Odien (Progressive / Doom) - Ankara

'Sanatçı ve Gruplar' forumunda Roth-Azad tarafından 31 Ağustos 2008 tarihinde açılan konu

  1. ODIEN

    Tür: Progressive / Doom Metal
    Kuruluş Yılı: 2004
    Şehir: Ankara

    Mevcut Dağılım:

    -Vokal: Orkun DEVELİ
    -Gitar: Celil PARLAK & Ege TÜLEK
    -Bass Gitar: Ömer F. TANRIVERDİ
    -Davul: Talya KANMAZ

    Biyografi:

    2004 yılında Talya KANMAZ ve Erman ERKILINÇ, kendi müziklerini icra edebilmek için bir araya gelerek çalışmaya başlamışlardır. İlerleyen zamanlarda Orçun SELÇUK’un da bu ikiliye katılmasının ardından Odien de ilk şeklini almıştır. Üçlü bir süre birlikte çalışmış fakat daha sonra Erman ERKILINÇ, başka bir projeye dahil olmak için grupla yollarını ayırmıştır. Bu durum, mevcut çalışmaları aksatmamış aksine Odien, o sıralarda bünyesine kattığı Şafak ERDOÐAN’la birlikte canlılığını korumuştur.
    2006 yılından itibaren progressive ve doom metal altyapıları kullanarak kendi soundunu yavaş yavaş yakalamaya başlayan grup; 8 ay sürecek Yolcu Rock Bar’daki düzenli programına start verirken aynı zamanda “Insula”, “Nedjima”, “Gölge”, “Du-Rock” gibi Ankara’nın çeşitli mekanlarında ve daha başka bir çok özel organizasyonda boy göstermiştir. Tüm bunlar gerçekleşirken Ümit EVER’in de gitardaki yerini almasıyla genişleyen Odien, bu kadrosuyla son olarak “Murat Net (ex-Pentagram)’in” Türkiye turnesinin Ankara ayağında performans sergilemiştir.
    2007 yılına gelindiğinde artık kendi bestelerine sahip bir grup olan Odien’in iç yapısında bir takım değişiklikler yaşanmıştır. Vokalist/gitarist olarak görev yapan Şafak ERDOÐAN ile diğer gitarist Ümit EVER’in grupla yollarını ayırmasının ardından bir süre gitarist arayışını sürdüren Odien, bu süre zarfında edindiği birikimi kendi bestelerinin düzenlenmesi için seferber etmiştir.
    2008 yılına gelindiğinde artık özgün bir karaktere sahip olan Odien’deki mevcut boşlukları doldurmak için sürdürülen eleman arayışı, vokallerde Orkun DEVELİ, gitarlarda Celil PARLAK ve Ege TÜLEK, bass gitarda Ömer F. TANRIVERDİ ve davullarda Talya KANMAZ’ın görevlerini üstlenmesiyle son bulmuştur.


    Grup son kadrosu ile ilk konserini 30/08/2008 tarihinde Insula Rock Bar'da vermiştir.


    Takip edebiliceğiniz linkler:


    Myspace: http://www.myspace.com/odienband

    Facebook: http://www.facebook.com/group.php?gid=10541041125
     
  2. bunlar beni stüdyoya sokup korkuttular.
     
  3. mela

    mela

    40
    0
    300
    Odien olarak "12 Ekim 2008" Pazar günü Kızılay Gölge Bar'da sahne alıyoruz. Sahnedeki enerjimizi, yapmaktan keyif aldığımız müziği sizinle paylaşırken aldığımız zevki, beraber yaşayacağımız eğlenceyi buradan anlatamadığımız için de hepinizi konserimize bekliyoruz. :wink:

    [​IMG]
     
  4. Başarılar kardeş grup Odien =) Bayramınızı kutlarım=) selamlar.
     
  5. Başarılarınızın devamını ve canlı canlı izlemeyi dilerim
     
  6. mela

    mela

    40
    0
    300
    Odien olarak bir süredir kayıtlarını sürdürdüğümüz iki şarkımızı nihayet tamamlamış bulunuyoruz 8)

    "Alternate Ending" ve "Crossed Out" isimli parçalarımız an itibarıyla www.myspace.com/odienband üzerinden beğeninize sunulmuştur.

