Pedallar & Prosesörler Hakkında (genel)

#1
DÜZELTME: Arkadaşlar, Pedallar & Prosesörler hakkında (Hangisini alsam başlığı) ve Pedallar & Prosesörler hakkında (Sorunlar) başlıklarının açılmasıyla bu başlıkta bundan sonra pedal ve processorlar'la ilgili bu konuların dışındaki genel konu, soru ve sorunları konuşacağız. Burada her türlü kişisel sorunuzu sorup cevap bekleyebilirziniz, kolay gelsin :)


Buyrun...
 
#2
boss analog pedallar için(elimde 7 tane var) güç ünitesi nerde yaptırabilirim ankarada??bilen varmıdır??konya sokak mesela??yarın gideceğim acele cevap lazım :roll:
teşekkürler..
 
#4
Gerek yok sen de yapabilirsin. Kısa bir bilgi: ben yaptım oradan biliyorum, tecrübeyle sabit. Önemli olan toplam amperi bilmek. 7 pedalın toplan 2-2.5 ampere ihtiyacı olduğunu sanıyorum. Pedalların altında yazar, onları topla, en az o kadar amper lazım. Fazlası da göz çıkartmaz, hiç birşey olmaz. Ulus elektronikçiler sokağına git, orada o kadarlık ampere sahip 9 volt adaptörü sor. Onlar sana bulurlar, hazırda vardır. Sonra o alettin 9 volt çıkış kablosunu seri 7 tane uç bağla ya da onlara yaptırt. Bunun için lehime gerek yok, vidalı basit kelepçeler var onun için. dört adet vidalı bağlantı noktası olur onların, böyle 10 tanesi birlikte satılır- plastiktir, ince uzun çukulata gibi görünütler :) iki geliş elektrik ucu ikisine ve pedala bağlanacak ucları da bağla. Çalışmazsa pozitif negatif dengesi terstir, kabloların bağlantılarının yerini değiştir, olur illa ki.
 
#7
"en iyi distortion pedalı hangisi sizce?

- Boss Metal Zone

- Digitech Death Metal"

demiş Metmetallica

Bence ikisi de değil :!: :!: :!:

Ayrıca "en iyi"nin tanımı çok tartışmalı olabilir...

Mesa Boogie V-twin 12AX7 tüpleri ile çok güzel tonlar veriyordu.
Marshall Guv'nor, Boss Super Overdrive, Rat Distortion tercihlerine saygı duyduğum gitaristlerin kullandığı pedallar. :D
 
M

METMETALLICA

#9
Boss Metal Zone ve Digitech Death Metal

heavy / doom / black / death karışık yapıcam

sizce hangisini alıyım ?
 
#11
medusa666 demiş ki:
arkadaşlar,böyle bir alet ile 7 pedala nasıl güç dağıtırım?
teşekkürler..

http://www.protelturkey.com/teknik/tm/DCguc.htm
Başlığında da cevap yazmıştım ama yine aynısını diyorum.Daha ucuz ve sağlıklı bir çözüm yolu varken niye böyle aletler arıyosun anlamadım.Anladığım kadarıyla elinde ns-2 var,orjinal(dip gürültüsüolmasın diye orjinal diyorum) bi Boss adaptör ve PCS-20A kabloyla ns-2 dahil 8 tane pedala güç dağıtabilirsin.Hatta illa Boss olması lazım değil,başka marka pedalları da besleyebilirsin hem de dip gürültüsü olmadan.Neyse yine de seçim senin.
 
#12
METMETALLICA demiş ki:
Boss Metal Zone ve Digitech Death Metal

heavy / doom / black / death karışık yapıcam

sizce hangisini alıyım ?
Boss Metal Zone ve Boss Metal Master arasında bi seçim yap istersen çünkü eğer Digitech Death Metal de Dod'un Death Metali gibiyse(ki %90 öyle,ikisi kardeş firmalar.Hatta artk Dod üretmiyo Death Metali) baya gürültülü bi alet.

Bence Metal Zone'un da Metal Master'ın da iyi ve kötü yanları var.Mesela Metal Master'da gain ayarı yok,bu eksi bir özellik sayılabilir ama tonları gayet doyurucu ve keskindir.

Metal Zone'un tonları ise biraz boğuk gelir bana ama üzerindeki eq'la yelpazeyi biraz daha genişletmek mümkün.

Tabi bunlar tamamen kişisel yorumlar, eğer deneme imkanın varsa 3 aleti de dene derim.
 
#13
http://www.voxamps.co.uk/products/tonelab/tonelab_se.htm

yazın amerika dan arkadaşım getırıyor reviewler cok iyi okudugum kadarı ile
siteden demolarını da indirebilirsiniz benim cok hosuma gitti dogrusu..
üzerinde VOX Valve Reactor (using a 12AX7/ECC83) var

size kullanan bir arkadaşımın (pro müzisyen) alet hakkında kı fikirlerini de yazıyorum:




Bugüne kadar kullandigim modelling yapan aletlerin icinde en iyisi diyebilirim. Ama wah wah olarak onun pedalini kullanmiyorum. Cry Baby' den vazgecmek zor . Ama wah tonlari fena sayilmaz. Aletin en güzel yani hem tube hem de solid modelling yapiyor olmasi. Yalniz ben de SE (Stage Edition) var. Onun üzerinde pedallar var haberin olsun.
Onun disinda ampli modelling yaparken amplierde olmayan özellikler de kullanabiliyorsun. Mesela her ampli icin ayri cabin simulasyonlari. Istemedigin kada efekt var üzerinde 50 tane falan. AC-30 VOX dan tut yeni model amplilere kadar ne ararsan var. Sunu eklemeliyim ki direk mixere girip de iyi sound aldigim ender aletlerden biri. Sahnede kullanmak icin ideal.



