manyetiklerin tele uzaklığı

'Elektro Gitarlar' forumunda hollowtone tarafından 12 Kasım 2004 tarihinde açılan konu

  1. arkadaşlar ben bir salaklık yaptım , yeni bir gitar aldım(bu salaklık değil:))ve gitarın ön kapağını açmaya karar verdim, fakat yanlış vidalarla oynamışım, manyetiklerin vidalarıyla, şimdi bu manyetiklerin gitar tellerine olan default uzaklığı nedir arkadaşlar? Ses nekadar etkilenir nekadar değişir, daha bir amfiyle deneme şansına erişemediğim için sesin değişip değişmediğini de bilemiyorum, gitarın modeli fender strat, korkuyorum :?
     
  2. Buradan bie şey söylemek zor ama çok fazla yakın olmasın acayip sesler çıkartır çokta uzak olmasın ses tonu zayıflar.manyetik üzerindeki mıknatıslardan ortadaki ikisine göre ayarlarsan daha kolay oluyr ..

    kolay gelsin!
     
  3. Farketmez, ampli alacağın zaman onları endi zevkine göre ayarlarsın zaten.
    Yakınlaştıkça ses iletimi daha çok artar, uzaklaştıkça azalır, çok dert etme. Bir ampliye taktığın zaman ayarlarsın.
     
  4. Evet hatta ben asimetrik olarak ayarladım, ince tellere daha yakın duruyor humbucker :)
     
  5. Tellerin manyetige cok da yakin olmamasi gerekir.
    Cok yakin olursa miknatis telleri kendine dogru cekerek telin titresmesini olumsuz yönde etkiler, buda tona yansir.

    Ampliye tak gitari deneyerek bulursun.
     
  6. Sesin (akımın) şiddeti tel ile manyetiğin arasındaki mesafenin karesiyle ters orantılıdır. Yani aynı denklem içinde paydaya yazılır. Bunu hesaba katarak istediğin seviyeye getirebilirsin. Ayrıca klavyenin de bir istırhab haddi vardır. Belirli bir mesafeden daha yakın tellerle nota basamazsın (tabi eğer telleri de yaklaştırmak istersen, işte o ara karar mesafesini kafana göre ayarla...)

    Bir de üstteki formülün aynı sonucu olarak teller manyetiğe çok yaklaşırsa manyetik çekim kuvveti de uzaklığın karesi ile ters orantılı olduğundan telleri kendine çok fazla çekme eğiliminde bulunacaktır. Bu da telin özgürce titreşmesini engelleyip telin hareketini sömürücü bir etki yapacaktır. Yani ses süresi kısalacaktır...
     
  7. Screamager arkadaşın yaptığı çok mantıklı geldi.. benim gitarda solo atarken ince tellerden pek ses çıkmıyo sanırım onun dediği gibi ince tellere daha yaklaştırırsak bu sorun kısmen de olsa azalacaktır diye düşünüyorum.
     
  8. Ayni mesafedeyken ses cikmiyorsa o zaman problem baskadir.
    Yaklastirarak cözülüyorsa ne ala cözülmüyorsa jack girisin de veya potlarindan birinde problem olabilir.
     
  9. yok ya çok da az gelmiyo :d ama ben sololar daha kuvvetli hissedilsin istiyorum o bakımdan öyle dedim :D
     
  10. sevgili nocturnal, temiz ve yeni tel kullanmak da sorununu cozmende yardımcı olacaktır...
     
  11. teşekkürler..
     
  12. arkadaşlar bu manyetikler kullanıldıkça ya da kullanılmadıkça durduğu yerde bi iletim özelliği kaybeder mi?
     
  13. Bir de şu ibanezlerdeki PSND (powersound) manyetikler nasıl?kalite ve tonları açısından...bilginiz var mı?
     
  14. Paslanmadıkça bir şey olmaz.
     
  15. Valla zerocooler çok kaliteli değiller ama stock manyetikleri için iyi denebilir.Özellikle jackson'ın kendi boğuk manyetiklerinden daha iyi oldukları kesin.

    Sap manyetiğini lead için kullanmanı pek önermem.Daha çok ritm için uygun bir manyetik gibi görünüyor.

    Single manyetiğinin tonları oldukça iyi.Parlak tonlar elde edebilirsin cleande.

    Köprü manyetiğini özellikle solo atarken kullanmanı öneririm.Sesi iyi diyebilirim.Şaşırtıcı biçimde seymour duncan jb'ye benzer bir sesi var.

    Yani stock manyetik olarak ortalamanın üstünde kaliteleri var, ama tabi bir dimarzio ile karşılaştırma sakın :)
     
  16. saol Aytac!
    peki şu V7 V8 ler hakkında ne düşünüyorsunuz?ben harmony centraldaki yorumlara baktım pek güzel şeyler yazmamışlar!!!
     
  17. ühüh, benimkilerin üstlerinin demirleri hafif hafif dökülmüş ( 18 yuvarlak arasından 2-3 tanesinin) Bunları cızırdamaya falan neden olurmu?

    Birde benim teller cızırdıyor, yani amfiyle denemedim daha gitarı, ama amfisiz çalınca çok hafif cızırdama var, normalmidir bu?
     
  18. Aslında aşağı yukarı aynı diyebilirim.v7-v8 powersound'dan çok çok az daha iyi denebilir, ama bu bir stock manyetikten ne beklediğine bağlı.

    Yani bir stock manyetikten çok yüksek kalite bekleme.Profesyonel müzisyenler kadar iyi ses çıkarmak istiyorsan dimarzio, seymour duncan falan gerekir.Bunları da ya alıp takarsın, ya da ibanez in falan çok üst modellerinde var.

    Hadi kolay gelsn.
     
  19. Şimdi, paslanan demir (demiroksit) iyonik özelliğini kaybeder. Ama sonuçta paslanma sadece yüzeyde olacağı için ciddi bir kaybın olmaz ses bakımından. Cızırdama gibi sorunlar hiç olmaz.

    Amfisiz yaşadığın cızırdama sorunu da amfide yok olur. Merak etme ama unutma ki cızırdama telin titreşim süresini kısaltır. Bu da sağlıksızdır. Yukarıda bir arkadaş söylemişti neler yapman gerektiğini. Onlardan biri senin probleminin çözümü olacaktır eminim.

    Kolay gelsin...
     
  20. "Slm,umarım yardımcı olabilirim.Tellerin cızırtı yapmasının farklı nedenleri vardır.
    1-Kullandığın tel kalınlığı.Mesela 0.9luk bir telde tuning i E(mi) ye göre ayarlarsan sorun olmaz ama C(do) ye göre ayarlarsan teller cızırtı yapar.Yani bunun çözümü sesi kalınlaştırdıkça tel kalınlığını da arttırmaktır

    2-Tellerin klavyeye olan yakınlığı veya uzaklığı

    3-Tellerin eskimiş olması

    4-Gitarının sap ayarının bozulmuş olması

    Daha bunlara benzer nedenler de vardır ama en genelleri bunlardır"

    Demiş zaten bir arkadaş tellerin cızıldaması başlığında. (o da senin başlığın zaten :) )
     

Bu Sayfayı Paylaş