amplitube 2 - M-Audio FireWire Solo - lantacy -ses kalitesi

'Müzik Teknolojileri & Kayıt Forumu' forumunda swariwaza tarafından 14 Mart 2010 tarihinde açılan konu

  1. Merhaba arkadaşlar, uzun suredir araştırdığım fakat bir türlü karar veremediğim bir konuda sizlere danışmak istedim.

    Şimdi, bende amplitube 2 yüklü, aiso ile lantecy i 6.11ms ye kadar indirebildim, pratik yaparken bile gecikmeyi hissetmiyorum pek , onun dışında programdan aldığım verim de pek fena değil ton açısından...

    Bazı sitelerde bu programın presetleri paylaşılıyor bildiğiniz üzere, ben de bunlardan birsürü denedim, bazıları fena değil ama bazıları ise bariz viyak viyazk diye bağrıyor yani çok kötü ses veriyor benim on board ses kartımda ama birde preseti hazırlayan adamın kaydını dinliyorum ki ''O ne lan öyle yuh'' diyesim geliyor

    örn:
    http://www.esnips.com/doc/3068a00b-ae56-4e45-b6e5-fce3ca0ab940/ENGL_Savage-ish

    bu presetleri ben kullansam inanılmaz itici bir ton oluyor. Bu ton farkının direk gitardan kaynaklanamaz çünkü başka presetlerde iyi sonuç veriyor gitarım. {cort x11 Mighty Mite pickup lı}

    Asıl soru kısmı ise

    1. M-Audio FireWire Solo alırsam onboard ses kartından aldığım tonlarda iyileşme olacak mı? Misal yukardaki tonun presetleri kullanırsam, en azından ona yakın bir ton alacak mıyım??

    2. M-Audio FireWire Solo alırsam onboard ses kartı kullanırkenki lantacy değerini {6.11ms} daha aşağılara çekebilecek miyim? {2.5-3ms gibi}
    Şuan arabellek boyuntu 288 den daha aşağı çekebilir miyim yani...

    3. Yoksa gidip roland cube 30x al mı diyeceksiniz{ev kullanıcısıyım da:D}


    Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler

    .....................................................



    Al işte bi psikopat daha... ses kartı bumudur yani:D:d


    http://www.esnips.com/doc/08c25635-4d8a-40d2-8d15-4273d145cd47/trainofthought
     
  2. Ses kartını alırsan daha iyi bir ses alırsın, çünkü sesi daha iyi işleyecek bir karttır... onboard ses kartına göre tabi.

    Latency belki 4 ms ye kadar çekebilirsin. Daha güçlü bir PC de biraz daha düşebilir. Buffer size 256 ve aşağısında çok iyi kayıt alabilirsin latency hissetmezsin. 4ms altında hissedilmez zaten.

    Bir amfiden alınan ses iyi bir mikrofonla çok çok iyi olur. Kartı alıp bir de amfi alırsan yanına mikrofon alman iyi olur o da para demek ama sonuç daha iyi olacaktır. Bunun snu yok alırsın alırsın bitmez hep daha iyi ses gelmeye başlar.
     
  3. Bende ev kullanıcısıyım, 10 watlık amfim vardı bilgisayardan çok daha iyi ses aldığım için sattım. Amplitube 3 çıkmış onu denemeni tavsiye ederim preset bank baya dolu. Guitar Rig4 de baya iyidir. Benim ses kartım da onboard laptopda kullanıyorum zaten. İşlemci de önemli aslında, eski laptobumda işlemci yetmiyordu. Eski laptobun işlemci centrino 1.7 Ghz de dip gürültüsü de alıyordum. Şu an Core 2 Duo 2 Ghz de Latency, dip gürültüsü vs. sorunu yaşamıyorum. Bu programların ve asio4all'ın yeni versiyonları çıktıkça daha kaliteli soundlar almaya başladık.
     
  4. linki açmaya zin vermiyor.

    ünlü biri mi?

    herhangi bir gitar tonuna yaklaşmak mümkündür. Sadece dikkatli bir ayar gerekir.
     
  5. ses kartım onboard demişsin, bilgisayarının işlemcisi, cache belleği?
    aldığın ton cidden kötü gibi geldi bana. ilk mesajındaki dream theater coverlarına yakın tonlar alabiliyorum. Latency olarak da şöyle örnek verebilirim master of puppets rifflerini şarkı ile aynı hızda çalabiliyorum.

