Elektronik muzik

Arkadaslar elektronik muzil yapabilmek icin ne tur aletlere ihtiyac var ses kartı mıkserler programlar vs. Yeni baslayanlar icin ders tarzı bır site biliyomusunuz acaba?
 
Elektronik müzikte eğer canlı birşey(Vokal,gitar) kaydetmeyeceksen herhangi bir donanım'a gerek yok.

İşin kalanı ise bilgisayar üzerinde rahat ettiğin sequencer programda yapılabilabilir. Buda Cubase,Fruity Lopps, Ableton Live,Reason vs. yani çalışabildiğin herhangi bir program olabilir.

Kolay gelsin.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #3
Aslında sorduğum soru çok genel oldu biraz daha spesifikleştirmek gerekirse:

1- Vokal ve gitarda olacak ama hepsi efekt içerecek.

2- İstediğim şeyer birazda yeni başlıyacağım için güzel efektleri (reverb chorus tarzı şeyler değil direk elektronik muzige dayalı efektler misal 300 500 tarzı şeylerde olabilir :D ) nerden nasıl bulabilirim? Be elektronik muzikteki kopuk olaylarda dahil...

3- Midi klavye falan ihtiyacım varmı?

4- Ses kartı ihtiyacım çok efekt kullanacağım için elbet olacak ne lazım? Maddi bütçem max 200 ytl dir onuda 2. el alırım zaten...

5- Cubase bilgim az çok var bu tür işler için işe yarar bi programmıdır acep?

6- Bu tür kayıtlar için bulabileceğim dersler varmıdır?

Teşekkür ederim...
 
1- Bunlar için preamp lı bir ses kartı ve bir mikrofon yeterli başlangıç için. Tercihler bütçeyle orantılı.

2-300 500 tarzı ne oluyor bilemiyorum ama müziğin tarzına göre bir efekt üretilmiyor reverb her yerde reverb. Elektronik müzikteki efekt diye tabi edilen sesler synthesizer denilen aletlerden çıkarılıyor ki bu biraz zor bir iş.

3- Yani elle de yazabilirsin aynı partisyonları ama zor oldukça buda midi klavye bayağı işine yarayabilir.

4-Nerden böyle bir kanıya vardın bilemiyorum fakat bir sinyale reverb verirken ses kartı birşey yapmıyor. Olay işlemcide dönüyor.

5-Evet işe yarar fakat kolay olucağını söylemiyorum. Cubase birden çok uygulamayı içinde barındıran bir program olduğu için senin ihtiyacına yönelik özelliklerini aradan seçip çıkarman gerek buda zaman alacak bir iş.

6-Kayıt yapmanın elektronik için olanı akustik için olanı yok. Yaklaşım aynı kaydetmek istediğin sesi işine yarayacak en iyi biçimde kaydetmek. Nasılı da işin çetrefilli yanı zaten. Türkçe sınırlı sayıda kaynak olsada var. Yabancı dillerde ise sürüyle var. Biraz araştırma ile bulabilirsin istediğini.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #5
Me_ThuS demiş ki:
1- Bunlar için preamp lı bir ses kartı ve bir mikrofon yeterli başlangıç için. Tercihler bütçeyle orantılı.

2-300 500 tarzı ne oluyor bilemiyorum ama müziğin tarzına göre bir efekt üretilmiyor reverb her yerde reverb. Elektronik müzikteki efekt diye tabi edilen sesler synthesizer denilen aletlerden çıkarılıyor ki bu biraz zor bir iş.

3- Yani elle de yazabilirsin aynı partisyonları ama zor oldukça buda midi klavye bayağı işine yarayabilir.

4-Nerden böyle bir kanıya vardın bilemiyorum fakat bir sinyale reverb verirken ses kartı birşey yapmıyor. Olay işlemcide dönüyor.