alet bu




daha buyuk bır resım gormek isteyenler için:


http://images.misupply.com/products/originalzoom/VOX/120146.jpg



serkan
 
#14
Hellhound demiş ki:
medusa666 demiş ki:
arkadaşlar,böyle bir alet ile 7 pedala nasıl güç dağıtırım?
teşekkürler..

http://www.protelturkey.com/teknik/tm/DCguc.htm
Başlığında da cevap yazmıştım ama yine aynısını diyorum.Daha ucuz ve sağlıklı bir çözüm yolu varken niye böyle aletler arıyosun anlamadım.Anladığım kadarıyla elinde ns-2 var,orjinal(dip gürültüsüolmasın diye orjinal diyorum) bi Boss adaptör ve PCS-20A kabloyla ns-2 dahil 8 tane pedala güç dağıtabilirsin.Hatta illa Boss olması lazım değil,başka marka pedalları da besleyebilirsin hem de dip gürültüsü olmadan.Neyse yine de seçim senin.
senin bahsetmiş olduğum olayı ben denedim..ns 2 var,onun orjinal adapto ile denemedim dağıtmayı ancak normal adaptorlerle ses iyi katlandı :) vınnn dan öte bişey oldu..bu gün konya sokağa gittim bi çok dükkanda bi çok adaptor denedim..ama maalesef hiçbiri(özellikle distortion lardaki) vınlamaları kesemedi..olmuyor..bir arkadaşım söyledi bu adaptor olayını bende ondan bi sorayım dedim :)
yani uzun lafın kısası adamlar bizde yapamayız dediler ankara konya sokakta..olmuyor malesef..ya bosun orjinal adaptör case leri var falan onlardan bulmak gerek yada benim şu an yaptığım gibi şarjlı pil ile kullanmak gerekecek :( 3. bir alternatif yol olarak kesin vınlamasız çözümlerden birisi bu adaptor olabilirmi diyorum :wink: diğerleri dehşet dip grültüsü arttırdı çünkü.. :?
teşekkürler. :roll:
 
#15
Vox tonelab se gerçekten de güzel bir alete benziyor, bir ara almayı ciddi ciddi düşünmüştüm ama türkiyeye getirtmenin bir yolunu bulamadım.

Medusa, bildiğin gibi distortionda her zaman bir dip gürültüsü olacaktır, eğer bunu toptan kesecek bir şey arıyorsan çok vakit kaybetme derim.
Kolay gelsin
 
#16
pyramind demiş ki:
Vox tonelab se gerçekten de güzel bir alete benziyor, bir ara almayı ciddi ciddi düşünmüştüm ama türkiyeye getirtmenin bir yolunu bulamadım.

Medusa, bildiğin gibi distortionda her zaman bir dip gürültüsü olacaktır, eğer bunu toptan kesecek bir şey arıyorsan çok vakit kaybetme derim.
Kolay gelsin
selamlar..abi yanlız benim dediğim gain ile ilgili olan bir vınlama değil..pil ile çıkmayan sesler adaptor bağlayınca vınlamalar yapmaya başlıyor..demek istediğim o :) aleti pil ile kullanınca gayet iyi performansı :twisted: ama adaptor takınca cortluyor işte.. :?
 
#17
Yarın gidip bi pedal alıcam kendime.Boss metal zone düşünüyordum ama bi kaç olumsuz yorum okuyunca kafam karıştı.İhtiyacım olan tek şey sağlam bi distortion tonu(ağırlıklı olarak thrash çalıyorum).Bide şu arkadaki hafif gürültüyü önleyen aletler varmış sanırım.Noise filter?Öyle bi olayda fena olmaz hani ama şart değil.Şöyle piyasada kolay bulunur birşey tavsiye edebilirmisiniz?Ayrıca Ankara'da bu tür şeyler satan tavsiye ettiğiniz bir yer varmı?
 
#18
Medusa durumu anladım. Daha önce de dendiği gibi "kaliteli"(kaliteli olunca ucuz olmuyor malesef, biraz masraf yapmak lazım) bir adaptör üreticisinin, pedallarının toplam amper ihtiyacını karşılayacak kadar çıkışı olan bir modelini seri olarak bölersen bir sorun çıkarmaması lazım. Denediğin adaptörlerin markaları neydi acaba?

Çıkış voltunu ayarlayabildiğin adaptörleden uzak durmaya çalış bir de.
 
#19
pyramind demiş ki:
Medusa durumu anladım. Daha önce de dendiği gibi "kaliteli"(kaliteli olunca ucuz olmuyor malesef, biraz masraf yapmak lazım) bir adaptör üreticisinin, pedallarının toplam amper ihtiyacını karşılayacak kadar çıkışı olan bir modelini seri olarak bölersen bir sorun çıkarmaması lazım. Denediğin adaptörlerin markaları neydi acaba?

Çıkış voltunu ayarlayabildiğin adaptörleden uzak durmaya çalış bir de.
abi hatırlamıyorum hiç markalarını ama 10 tane denedik..olmadı :( hepsi foss etti :?
http://www.bosscorp.co.jp/products/en/BCB-60/images/info_01R_L.jpg
aletten alsak nasıl olur @pyramind ??? :roll: heralde bunda öyle bir sorun olmaz..bide bunları nerden bulurum??ankarada varmı satan yer??istanbuldan getirtebileceğim bir yerde olur :wink:

anlaşılan biraz kesenin azını açmak gerek sağlam bişeyler için 8O eh napalım açarız :eek:
 

Üst