulduğum için meseleye fazlasıyla öznel yaklaşıyor olabilirim.
 
Bu tarza çok uzun süredir çok uzağım. Sevmediğim tonlar, bu nedenle bu tip bir "taraf tutma" halim olduğunu peşinen söylemem gerekir:)
Bunu açıkça itiraf ettikten sonra şunu söyleyeyim: Anthrax'ta da özelliksiz bir hi-gain tonu duyuyorum. Evet, öyle midleri komple traşlanmış çiğ bir ton değil, ama bir özellik de duyamadım. Ancak bu müziği de özelliksiz bulduğum için meseleye fazlasıyla öznel yaklaşıyor olabilirim.

Ben o tonu güzel olduğu için koymadım. Orada açıkça bir alttan amfiden kaynaklanan bass bir frekans geliyor. Bunu dijital modellemeler yapamıyor. Marshall / Amplitube karşılaştımasında da en bariz fark bu frekanslarda . 2000 küsür Euroluk Kemper dahi low frekanslarda çuvallıyor. Ama şu var o frekanslar genelde miksajda pekde istenen bir şey değil amaç woofer patlatmak değil sonuçta. Sizin dijital modellemelerle aradığınız Kotzen, Gary Moore tonlarına ulaşmanız bu örnekteki tona ulaşmanızdan daha olası. Ama orada tondan ziyade şu anda bilgisayarda henüz başarılı olduğunu görmediğim çalımdaki dinamiklere olan duyarlılık. Bias'da varmı bilmiyorum.
 
Geri
Üst