5-Evet işe yarar fakat kolay olucağını söylemiyorum. Cubase birden çok uygulamayı içinde barındıran bir program olduğu için senin ihtiyacına yönelik özelliklerini aradan seçip çıkarman gerek buda zaman alacak bir iş.

6-Kayıt yapmanın elektronik için olanı akustik için olanı yok. Yaklaşım aynı kaydetmek istediğin sesi işine yarayacak en iyi biçimde kaydetmek. Nasılı da işin çetrefilli yanı zaten. Türkçe sınırlı sayıda kaynak olsada var. Yabancı dillerde ise sürüyle var. Biraz araştırma ile bulabilirsin istediğini.

2- 300 500 olayın geyigi yani synthesizer dedigin olayı anlatmaya calıstım. Bunu bir aletle kulanmaksızın bilgisayarla halledebilirmiyim? Efektten kastim ornek olarak infected mushroom tarzı bi grubun yaptıgı muzikten bahsediyorum...

4- yanlıs bılıyo olabılır ama atıyorum 15 tane ayrı kanal yaptım hepsındede bırbırınden farklı efektler var. Bu olay gecıkmeyı felan etkılemezmı ? Olusacak gecıkmeyı onlemede ses kartının bir rolu olmazmı?

İlgin icin tesekkur ederım...
 
2- Bu aletlerin donanımsal olanları olsada yazılımlada yapılabiliyorlar. Cubase de vsti adı altında geçerler misal direk cubasele beraber gelen a1 bu tarz sesler çıkartmada işine yarayabilir. Tabi ne kadar efektif kullanabileceğin sana kalmış.

O tür seslerde sample olarak alınmış bir sesin yaratıcılııkta tavan yapmış bir insan tarafından türlü çeşit atraksiyonla farklı şeylere dönüştürülmesi sonucu çıkıyor. Şurda örneklemeye ne yer ne zaman yeter. Kafana göre dene zamanla çözülecektir bazı şeyler. FX olarak geçer hatta bazı yerlerde.

4-Bütün kanalların beraber çalınması ram e ve işlemciye belli bir yük getirecektir fakat daw bu gecikmeyi hesap edip ona göre başlatır işlemleri. Sen yine aynı zamanda duyarsın. Ses kartının yaptığı iş toplanmış olan dijital sinyali analog sinyale çevirip çıkışlara vermek. Kaliteli kart tabiki daha kaliteli çevrim demek ama bunun için dinleme sisteminin de belli bir kalitenin üstünde olması gerek. Bunun dışında ses kartı efektleri uygulamak için bir çalışma yapmıyor. Burda bir istisna kendi üzerinde dsp olan ses kartları fakat buda pek ihtimal dahilinde değil ki onunda gecikmesi yine hesaplanıp kompanse ediliyor.
 
