Marshall TSL-100 JCM2000 Lead Channel Soundu...

'Elektro Gitarlar' forumunda NomAmor tarafından 1 Ocak 2010 tarihinde açılan konu

  1. Selam arkadaşlar,
    Dün akşam grup arkadaşımın yurtdışından getirdiği Marshall JCM2000 TSL100'ü denemiş bulunmaktayım :) Şuan bende 2W ALL tube bir head+kabin kullanıyorum lakin hi-gain karaterde.
    Şuan Zuhal Müzik fiyatıda 3.400 lira civarı bişi ve yakın bir gelecekte alabilecek durumum yok lakin bu amfinin drive tonu inanılmaz derecede hoşuma gitti Carvin Legacy,Mesa refrectier vs.. denemiş olmama rağmen bu amfi bende ayrı birşeyler uyandırdı inanılmaz sıcak bir soundu var.
    Bu amfinin drive katındaki sounda yaklaşık bir drive pedalı mevcutmudur, bileniniz,denemiş ve mukayese etme şansı bulanınız varsa yardımcı olmasını rica ediyorum...
    Teşekkürler...
     
  2. Bence senin aradığın o sıcak tonun tadını bir pedal veremez... :) Bende zuhal müzikte denemiştim arkadaşımın gitarını bakıma götürdük ve o amfiye taktı gitarıı cıkan sese ben bile inanamadım :)
     
  3. Amfi simulatorlerini bi dene bende add+ miniamp var laney amfi ile kullanıyorum tsl100 ün ton karakterine yaklastığımı düşünüyorum ama tabiki o lambalı soundun hacmini ve tadını veremez :D
     
  4. Lambalı sound değil benim sorunum zaten lambalı amfim var ama benim amfinin karakteri aşırı sert yani E drop akortta death soundu geliyor aletten manyetiklerde tonezone bide :)Pedallara da güzel tepki veriyor ama overdrive pedalım yok über metal var :)Belki bir overdrive pedalı ile yaklaşabilirim diye düşünmüştüm...
    Birde amfi simülatörlerinden TSL100 e yakın olanları araştırayım.
    Teşekkürler bilgiler için.
     
  5. Araştırmanın sonucunu burada paylaşırsan sevinirim :) Benimde çok hoşuma giden bir tondur.
     
  6. Marshall'in haze model kafalari vardi yanlis hatirlamiyorsam. Youtube'da videolarda incelemistim. Hayatimda boyle bir gain ve boyle bir ton gormedim. Rekordur herhalde. Onlari bu bahsettigin modele gore daha cok tavsiye ederim arkadasim istersen bir incele. Inanilmaz bir soundu var gercekten soke ediyor insani. Fiyati hakkinda hic bir fikrim yok ama butcen yeterli gelir ise sayet omrun boyunca bir daha amfi aramazsin.
     
  7. Bence Ts9-Ts808 klonlara bi göz at lambalı ile boostladığında gaini alıp çok iyi ton alabilirsin
     
  8. KoNt87

    KoNt87

    866
    147
    705
    hazeler de nedense bana cok yapay geldi sound acısından..
    sanki 50dfx e lamba takmışlar gibi..
     
  9. Haze degil ya ben de ne inceledigimi bulamadim bir daha :s Haze iyi degil ben de cok inceledim bir turlu begenemedim : )
     
  10. eDDz

    eDDz

    1,781
    170
    755
    marshall jackhammer+iyi bir eq pedalı ile o pedalın bass karakterini traş edip birşeyler yapabilirsin.ogün sanlısoy sahnesinde jh1 görenler duymuş idim , ya pratiklikten ya da -bence böyle- ne olur ne olmazlıktan dolayı olsa gerek.lambalı amfin varsa jh1 bi dene olmadı eq ile dene jcm2000 kadar hacimli bi drive "taş" bi sound daha doğrusu "jcm 2000" sound ı zaten başka bir aletten alamazsın,ama jh1 denerdim ben olsam öyle birşeyler duydum diye hatırlıyorum.ts9 falan karakter olarak uzak tsl100 amfiye bildiğim kadarı ile.
     
  11. Ben bi ara kullanıyordum jackhammer ancak dis. tonları asırı boğuk geliyordu bana.. ( o bass karakterini gideremedim bir türlü belki eq çözüm olabilir :) ) OD olarak cok iyi ancak onun da hi gain tonlarını sevmedim belki güzel bir drive pedalı ile boostu ile jcm karakteristliği gösterebilir denemek gerek.
     
