Rocksmith

'Elektro Gitarlar' forumunda DaRtH_ErLiK tarafından 30 Aralık 2011 tarihinde açılan konu

  1. Merhabalar,

    Rocksmith oyununu duyan/sahip olan/oynamis olan var mi bilmiyorum. Amacim oyundan cok az bahsederek hemen bizimle ilgili olan kisma gecmek.

    Rocksmith oyunu simdilik PS3 ve XBox 360 icin piyasaya cikan bir oyun. Ubisoft Windows surumu icin simdilik Mayis 2012 diyor ama benim pek umudum yok cikacagina dair. Onemli olan sey: Rockband ve benzeri oyunlardaki oyuncak gitar yerine kendi gitarinizi kullaniyorsunuz. Merak edenler icin resmi link:
    http://rocksmith.ubi.com/rocksmith/en-US/home/

    Youtube'da bir suru ilgili video bulabilirsiniz. Benim ne PS3'm, ne de XBox'im var, oyunu her ikisinde de denemedim yani , o yuzden oyun hakkinda bir sey soyleyemeyecegim. Ama acik soyliyeyim, sadece seyrettigim videolar bile "keske XBox'im olsaydi" dedirtti :)

    Simdi bizimle ilgili olan kisim :)

    Gitarinizi konsola bir ucu 1/4, diger ucu da USB olan bir kablo ile bagliyorsunuz. USB'ye yakin olan kisimda bir AD converter'i var. Kablonun kendisi Amazon ve BestBuy'da 30$ civarinda bir fiyata satiliyor. Bu kablo oyunun sozde piyasaya cikacak Windows versiyonunda kullanilan koblonun aynisi.

    [​IMG]

    Ben de "eger Windows'ta calisiyorsa bunu bir sekilde Revalver, Guitar Rig vs'ye giris olarak kullanabilirim" diye dusunup gidip kabloyu aldim. RP1000'i zaten arada Revalver ile kullaniyordum ASIO4ALL suruculeriyle.

    Neyse, kabloyu takinca hemen tanidi ve kendi suruculerini kurdu. Ben de Amplitube'un deneme versiyonunu falan da indirdim net'den ve onu kurdum. Asagi yukari 1 saatlik bir cebellesme sonunda (artik olmayacagini dusunmeye baslamistim) her uc programi da (Guitar Rig, Amplitube, Revalver) ASAIO4ALL suruculeriyle 30ms ve daha dusuk bir latency ile cok guzel calistirmayi becerdim. Kabloyu PC'nin arkasina taksam veya ASAIO ayarlariyla biraz daha oynarsam belki daha da dusuk bir sonuc alabilirim ama bu bile cok guzel. Bedava plug-in'ler veya kayit denemedim ama sonuc kotu olmaz sanirim (merak edenler icin PC: i7 islemci, 6GB bellek, onboard ses karti, Win7-64 vs).

    Diyecegim o ki, eger genelde evde belli bir yerde cali(si)yorsaniz bu kablo amfinin yerini tam olmasa da oldukca doldurabilir. Veya hem gitar, hem de amfi icin para biriktirenler daha iyi bir gitar alip amfi icin para biriktirmeyi geciktirebilir.
     
  2. Vay be, ben de sevinmistim "amfi mikrofonlama yada multiFX vs derdi olmadan kayittir calismadir falan arkadaslara kolay olacak, kesin milletin hosuna gider" diye. Bir kisi bile cevap yazmamis.

    Ben de Reaper'i bayagi ogrendim, LePou'nun bedava plugin'leri sayesinde GuitarRig'mis, Amplitube'mus falan, onlara da gerek yok. Neyse, nasilsa merak eden yok ben gideyim "hangi analog pedallari alsam" diye soran bir baslik acayim. :)
     
  3. merhaba bu kabloyu türkiyede nerede bulabiliriz netten biraz araştırdım ama herhangi birşey bulamadım
    bu kablodaki AD converter ların kalitesini merak ediyorum
    eğer "idare eder" kalitede AD converter ları varsa bile ses kartı almaya gerek duymadan pc de kaliteli gitar kaydı yapmak için bu kablo yeterli olacak birçok kişi için
     
