Sağ - Sol El Uyumsuzluğu

'Müzik Endüstrisi' forumunda joesmoe tarafından 29 Ekim 2010 tarihinde açılan konu

  1. Arkadaşlar yaklaşık 4 senedir gitar çalıyorum, 3 senedir elektro gitar çalıyorum. Fakat bir sorunum var. Sağ ve sol elim cok hızlı bir sorunum yok bu konuda fakat çok hızlandığım zaman sağ ve sol elimde uyumsuzluk meydana geliyor. Yani bir notaya bir pena vuruşu denk gelmesi lazımken tam olmuyor aralarda kaçmalar oluyor ve bu da sesi cok bozuyor, çok temiz bir ses alamıyorum. Acaba bu sorunu nasıl halledebilirim? Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler...
     
  2. Metronom ile.
     
  3. 2 tip egzersiz vardır.Biri hızlanmak için.Diğeri ise beyin içindir.Çok hızlandığın zaman kaçırman doğal.Hızlı çalıcağın zaman çalıcağını birden değil yavaş yavaş hızlandır sonra zaten kaçırmazsın..
     
  4. eDDz

    eDDz

    1,781
    170
    755
    Tek cevap, metronomla saatlerini vermelisin. Bu sadece picking için değil tüm teknikler ve tüm enstrümanlar için geçerlidir.
     
  5. Hmm cevaplarınız için hepinize ayrı ayrı teşekkürler öncelikle :)

    Peki arkadaşlar metronomla başladığımda yavaştan tekrar mı hızlanmalıyım? Yani gitara başladığımda yaptığım çalışmalar gibi :)
    Birde bu kadar alıştıktan sonra düzeltmek çok zor olur mu?
     
  6. "Zararın neresinden dönersen kardır" klişedir ama doğrudur ;)

    Yavaş yavaş oturtmaya bak zaten belli süre sonra hızlı çalarken oturmuş olacağını göreceksin.
     
  7. Çok teşekkürler hocam :) İnş. en kısa sürede düzeltirim bu sorunumu :)
     
  8. Düzeltirsin aşılamayacak sorun yok yav çok büyütme gözünde =)

    Kolay gelsin.
     
  9. çok hızlı çalmakla uzayamı gidecen kardeşim. hız iyidir ama sağ ve sol elde senkron u sağlayacaksın her attığın bir pena o parmağına denk gelecek. sonuç. verim almaksa. aldiala mola bir parça çalarken belki bir yığın akor basıyor negerek varki bına. adam miles devis gibi bir adamda bir notaya basarak ineğin sütünü tamamen sağıyor. önemli olan duygu yükleyerek çalmak.yinede sen bilirsin
     
  10. Öncelikle şunu söyleyeyim: Bunu bir sorun olarak algılayabildiğin için çok şanslısın. Bu sorunun farkına varabilmek bence çözmenin de yarısı zaten. Bu sorun Türkiye'nin "virtüözleri" sayılan (ben öyle saymıyorum o ayrı mesele) Cem Köksal ve Serdar Öztop'da da var maalesef, ama tabi anlayana... Köksal'daki özellikle çok bariz ve ben bu nedenle hiç bir solosunu dinleyemiyorum. Ayrıca Axel Rudi Pell (bu adamda da çok bariz sorun), Marcos de Ros (utanmadan bir de sağ el tekniği videosu çıkartmış) gibi dünya çapında tanınan gitaristler de bile var ne yazık ki bu problem. Hatta, COB hayranları kusura bakmasın ama, Alexi Laiho'da da zaman zaman duyuluyor bu sorun.

    Öyle ki, çok hızlı çaldıkları pasajlarda (nadiren de olsa) John Petrucci ve Jason Becker (eski kayıtlarından bahsediyorum tabi, artık pek gitar çalamıyor Becker hastalığı nedeniyle) gibi gerçek teknik canavarlarında bile zaman zaman oluyor bu sorun. Fakat sanırım Petrucci bunu bilinçli olarak ve belli bir etki yaratmak amacıyla da yapıyor bazen.

    Ama öyle adamlar da vardır ki, onların çalışında ASLA sağ-sol el senkronizasyonu sorunu duyamazsın. Bu adamları dinlemek de iyi bir ders olabilir aynı zamanda. Mesela:
    Al di Meola ("aldiala mola" değil...)
    John McLaughlin
    Vinnie Moore
    Shawn Lane
    Paul Gilbert

    Çözüm olarak diğerleri gibi ben de mutlaka metronom diyorum, ayrıca kuvvetli vuruşlarda (downbeat) ayağını vurarak tempo tutmanı da öneririm. Önce tek telde senkronizasyon çalışmakla başlamak da iyi bir fikir olabilir, tel geçişleri olayı daha karmaşık hale getirebilir çünkü. Ayrıca, pena vuruşunu nasıl yaptığına da dikkat etmelisin; özellikle başparmak eklemi ve işaret parmağını bükerek (yani parmaktan pena vuruşu ile) çalıyorsan bu tekniğin kontrolü daha zordur; bilek eklemini de kullanmayı deneyebilirsin.
     

Bu Sayfayı Paylaş