Pena Kayması

Çok ciddi bir kayma yada elden düşme yok. Ama penanın ucu bazen yana kayıyor. Heavy/Thrash ritimlerde de penanın kenarı çarpıyor yan olunca. Bu tırtıklı penalar parmağımı acıtıyor onları kullanmıyorum. JazzIII ün altındaki yazıyı törpülüyorum öyle kullanıyorum. Yazılar acıttığı için. Penayı çok sertte tutmuyorum rahat gelmediği için. Tutuşum hafif değişti için 2 elimle penayı falan düzeltiyorum şimdilik alışana kadar.

Şimdi bazı gitaristlere bakıyorum çalarken arada tek elle penayı hafif hareket ettirip düzeltiyorlar hızlı bir şekilde çalışıda aksatmıyor. Mesela Petrucci. Bu zamanla kazanılan bir alışkanlık mı? Çünkü pena tutuşumdan memnunum bir daha değiştirmek istemiyorum. Tırtıklı penalarda elimi acıtıyor. Oyuklu penalar çok kalın geliyor falan. Yani aslında bu gitaristlere bakınca bu mantıklı geliyor ama yinede sorayım dedim.
 
Jim dunlop Gator penalar var dene bir istersen garip bir maddeden yapılmış tam olarak ne olduğunu bilmiyorum ama kayma dönme yok nasıl başladıysan öyle bitiyor sıkıca kavrıyor parmaklarını.
140108.jpg
 
Alışkanlık ve teknik meselesi tamamen.
Zamanla kazanılan bir alışkanlık gerçekten de ve doğru egzersizler ile hızlandırılabilecek bir şey. Tek tel üzerinde bile çalışabilirsin.
Penalara gelince... Jazz III ebadında, onlar kadar sivri uca sahip ama onlardan daha kaliteli ve üzerinde yazı olmayan penalar var. Bir örnek vereyim:
DAVA marka penalar. "Jazz grip" olan cinsine bakmanı ve delrin veya nylon uçlu olanları tavsiye ederim. Jel uçlu da oldukça ilginç gerçi. Kadıköy TNT müzik ve Stage müzik satıyor.
http://www.davapick.com/
Ucuz plastikten yapılmış gibi duran Jazz III'den çok daha rahat penalar bunlar. Ben çok memnunum.
Şunu da söylemem lazım: 24 yıldır çalıyorum, gitara başladığımdan beri farklı penaları denemekteyim. Şu anda evimde kaç çeşit pena var sayamam, o derece :)
Penada önemli olan şey sadece kontrol veya rahatlık değil, penanın ton üzerinde de ciddi etkisi var. İnce penaların kontrolü daha rahat belki, ama 2-4 mm ebatlı penaların çıkarttığı ton da bir başka oluyor. Ayrıca, zaman içerisinde insanın tekniği değiştikçe veya oturdukça farklı penalar da denemek gerekebilir.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #4
Bende JazzIII'un tonunu seviyorum. Bende de farklı 20 tane pena var. En iyisi içlerinden bu. Zamanla kazanacaz artık o alışkanlığı. Egzersizle nasıl hızlandırılır anlamadım. Sonuçta hafif pena kaydımı tek elle düzeltiosun ufak bir hareketle. Onun dışında her gün 3 saat çalışıyorum zaten
 
Jazz III ün bu kayma sorununu bence penanın ultex versiyonuyla çözmüşler. Penayi bi kere deneyince eBay den 15-20 tane sipariş ettim direk. Eskişehir deysen vereyim 3-4 tane, seversin :D
 
Bende JazzIII'un tonunu seviyorum. Bende de farklı 20 tane pena var. En iyisi içlerinden bu. Zamanla kazanacaz artık o alışkanlığı. Egzersizle nasıl hızlandırılır anlamadım. Sonuçta hafif pena kaydımı tek elle düzeltiosun ufak bir hareketle. Onun dışında her gün 3 saat çalışıyorum zaten

Teknik egzersiz yapmanın mantığı, sıkıntı çıkartan pasajı veya tekniği izole edip çalışmaktır. Özellikle penanın kaydığı belli bir pasaj varsa bunu izole edip ayrıca çalışabilirsin.Tek telde herhangi bir fikri uzun bir süre tekrar tekrar çalıp pena kayıyor mu, kayıyorsa nerede oluyor, buna bakabilirsin.

Bahsettiğim Dava penaların grip kısmı çok yumuşak, uç kısmı ise son derece sivri ve sert. Elinin acıması problem ise bu penaları bir dene derim.
Black Ice'ı ben de denedim, bence de hiç fena değil. Yine Jazz III'e yakın, ama bence ondan çok daha rahat bir pena.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #9
Black Ice var hoşuma gitti benimde ama biraz küçük geldi. Ritim atınca pena kayıyor açıkçası soloda kayma yok. Ritim atınca teller penayı tutuyor resmen. Eskiden daha yumusak atardım ritimleri. Ama tutus teknik değiştirme gitara 2 yıl ara verme gibi sebeplerden dolayı eskisi gibi ritim atamıyorum. Şuan ritim attığımda pena tellerle kavga ediyor. Elimde Black Ice ve bir çok pena var. Dugain Delrin Minidug sparişi vermiştim kalmamış diye iptal etmişlerdi.

