Yavuz Çetin'in kullandığı efektler hakkında ??

'Elektro Gitarlar' forumunda BLUES01 tarafından 13 Eylül 2004 tarihinde açılan konu

  1. Merhabalar....

    YAVUZ ÇETİN in kullandıgı saund tam blues tonlarııyeri gelince sert leşiyorda..merak ettiğimbu saund hangi efektlerle sağlanıyor...yardımcı olursanız sevinirim??
     
  2. Güzel soru hakkaten bunu ben de merak ediyorum 8)
     
  3. Bunu sağlayan en önemli şey lambalı amfidir. Efekt falan hikaye
     
  4. Bildiğim kadarıyla ampli olarak Silverface Fender Twin Reverb kullanıyordu. Bir arkadaşım Ankara Saklıkent'teki konserinden sonra kullandığı overdrive pedalını sormuş kendisine ve ProCo Rat kullandığını öğrenmiş. Kayıtlarından göze çarpan bir başka şey de yaygın olarak delay kullandığı. Gerçekten ölümcül bir gitar tonu vardı kendisinin. Çok da büyük bir gitaristti, huzur içinde uyusun... dilerim yardımcı olabilmişimdir.

    Alp
     
  5. Son albümde chorusta kullandı sanırım. Çoğu solosunda var.
     
  6. Beyler yazdıklarınız için teşekkürler...

    yazdığınız "proco rat" , "delay" , "chorus" gibi efektleri nerlerden temin edebilirim , bu efektler hakkında bilgi edinebileceğim siteler varmı??
     
  7. Efektler hakkında bilgi edinebilmek için şu an aklıma gelen yol, üretici firmaların web adresleri olabilir. www.harmony-central.com'da da aletleri kullanan kişilerin yazdığı yorumlar içeren çok geniş bir veri tabanı var. İhtiyacın olan bazı çok temel bilgiler varsa turkrock forumlarında muhakkak biryerlerde açıklamalar vardır. MüzikTek forumu içerisinde arama yapabilirsin. Bu aletleri müzik enstrümanı satan mağazalardan veya ikinci tercih olarak internetten (güvenilir sitelerden) kredi kartıyla satın alabilirsin.

    Ama belirtmem gerekir ki Yavuz Çetin'in gitar tonunu yakalayabilmek için çok önemli bir mevzu da onun kullandığı Fender Stratocaster gitar ve Fender Twin Reverb ampli. Bu ikisi ,bulabilirsen toplamda 3000$ gibi birşeye malolabilir. Tabi en önemlisi de bütün ekipmanın birebir aynısını toparlasan bile tolun yarısına gelmiş sayılmazsın. Steve Lukather bir röportajında der ki: "Hangi gitarla, hangi ampliyle, hangi efektlerle çalarsam çalayım, ortaya çıkan sound her zaman benim kendi sound'uma benziyor." Bence Yavuz Çetin'in veya herhangi bir gitaristin sound'unu yakalamanın en geçerli yolu onun çalışındaki mimikleri, vurguları yakalayabilmektir. Ayrıca bunu başarman seni 1000'lerce dolar masraftan kurtarır :)
     
  8. merhabalar!!

    Gitaristin vurgularıı yakalamak konusunda doğrusun ama ne yaparsam yapayım o adamın saunduna yakın bir ton elde edemiyorum...efektsiz blues tonlarım süper ama Yavuz Çetin in saund unda mutlaka efektlerinde payı var yani o tonu tam anlamıyla yakalayamasamda en azından yaklaşabilirim bu yazdığım efektler hakkında yaptığım araştırmalar boşa gitti bir turlü sonuca ulaşamıyoruım..

    yinede saol teşekkürler !! :)
     
  9. Aç kendisine sor, netten bul adamı vb. Öğren.
     
  10. Benimde kullandığım özel bir preampliyi kullanmış bildiğim kadarıyla, rahmetli olmadan evvel. BTE Tiny Trio ( Boğaç Topaktaş Electronics ) 14 tane var dünyada, bulursan 1 tane kaçırma
     
  11. Benimde kullandığım özel bir preampliyi kullanmış bildiğim kadarıyla, rahmetli olmadan evvel. BTE Tiny Trio ( Boğaç Topaktaş Electronics ) 14 tane var dünyada, bulursan 1 tane kaçırma
     
  12. merhabalar!!

    Atalay,abi ölmüş adamın neyine arayıp öğreneceğim.. :D

    Ayrıca Yavuz ÇEtin' in kullandıgı ekipman hakkında herhangi bir bilgi yok internette :oops: ..
     
  13. Kullandığın gitar çok önemli ve öncedende söylediğim gibi tüplü amfi çok büyük bir faktör.
     
  14. skatheist, bu BTE preamp hala üretiliyor mu?? seri üretime filan geçer demiştim ama bi girişimi olmadı üreten arkadaşın... ve de ne kadara mal olmuştu sana?? biraz bilgi verirsen sevinirim...
     
  15. Yavuz Çetin ayrıca bir adet 1972 model Marshall JMP-1 model 100 watt kafalı Marshall'a sahipti.Kabin de Marshall mıydı bilmiyorum.Ama Boss pedallar da vardı kullandığı sanırım, şu bizim bildiğimiz çoğumuzun sahip olduğu Boss'lardan :) Ama bence slow şarkılarda Fender gitar + Fender ampli kullanıp daha rock parçalarda Strat + Marshall kombinasyonunu tercih ediyordu yani dinlediğim daha sert şarkılarında böyle birşey var gibi düşündüm.
     
  16. BTE hiç bişi üretmiyor.. satılanlar satılmış.. Boğaç şimdi evinde kitap okuyor müzik dinliyor..
     
  17. Sahnede Yavuz Çetin'in birde boss compressor'ü vardı, 20 dakikalı Hey Joe'yu çalarken ( şarkı hiç bitmesin isterdik ) standart fender anfisini, sololarda ise sadece buna ilave kompresörünü kullanırdı.
     
  18. Ben bu başlığı unutmuştum vallahi sağolasın nostalji oldu hafiften :D
     
  19. yavuz cetının kullandığı marshall kafa kabin anfı bı ara kadıkoy srv musıc te satılıyo du ama bıraz once baktım satılmıs. :?


    huzur ıcınde uyusun
     
  20. y_cetin bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş