Floyd Rose'da tel kopması problemi

'Elektro Gitarlar' forumunda KaRaBaSH tarafından 24 Nisan 2005 tarihinde açılan konu

  1. ibanez rg 350dx gitarım var. sorunum şu, tellerin takılmasından 2-3 hafta sonra tellerimden biri -genellikle sarımlı tellerimden biri- floyd rose'e girdiği yerden ya sarımı çözülerek ya da direk koparak kullanılmaz hale geliyor. ne yapacağımı bilmiyorum. kopartacak bir şey yapmıyorum çünkü, örneğin 2 saat bol taramalı bi metal parçası çalıştım. 2 saatin sonunda yaptığım bir bend'le tel kopuyor, şaştım kaldım.

    bir de floyd rose'lu gitara tel takarken telin ucundaki renkli "top" ları neden kesiyoruz?
     
  2. abi topları niye kesiyorsun=)
    heralde topları kesmenden kaynaklanıyor ucundan kes,ben teli takarken floyd rose dan sokuyorum ucu ,telin sonu(toplu kısım) floyd roseun içinde kalıyor
    sonre tuner ların orda ucundan kesiyorum işte

    diğer bir sorun köprü ayarın iyi olmayabilir çok gerilme vardır belki onu bi ayarlaman lazım,floyd rose un tbanı gitarla paralel şekilde durmalı,onuda gitarın arkasındaki yayları sıakrak ayda gevşeterek halledebilirsin
     
  3. Bi de arkadan yayları biraz gevsetmeyi dene. Tellerin haddinden fazla gerilmesinden kaynaklanabilir. Köprü yüksekliğini kontrol et. rg350dx in floyd rose u hakkında pek bilgm yok ama topları kesme mantigini anlamadm. Eger teli rose üstünde metal parcalarla sıkıstiriyosan teli kes. Dediğim gibi değilse hiç gerek yok. Tellerin ucunu pense ya da benzeri bir aletle kesebilirsin.
     
  4. Darestan WR154 kullanıyosun galiba ;) topları tabiki kesmesi gerekir eğer kulakların olduğu tarafta bırakmıyorsa..
    bu sorunun floydrose un ayarlarıyla yada gerilmeyle pek alakası olduğunu sanmıyorum..

    hep aynı tel kopuyorsa muhtemelen floyd rose da hata vardır, telin sürekli koptuğu noktada (sanırım bağlantı yeri) floyd rose un yüzeyinde herhangi bir bozukluk varsa bu teli yıpratır ve akabinde kopar..
    yinede birine göstermen gerekicektir, eğer floyd problemli çıkarsa direk aldığın yere götür ;)
     
  5. yok, farklı farklı teller kopuyo. floyd da bi şey olduğunu sanmıyorum.
    floyd rose'um gitara tam olarak paralel değil, biraz öne gelmiş gibi. onu düzelteyim sonra tekrar deneyeyim.
    belki de tellere farkında olmadan fazla abanıyorum yav...
     
  6. wallahi kullanıma bağlı tel kopmaları online olarak tespit edilemiyor.. en azından mevcut teknolojiyle :D
    biraz kurcala olmazsa ustaya göster... ;)
     
  7. abi başak geçme benle yav :)
     
  8. floyd rose lu gitarlarda floyd rose kısmına teller o bahsettiğiniz toplar kesilerek takılır. :) . senin nerde hata yaptığını tahmin edeyim. telleri takarken iyi takıp sıkamamışsındır. ayrıca köprü ayarında sorun olsa takıp akort yaparken telin kopması lazım dimi ama :) sen demişssin bol taramalı parça çaldım bişi olmadı diye :). ya da edge 3 ler dandik floyd rose lar. :)
     
  9. nedir bu top olayının mantığı?
    tabi canım 4 dk tarama yaptım aralıklı aralıklı, sonra bi bend... tınnnnnk! :D
    floyd rose'umu değiştirmek bana tr şartlarında kaça patlar?
     
