Veda

'Forum Meydanı' forumunda alec_101 tarafından 27 Şubat 2010 tarihinde açılan konu

  1. Film Hakkında:


    Selanik’te çocukluktan başlayan arkadaşlık, önce silah arkadaşlığına sonrasında cumhuriyetle birlikte aynı ideallerin peşinde yürüyen yarım asırlık dostluğa ve ölene kadar süren kardeşliğe dönüştü. Aralarındaki dostluk o kadar büyüktü ki biri öldüğünde diğeri de hayata veda etmek istedi…

    Veda, ölüme meydan okuyan bir kuşağın hikayesi. Filmde sadece Atatürk’ün hayatı anlatılmıyor, aynı zamanda bir döneme ışık tutuluyor, filmde dostluk, savaş, aşk, sevgi gibi konular ‘insan olmak’ çerçevesinde tekrar ele alınıyor. “Veda” Salih Bozok’un anlatımıyla, bu dostluğun, Atatürk’ün hayatının dönüm noktalarının, vatanı kurtarmak için ölüme meydan okuyan bir kuşağın komutanının hikayesi…

    Veda’nın amacı, Atatürk’ü sadece Türkiye’ye anlatmak değil, aynı zamanda tüm dünyada Atatürk’ün tanınmasını sağlamak.

    Senaryosunu Zülfü Livaneli’nin yazdığı ve yönettiği filmin görüntü yönetmenliğini Peter Steguer yaptı. Müzikler yine Zülfü Livaneli’ye ait. Çekimlerine 27 Ekim’de başlanan filmin senaryo çalışması 3 yıl sürdü ve çekimler 7 haftada tamamlandı. İtalya’dan ekipleriyle gelen Aldo Signoretti ve Vittorio Sodano saç ve makyajı yaptı. Veda için Türkiye’ye 1200 kg makyaj malzemesi geldi. Bu proje için 150 adet gerçek saçtan peruk yapıldı. Makyaj ve saç ekibi için 2 mobil kuaför ve makyaj salonu ve 1 adet makyaj laboratuarı özel olarak tasarlandı ve üretildi.

    Tamamı yerli sermaye ile hazırlanan projede, 13 kişilik İtalyan ve Alman teknik ekip görev aldı. Türkiye’de ilk defa bir prodüksiyon için 12000 parça kostüm ve aksesuar Baran Uğurlu tarafından hazırlandı. Kostümler en ufak ayrıntısına kadar gerçeği yansıtabilsin diye dönemine uygun olarak eskitildi, renklendirildi, işlendi. Devamlı çalışan 29 araç, 98 kişilik ekip ve 2000 kişilik figurasyonla Türkiye’nin en kalabalık prodüksiyonu gerçekleştirildi. “Veda” çekimleri, Ayvalık, İzmir ve Antalya’da gerçekleşti. Savaş sahneleri doğal plato olan Seferihisar’da çekildi. Uşakizade Köşkü gibi gerçek mekanların yanısıra Atatürk’ün arabası ve vagonu da çekimlerde kullanıldı.


    Oyuncular:


    Sinan Tuzcu ( ATATÜRK 25-45 )
    Serhat Mustafa Kılıç ( Salih Bozok 30-57 )
    Dolunay Soysert ( Zübeyde Hanım )
    Ezgi Mola ( Latife Hanım )
    Özge Özpirinçci ( Fikriye )
    Burhan Güven ( ATATÜRK 57 )
    Fikret Kağan Olcay ( ATATÜRK 6-7 )
    Bartunç Akbaba ( ATATÜRK 14-17 )


    Yazar-Yönetmen-Besteci: Zülfü Livaneli

    Kaynak: http://www.vedafilm.com/
     
  2. filmde tarihi hatalar var;mesela filmde atatürkün göğsüne gelen şarapnel parçası atatürk düşman üstüne giderken isabet etti,halbuki o parça atatürk tepede düşmanı süzerken geliyordu..
     
  3. Bence önemli olan filmin Atatürk'ü anlatmasıydı ve gayet güzel anlatmış. Yeterli! Daha iyi senaryo yazabilen eleştireceğine çıksın yazsın.
     
  4. Filmi izlemedim henüz, fakat yukarımdaki yaklaşım yanlış bir bakış açısı. Çok karşılaşılan, saçma bir mantık "daha iyi beste yapabiliyorsan yap, yapamıyorsan eleştirme" gibi mantık dışı bir yaklaşım. Neticede bu profesyonel eserleri profesyonel kişiler yazıyorlar. Onların birikimleri, yetenekleri vs gözönüne alınarak yapılıyor bu eleştiriler. Senaryo yazarını bilmiyorum, ama mutlaka belli tecrübesi, birikimi, yetkinliği vardır bu hususta. Kaldı ki o zaman profesyonel eleştirmenlere, akademisyenlere de bu lafı edin o zaman. Onların da eline kağıt kalemi verin, onlar da yazamazlar böyle bir senaryo. En azından çoğu yazamaz. Ama bir yönetmene, senaryo yazarına "eleştir" deyin, o da eleştirmenler kadar iyi eleştiremez. Sapla samanı ayırmak lazım.
     
  5. hayırdır? neden darlandın şimdi? :roll:

    Bjk taraftarı:"hakem son dakikada egemen'in topa elle müdahale ettiğini görmedi,penaltımızı vermedi."

    Trabzonspor taraftarı:"o zaman çık sen yap hakemliği"

    bu mudur yani? :lol:
     
  6. Kimsenin taraftarı değilim; sonuç itibariyle kimseden bir kazancım da yok. Ama Atatürk'ü anlatmak kolay mı ki Atatürk'ü konu alan bir filmde hata olmasın?
     

Bu Sayfayı Paylaş