  4. Onyargili dalmak istemem ama gitarimi bunun icin eskitmem.
     
  5. Bunu sanırım siz yeni keşfetmişsiniz ancak bu piyasadaki tek ürün ve ilk örnek değil. Buna benzer kablolar zaten 2-3 senedir var piyasada, oyun konsolları ile uyumlu olup olmadıklarını bilmiyorum ama PC ile ASIO ile kullanıyorum. Örneğin ben uzun süredir Hosa kablo kullanıyorum (link burada). Genelde memnunum ama bu tür aletler hiçbir zaman amfi + mikrofon yerini tutmayacağı için kayıtlarda kullanmıyorum mesala; yanlızca Guitar Rig ile egzersiz amaçlı kullanıyorum.
     
  6. Alperrrr, Guitar Link aletini kesinlikle tavsiye etmem, ben zamanında 30$ vererek almıştım ancak bilgisayarım gayet güçlü olmasına rağmen ne gecikmeyi engellemek ne de adam gibi temiz ses almak mümkün olmadı maalesef. 1 hafta uğraşıp beceremeyince kardeşime hediye ettim belki adam eder diye ama o da yapamadı :) Ya bizde birşeyler var ya da bize gelen alette bir sorun vardı..

    Sahibinden.com üzerinde satanlar var (55 TL) ama tavsiye etmiyorum.
     
  7. tavsiye için teşekkürler behringerin ürünlerinden birçok insan memnun degil zaten
    belki bu işe yarar birşey olabilir diye düşünmüştüm ama anlattığına göre sorun cıkaracak
    bir alete benziyor hiç bulaşmamam en iyisi
     
  8. Bu kabloda herhangi bir cizirti veya yuksek frekansli ses falan duymadim.

    Ben BestBuy'dan almistim, artik sitede goremiyorum. Ama Amazon'da var:
    http://www.amazon.com/Ubisoft-Rocksmith-Not-Machine-Specific-630570063043006306200/dp/B005OSFUZI
    Amazon'daki 16 review'in 13'u 5 yildiz vermis.

    eBay'de de birkac ilan var ama fiyatlar ucuk:
    http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=rocksmith+cable&_frs=1&_trksid=p3286.c0.m359

    Muhtemelen AmbarGuitars'la iletisime falan gecersen onlar tedarik edebilirler Amazon'dan falan alip.
    Ben daha once RP1000 kullaniyordum ama onda fark monitor'u RP1000'e takmamdi, bunda PC'ye takili. Ama gercek fark ancak ayni ayarlarda bir RP1000 ile, bir de bu kablo ile kayit yapinca anlasilabilir. Onunla da en azindan onumuzdeki birkac gun ugrasmaya vaktim olmayacak.
     
  9. RSK

    RSK

    24
    8
    106
    gitara yeni ve rocksmithle başladım. çok sıkılgan olan bünyem yüzünden uzun zamandır bir çok enstrumana başladım bıraktım 7. günüm sıkılmadan hergün açıp gitarımla vakit geçirebiliyorum ve bu vakit geçirmeler beni sıkmıyor ve ilerlememe yardımcı oluyor diyebilirim. Ayrıca orta seviye arkadaşlar içinde uygun olacağını düşünüyorum şarkıların notaları gerçek kısa sürede şarkı öğrenebilmek keyif verecektir.
     
  10. Oyunu ben de denedim fakat orijinal kablosu olmadığı için ton öok kötü oldu. kabloyu bulursam ucuza bi yerden tekrar denerim :) setlist bayağı tırttı megadeth paketi dışında, ek paket gelirse tekrar bakarım.
     
  11. RSK

    RSK

    24
    8
    106
    kablo ve oyunu kargo dahil 52 sterline aldım ben. shopto.net sitesinde. türkiyeden kesinlikle almaya çabalamayın arkadaşlar 120 lira gibi fiyatlardan satılıyor.
     
  12. orjinal oyuna custom song atabiliyomuyuzz yasal mı?
     

Bu Sayfayı Paylaş