Astronomi

'Forum Meydanı' forumunda cha_sach tarafından 20 Ekim 2004 tarihinde açılan konu

  1. Burada astronomi ile ilgilenenler varsa konuşabiliriz.. ufo başlığı rağbet gördü ama geyik yapanları engellemek mümkün olmadı.. :eek:

    bu arada www.gokbilim.com önemli yer teşkil ediyor..
     
  2. Astronomi... Ortaokuldayken hayatımı adadığım bir hobiydi benim için. Elimde dürbünle çatılarda dolanıp dururdum.Lise sona kadar da devam etti. Zaten nickimin nerden geldiğini de söylememe gerek yok sanırım:) Tr'de maalesef amatör olarak astronomiyle uğraşmanın zor olduğu zamanlardı. Yıldız haritalarımı bile kendim yapardım. Biraz Bilim&Teknik destek veriyordu ama o da çok sınırlıydı tabi. Teleskop almayı da çok istemiştim ama Üniversitelerde bile doğru düzgün teleskop bulunmayan bir ülkede bu deveye değil hendek boğaz atlatmaktan bile zordu. Bir ara astronomi uzay bilimleri okumaya bile ciddi ciddi karar vermiştim ama lisedeki matematik hocamın astronomi mezunu olduğunu ve benim de böyle bir durumda çok farklı bir iş yapmayacağımı anlayınca fikirlerim değişti (aslında bahane hepsi matematiğim kötüydü:))

    Neyse bu konudaki yazışmalara tıpkı öncekilere yazdığım gibi sık sık katılabilirim. Tabi astroloji gibi saçmalıkları işe karıştırmazsak.
     
  3. annem çok ilgileniyı bu konuyla
    kitaplar okuyo netten araştırıyo ve burçlara fln da çok inanır.........
    ama ben ilgi duymuyorum.....
     
  4. prof dr zeki aslan a mail atmıştım bir kere.daha çok var bu ülkenin uzaya açılmasına anlamında birşeyler yazmıştı...
     
  5. Bahsettiğin şey astroloji. Astronomiyle o çok ayrı şeyler.
     
  6. O zaman bi soru sorayım belki bilen vardır ve umarım Astronomi ile alakalıdır :D
    Işık yılı ne demek?!? Bizim neyimize eşittir...
    Ve 400 Milyar civarında yıldız varmış doğrumudur?!?
     
  7. Bir ışık yılı, ışığın bir yılda katettiği uzaklıktır.
    Bir ışık yılı = 9.3 x 10 üzeri 12 km
     
  8. mistik olan herşey gibi gökyüzü,dünya dışı yaşam astronomiden ne anlıyorsanız artık hepsi ilgimi çekiyor.yazmak istediğim bi bölümdü ama fizik gibi bir sorunum var :D bi gün teleskop alacam :D
     
  9. http://www.akat.org adresinde "sizin için derlediklerimiz" köşesinde güzel yazılar var, tavsiye ederim.
     
  10. ben burçlara inanmam
     
  11. şimdi ne alaka?
     
  12. Her zaman tepemizde kayan yıldızlar vardır ve bize normal gelir.Bi gün bi arkadaşım bana ''olm bu yıldızlar şimdi kayıyo ya,aslında şimdi kaymıyo onlar,ortalama 40 yıl önce kaymışlar da_tabi bu zaman aralığı değişken_bize ışığı daha yeni geliyo ''demişti.Mantık olarak çok doğru bi mantık ve sanırım da harbiden böyle.Zaten belgeselde izlemiş!!!Ben bunu akıl edememiştim ve öğrendiğimde ''lan bunu nasıl düşünemem''dediğim binlerce şeyden biri oldu,ilginçtir,paylaşmak istedim,tabi bu olay bilene komik gelecektir...
    Saygılar...
     
  13. Arkadaşın saçmalamış. O kayan yıldızlar dediğimiz şey, atmosfere girerken yanan göktaşlarından başka birşey değil.
    Ama şu doğru; yıldızların gördüğün ışığı şu ana ait değil, binlerce hatta milyonlarca yıl öncesine ait ışıklar (40 yıllık mesafede yıldız yok sanırım?).
     
  14. Abi benim demek istediğim şey ışıklarının bize geç gelmesi,yani yıldız derken herkesin ağzındaki laftan bahsettim.İsterse yanan araba olsun herneyse yani...Bilgiler için sağol.
     
  15. astronomi okumayý okadar çok istemiþtim ama lanet öss yerleþtirme sistemi yüzünden dandik bi bölüme geldim..... ama düngece rüyamda 2.kez össye girip ankara- astronomiyi kazandýðýmý gördüm(oha!)
     
  16. Ben bu ışıkyılının zamanı etkileyip etkilemediğini merak ediyorum. yani bize en yakın yıldızın ışığı bize bilmem kaç ışıkyılı sonra geliyorsa o yıldız bizden zaman olarak ileridemidir?
     
  17. Zaman kavramını ne olarak alıyorsun? İstanbul'un zaman olarak Ankara'dan geride olması gibi birşey değilki uzayda zaman.
    Güneşin ışınlarının 1000 ışık yılında vardığı bir yıldızında ışığı 1000 yıl sonra bize ulaşır.
    Astronomi okuyanlar daha iyi cevap verecektir herhalde. Bende aslında uzayda zaman kavramı hakkında bilgi almak istiyorum. 4. boyut kavramı nedir mesela...
     
  18. http://www.zamandayolculuk.com/cetinbal/
     
  19. Bende dun Simon Singh in konusmasina katildim. Big bang dan sozediliyordu.

    Bu arada 4. boyut zamandir
     

Bu Sayfayı Paylaş