sustain blok hakkında yardım

'Elektro Gitarlar' forumunda frusch tarafından 8 Ocak 2011 tarihinde açılan konu

  1. değerli dostlar gitarıma sustain blok takviyesi yapmayı düşünüyorum. blokların yurtdışı fiyatlarına baktım. pirinç olan neyse de titanyum olanlar uçmuş gitmiş. çok pahalılar. bi kaç titanyum malzeme satan site buldum. fiyat uygun geldi. üniversitede arkadaşlara kesip biçip aynı şekli çıkarmaya çalışacaz da şöyle bi durum var. gördüğüm bloklar kibrit kutusu şeklinde falan. benim bloğa baktığımda ise durum daha farklı. gitarım ibanez rg2550z, ve edge zero bridge var. gitarın bloğu ise karşıdan bakıldığında insan omuzları ve başı şeklinde. baş kısmından 2 yay + omuzlardan 2 yay çıkıyo. yani düz değil.

    kibrit kutusu şeklinde olanları gitarıma taksam edge zero iptal mi olur. yoksa birebir aynısını mı yapsam? sustain ve ses tonu olarak titanyum ve pirinç arasında ne farklar var? cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
     
  2. Pirinç karışım bir maden olduğu (bakırla kalaydı galiba) sustaini titanyuma göre daha düşük olacaktır...
    Çok ekstrem bir müzisyen değilsen hevesle yapmak istiyorsan hiç uğraşma derim.
    Birebir aynısını yapman tabiki daha mantıklı olucaktır. Ama Rg güzel gitardır neden böyle birşeye gerek görüyorsun anlamadım... Sustaini artırmak için başka yolları dene hemde masrafa girme :)

    Kontrolsüz sasteyn sasteyn deyildir :D
     
  3. Zaten kibrit kutusu şeklindeki bloklar gitarıma uyumsuz. Edge zeroyu iptal etmek gerekir. Ki böyle bişeyi yapmam zaten :D

    Anladığım kadarıyla o kütle ne kadar büyük olursa okadar sustain veriyor. (O blokların 32mm, 37 mm ve 42 mm olanları var. ) Benim gitardaki blok daha küçük. Hareketini engellemeyecek bazı yerlerini büyük yapsam artısı olur mu? Çünkü cidden sustain az olması hoşuma gitmiyor. Zaten titanyumdan bloğu ben yaparsam 50 tl falan oluyor. 42 mm titanyum bloklar 460 dolar :D Masraf iyice azalıyor :D
     
  4. Tabi ki denemek istiyorsan dene ama obloklar sustaine göre değil gitar gövdesine ve floyd-rose sistemine göre bildiğim kadarıyla... Sonuçta gitarın gövdesinden kocaman bir ağaç kısım çıkarılıyor. Ve buna karşılık o bölüm konuluyor. Ama okuduğum kadarıyla okadarda büyük bir artısı yok. Daha çok sustain istiyorsan tel kalınlığını artırabilirsin manyetikleri tellere yaklaştırabilirsin bunun içine fretleri girer ayrıca senin floyd sistemin titanyum olmadan o bloğun titanyum olmasının pek bir anlamı yok. Bloğun titanyummu?

    Şimdi 50lirayı verip gitarın içine sığdıramamanda olası? Bu tarzdaki olasılıkları elemine ettiysen projende zaten diyecek laf yok.

    Ama sustain bloğunun büyüklüğünün öyle aman aman sustaine bir etkisi yok. Belki üst harmonikleri biraz etkiler.

    Ayrıca elindeki gitarın sustaini de gayet güzel kullandığım için biliyorum...

    Ama sonuçta gibson lp gibide bir sustain bekleme. Başta floydlu olması zaten sustainde çok kayba yol açıyor...