Synthesizer, Sentez Teknikleri ve Elektronik Müzik Hakkında

Elektronik Müziğin tarihi 1800’lerin sonları – 1900’lerin başlarına dayanmaktadır. Elektronik müziğin gelişimi ile beraber synthesizerler ve teklonoji alanındaki gelişmeler, özellikle 1970'ten itibaren müziğe çok önemli ölçüde yön vermiştir. İlk altın çağınıda 1980’lerde yaşamıştır. Synthesizer elektronik müziğin ve elektronik sesler üretmedeki en temel enstrumanlarından biridir ve belkide en çok tercih edilenidir. Synthesizerlar bugün çağdaş müzik, elektronik müzik ve popüler müziklerin vaz geçilmez enstrumanıdır. Synthesizerin diğer enstrumanlardan en büyük farkları sadece tek yada birkaç renge(tınıya) sahip olmamaları ve programlama şeklinize göre çok geniş bir spectrum ve frekans aralığıda sesler üretebilmeye olanak tanımaktadır. Akustik bir seside olmadığı için ses direkt olarak bir devre içindeki sinyal jenaratoru tarafından üretilir ve ancak bir amfi ve hoparlör aracılığıyla dinelenebilinir. Sonuç olarak dört şey çok önemlidir: Dinlediğiniz odanın akustiği, hoparlörün kalitesi, sesi yaparkenki sentez tekniğiniz yani yarattığınız(programladığınız) ses tınısı(rengi) ve sesi doğru konumlardırmaya bir yardımcı konuda miks bilgisidir. İster dijital yada analog synthesizer olsun 40hz sinus'un iki ayrı alettede ürettiği şey aynıdır. Biri diğerine göre daha iyi yada kötü değildir. Öncelikli olarak synthesizeri incelediğimizde audio sinyal yolunda temel olarak osilator, mikser, filter ve vca bulunur. Bazı sistemler osc-wavefolder-vca yada osc-mixer-lpg yada osc-vca şekilde de kurulabilir. Enstrumanınız analog ise öncelikli olarak osilatörden itibaren kaç voltta yada kaç desibelde çıkış yaptığınız ve miksere kaç voltta giriş yaptığınızdan filter’a girip çıkarkenki seviyeniz bile tonunuzu ve ekolayzerinizi ciddi ölçülerde etkileyecektir. Synthesizerlerde sesin ilk oluşutuğu yer osilatördür. Çok çeşitli devreler osilatör görevi görebilir. Standart bir subtractive yada additive osiltörler haricinde, feedback yapan bir vca, filter veya bir delay modülü yada osilasyona girmiş random voltage generator, clock divider gibi kaynaklarda oscilatör olarak kullanılabilmekte ve kulağımızın duyabildiği yüksek frekanslar üretilebilmektedir.

Sentez teknikleri ise bu osilatorleri miksleyerek yada birbirlerini modüle ederek yarattığımız sesleri tanımlamanın bir yoludur. Geçmisten bugüne kadar gelmiş ortalama temel olarak 20 ve üzeri sentez tekniği bulunmaktadır. Ayrıca bunlarında haricinde bir bu kadar da advanced patch teknikleri bulunmaktadır. Sentez teknikleri yazmış olduğunuz melodi üzerinde duyumunuzu ciddi ölçüde değiştirir. Sentez teknilerini bilmek aklınızdaki sese nasıl daha doğru ve kolay gidebileceginizi bilmenizi sağlar. Duyduğunuz sesleri tarif ve ifade edebilmenizi sağlar. Bir janranın hangi sentez tekniklerinden ve onların kombinasyonundan oluştuğunu anlamanızı sağlar. Sesleri müzik içinde daha dogru konumladırmanızı sağlar. Bu teknikler (subtractive bir alet ise) yaptığınız patch’i başka bir subtractive synthesizerda (yada bu yapıya uyabilecek bir synthesizerda) çok yakın belki birebir aynı halini kurabilmenizi sağlar. Yada ayni şekilde bir davul makinasında duyduğunuz bir kick’i bir monophonic synthesizer plug-in’inde çok benzerini programlayabilirsiniz. Burada hesaplaması zor degişkenler ve envelope lerın curve’lerinin farklılıkları, envelope’nin çalişma hızları yada vca’nın açılıp kapanma hızı, curve’i, filterin kaç db ve nasıl bir curve ile frekansları kestiği, resonansının karakteri,osilatorun wavefomlarının curve'leri gibi durumlarda devreye giriyor. Tüm synthlerin birbirleri arasındaki küçük farkları ve renk farklılıklarını duyduğunuz andan itibaren zaten bütün synthleri satın almak istiyorsunuz. Elektronik müzik için müzikteki armoni kadar synthesizerler sentez teknikleri konusunda bilgili olmanızda cok önemlidir. Synthesizeri ve sentez tekniklerini "bir kompozitörsünüz ve önünüzde de bir senfoni orkestrasi var" gibi düşünebilirsiniz. Yazdığınız melodiyi nasıl bir tınıda duyacağınız ise tamamen size kalmış.



 
Geri
Üst