distortion - overdrive farkı

'Elektro Gitarlar' forumunda umutdemirel tarafından 5 Mayıs 2010 tarihinde açılan konu

  1. selamlar bir forumda okumuştum birisi distortionu sevmediğini overdrive ın onu daha memnun ettiğini söylüyodu benim de merak ettiğim ne fark var bunların arasında ben aynı sanıyodum:)
     
  2. overdrive sesi yükleyerek/yükselterek amfiye gönderir drive seviyesi nispeten daha düşüktür clean ton sevenler ve sololar için idealdir...

    distortion ise gelen clean tona bir karakter yükleyerek bozan zımbırtıdır... overdrive ın ipe sapa gelmez hali denilebilir... dist. in özelliği gelen clean tonu ardı ardına overdrive dan bikaç kat daha fazla yükleyerek bozmak kısacası ortalığı toz duman etmektir... yani 3-4 kere overdrive pedalı gibi düşünebilirsin...
     
  3. Tabi ayri bir olay da, overdrive'larin cogunlukla tube amplilerle birlikte kullanilip, daha mid hump agirlikli, tel ve lamba dinamiklerini biraz daha zorlayarak daha hacimli bir ton cikarmasini saglamaktir.

    Cogu rock/hardrock/heavy metal gitaristi ayriyetten distortion pedallari ile tonlarinin temelini atmak yerine, lambali amplilerin drive kanallari uzerine booster niyetine overdrive kullanarak o hacimli tonlari elde ediyorlar.

    Ozellikle high gain bir amplinin lead kanalina volume maksimuma yakin, gain 0, tone maksimuma yakin bir sekilde overdrive pedaliyla boost cakildiginda tadindan yenmez hale gelir, sololar daha keskinlesir ve mixlerde on plana cikar, ritm gitarlar ise daha tok ve tane tane duyulmaya baslar.
     
  4. yani genel olarak overdrive çok aşırı sert tonlar istemiyorsak distortioona göre daha iyidir mi? ayrıca amfilerde overdrive oluyo genelde ayrıca pedal da mı satılıyor overdrive diye?
     
  5. Tabi yüzlerce overdrive pedalı var.Aşırı sert tonlar da istesen bunu lambalı amfinin overdrive kanalını bir pedalla(örn:ibanez tube screamer) boost ederek alırsın.Zaten canlı dinlersen aradaki farkı sende anlarsın bi dahada distortion pedal görmek istemezsin.
     
  6. megan fox - overdrive
    jenna jameson - distortion
     
  7. Distortion boyle alternative rock/grunge ya da distortion/fuzz karakterine burunup stoner rock turleri icin daha uygun misal, tonu biraz daha kirletip vizir vizir yaptigindan dolayi, blues/rock/hardrock/heavy vs gibilerinde daima overdrive tercih ediliyor, lambali amplilerin overdrive kanalina boost olarak.
     
  8. peki teşekkürler yorumlar için halilpazarlama senin yorumun bambaşka :D olmus az da olsa anladım farkı ve sanırım ben de overdrive kullanıcam
     
  9. Ben overdrive -> distortion şeklinde "ikisi bi arada" kullanıyorum...

    Tabi Halilpazarlama'nın önermesine bakacak olursak benim yöntem ilginç bir hal alıyor :D İkisinide kullanmak varken dimi :wink:
     
  10. Allah da seni güldürsün.
     
  11. eDDz

    eDDz

    1,781
    170
    755

    sıçtım ya :D
     
  12. "distortion 300 metrelik bir şelaleden aşağı sörf yapmak gibi, overdrive ise sıcak asfaltta çıplak ayakla koşmak gibidir"

    ekşisözlük'ten alıntıdır.
     
  13. efektlerde kombinasyonlu cambazlık oluyor dimi :D
     

Bu Sayfayı Paylaş