telif hakları olayı için yeni bir fikrim var

'Müzik Endüstrisi' forumunda horselogy tarafından 17 Şubat 2005 tarihinde açılan konu

  1. arkadaşlar müzik şirketleri cd ve kasetlerin korsan satışlarından dolayı kan ağlıyorlar ya basit bir çözüm geldi aklıma. :wink:

    cdleri maliyetine satıp sonra şarkı aralarına aldıkları reklamlar sayesinde para kazansalar bütün yerküre derin bir oh çekmez mi? :fikrimvar

    örneğin :
    1. track 1.şarkı
    2. track reklam (yaklaşık 10 saniye)
    3. track 2.şarkı
    ...
    ...

    reklamın ücretlenirmesi konusunda 2 fikrim var.

    1) reklamın saniyesi 0.1 ytl olsun 10 saniyelik bir reklam 1ytl eder bunu her ay cdnin ulaştığı insan sayısı ile, yani satış rakamları ile çarpar ve müzik şirketinin reklamını yaptığı şirketten tahsil edeceği rakama ulaşmış oluruz. cd bir ay boyunca 50.000 satarsa yaklaşık 50.000ytl.. sadece 1 adet 10 saniyelik reklamdan elde edilmiş olur.

    2)fiyata önceden karar verilir 8)

    umarım açık seçik anlatabilmişimdir.

    buyrun yorumlarınızı yazın
     
  2. Yahu TV dizilerine döner :)
     
  3. Yok daha neler. Bir albümün de aynen bir parça gibi karakteri vardır. Yani olması gerekir. Albümde parça arasına reklam almakla, çalan parçayı durdurup reklam koymak arasında bir fark yoktur bence.
     
    Manweed bunu beğendi.
  4. gerçekten patladım gülmekten :D :D :D :D

    ciddi mi yazdın esprisine mi merak ettim :D :D :D :D
     
  5. Bazı albümler vardır,bütün parçalar birbirlerini tamamlar.Hatta albümü dinlerken kendini o kadar kaptırırsın ki ne çalan telefon ne de başka bir şey senin konsantrasyonunu bozamaz.Kesinlikle katılmadığım ve saçma sapan bulduğum bir fikir.

    Farkındayım cevabım biraz sert oldu ama zaten çoğu albümün ticari kaygılar taşıyarak yapıldığını düşünürsek böyle bi fikre sıcak bakmanın müzğim ruhuna ne kadar zarar vereceğini bi de sen düşün.
     
  6. iyi de bahsettiğim olay sanat kaygısı taşıyan albümlerde tabii ki olamaz. ama hande yenerin "sana kırmızı çok yakışıyor" şarkısından sonra şöle fiyakalı bir tat ketçap reklamı girebilir mesela :lol:

    albümlerin genelinin bir konsept'e bağlı kalınarak işlenildiğini bende biliyorum fakat Adamlar kopmuşlar ki olaydan. ticaret adamı onlar müzisyen değiller. Biliyorum ki türkiyedeki ve dünyadaki bir çok yapımcı bu reklam olayını gerçekleştrip sonra da
    "efendim istemiyorsanız dinlemeyin reklamları kardeşim teybin kumandası elinde değil mi bas ileri tuşuna geç" diyecek kadar pişkindirler

    :!: zaten sadece ham düşüncemi tartışmaya açtım tabi ki birçok yanlışlar bulunabilir içerisinde. birlikte fikir yürütelim belki mantıklı bir sonuca ulaşabilecek kadar geliştirebiliriz bu konuyu. forumlar ne işe yarar :!:
     
  7. Fakat şöyle düşünün, bir hande yener cd'si 30 kuruş olacakken, atıyorum bir direc-t cd'si 7 lira olacak.. Niye? Çünkü direc-t reklam almayacak.. Eh bu da iyi değil, kötü bir şey..

    Milletin aklına böyle fikirler sokmayın yau ;).... Sonra demolution man'deki gibi reklam müzikleri dinliyor oluruz falan, mazallah...
     
