Analog Vs Dijital Vol.1

'Elektro Gitarlar' forumunda satiwa tarafından 9 Nisan 2012 tarihinde açılan konu

  1. benim şöyle bir durumum var ki; şuan elimde pod 2.0 var ve onun mesa boogie rectifier modellemesini kendime ton olarak yaptım. henüz bir amfide yada sahnede denemedim ama kulaklık ile dinleyince gayet güzelmiş gibi geliyor.efekt olarak delay reverb ve chorus kullanıyorum.
    ama işte şeytan dürtüyor ve analoga geçme gibi bir düşünce içine sürükleniyorum. okadar baktım okudum falan sonuç olarak boss ds 2 - gt2 klonu - boss ce 5 chorus kullanarak direkt miksere yada bir amfiye girersem sonuç nasıl olur? 2. şuanki tonumdan daha kötü bir şey mi olur?
    3. yoksa daha dolgun canlı analog bir tona mı ulaşırım?
    4. bir eq pedalı eklemem şart mıdır?
    5. direkt miksere girme konusunda pod mu yoksa gt2 mi daha iyidir?
    6. podu amfide ve sistemde denesem kulaklıktan aldığım sesten daha farklı mı olur?

    teşekkürler.
     
  2. Benimde merak ettiğim sorular var konuyu takip etmek istiyorum. :)
     
  3. Analog diye satılan pedalların çoğu, en başta Boss'lar, ses çipi içeriyorMUŞ; yani normal bir Op-Amp vs değil de Sinyal İşlemcisi diye tabir edilen cinsten bir model..diye duymuştum..Hak vermedim de değil aslında :)
     
  4. Hem ne olursa olsun, canlı performans olmadığı sürece, bilgisayar platformuna giren her cihaz "dijitalize" olmak zorunda! İster E530 alıp IR simülasyonu ile evde çal, ister MT-2'yi direk line-in'den bağla çal, istersen gt-10'u usb'den bağla, istersen de Dual Rectifier ile gidip Berkeley'in stüdyolarında kayıt al..Hepsi sayısal ortama giriyor o ya da bu şekilde ;)
     
  5. Çok geniş ve kişisel tercih/tecrübe kapsamında dağılan bir konu olduğu için cevap herkes için farklı olacaktır.

    Teknik olarak günümüzün üst model ses sinyal prosesörleri kabul edilebilecek kadar iyi gitar soundu yaratabiliyor. Bu noktada iki konuya ayrılıyor sound: Kayıtta nasıl? ve Konserde (canlı çalımda) nasıl bir sound geliyor? Ekipman ve çalıcının tuşesi kaliteyi çok etkiliyor, bu durumda bazen aynı ekipman kayıtlarda çok iyi verim sunarken konserde aynı tadı vermiyor.

    Anlatacak çok şey var ancak özetle seçimlerde yapılabilecek birkaç şey var:

    Öncelikle ekipmanınızı ve çalabilitenizi tam olarak içselleştirin, kabul edin ve ne kadar "aradığınız sound"a yakınlaşabileceğinize karar kılın,

    Mümkünse sürekli kullanmayı seçtiğiniz gitar- tel-pena ve amfiyi kullanarak seçtiğiniz prosesör ve eşdeğer öngördüğünüz analog pedalları deneyin, dinleyin, demolarını yapanların videolarını bolca araştırın...

    Dijital cihazlar bazı efektleri istediğiniz gibi, bazılarını çok kötü üretebilir, herşeyi mükemmel olan bir prosesör yoktur, her tür müzik için her prosesör, aynı markanın başka prosesörü olsa bile, her efekti en başarılı şekilde sunamaz.

    Şahsen ben analog cihazları dijital prosesörümle beraber kullanıyorum. Ayrıca, bir set ekipmanımı konserde kullanırken aynı setle aynı soundu kayıtlarda almadığım için ayrı ayrı setuplar, gitarlar ya da pedallar kullanmam gerekiyor. Bu seçimlerimi kullandığım cihazları iyi tanımama-tecrübeme ve keyfime göre seçiyorum.