  10. top olayını sana açıklayayım. sabit köprülü gitarlarda köprü başından teli geçirip çekiyorsun. o telde toptan dolayı köprüde kalıyor. sende teli yerleştiriyorsun kulaklara akorunu yapıyorsun isteğe bağlı artan teli kesiyorsun. olay budur. örneğin akustik gitarlarda falan görmüşsündür. sabit köprüde o topu kesersen o zaman tel orda takılı kalmaz.:) takarsın hoop bi çekersin çıkar ordan..:) floyd rose da topu kesersin floyd bölümünü telin gireceği kadar açarsın teli sokarsın (ne çok fazla ne çok az) ve vidayı çevirerek orayı sıkıca kitlersin.. budur olay. yanlış biliyorsamda ben böyle yapıyorum :) :):) . bi de şöyle durum var. teli ilk kulaklardan geçirip toplu kısımın kulaklarda takılı kalmasını sağlayabilrisin. floyd rose u değiştirme bence gitar satsan yeni bir floyd alırsın öyle diyim. 300-400 $ vardır herhalde.. bişi dicem gitardan memnunmusun klavye gövde falan. öyle ise gitarı sabit köprü de yaptırtabilirsin. ama sen floyd seviyon herhalde :)
     
  11. gitardan memnunum. klavyesi aşırı rahat. sap ince. eli yormuyo. yalnız sapın eli doldurması gibi bi olay seviyosan ibanezler sana göre değil. ama ben şahsen alıştıktan sonra tam bir ibanezci oldum. benim gitarımda bridge de seymour duncan custom custom manyetik var, gitarı aldıktan 2 ay sonra taktırdım, tam bir joker gitar oldu, türk sanat müziğinden metale her şey çalınıyo. floyd rose da hoş bi hava katıyo. sololarda pek kullanamıyorum ama canlı performansta hayvanlık için baya işe yarıyo. tremoloyu etkin kullanmayı öğrenemedim bi türlü. yalnız içindeki o kadar oyukla gitar sabit köprü yapmaya değmez. floyd için hayvan gibi oymuşlar gövdeyi.
     
  12. nasıl yani :) yoksa ben mi yanlış yapıyorum bende direk oturuyor akor falanda kaçmıyor ne iş =)

    benim floyd daha rahat ozaman ne güzel :)

    floyd rose u kullanmasını becerdikten sonra daha kralım yok,ne akor gidiyor ne bişey bissürü viyu vuuuvvv şeklşinde soundları rahatlıkları alıosun tremolodan daha ne

    floyd rose bilene kral bilmeyene zarar
     
  13. Kullandığın tel markası ve kalınlığı nedir? Belki ona göre yorum yapılabilir...
    Ayrıca yaylar simetrik mi?
    Tellerin sadece toplarını kes. Toplardan sonraki birbiri üzerine sarılmış kısmı sıkıştır alyanla... Daha iyi tutacaktır... Ayrıca mümkünse tremolo değiştirmeden önce saddleların yerlerini değiştir... Entonasyonu falan da ayarlamak gerekir, başka bir dert ama telin tekrar kopmasını beklemelisin... Eğer aynı saddlelar koparıyorsa onları değiştir...
    Tremolo değiştirsen 100$'a yakın tutar diye tahmin ediyorum. Kolay gelsin...
     
  14. yaw bu floyd başlı başına bi dert ,ohh mis tremolo :D
     
  15. Çift kilitlide arkadaki top kesilir.Tek kilitte(wr154) top arkadan geçirilir ve bağlanır.Eğer floydun iinde bi parça keskin falansada yapar üretim hatası falan olabilir ama zor.Floyd yataymı önce bi kontrol et.Sonra keskinlik varmı bak.Eğer hala bi şey varsa göster bence.Bi şey yanlış çünkü.İnşallah yardımcı olmuşumdur.
     
  16. Dikiş makinası yağı :) Çözümü friksyonda ara. Stratlar için graptech'in string saver diye ürettiği saddleları var, bunların özelliği yüzeylerinin kaygan olması.

    Aynı şekilde ufacık 1,2 damla ince makine yağı ( dikiş makinesi yağı ) ile çözebilirsin.

    Ayriyetten kopmıyacak tel yoktur. Tuşen çok ağırsa değil 3 haftalık tel, taze tel de kopar. Sorunu her zaman makinada arama :) Keşke ben bir teli 3 hafta kullanabilsem :p
     
  17. ibanezlerde toplu kısım kesilmeden tel köprüye takılabiliyor.
    ayrıca teli sıkıştıran kısımı dikkatli ayarla gereğinden fazla sıkma kopmasına bu neden olabilir
     
  18. d'addario 009 .
    yaylarım simetrik.
    tremolo değiştirmek derken kaliteli bi şey kast ettim 100$ a kaliteli bi şey alınabilir mi
     
  19. senin gitarında edge pro olduğu için boşluk ona göre kesiliyor.yani original floyd rose takamazsın ona.
     
  20. eveeeeet, floydumu gövdeye paralel hale getirdim, yeni tel taktım bakalım ne olacak.
    yardımlarınız için teşekkürler, bir sürü yeni bilgi öğrenmiş oldum floyd rose hakkında.. :)
     

Bu Sayfayı Paylaş