    Ayrıca Promo fotoğraflarımızda bizimle çalışmayı kabul eden "Ekmel ALTAY"'a da sabrı ve emekleri için çok teşekkür ederiz. Bu fotoğraflara da yine Myspace sayfamız üzerinden ulaşılabilir.

    Her türlü yorumunuzu bizimle paylaşmanızdan çok mutlu oluruz zira bu sıralar özellikle ihtiyacımız var :)

    Sıkı kalın..
     
  7. Kayıtlarınızı dinledim, Türkiye'de pek nadir görünen bir sound'da güzel şarkılar olmuş tebrik ederim ama tamamen dostça bir kaç tavsiyem olucak, yanlış anlamayın lütfen. (Yorumlarım Alternate Ending üzerinden)

    1. Şarkılarınızı dinlerken gitarların sound'u daha vurucu olsa diye düşündüm hep. Hani daha keskin daha sert olsalar gibisinden. Tabi bu tamamen kişisel zevk meselesi aslında, yoksa kayıttaki tonlarda kesinlikle kötü değil.

    2. Vokal sound'u çok yerinde olsa da, clean kısımlarda iş biraz sarpa sarmış. Oldukca başarılı olan vokalleri bu clean partisyonlar baya baltalamış. bu kısımlara biraz daha eğilirseniz, biraz daha çalışılırsa bu kısımlara tadından yenmez şarkı.

    Şimdiden başarılar, birgün aynı sahneyi paylaşmak dileğiyle.
     
  8. mela

    mela

    40
    0
    300
    liquoredmind

    Aslında üzerinde durduğun konularda başka arkadaşlardan da benzer yorumlar aldık. Evde bu kayıtları alırken genel olarak istediğimiz soundun da iskeletini belirlemiştik aslında. İşin bizim acemiliğimize ve acelemize denk gelen taraflarını bir kenara koyarsak herhalde piyasadaki diğer bir çok metal türevli grubun da muzdarip olduğu gibi mix/mastering aşamasında işin teknik boyutundan gayet iyi anlayan buna karşın metal sounduna kulak yatkınlığı bulunmayan kişilerle çalışmak durumunda kaldığımızdan parçalar hem olumlu hem de olumsuz yönden bir çok değişikliğe maruz kaldı. Belirttiğin hususlarda genelde bunun izlerini görmek mümkün.

    Eleştirilerini dikkate alacağız, zamanını ayırıp dinlediğin için çok teşekkürler, biz de sizin müziğinizi dinlemek isteriz. :wink:

    Görüşmek dileğiyle. 8)
     
  9. Tebrikler parçalar oldukça iyi olmuş. Kayıt konusunu kafanıza takmayın :) çok doğal bu türlerde istenilen sound'un alınamaması Türkiye'de. Çalışmalarınızda başarılar...
     
  10. finlandiya'da olsak da bu parçalar evde kaydedilecekti, bu durumda sound sorunu TR'nin havasıyla suyuyla mı ilgili?
     
  11. genel olarak iskandinavyadan gelen kayıtları dinlersen sorunu kendin cevaplayabilirsin sanırım.
    Ev stüdyosu kayıtları sadece pilot kayıtlar içindir. Genel bir fikir olsun diye..Eğer evde yalıtım, kafa kabin, düzgün mikrofonlama vs yoksa, istediğin kadar uğraş belli bir sound alırsın. Zaten bu saydıklarım olursa oraya stüdyo denir artık...

    Başka bir ülkede olsan, gittiğinde adam gibi kayıt alabilen en azından sounda aşina tonemeisterlere rastlarsın. Biz şahsen evde aldığımız "pilot" kayıtları yayınlıyoruz, çünkü burda herhangi bir stüdyoda çok daha iyi bir iş çıkacağına inanmıyoruz. Bu yüzden muhtemelen finlandiya'da olsan kayıtlarını evde yapıp, üstüne çalışıp adam gibi bir stüdyoya gidip kaydedecektin. Burda pop-rock aranjesi yapan adam, senin davulunu senin istediğin sounda ne mixleyebilir ne mastering yapabilir. Profesyonel albüm adı altında çıkan işlerin bile kalitesi ortadayken, hala Türkiye ile ilgili olmadığını mı düşünüyorsun?
     