    10 yıl önce olsa analogdan başka sistemle ne kayıda ne konsere girilir derdim. Şimdi her han herşey olabilir, çünkü dijital ortamda resolution (yoğunluk-bit sayısı) arttı. Eğer tam olarak ne duymak istediğinizi biliyorsanız, önce araştırmanızı yapın ve ona göre cihazınızı seçin. Bugün kullandığınız cihazı yarın beğenmeyebilirsiniz, insan değişir, normaldir. İşte bu yüzden onlarca firmanın yüz tane değişik gain pedalı var, ve ben her sene bir tane alıyorum.
     
    s-co ve Baran_Ismen bunu beğendi.
  6. Boss'ların bazıları cosm denen bir amfi modelleme teknolojisi kullanmaktadır. arkadaşın bahsettiği ds1 / ds2 de ise böyle bir modelleme söz konusu değil.
    pod 2.0 efsaneleşmiş bir prosesör. Canlı performanslarda direk sistemde gayet güzel sonuç vermekte.
    Zaten amfi almak gibi bir niyetin yok, ben sonucun daha kötü bile olabileceğini düşünüyorum. Daha iyi bile olsa risk almaya gerek olacak bir fark olmayacaktır.
    Eğer analog bir setup istiyorsanız. Öncelikle amfiden başlayın. Tabi iyi bir gitarınız varsa...
     
  7. merhaba, vaktinde dijitalle aşırı uğraşmış biri olarak fikirlerimi yazayım. yardımcı olursa ne ala...
    1) iki durumda da direk miksere gireceğin için iki çözümde de kabin yok simülasyonu var, ve kabin simülasyonu çok önemli burada. gt2'nin ve pod 2.0'ın kabin simülasyonları hakkında bilgim yok, ancak detayları verebilmesi bakımından dijital kabin simülasyonları (IR) analoglardan ciddi olarak daha iyi, şaşırtıcı ama gerçek. analog kabin simülasyonları basit filtrelerden oluşurken IR'lar mikrofonlanmış sesin neredeyse aynısını verebiliyor. ancak gt2 de bir bütün olarak (drive'ı + kabin simülasyonu) ün yapmış bir alet olduğundan denemek lazım.
    2) denemek lazım :)
    3) ben esneklik bakımından analog + kabin simülasyonu derdim ama çok zahmetli olur o da, işin içine bilgisayar da girecek bu sefer.
    4) denemek lazım, ihtiyaç olduğunu ve bu ihtiyacın şart olduğunu düşünüyorsan şarttır.
    5) iki aletin de miksere girmek için çıkışı var, bu yüzden burada olay kabin simülasyonunda bitiyor.
    6) amfiden kastın hifi ise hayır, kulaklık ve hifi amfinin frekans tepkilerinden doğacak farklılıklar ve dışarı yüksek ses vermenin güzelliği dışında bir fark olmayacak, kulaklığın veya mikserin aldığı sinyal aynı olacak sonuçta, gt2'nin veya pod'un çıkışı.

    deneme imkanın varsa dene, ancak denemeden alma derim. gerçek ('bence' lambalı) amfi + gürültü yapamayacaksan izolasyon kabini en ideal çözüm, ancak senin durumunda gt2'nin kabin simülasyonunu beğenmezsen olay bitecek. pod'da bu esnekliğin var.

    umarım yardımcı olmuştur. iyi günler...
     
  8. esasen dijital setup konusunda konuşmak gerekirse -kullandığım üzere- pod 2.0da 32 tane amfi modellemesi var. bunun üzerine boosttan flangera kadar efektler de var, üzerine kabin modellemeleri vs vs var.. ama ben toplasan 2 tane farklı amfi modellemesini (fender twin reverb ve mesa boogie dual rectifier) kullanıyorum ve efektlerde var tabi.. kullandığım 2 amfi modellemesi de aslında birbirinden çok alakasız.
    arasan da bulmak zor tabi amma velakin yani sonuç olarak bu konuda ne kadar başarılı olabilir ki en fazla? yani sen böbrek kadar bir alet içinde hem fenderin hemde mesa boogienin -ve başka bir çok amfinin- modellemesini nasıl sığdırabilirsin ki? bence konu, dijital set up için tamamen ütopik. biz yaptık oldu. hani kayıt yapılacaksa eyvallah ama sahne için kesinlikle fazla abartılı olduğunu düşünüyorum. o yüzden daha gerçek -en azından daha mütevazı- tonlar için analoga geçmeye karar verdim.