    Programın ayarı 48 KHz'e mi ayarlı?

    amplitube 3, guitar Rig4 falan denedinmi bunları? Bence amplitube 2 ile baya fark var aralarında.

    Tekrar söyleyeyim, bende laptop var ses kartıda onboard, işlemci Core 2 duo (2MB cache bellek), 2GB ram var.
     

  6. işlemcim amd 5200 cache ini bilmiyorum, 2gp ram var , amplitube 3 ün tonları daha kötü çıkıyor bende, asionun son sürücüleri yüklü, 44100 ü kullanıyorum ama 48 e geçince pek bi fark olmuyor...

    ses kalitesinin işlemciden kaynaklandığını zannetmiyorum ,asio da ara belleği 2048 yapsam bile aynı ton oluyor...

    ne yapmam lazım???
     
  7. amplitube 3 tonları kötü çıkıyorsa bilgisayarın yetersiz demektir dostum. Benim eski 4 yıllık centrino 1.7 Ghz işlemcili onboard ses kartlı laptopda bile amplitube sesleri oldukça iyi. Hatta amplitube açıkken media player bile çalışıyor banamısın demiyor ses çok net. Bazı soundlarda işlemci tavan yapıp sesi kapatabiliyor ama o kadar da olsun 4 yıllık laptopda.

    En ucuz çözüm düzgün bir ses kartı almak gibi görünüyor ama eğer dar boğaz işlemciden ise o da kesin çözüm olmayacaktır.
     

  8. az buçuk ayar çektim ton böyle oldu

    http://www.esnips.com/doc/36aee4ab-fcbc-4611-ba44-dd024791ffcd/Deneme-1-03

    ki daha ham hali bu tonun


    latancy i de 5ms ye kadar indirdim, ooof ne yapmalıyım arkadaşlar iyi bir ton için söyleyin lütfen, birikmiş param var, gidip ses kartı mı alayım?
    rg75G2 mi alayım?, evde kullanılabilecek all tube amfi mi alayım
    yoksa 1200 tl ye kadar 2. el bi jackson mi aliyim nolur yardım edin....
     
  9. Böyle sert tonlar için Jackson daha iyidir. RG75G2 yi bilmiyorum ama Jackson dan eminim. Daha Sonra bir de EMG set alırsın feci olur.
     
  10. RG75G2ye baktım. Ton olarak ve drive olarak çok farklı ve ucuz modeller bulabilirsin. Amfi tabi ki iyi birşey ama ikisinden birini alacaksan önce gitar al derim.
     
  11. bir sorum daha var...

    Asio daki input latency ile output latency arasında ne fark var?


    misal cubase de vstlerle birşey çaldığım zaman input, kaydettiğim zaman output a mı giriyor?

    3ms input olursa 10ms output olsa bile ''Computer As Effects Processor''
    olayı olur mu? Duyduğum gecikme sadece inputtan mı kaynaklanıyor?

    Çok ilginç input/output latency farkını ne olduklarını tanımlarını hiç bir yerde bulamadım...
     
  12. kayıt programları ile ilgili help bölümlerine baktım, asio nun help bölümüne baktım, Asio sitesine baktım, Google input latency yazıyorum,tonlarca sayfa gezdim, hiç bi yerde mi yazmaz yahu.... Hep input/output işte lantecy den sorumludur fln diyip geçiştirilmiş, ayrı ayrı tanmını yapan olmamış...
    Gözünüzü seviyim bilen varsa lütfen yardımcı olsun.
    Şimdiden teşekkürler..
     
  13. Input latency demek enstrumanın notası bastıktan sonra PC programına etki eden zaman aralığı demektir. Output latency demek ise o programın sinyali (dijital bilgiyi) analoğa çevirip ses kartından çıkıp hoparlöre ulaşana kadar geçiren zamana denir. Bunlar toplanır toplam latency ortaya çıkar.
     
  14. o zaman benim latency input 5ms + output 5ms = 10ms oluyor değil mi? kernel buff ne işe yarıyor peki? kernel buff ı 4 e getireyim input 3ms output 7ms olursa ilk değerlerden farkı ne olur ne şekilde hissedilir?
     
  15. impulse response kullanıyor o forumdaki alu, onun bir rehberi var orda ondan yararlan istersen. impulse response + ses kartın iyiyse bu tonu yakalarsın
     

Bu Sayfayı Paylaş