üst eşik sorunu

'Elektro Gitarlar' forumunda manaburn tarafından 27 Kasım 2009 tarihinde açılan konu

  1. arkadaşım adına açıyorum, üst düzey bi gitara sahip arkadaşım. Fakat üst eşikte problem yaşıyor. normalde hiçbir şekilde akordda kaçma olmuyor fakat bend yapıp teli gerdiğinde akordu hemen kaçıyor. daha sonra, eşiğin diğer tarafından teli gerdirdiğinde ,akord tam olarak eski haline geliyor. Yani eşikte tel takılıyor sanki ve teli diğer taraftan gerdirince düzeliyor. Bunun çözümü için ne yapmalıyız? Kemik eşik , değiştirmek mi gerekiyor? Teşekkürler ..
     
  2. üstad gitar nedir, tremolo kullanıyormu, telleri nasıl takıyor, ne tel takıyor, burguda veya eşiklerde kilit varmı az bi bilgi verirsen sorunu daha net hale
    le getirebiliriz.
     
  3. eşik daha önce değişitirildi mi bilgimiz yok ama gitar epiphone LP custom . burgular kilitli sperzel ile değişitirlmiş. Bildiğiniz üzere eşikte kilit yok. standart dadario 009 luk teller takılı şuan.Telleri nası taktığını tam olarak bilemiyorum ama burgulardan akord kaçırmadığını tahmin ediyoruz çünkü teli tersten gerince tam olarak akord yerine oturuyor.
     
  4. kurşun kalem sürün tellerin geştiği yere. 2B veya daha yumuşak oolabilir ama tozların aralara girmesine dikkat edin, gene sorun devam ederse bakarız bi çaresine daha :) sevgi ve saygılarımla.
     
  5. her türlü kurşun kalem sürüldü.. delikler dar olabilir diye tesfiye de yapıldı fakat çare olmadı...
     
  6. istanbul içindeyseniz bir ara atolyeme beklerimö görmeden bişey söylemek pek mümkün değil.
     
  7. maalesef izmirdeyim..
     
  8. bir soru: bu sorun tüm tellerdemi var yoksa sadece üst sargılı tellerdemi ?
     
  9. sargılı tellerde fakat sol telinde de gözlemledik. yani sadece alttaki 2 telde olmuyor..
     
  10. sorun burdan anlaşıldığı kadarıyla,tellerin geçtiği kısımların çok dar olmasından kaynaklanıyor ki şöylede bir ihtimal var tellerin geçtiği bölüm köşeli ise teller oraya takılıyor olabilir; yeni bir üst eşikle denemenizi tavsiye edicem fakat oraya yapıştığı için bu mümkün görünmüyor tek çare bence tellerin geçtiği kısmın tekrar tesviye edilerek tellere uygun şekile getirilmesi,ustalık isteyen bir iş olduğu kanaatindeyim izmirdede çok iyi gitar ustalarımız vardır bence direk gidip gösterin pek maliyetli bir durum degil zaten...

    kolay gelsin...
     
  11. teşekkürler arkadaşlar. evde kendimiz tesviyesini yaptık ve şuan düzeldi . hiçbir problem kalmadı. tellerin eşikten geçtiği köşeleri yuvarlaklaştırınca sorun düzeldi. Zaten burgular da kilitli olduğundan hiçbir akord bozulması yok.. Sağolun
     
  12. epiphone custom da nasıl oluyorda fabrikasyon boyle bir problem yaşanıyor ?
    kaç numara tel kullanıyorsunuz ?
     
  13. Evet bende senelerdin kullanırım custom ı taş gibi gitar resmen ne akort kaçırma ne birşey. İlginç...
     

Bu Sayfayı Paylaş