    ama analogda da direkt sisteme girme diye bir olay var ki buda bana gereksiz ve ütopik geliyor. yani bugün pek çok bar da en azından hazırda bir amfi -genelde marshall gördüm ben- duruyor. gerçeği orada dururken onu modellemek ve direkt sisteme girip -sanırım pek kaliteli olmayan- bar kolonlarından medet ummak ne ki?
    araştırıyorum.. araştırmayada devam edeceğim ama şu çok daha iyi değilmidir? kendi efektlerin üzerine gt2 muadili bir aleti preamp olarak kullanıp sonra amfiye fx returndan girip oradan miksere geçmek? daha canlı bir tona sahip olunmazmı?

    bu arada tuşe konusuna katılıyorum kesinlikle.. uzun süre bu podu çalarak farkettim ki gitarı fişe takmadan çok daha rahat çalıyorum.. pod tüm coşkumu ve duygularımı yiyor.. düz metal çalan birisi olsaydım aslında sorun olmazdı ama çok inişli çıkışlı dengesiz bir çalış stilim olduğu için sanırım; ilk başlarda bu podu çok sevmiş olsam da şimdi nefret eder derecesine geçtim.. gerçi son dönem teknik olarak çok değiştiğim de söylenebilir..

    analog için ise amfi almam şart zaten orası allahın emri. yoksa aletler evde yatarlar bende onlara bakarım.. mm bu konuda sormak istediğim birşey var.. yine bu gt2 muadili bi aleti 15 wattlık dandik bir çalışma amfisine inputtan bağlasak hem amfinin kendi preampı hemde gt2 devreye girdiği için tonda rezil bir durum yaşarmıyım? gt2 kullanacaksam fx yada phones girişi olan bir çalışma amfisimi seçmeliyim?

    teşekkür ederim.
     
  9. kısaca cevap vereyim yazdığın bir iki kısma: özellikle dijitalde cihazın büyüklüğüyle ton arasında bağlantı kurmak pek mantıklı gelmedi bana. (sadece pod için konuşmuyorum), aletin işlem gücü yeterliyse, algoritma sağlamsa ve bunlar küçük bir alana sığdırılabiliyorsa cihazın boyutunun hiçbir önemi yoktur. ancak dijital hakkında senin fikirlerine farklı bir yoldan varabilirim. bir defa piyasadeki prosesörlerin önemli bir kısmı güç katı kırılmasına gerekli önemi vermiyor, IR kullanarak statik bir kabin modellemesi yapıyor. ve yazılım da olsa, prosesör de olsa çoğunda ciddi anlamda rahatsız eden bir tiz çıkışı var, yabancıların 'fizz' dediği... lambalı veya transistörlü fark etmez (tabi ki lambalı + kabini de kullandım o başka bir dünya :)), bir amfiye gitarı bağlayıp çalmak her zaman daha çok zevk verdi bana. yani digitech rp150 ve uyduruk marshall mg15 varken bende, kararım kayıtlarda digitech rp150'yi kullanmak oldu, ancak buradaki sebebim daha kullanışlı olmasıydı. yoksa mg15'in tonu daha kötü olsa gitar + mg15 daha iyi geliyordu bana son zamanlarda.

    türkiye'de kaliteli amfilere kolay erişilebiliyor, hatta türkiye'de amfi üretimi de var artık, amfi + kabini düşün derim. gt2 kabin simülasyonu da olduğu için zaten direk sisteme girme amaçlı bir alet. yani gt2'yi gitar amfisine girersen amfi sim + kabin sim + amfi + kabin gibi değişik bir sinyal zincirin olacak (tabi gt2 kullanmadım, çok iyi bilmiyorum).

    gt2 olmasa da herhangi bir dist. pedalını gireceğin dandik bir 15 wattlık amplinin hoparlörü muhtemelen 6" olacaktır (kombo olacağını düşünüyorum), amfiden çok kabin sana basları kaybettirecektir, evet hüsran yaşayabilirsin. gt2 kullanacaksan (ve kabin simi kapatamayacaksan) ideal sinyal zincirine ulaşamayacağından ve gt2'nin kabin simülasyonu üst frekansları traşlayacağından amfinin fx döngüsü yerine direkt temiz kanalını kullanarak girersen tonları biraz daha parlatabilir ve daha çok sevebilirsin, yine senin beğenine kalmış bir iş.