    Eğer floyd kullanmıyorsan sabitlemeye yönelmeni tavsiye ederim ciddi anlamda sustaine yararı oluyor
     
  5. Manyetikleri tellere yaklaştırınca sustain azalıyor. Manyetik alandan dolayı. Tel kalınlığı da her gitara uygun değil. Kalınlığı artırmak için gitar sapının ona uygun olması gerekiyomuş. Floyd rose sabitleyemem. Küfür ederler bana :D

    Blok ise dediğin gibi ordaki oyuğa konuluyo. ne kadar büyük yada yoğun yada sağlam olursa o kadar sustain artıyo.

    Titanyum floyd rose ne kadar haberim yok da sadece saddle lar 765 dolar :D FR yi düşünemedim ben :D

    Gitardakini söküp ölçü alıp öyle yapacam. Sığmama gibi bi durum yok. Ama yapmışken biraz da büyük olsun dedim işte. Daha da artırmak için
     
  6. Ben de, geçen günlerde sustain block araştırması içindeydim . Büyük pirinç vb, sustain block un sese etkisini tanımlayabilmesi açısından, 10 larca video izledim. Gördüğüm dinlediğim kadarıyla, faydası olduğu tartışılmaz bence. Cidden sustaine belirli bir miktarda etki ediyor. Ama benim dinlediklerimden edindiğim sonuç; sanki sustainden çok, tona etki ediyordu. Tona daha fazla bas ve hacim kazandırıyor. Tizler biraz geri çekilmiş gibiydi izlediğim videolarda.

    Bunlar ise bir eq pedalı ile elde edilemiyecek türden artışlar değildi. Biraz da şundan rahatsız oldum : sustain block gövdesi arttığından mıdır nedir, bilmem ama, dinlediğim videolardaki tonlarda metalik bir ambiyans vardı. Bu da tonu etkileyen sap, gövde köprü unsurlarından köprünün metal yüzeyinin arttırılması sebebiyle olabilir. Zira büyük block sayesinde daha geniş bir metal alanda ses titreşiyor.

    Sonuçta izlediğim videolarda tona eq olarak birşeyler katmış, kimi sever kimi sevmez. Sustain biraz artmış ama, tona sanki daha fazla metalik bir katkı yapmış gibi. Yanılıyor da olabilirim zira, sosyal bilimler eğitimi almış biriyim ve teknik hadiselerde, gövde, ağaç, ton sustain vb konularında uzman biri değilim. Ve yine yanılıyor olabilirim zira, yurtdışında bu büyük block olayı çok fazla kullanılan bir hadise olmuş ve herkes memnun gibi.
     
  7. Yanlımıyorsun ben de dikkat ettim yurtdışında daha çok kullanılmakta. Türkiyede tam bilinmiyor. Senin bahsettiğin ton değişme olayı titanyum ve pirinçte farklılık gösteriyor. Aynı şekilde sustainde farklılık gösteriyor. Titanyum gitarın normal sustainini 2 kat artırıyormuş. Şu an tek sıkıntım gitarın köprüsünün edge zero olması. O yüzden büyük blok kullanamayacağım. Lakin edge zeroyu söküp, takma olayları da var. Bunu da düşünmekteyim tabi ciddi anlamda fark ederse. Ama işte denemeden bilinmiyor.
     
  8. Bence bukadar uğraşmana değmez çünkü başta ' aha işte budur!!' desende ileride yeni arayışlara gireceksin... Bence seni Gibson LP gibi bir gitar paklar :)

    Ama şunuda unutma gitarmı icra edeceksin sustainmi dinleticeksin?
    Ayrıca sustaine sadece manyetikler yada floyd etki etmez sapın özelliği ıvırı zıvırı gövde ağacı..

    Ayrıca bence gitarın .13lük teli bile kaldırır önemli olan senin kullanımın...

    Titanyum bloğun gitarına katkı yapacağı kesin ama bu işe giriştiğine değecekmi bunu iyi düşün :)
     

Bu Sayfayı Paylaş