Amp mikrofonlamak

'Müzik Teknolojileri & Kayıt Forumu' forumunda GKN tarafından 29 Aralık 2004 tarihinde açılan konu

  1. GKN

    GKN

    181
    0
    300
    bir amfi yi mikrofonlayıp en ideal sesi elde etmek için kaç wattlık bir anfi gerekir?
    yoksa hoparlörün çapımı önemli?
     
  2. ammpliden cok mikofon ve mikrofon preamplisi daha onemli bence bu konuda... arastırmalarında bu yone gıtsen daha iyi bir sonuc alırsın

    kolay gelsın

    s
     
  3. İlk başta amplinin sesinin güzel olması gerekir, sonra mikrofon ve mic pream gelir. Ampli kötüyse istersen Neumann U87 kullan :) Eşşeğe altın semer taksan yine eşşektir muhabeti.

    Wattage konusunda gelince, lambalı bir ampliden bahsediyorsak watt azaldıkça ampliden güzel ton alabilmen için gerekicek volüm düşüp sana rahatlık sağlayacaktır. Bunun dışında kafanı yorma watt'a matt'a. 10 wattlık ampliyide kaydedersin güzelse sesi ne olucak. Geçen akşam su damlama sesi kaydettim :p
     
  4. Su damlasımı 8O
    Senin şu Neumann U87 kapmak lazım.
    Aman ha aleti ıslatma bende kullanıcam onu :lol:
     
  5. Amfim iyi olduğu halde kötü sound alıyorum. bunun tek nedeni sanırım mikrofonum.. Sony Dynamic mic kullanıyom ses çok tiz geliyo.. sesi sona vurucam bakalım bişiy fark etcek mi :D
     
  6. mikrofonun yerini değiştir
    hoparlörün tam göbeğine denk gelmesin göbeği ile kenar noktası arasında hareket ettirisen ton değişir
    uzaklığı da önemli bu arada
    ama mucize de bekleme yani
     
  7. Amfinin tüpünün ve amfi gain katının kalitesi ve amfinin wattı tüplü amfide en önemli unsurlardır. Amfinin wattı arttıkça ve hoparlör çapı büyüdükçe (tabi hoparlörün diyaframının sağlam kaliteli ve tüp sounduna cevap verebilecek yumuşaklıkta olduğunu varsayarak söylüyorum) soundu oluşturan frekans aralıkları daha rahatlamış ve sağlıklı olarak çıkarlar. Watt zaten yüksek olduğu için sesi daha az açarak da gerekli olan kazancı sağlamış olursunuz. (örnek olarak 100 wattlık bir amfide volume potunu 10 üzerinden 3'e getirerek aldığınız kazancı 50wlık amfide 10 üzerinden 5 ve hatta 6 ya getirerek alabilirsiniz. Tüplerin aynı tip olması halinde bu kıyaslama geçerlidir.)
    İkincisi bir arkadaş sesi çok tiz alıyorum demiş. Kayıt yaparken genelde konserlerdeki gibi bir duyulan distli tonların aaslında öyle fazlaca dist kullanılarak yapılmadığını çoğumuz duymuşuz görmüşüzdür. Dolayısıyla asıl istediğin sound için eger dist kullanıyorsan bu durum frekansların sağlıklı verilmemesi durumunu oluşturarak tizlerin patlamasını sağlamış olabilir. Biraz daha dist yerine gain vererek dipte az bir distortion kullanabilirsin. Yani az olan disti gain ile destekleyebilirsin. Amfini eq ayarlarını flat yapıp (çok çok az bası açabilirsin) Geri kalanını bilgisayarda eq ayarlarını kullanarak mixleyebilirsin. Gitar kaydı için shure sm 57 tabii ki çok idealdir. Fakat sm 58 de aslında gayet ideal olabiliyor. Bence engüzeli geniş gövdeli dynamic mikrofonlardır. Yerini ise hoparlörün ses türüne göre konumlandırman gerekir. Ama genel biçim olarak amfiden 5-7 cm uzağa ve kenar alt bölgesinden merkeze doğru konumlandırmak uygundur. Herkese kolay gelsin.
     
  8. Baran U87 yok bende :) Rode K2 kullandım damla işinde.

    Nocturnal_Supremecy, mikrofonu ne kadar sound source a yaklaştırırsan bass response o kadar artacaktır. Ayriyetten duymuşundur, off-axis adınıda. Mikrofon speaker cone'a 30-40 derece bir açı yaparak dışarı bakabilir. Tiz sesler directiviteye sahip olduğundan dolayı onlardan biraz kurtulacaksın. Birde kabinini duvara yapıştırırsan yada yere yatırırsan daha fazla bass response elde edersin. Kayıt sonrasında uygulanacak eq işlerini ne kadar az a indirirsen o kadar kaliteli iş elde edersin.

    msheless arkadaşım, sen söylediklerimi tersinden alıglamışsın. Amplinin watt'ı kalitesini belirlemez, ayriyetten yüksek watt lı ampliden ton almak daha zordur. Kayıtlarda duyduğumuz o güzel tonlar power katınında kızışıp drive ve compression yaratmasıyla ortaya çıkar. 100 wattlık lambalı bir kafa ile 4x12 kabini kolay kolay o levellarda kaydedemezsin, ( sm57'nin de dinamic range'ini aşıp diyaframında rattle a sebep olabiliyor o kadar yüksek ses :) )

    Bizim ihtiyacımız kazanç değil, ton :)

    Speaker konusu ise yine tartışılır. En hayran olduğunuz tonlarda preamp ve power sectionun drive'a girmesinin ötesinde speaker cone'un da program materyaline yetişemiyim distortion yaratması. Onun için vintage 30 lar hala alıcı buluyor :)

    SM57 ve SM58 ler aynı kapsüle sahip, sadece çıkan kafa şekillerinden dolayı ufak bir farklılık gösteriyorlar, 58 in pop filteri var, 57 nin yok, vokal kaydederken dezavantajı var 57'nin. 58'i ise pop filteri büyük olduğundan dolayı 57 kadar sound source a yaklaştıramadığından bass cevabında farklılık gösteriyorlar.

    msheless, geniş gövdeli dynamic le kastın ne anlamadım, geniş diyaframdan mı kastın ?.
     
  9. Elimde ki amfi sanırım bu tip kayıtlar için uygun değil diye düşünüyorum.(Mg 15Dfx)

    Benim elde etmek istediğim zaten tiz ve kulak tırmalıyıcı bir ses... kayıt değil de normalde çalarken herhangi bir sorunum yok istediğim tonu tam olarak elde ediyorum.. Fakat aynı tonu amfi önüne mic koyarak kaydettiğimde çok güçsüz ve cılız bi ses elde ediyorum. Mikrofonu Tam olarak amfinin neresine nasıl bi açıyla koymalıyım ? ve uzaklığ ne kadar olmalı ? Ve en önemlisi sesi ne kadar açmalıyım ?

    Ben mucize beklemiyorum.. Tek istediğim kaydettiğim sesin, çalarken kulağıma gelen sese biraz daha yaklaşabilmesi.
     

Bu Sayfayı Paylaş