Giriş seviyesi mikrofon tavsiyesi

'Müzik Teknolojileri & Kayıt Forumu' forumunda freebard tarafından 8 Mart 2009 tarihinde açılan konu

  1. Merhaba arkadaşlar, stüdyo çalışmalarında ve muhtemel konserlerde kullanmak için maksimum 100-150 tl civarında mikrofon tavsiye edebilir misiniz? Biraz bilgi edindim ama bilenlerin deneyiminden yararlanmak istiyorum. Ben araştırırken Shure C606 ve Shure PG48 aradığım özelliklere uygun gibi fakat deneme şansım yok. Denemiş olanlar biraz bilgi verebilir mi? Amatör bi grubum var ve rock-indie ortaya karışık bişeyler çalıp söylüyoruz, ensturmanların baskınlığını aşabilecek gaine sahip midir bu mikrofonlar? manyetik alandan dolayı uğuldama vs. sorunlar olur mu ?
     
  2. Bu mikrofonları alıp konsere götürmek gereksiz bir hareket olacaktır. Zaten muhtemel olarak çalacağınız her yerde muadili veya daha iyi mikrofonlar bulunur. Biraz daha bütçeyi arttırıp daha kaliteli birşeylere yönelmek daha iyi bir tercih olacaktır senin için.

    Enstrümanların baskınlığını aşacak gain e sahip olmaz mikrofonlar. Sesin yükseltilmesi gereken yer pre-amp. Eğer çok istiyorsan ufak diyafram bir condenser deneyebilirsin. Dinamiklerden çok daha hassas cevap verirler.

    Herhangi bir mikrofon ne kadar uğuldarsa bu bahsettiğin mikrofonlar da o kadar uğuldar. Bu tür problemler mikrofonun kalitesinden çok diğer etmenlerle alakalıdır.
     
  3. shure un C ve PG serisini kesinlikle önermem büyük hayal kırıklığı yaşarsın orta frekans cevabı çok yüksek olduğundan dolayı hem ötme fazla hem de sesleri çok kötü. SM-58 vocal için çok uygun ve ötme sorunu da az bir mikrofon fakat kazancı biraz düşüktür .Enstrüman için ise Sm 57 tonu güzel ve kazancı yüksektir ama fantom(+48V) besleme gerektirir.Ucuz çözüm 30-80 TL arası JEFE nin herhangi bir modeli iyi iş görür shure un kötü modelin den daha iyidir veya carol dan çok çok iyidir.
    Ötme (feed back ) sorununu çözmenin en iyi yolu Kardioid özellikli mikrofon kullanmaktır ,bulabilirsen süper,yada hiper kardioid özellikli direkt hoparlöre bakmadığı sürece kolay kolay ötmez,aynı zaman da 31 bant grafik equaliser kullanmak ve ötmeye eğilimli sinyalleri zayıflatmak ta bayağı işe yarar.Mikrofonu hoparlöre yavaşça yaklaştırıp ötmeye başladığı yerde hangi frekanssa o potu yavaşça indirerek ayarlamak gibi tabi feedback destroyer tarzı bi alet varsa ayarlayıp hafızaya almak daha iyi ama sonuçta ikiside equaliser dır iş görürler.
    Son olarak ta hoparlör kabini ve hoparlör açısıda bir diğer etkendir .Dar açılı ve sesi kasanın arkasından ve yanlarından az sızdıran bir kabin tercih edilir...
     
  4. Sm57 yi başka bir mikrofonla karıştırıyorsunuz herhalde +48V'a ihtiyaç duymaz bu mikrofon. Dinamik bir mikrofondur çünkü.
     

Bu Sayfayı Paylaş