One Flew Over the Cuckoo's Nest

'Forum Meydanı' forumunda scrotestical tarafından 1 Temmuz 2004 tarihinde açılan konu

  1. Ken Kesey'nin romanından uyarlanan filmde,sağır ve dilsiz olduğu düşünülen kızılderili şef Bromden'in bir akıl hastanesindeki yaşamı anlatılıyor..Günün birinde akıl hastanesine kumarbaz McMurphy gelir..O bir ''karakoyun''dur,düzene karşı çıkar, diğer hastaların yapmaya cesaret edemediklerini yapar, ''Büyük Hemşire'' ile uğraşma cesaretini gösterir...McMurphy'nin başkaldırışı, insanın özgürleşmesine yönelik çabaları maalesef sistem tarafından hoş karşılanmaz...Üzerinde kurulan baskı artar...
    Romanın-filmin konusunu kısaca böyle özetleyebiliriz..Ben kitabını henüz okumadım, ama filmi beni çok etkiledi...Bana göre bir başyapıt olan bu eser hakkındaki düşünceleriniz?
     
  2. Cok hosuma giden filmlerden biri daha. Milos Forman`in ilk amerikan basyapiti. Jack Nicholson`in manyak rollerindeki en buyuk örneklerinden birisi ve pek fazla gelmeyecek filmlerden dunyaya...
     
  3. Çok başarılı bir filmdir bence. Jack Nickholson Hastası olmam da etkilemiştir beni. The Shining in üzerine tanımam ama :)
     
  4. aynen..shining bi başkadır gönlümde...ama gugk kuşu bence bi başyapıt...danny devito falan ilk kez büyük bi rolde oynuyo...sonra önlenemez çıkışı...
     
  5. Az önce farkettim yeni bir başlık açmışım ya film hakkında :( ulan o kadar da kontrol ettim yani yuh bana kusura bakmayın hemen imha ettim :)
    Şöyle demiştim;

    Türkçe'ye Guguk Kuşu olarak çevrilen bu filmi izleyen var mı? Ben çok beğendim kesinlikle harika bir film. Jack Nicholson çok başarılıydı. Film 1975 yapımı, her zaman görsel efektlerden çeşitli kamera tekniklerinden çok zevk alan ben, sadece senaryoyla harikalar yaratılabileceğine şahit oldum bir kez daha. Filmde sanki sadece bir kamera konmuş ve basitçe çekilmiş kadar sade, ama Miloş Forman çeşitli artistlikler yapmadan da nefis bir film yapılabilir dercesine coşmuş. Tabi senaryonun da etkisini unutmamak lazım ( Ken Kesey'in kitabından uyarlayarak Bo Goldman ve Lawrence Hauben) Jack Nicholson'un filmde oynacağı kesinleştikten sonra filmin çekileceği hastanede biraz hasta gibi yatıp kendini hazırladığı söylenir. Filmi izlediğim günden beri hep aklımda şu var olmaz ama yine de var; akıl hastanelerinde çok ağır olmayan hastalara bu film izletilse acaba durumda bir değişiklik olur mu?
     
  6. o akıl hastanesinde yatıp uyum sağlama olayını ben de duydum, doğru heralde...
    hastanedekilere izletme olayına gelince, iyi fikir aslında... :idea: niye daha önce kimsenin aklına gelmemiş ki bu?
    bu arada avatarına bakmak için tepetaklak oldum, az daha sandalyeden yuvarlanıyodum :twisted:
     
  7. Ya bilmiyorum da benim aklıma geldi hani böyle çok ağır olmayan hastalardan bahsediyorum dediklerini anlayabilen ne söylediğine az çok hakim olabilen kişilerden. Bu kliniklerde bu film gösterilse nasıl olurdu acaba? Kendileri asıl hasta eden şeyin o hastane olduğunu kavrayabilseler çıkmak için çaba harcarlarmıydıki?
    Bir de guguk kuşunun hikayesini araştırdım doğada. O da çok ilginç :wink: Ancak spoiler (filmi anlatıp, izlemeyenlerin kafa atmasına etmek) olacak sanırım biraz :? İsteyenler benim siteden okuyabilirler hikayesini.
     
  8. siteni inceledim, baya karışık geldi anlamadım pek bişey :oops:
    guguk kuşunun hikayesini ben de bi yerde okumuştum..ekşi sözlük olabilir bak, hatırlamıyorum şimdi..filmi de izleyince o hikaye cuk oturdu kafama..beynime kazındı iyice..
     
