Tellerde cızırtı / Amfiden gelen korkunç sesler

'Elektro Gitar Ekipmanı' forumunda eternalsilence tarafından 26 Temmuz 2009 tarihinde açılan konu

  1. Arkadaşlar 1 hafta önce epiphone les paul zakk wylde custom aldım.Alırken deneme fırsatım olmamıştı internetten aldım, çoğu telde cızırtı var. kalın e telinin ilk ve son perdelerine bastıgımda tel dogrudan perdelere yapışıyor. En yakın zamanda sap ayarı yaptıracagım.

    Buraya kadar problem yok, fakat distortion açık oldugunda hiçbir tele dokunmadıgımda oldukça yüksek bir cızırtı-gürültü duyuluyor, tellere bastıgımda bu gürültü yok oluyor. Bu ciddi bir sorun mudur ne yapabilirim, sap ayarı ile dogrudan ilgili midir? teşekkür ederim
     
  2. İade et.Sen neden uğraşıyorsunki.
     
  3. Abi sormaya gerek yok, götür işte ustaya baksın etsin, burdan söylenicek şeylerle hal olacak bir problem değil o, her şey olabilir, potans sorunlu olabilir, elektorniginde bir lehim problemi olabilir bilmem ne. Götür bir baksın, öyle bi gitarı da iyi bir ustaya götürmen şart.
     
  4. Zakk wylde üzerinde emg manyetikler var bildiğim kadarıyla, pilli devre olduğu için topraklamayla alakalı bir sorun sanıyorum.
     
  5. Epi ZW'deki EMG'ler pasif, pilli degil yani. Ama yine de sorun topraklama gibi gozukuyor. Zaten setup icin gotureceksin, ona da baksin usta.
     
  6. Eger gitarı geri verirsen felan elimde sıfır Epiphone ZW LP var :)
     
  7. Adam bir hafta önce aldım diyor, siz ustaya götürün diyorsunuz ? olucak işmi... Dostum sen aldığın yere gidiyorsun. Bu gitarda şöyle şöyle sorunlar var diyorsun. Yanlız şu amfiden gelen vs demişsin o topraklamayla alakalı sanırım. Gitarını başka sistemlerde deneyerek görebilirsin.

    Dediğim gibi gitarın fişinide al yanına götür derdini anlat geri ver.Sakın ama sakın ustaya felan götüreyim deme saçmalama okadar para verdin birde üstüne böyle birşey yapma verdiğin, harcadığın paraya yazık olur. Garantisi var güzel güzel git ver. İyi günler...
     
  8. topraklama ile ilgili de olabilir asıl olarak jackta bir problem olmuş olabilir.tellerin fretlere değmesi sap ve tone-q-matik ile halledebilirsin geçici olarak.fakat amfi açıkken çok yüksek derecede dipses alıyorsan bunun iki sorunu olabilir.elektrik tesisatında topraklama yoktur.yada jackda bir sorun vardır ki jacktaki ufak sorun distortiondaki sesten daha çok dip ses yapması anlamına gelir.bence işe ilk jacktan başla derim
     
  9. Bir seyi kaciriyorsun ama. Eleman net'den almis gitari.
    O gitar Cinde uretildi, depoda bekledi.
    TR gumrugune geldi, depoda bekledi.
    Saticiya geldi, yine depoda bekledi.
    En sonunda da elemana ulasti. Gorunuse gore de satici setup falan yapmadan satiyor gitari.

    Uzerindeki teller zaten uyduruk, yeni tel olsa bile dusuk kalite oldugundan iyi bir telle degismesi sart. Sap ayari zaten bircok yeni gitarda yapilmasi gereken bir seydir. Tel kalinligini degistirirsin, action'i degistirirsin duruma gore sap ayari da bozulur. Eger kendin iyi yapamiyorsan yeni bir gitari bir ustaya goturmekte, senin sectigin tel kalinligi ve action'a gore setup yaptirmakta sayilamayacak kadar cok fayda vardir :)

    Buraya kadar anlastiysak geriye su ses sorunu kaliyor. Iki sey yapabilir.
    Ya sap ayari yaptirirken kendisi tamir ettirecek (ki buyuk ihtimalle topraklamasinda bir sorun var tellere dokununca gittigine gore, kendi bile yapabilir elektrik bilgisi varsa). Yada saticiya bir sekilde ulasip "bu gitarin boyle boyle sorunu var, ya geri gondericem bana kargo dahil parami iade edin" diyecek, yada "burda yaptiracam, tamir parasini bana gonderin" diyecek.
    Turkiye'de bu ikinci secenek bas agrimadan ne kadar yapilabililir bilmiyorum ama denemekte fayda var.
     
  10. İlgilendiğiniz için çok teşekkür ederim, sorun topraklama kaynaklıymış, ayrıca priz ve jakı degistirdim, bir sap ayarı yaptırdım görünürde bir problem kalmadı. Evet gitar 2004 çin-kore üretimi, elime ulaşmadan 5 yıl beklemiş yani.

    İlginçtirki aynı sistem ve prizle cort x2de hiçbir sorunla karşılasmadım. Herhalde alışmış:D
     
  11. Kolay gelsin o zaman, tadini cikar yeni gitarin :metal
     
  12. aa özürdilerim kusura bakmayın, internetten aldım kısmını görmemişim dalgınlığıma geldi.

    Haydi parmaklarına kuvvet usta ozaman :D
     

Bu Sayfayı Paylaş