  8. :) Albümdeki şarkılarla beraber reklamlara da mastering yapılır artık. :D
     
  9. Ya da "Reign In Blood"ın hemen arkasından Orkid reklamı girer :D :D :D
     
  10. :alkıs

    Hocam gözünüzü seveyim yapmayın,uyuyan yılanı uyandırmayın.Bu reklamcıların aklına sokacaksınız böyle fikirleri sonra 3 kuruşluk zevkimizden de olacağız.Doğru dürüst orijinal albüm alamıyoruz pahalı diye ama dinleyeceğim müzik saçma sapan şeylerle kesilecek olup da ucuzlayacaksa bırakın ucuzlamasın.Biz devam ederiz kayıt cdlerimizle müziğimizi dinlemeye..
     
  11. cd ye değil ama ambalaja veya inlay card a yazılabilir. Sponsorluk gibi birşey... yapmayın ya cd de? tam en güzel moda giriyorum bir anda tak reklam... 8O
     
  12. "Önce alışveriş,sonra fiş"
     
    cruiser_rider bunu beğendi.
  13. ahahha mantıklı çook mantıklı :=)
     
  14. Yurt dışındaki albümleri bilmem ama ülkemizdeki albümlerin %95 ine şarkı sonuna reklam alabilirsin hiçte albümün bütünlüğü filan bozulmaz zira öyle birşey yok bizimkilerde,adamlar o albümü yaparken bile bunun farkındalarmı acaba,ama bir Queensyrche-Operation Mindcrime veya Dream Theater-Scenes from a Memory den bahsediyorsak tabiiki olacak şey değil,her halükarda gerçekleşmesi mümkün olmayan hoş bir geyik olur sadece.
     
  15. ürün yerleştirme...

    Filmlerde felan görüğümüz ürün yerleştirme tekniği de kullanılabilir bence... örneğin: Şarkı sözleri içine bazı markalar serpiştirilir, dinleyicinin bilinç altına mesajlar gönderilir, böylece albümler bedava olabilir... kapı kapı dolaşıp dağıtırlar kaseltleri CD'leri, hatta zorla dinletirler reklamları duyalım diye... :)
     
  16. grand theft auto adlı oyun internet üzerinden bedava dağıtılıyor zira oyunun geliri şehir içerisinde gezerken gördüğünüz reklam tabelalarından geliyor :p garip bir örnek. aslında inlay card'a yazılması çok mantıklı zaten halihazırda sponsorluk adı altında yapılan birşey bu. en azından kulağı rahatsız etmez :wink:
     
  17. Bence düşünce olarak süper bir fikir, ama rock müziğe değil de pop müziğe gidecek bir fikir. Ama tabii reklamı verecek firmaların yaklaşımı da önemli... :)

    Şahsi fikrimi sorarsanız, gerçekten haysiyetiyle müzik yapmaya çalışan grupları piyasadan silmek için süper bir adım olur. Albümüne ya reklam alırsın ya da albüm falan çıkartamazsın :)
    Bunun üstüne roman bile yazılır, film çekilir vallaha :)
     
  18. Dream Theater - Home dan sonra mesela
    Victoria:Duvarar çok ince , komşular duydu mu acaba?

    Dış Ses:Durex .....


    Diyebilir mesela :lol: :lol: :lol:
     
  19. Reklam kısımlarınıda grup kendi yaparsa sorun olmaz bence. Sözlerini falan kendi yazar, müziğini yapar. Mesela ben tv deki bazı reklamları müziği güzel diye seyrederim. Hem sürekli dinleyeceğiniz için ağzınızada dolanır. Bence iyi fikir
     
  20. Kaliteli bi grubun bunu yapacağını sanmıyorum ve de rock gruplarının.Ama daha önce DaveMustaine_64 ün dediği gibi pop şarkılara olabilir.Zaten hepsi ticari amaçla yapılan şeyler.
     

Bu Sayfayı Paylaş