  9. ehhe hayırdır nesi karışık geldi :)
    ooppsss özel mesaj atabilirsin ilgiliysen ya da okumak istersen burdan benim sitenin muhabbetini yapmayalım. Doğru düzgün olsun anlaşılır olsun diye yapmamıştım zaten ki bu da benim hayvanlığımdır :)
     
  10. haa, ok..kara film nedir tam olarak bilmiyodum o kadar yazıyı da hıyar bi adam olduumdan okumaya üşenmiştim..biraz kurcaladım..güzel bi site..
    herkes gitsin görsün! reklam yapıyom işte! :twisted:
     
  11. shining olayını da bilmiyodum ha:
    ''Ve filmde yazarın yerleştiği otel Kubrick'in kendi evidir, gani gani parası olduğu burdan ayan beyan açıktır.''
    8O
     
  12. :)) ehhe evet Kubrick, Tarantino, Lynch, Huston, Gaspar Noê ve orada gördüğün ilerde de görebileceğin yönetmenlere karşı ayrı bir zaafım var haklarında yazılmış çizilmiş ne varsa topluyorum. Post Noir diye bir şey çıkmış bu günlerde şimdi onun üzerindeyim. Bağımsız sinemadan kendime yakın bulduğum genç yönetmenleri de yazacam artık. Son 3 senedir baya bir gelişme var bence üstadların öğrencilerinden. Guguk kuşu hikayesini okudun mu siteden harika bir kurgu olmuş ya bir kez daha taptım yani filme. Guguk kuşunun tabiattaki yaşayışını okuyunca film böyle tokk diye oturuyor insanın beynine. :)
     
  13. hakkateb oturuyo işte kafaya... guguk kuşunun yaşamı...dilimin ucuna geldi de zor tuttum kendimi..spoiler yapmayalım güzelim başlığı..neyse..saygılar!
     
  14. başlık açılalı baya bi olmuş konu da başka yöne kaymış ama ben guguk kuşundan devam etmek istiyorum:)... film bence itilmişliğin ve bastırılmışlığın ele alındığı en baba filmlerden biri :taptim ... düzenin seni nasıl bastırdığını, allem edip kallem edip seni nasıl kendisine uydurduğunu anlatmak için bir akıl hastanesinden daha iyi bir ortam olamazdı... eğer uyumsuzsan, uymaayı reddediyosan, "öteki"ysen başka kaçış yolun yoktur... benim tezim de bu konuyla ilgiliydi de gaza geldim birden :lol: beğenmeyen arkadaş bi de bu açıdan bakarak izlese... veya izlemese... kendi bilir tabi
     
  15. ........
     
  16. Höööstt :!: :?: :roll: :?
     
  17. KabaK

    KabaK

    316
    0
    0
    Bir film bu kadar keyifli olur. bir aktör ve bir aktris bu kadar müthiş oyunculuk çıkarabilir. helal olsun.
    ayrıca oscarın en iyi beş ödülünü birden kazanan 3 filmden biridir kendisi.
     
  18. Guguk kuşu tabi ya Jack Nicolson var gerisi yalan hadi şef de iyidi ama bence biraz abartı var yane akıl hastanesi tamam da bu kadar da salmak olmaz baş hemşire etrafına toplayıp çocuk gibi bugunde bu konuyu işlicez falan :lol: bide kaçmaya çalışıyolardı vinç falan güseldi film SIKICI değildi

    Filmde Danny DeVito da var ve bence çok tatlı olmuş bundan sonra hep deli rolü oynasın :p
     
  19. Dikkat edin orda delilerin hepsi simdi cok kaliteli oyuncular olup cikti.Esaretin Bedelindeki adam Hayalette metrodaki adam Ernest mi bise daha vardi o var sonra o kizilderiliyide biryerden c1karacam ama du bi.
     
  20. Filmin yapımcısı michael douglas mış şaşırtıcı geldi bi an görünce.
     
Benzer Konular
  1. Progressive
    Yanıt:
    40
    Gösterim:
    2,801
  2. CherokeeKid
    Yanıt:
    28
    Gösterim:
    2,419
  3. fulya_m_o_r
    Yanıt:
    43
    Gösterim:
    2,935
  4. -EcS-
    Yanıt:
    2
    Gösterim:
    527
  5. republica
    Yanıt:
    12
    Gösterim:
    561
Yükleniyor...

Bu Sayfayı Paylaş