  12. hiç deneyimim olmadı ama big muff pi marshall tadında bir pedaldır derler :D aklınızda bulunsun
     
  13. eDDz

    eDDz

    1,781
    170
    755
    Nasıl aklıma gelmedi bilmiyorum ama şunu söyleyeyim, forumda "mastercihan" nickli cihan usta var.Sen ona diyorsun(muş) ki "amca ben bu tonu istiyorum" , o da o tona göre yaklaşabilecek pedal tavsiyelerini sana sunuyor(muş), senin istediğini yapıyor(muş), henüz bi mod ya da pedal yaptıramadım ama ölüyü dirilttiğini,yoktan var ettiğini, kendini iyi ifade edersen istediğini verebildiğini biliyorum.Bi danış Cihan Usta ' ya hatta bi ara öm lerine de baksın :D
     
    mastercihan bunu beğendi.
  14. add+ miniamp denemelisin hosuna gidecegini düsünüyorum :)
     
  15. Edizkrall;
    Benimde iyi aklıma getirdin hocam teşekkür ederim.Cihan ustanın namını bende duydum kendisiyle hemen irtibat kuracağım teşekkürler...
    Mnsth;
    Add miniamp'ı da öneren çok fazla lakin deneyebileceğim ankarada bir yer varmı onu bir araştırayım öncelikle..
     
  16. Ankarada pan müzik satıyor sanırım add pedallarını sitesinde görmüştüm yanılmıyorsam.
     
  17. JCM 2000in tsl 100 soundunu pedalla falan alamazsınız ilkönce bunu unutmak lazım. hatta çoğu karakteristik amfinin tonu pedalla alınmaz istediğiniz usta istediği pedalı yapsın ancak kötü bir simulasyon olur.

    http://www.youtube.com/watch?v=YmOaDfYtfRA

    şu mesa lonestar soundunu hangi pedal verebilir. aynı şey jcm 2000 içinde geçerli.kendimiz kandırmayalım. o amfide kullanılan tüpler , trafolar , kabin yapısı , sesin yüksekliğine göre verilen tepkiler o amfinin soundunu oluşturur. ancak pedalla bu karakteristiğe yaklaşırız. ara sıra elime el yapımı pedallar geçiyor alım satımdan takasla falan mesa soundu , marshall soundu , fender blackface v.s. simulatörleri diye satılanlar oluyor ama bunun farkına varmak için amfinin orjinalini dinlemeniazi öneririm. piyasada bir dünya alet var yok geliştirilmiş ts9 , p90 modifiyesi , vtwinin eksi özellikleri alınmış klonları emin olun bu pedalların orjinalleriyle alakalı olmuyor çoğunun. elime burda yapılmış bir xotic booster geçmişti sırf meraktan arkadaşımdan orjinalini aldım denemek için , balla börekle anlatılan bu pedalın orjinaliyle alakası olmadığını yeni müziğe başlamış biri bile rahatlıkla anlayabilirdi. ben şahsen tek başına jcm 2000 soundu verebilecek pedal olacağını zannetmiyorum. tabi benim yaptığım yorumlar her pedal yapan üretici için geçerli değil , benim görmediğim denemediğim birçok pedal var.özellikle ts9 ve ds1in bir dünya sallamasyon modları dolanıyor eleman keeley mod diye satıyor açıp bakıyorsunuz kullanılan devreler çıkan ton alakası yok.

    edit : bu yazımı herhangi bir kişiyi veya firmayı eleştirmek için yazmadım , çok başarılı işlerde yapılıyor ama karakteristik aletler çok az genelde hep bir şeyin modifiyesi kolonu v.s.
     
  18. KoNt87

    KoNt87

    866
    147
    705
    Valla smilatör olarak rp80 kullandım 1yıl boyunca beni gitardan soğuttu.
    O amfiyi almadan da o sound zor biraz hocam ..
     
  19. Digitech RP 300 de benim muzik hayatimin bitmesine sebep olmustu. O berbat tonlar ile kendimi bitirmistim resmen.. Cocuktuk anlamazdik, degistirelim takas edelim bilemedik.
     
  20. Benim bir RP80 im vardı. Çalındı. İyi ki çalınmış. Sonra Zoom GFX-8 aldım, sonra analog :D
     

Bu Sayfayı Paylaş