    çok fazla ekipman denedim ve çalışımı geliştiremedim bu yüzden bugüne kadar. rp50, rp150, (marshall mg15 ile beraber, direk çıkışa veya kulaklığa, sadece mg15 vs. varyasyonlarla), ampli + line out box + IR kabin simülasyonları dahil çok denemem oldu, ancak nihayet çözüyorum bu işi, inş. bir iki ay içinde gitar + tonal high gain amfi + axetrak izolasyon kabininden oluşan gayet sade fakat çok kaliteli bir ekipmanım olacak. efektler de umrumda değil (reverb ve chorus olsaydı iyi olurdu ama :)) sana da gitar + amfi + gürültü yapabilme imkanına göre bir kabin tavsiye ederim hocam.

    iyi akşamlar.
     
  10. Anti parantez birşey sormak istiyorum. Aranızda bir hi-gain pedal + IR deneyen oldu mu ?
     
  11. Direkt sisteme girmeyip , amfi mikrofonlamanında dezavantajları var.
    Eski gitar kabinleri ve yanlış pozisyonda yerleştirilmiş mikrofonlar tona kötü yönde etki eden faktörler.Özellikle mikrofon yerleştirmede yapılan hata , gitar tonundaki tüm eq dengesini bozabilir.


    gt2 yi gitar amfisinin inputuna girersen , fx return girişine göre daha kötü bir ton elde edersin bircok amfide denedim bunu.gt2 yi bir drive pedalı gibi kullanmayı tavsiye etmiyorum.
     
  12. 1- Elindeki alet tam anlamıyla devrim yaratmış böbrek kılıklı bir mucizedir. Amfide de kulaktan farklı ama daha iyi bir sonuç verir. Elimdeki lambalı amfiye ve analoog setupa rağmen satmadığım tek prosesördür. Transistörlüde, lambalıda, saz amfisinde, teypte, sıradan ses kartlarında, hepsinde kullandım. Rus arazi jipi mübarek! Her alana girebiliyor. Efektlerini biraz zayıf buluyorum ama işin bu tarafı bence kişisel zevk renk meselesi. Alırken driveları daha canlı tınladığı için GT8'e tercih etmiştim. Sakın "böbrek kadar şeye o kadar amfi tonu nasıl sığar" deme, koç gibi sığıyor. Elektronik ve mikro elektronik çok ütopyaya kadirdir ;)
    2- GT2 kullanma şansım olmadı hiç. Bu yüzden DS2 ile Gt2'yi karıştırmak nasıl bir sonuç verir bilemeyeceğim. Ama ben amfide Mt2 ile POD'u karıştırdım. POD'dan driveları kısarak tabii ki. Ne iyi, ne de kötü, ilginç bir sonuç verdi.
    3- POD ile GT2'yi, GT2 kullananlardan duyduğum kadarı ile karşılaştırabilirim ancak. Onda da söyleyebileceğim, POD GT2'den daha canlı, daha iyi gelmiştir bana hep. (Kişisel görüşüm tabii ki)
    4- Ton o kadar kötü olursa eq pedalı zaten fazladan hatta gereksiz bir masraftır.
    6- Daha farklı hatta daha iyi olur. En iyi sonuç ta bence amfide ortaya çıkar.

    Ama! Mikserler konusunda bir ayrıntı var. Hangi pedalı prosesörü girersen gir, mikserin güç katı yoksa (bazı yerlerin mikserleri böyle kullandıklarına şahit oldum) o zaman ne bağlarsan bağla, sonuç genelde sound of the zurna!! Bu da senin dışında bir faktör tabii ki.
     

Bu Sayfayı Paylaş