Gitarı Akort Etmek İçin LA Notası

#2
Gitarın tremololu ise re ve sol tellerinden başla sonra La olsun sonra mi(6),si ve mi(1)

Tremolosuz ise de bence aynı şekilde akord et.

Flütle falan uğraşma bence,Guitar pro programın varsa oraya 4/4lük ölçüde tüm tellerin notalarını yaz.oraya göre akord et.

Ben çaldığım şarkılara göre akord ediyorum.Örnek Metallicanın bi şarkısını açıyorum,ordan referans aldığım sese göre yapıyorum.

her tuner'in akord frekansı farklı olabilir.Bu sebeple bir kaynaktan aldığın mi sesi ile başka bir kaynaktan aldığın mi sesi arasında küçük farklar olabilir.

Son bir ip ucu ;Distortion kullanıyorsan akordlarını mutlaka distortion açıkken,Power chord basarak yap power chordların ne kadar temizse akordun o kadar iyi olmuş demektir.genellikle 1 ve 2. tellerde tunerlarla yapılmış akordlarda bu sorun görülmektedir.2 ve 1. tele bu sırayla vurduğunda ses temiz gelene kadar ince ayar yapmalısın.
 
#5
Arkadaşlar, ben şöyle akort ediyorum;

Gitarın 6. telinin 5. perdesiyle 5. telinin boştayken çıkardığı sesler aynı olmalıdır.
Gitarın 5. telinin 5. perdesiyle 4. telinin boştayken çıkardığı sesler aynı olmalıdır.
Gitarın 4. telinin 5. perdesiyle 3. telinin boştayken çıkardığı sesler aynı olmalıdır.
Gitarın 3. telinin 4. perdesiyle 2. telinin boştayken çıkardığı sesler aynı olmalıdır.
Gitarın 2. telinin 5. perdesiyle 1. telinin boştayken çıkardığı sesler aynı olmalıdır.

Evet böyle akort ediyorum ama bunu yaparken 5. telin illa La notası olmasına dikkat etmiyorum. Daha çok en ince teli kopmayacak şekilde ayarlıyorum ve sonra da yukarıdaki gibi yapıyorum.
Acaba yanlış mı yapıyorum yoksa illa 5. telin La sesi vermesi gerekiyor mu?
 
#6
casimiro demiş ki:
Arkadaşlar, ben şöyle akort ediyorum;

Gitarın 6. telinin 5. perdesiyle 5. telinin boştayken çıkardığı sesler aynı olmalıdır.
Gitarın 5. telinin 5. perdesiyle 4. telinin boştayken çıkardığı sesler aynı olmalıdır.
Gitarın 4. telinin 5. perdesiyle 3. telinin boştayken çıkardığı sesler aynı olmalıdır.
Gitarın 3. telinin 4. perdesiyle 2. telinin boştayken çıkardığı sesler aynı olmalıdır.
Gitarın 2. telinin 5. perdesiyle 1. telinin boştayken çıkardığı sesler aynı olmalıdır.

Evet böyle akort ediyorum ama bunu yaparken 5. telin illa La notası olmasına dikkat etmiyorum. Daha çok en ince teli kopmayacak şekilde ayarlıyorum ve sonra da yukarıdaki gibi yapıyorum.
Acaba yanlış mı yapıyorum yoksa illa 5. telin La sesi vermesi gerekiyor mu?
Zaten bahsettiğin dünya üzerinde en çok kullanılan akort yöntemlerinden birisi ancak bu şekilde gitarını akortlamış olmazsın, sadece telleri birbiri ile standart düzende dengelemiş olursun, yani yapman gereken belli nota kombinasyonları ile yapmak akordunu. Standart akort sistemi de alttan üste e-b-g-d-a-e şeklindedir yani en üstün bir altı LA olmalıdır, senin bahsettiğin şekilde akortlarsan sadece tellerin boş sesleri arasındaki nota aralıklarını standart akortla aynı hale getirirsin, nota olarak yanlış nota verir yani gitarın(yanlıştan kastım standart mi akortun dışında sesler).

En güzeli bir tuner kullanmak, sahnede de evde de, ben bilgisayardan ap tuner ı asla eksik etmem, gördüğüm en duyarlı ve en doğru yazılım o. boyutu küçük ve dıdısı ıvırı zıvırı yok, farklı akort sistemleri de database inde kayıtlı onlar hakkında da fikriniz olmasını sağlayabilir.
Kolay gelsin...
 
#7
:) :) :) Hmm, şimdi çok daha iyi anladım. AP Tuner programı pc'imde kurulu fakat ben bu kadar etkili olacağını hiç sanmadığımdan dolayı kullanmıyordum. :)
Peki AP Tuner programını açtığımda boş tellerin isimları yan tarafta yazıyor ya, hemen yanında da 6. telden 1. tele doğru yani notaların hemen yanında 2-2-3-3-3-4 var, bu rakamlar nedir?
Notaların hangi harfe karşılık geldiğini biliyorum da hemen yanındaki bu rakamların neyi ifade ettiğini bilmiyorum?
 

Üst