Müzik Aranjesi ve İlgili Konular

'Müzik Endüstrisi' forumunda mix_ tarafından 4 Ağustos 2004 tarihinde açılan konu

  1. mix_

    mix_

    15
    0
    300
    Öncelikle herkese selamlar ;

    Bu başlık altında kafamda olan bazı sorulara yanıt bulabilebilirsem ne mutlu bana ve hepsinden öncesi müzikle ilgilenen kişilerle müzik konuşmak kadar tatlı bi keyif yok benim için hadi başlıyalım mesela:

    Örneğin bir beste yapıldı Aranjör bu aşamada devreye giriyor değl mi?yani şarkıyı kağıda dökmek , ritm belirlemek akorları tayin etmek... peki ses seçimlerini de aranjör mü yapar yoksa buna mix i yapan şahısmı karar verir? yani mesela binbir çeşit kick ,snare sesi var bunlardan hangisinin kulllanılacağını aranjör mü belirliyor mixçimi?
     
  2. Aranjör Türkiyede ne yapar ? :

    Bir sahil gitaristi elinde akorları ve çılgın sözleri ile gelir, abi bana bunu hit yapar. Aranjör bunları alır, teorik hataları düzeltir :) , orkestrasyonunu yapar. Teknik bir aranjör ise kayıdı ilede uğraşır sesleri seçer.

    Aranjörlük sırf bu değildir. Belirli bir enstruman gurubu için yazılmış bir parçayı başka bir gurubun çalması için düzenlemeyede aranje etmek denir. Faydalı adamlardır aranjörler.
     
  3. Aranjör aynen Ozan'ın dediği gibi, düzenlemeyi yapar. Parçanın neresinde hangi enstruman neyi çalacak onu yazar çizer, Prodüktöre verir. Prodüktör de müzisyenleri stüdyoya sokar, kafalarına vura vura o aranje edilmiş partisyonları doğru duyguyla çaldırıp ses mühendisine kaydettirir.

    Sonra bir eline o çok kanallı kayıdı alır, dğer eline de birkaç tane albüm CD'si, miksajcıya gider ve önce elindeki o diğer albüm CD'lerini koyar, çalmaya başlar ve der ki: "Bak Seal'in şu albümündeki şu şarkıyı biliyor musun? Hah... Şimdi birazdan sana çalacağım şu şarkıyı bana öyle bir miksle ki şarkının girişindeki hava David Bowie'nin bilmem ne albümündeki üçüncü parçanın ortasındaki o durma noktasından sonraki kalkış gibi olsun ama basları bu parçadaki akustik gitarlar gibi canlı olsun, vokali de biraz Sezen Aksu'nun on yıl önceki hali gibi yap, iyi satıyor bu aralar".

    Miksajcı da prodüktörün suradına böööööyle bir bakar, "Allahım!! Bu adam kim? niye burada: ben niye Bodrum'da değilim?" diye iç geçirir, sonra oturur parçayı bir dinler, elinden geldiğince sevmeye çalışır, hissetmeye çalışır ve biraz hissettiğince, biraz da eski tecrübelerine dayanarak o farklı kanallardan gelen sesleri işleyip prodüktörün anlatmaya çalıştığı çizgilere çekmeye çalışır. Bu arada ha bire neyi neden öyle yaptığını da böyle ballandıra ballandıra anlatır ki odadaki diğer millet "haaaa... demek öyleymiş, bu herif büyük valla!" desinler. Olay budur.
     
  4. Ozan, alem adamsin :D
     
  5. mix_

    mix_

    15
    0
    300
    yani bir çok şey prodüktörün sözüne bakar öyle mi?o halde ülkemizde halinden memnun olan bir mix uzmanı bulmak bayağı zor anladığım kadarıyla?
     
  6. Turkiye'de herkes herseyi bilir, bilmiyor musun? ;)

    O yuzden biryere gidemiyoruz ya...
     
  7. mix_

    mix_

    15
    0
    300
    Evet farkındayım, zaten bir çok müthiş yetenekli ve çok iyi işler çıkaran müzisyenlerde bu yüzden dışarıya kaçıyor Türkiye de uzun soluklu bir çalışma içerisine girmiyorlar mesela bilir misiniz bir Kıvanç K. bir Aytekin Kurt bir Murat Uncuoğlu ve aklıma gelmeyen bir sürü isim bunlar ülkemizden çok yabancı ülkelerde çalışıyorlar. Bir de ben yıllardır müzik kasetlerinin kapaklarıyla aşırı ilgilendiğimden hep aynı isimler mevcut örneğin bir çok albümde Digital Mastering = Duyal Karagözoğlu adı geçer...
     
  8. farfisa g7 klavyede aranje edilmiş midi parçalarımız var. Bunları cubase sx de kanal kanal yada toplu çalımla nasıl kaliteli bir şekilde kayıt edip miksini en iyi şekilde yapabilirim. Aslında ikinci soru başlı başına bir sorun. En önemlisi mididen alınıp wav olarak kayıt edilen enstüriman sesleri ne kadar sağlıklı olur. Bir demo için yeterlimi....?
     

Bu Sayfayı Paylaş