  12. RBC

    RBC

    304
    0
    300
    sanırım karıştırılan bir nokta var..konan kayıt zaten ev kayıdı ve bu kayıtlarla daha profesyonel studyolara gidip kaydedip etmeme gibi bir amaçları olup olmadığını da bilmiyoruz.
    sonucta yukarıda dinledigimiz kayıdın ev kayıdı olması ve bu evin Türkiyede olmasını Finlandiyada yapılması olası olan prof bir kayıtla hangi noktalarda nasıl karsılastırdın anlayamadım. Yani buradaki kayıt prof bi studyoda kayıt edilmiş olsa o zaman karşılatırılır tabi başka ülkelerle, ama ortak bi kesişim noktası yok eleştirinin.

     
  13. İki tarafta kendince haklı. Bunun sebebi ortada bir yanlış anlaşılma olması. Kayıtlar evde alındı evet ama mix&master aşamasında birçok şey değişti ki bunlar grubun istemediği yönde değişiklikler oldu ve bu konuda da bazı anlaşmazlıklar çıktı. Sound açısından bahsi geçen Türkiye'deki problem bu. Timecrash'in yaptığı karşılaştırma da bu sebeple.
     
  14. İskandinavya'da kayıtların çoğu amfi simulatörü veya midi vs. ile alınmasa gerek.
    sen bu kayıtları stüdyo kayıtları sandın sanırım.
    gittim, rastladım, beraber çalıştım, bu sebepten bana işkembeden sallıyorsun demiyor kimse.
    ile çalışmak zorunda değildi kimse, bunun altını çiziyorum. sonradan kayıtlar istediğimiz gibi olmadı demek sorumluluğu ve (eğer varsa) suçu başkasının üzerine yıkmaktan başka bir şey değil. kimse alınmasın, gocunmasın.
    kesinlikle, in flames soundu çıkaracak tonemaster kadar, ne istediğini çok iyi bilecek kadar tecrübeli müzisyenler lazım bu memlekete. bir tek mor ve ötesi yetmiyor işte.
    her fırsatta "türkiye şöyle kötü, türkiye böyle imkansız", işin kolayına kaçmak bu.
     
  15. ben bu başlıkta gördüğüm "tonlar ve kayıt kalitesi daha iyi olabilirdi" eleştirilerine "moralinizi bozmayın ev kaydı bile olsa gayet iyi, zaten Türkiyede bir stüdyoya girip kaydetseniz de aman aman bir sonuç alınmazdı" demek istemiştim ilk yazımda, arkadaşlara destek olarak ev kayıtlarının iyi olduğunu söylemeye çalışmıştım

    ...ikincisinde ise türkiyedeki metal kayıtlarının neden avrupaya kıyasla başarısız olduğunu anlatmaya çalıştım...

    Türkiye'de stüdyolar tarafından halen bu işin düzgün yapılmadığını, özellikle yapılabilecekken yapılmadığını düşünüyorum.

    Neyse, başka topice devam edebilir bu tartışma, neticede arkadaşların müziğinden bahsetmek lazım. Kaımca güzel işler çıkartmışlar, ev kayıtları da başarılı. Tebrik ediyorum tekrardan
     
  16. Odien, 17 Ekim Cuma günü, ODTU 9. Geleneksel Metal Günü kapsamında saat 14:00'da mimarlık amfisinde.

    ODTÜ Müzik Toplulukları'na uğraşları için teşekkür eder, hepinizi konserimize bekleriz.
     
  17. RBC

    RBC

    304
    0
    300
    evet yaptıkları işler güzel, bende tebrik ediyorum :) hatta konsere gelebilirsem bugun gene bi tebrik ederim :) kaçıncı çıkıyorsunuz bugun?
     
  18. mela

    mela

    40
    0
    300
    Çok teşekkürler..Gecenin 2. grubu olarak çıkacağız. Bekleriz tabi ki..Almanya'dan sonra hala midenizde yer kaldıysa birer bira da yuvarlayalım :)
     
  19. mela

    mela

    40
    0
    300
    Odien olarak Pazar günü bizleri yalnız bırakmayan herkese çok teşekkür ederiz. Kimin kimi coşturduğunu sorsalar cevap veremeyiz sanırım :)

    Konserden fotoğrafları Facebook sayfamızda bulabilirsiniz.
     
  20. [​IMG]


    17 Ekim Cuma günü,ODTÜ 9. Geleneksel Metal Günü kapsamında saat 14:00'de Mimarlık Amfisi'nde yine sahnede olacağız.


    Sıkı kalın..
     

Bu Sayfayı Paylaş