Açıkçası farklı penaya geçmeyi son çare olarak düşünüyorum. Şuan alıştığım penayla çalışıp zamana güvenecem. Sonuçta yakın zamanda pena tutuşum değişti, öncesinde 2 yıl ara.Olmadı Dugan'in oyuklu penaları var öldürsen kaymaz elden onlardan alırım.

barrios

Özellikle ritim ve ona benzer birden fazla telde alt üst vuruşlarda kayma oluyor çünkü pena tellere takılıyor resmen. Ara vermeden önce en son ritimlerim harika olmasada böyle bir problem yoktu. Şuan hocayla doğaçlama çalışıyoruz onun methoduna göre gidiyorum. Ama sanırım dediğin gibi penanın kaydığı durumlara çalışmak lazım. Mesela ritimde kayıyor ritim çalışmak lazım. Ama işte sırası gelince çalışcam bunlara.

Şu durumda tek bilmek istediğim zamanla düzelecek bir problem mi değil mi? Yoksa Dugain pena alırım çözerim. Fakat zaten pena tekniğimi eğiştirdim bilmem neyi değiştirdim hocayla derslerimiz aksadı falan. Şimdi pena değiştirsem bir kaç haftada o penaya alışmam zaman alacak.

Casablanca

Yok Ankaradayım saol ama =)
 
Şu an egzersiz ağırlıklı çalıştığın için problem yaşıyorsun zannediyorum. 6-7 dakikalık parçaları baştan sona çalmak için pratik yapmaya başladığında bir de bakacaksın ki kendi kendine aralarda düzeltmeye başlamışsın. Parça çalışırken bunu bir provaymış gibi yapacaksın zaten, çalışa çalışa şarkının neresinde penanın elinden kaymaya meyilli olduğunu anlayıp ona göre önlemini almaya başlayacaksın.

Yalnız yeri gelmişken şunu belirteyim, pena tutuşu konusunda en önemli noktalardan biri başparmakla işaret parmağının tansiyonunu sadece o parmaklarda izole edebilmektir. Sadece o parmaklarını kitleyip diğer parmaklarını ve bileğini rahat ettirmeye çalış. Bunu becerebilirsen, zamanla sadece tellere vururken vuruş şiddetine göre penayı sıkmaya başlayacaksın, hem sağ el tuşen hem de pena kontrolün gelişecek.

Bu tansiyon izolasyonu gitar çalarken kullandığın her kasın için geçerli. Sağ bilek, kol, omuz, sol bilek ve parmakların için de. Sadece işe yarayan kaslarını kullanmayı öğrenmelisin zamanla. Kullandığın kaslardaki gerilimin komşu kaslara yayılmasına izin verirsen, kullanmadığın gerilen kasların yapmaya çalıştığın işe engel olacak şekilde işler. Gerilimi izole etmeyi öğrenmenin çeşitli yolları var.

Sporda falan da böyledir bu. Yumruk sallarken kendini kasıp da yumruk atmazsın mesela, sadece yumruğunun ileri hareketinde işlevi olan kaslarını kullanmayı öğrenmeye çalışırsın. Bütün kolunu kasarsan, normalde kolunu içeri bükmek için kullandığın kasların da gerilir ve yapmak istediğin harekete ters iş yapar.
 
Şu an egzersiz ağırlıklı çalıştığın için problem yaşıyorsun zannediyorum. 6-7 dakikalık parçaları baştan sona çalmak için pratik yapmaya başladığında bir de bakacaksın ki kendi kendine aralarda düzeltmeye başlamışsın. Parça çalışırken bunu bir provaymış gibi yapacaksın zaten, çalışa çalışa şarkının neresinde penanın elinden kaymaya meyilli olduğunu anlayıp ona göre önlemini almaya başlayacaksın.

Yalnız yeri gelmişken şunu belirteyim, pena tutuşu konusunda en önemli noktalardan biri başparmakla işaret parmağının tansiyonunu sadece o parmaklarda izole edebilmektir. Sadece o parmaklarını kitleyip diğer parmaklarını ve bileğini rahat ettirmeye çalış. Bunu becerebilirsen, zamanla sadece tellere vururken vuruş şiddetine göre penayı sıkmaya başlayacaksın, hem sağ el tuşen hem de pena kontrolün gelişecek.

Bu tansiyon izolasyonu gitar çalarken kullandığın her kasın için geçerli. Sağ bilek, kol, omuz, sol bilek ve parmakların için de. Sadece işe yarayan kaslarını kullanmayı öğrenmelisin zamanla. Kullandığın kaslardaki gerilimin komşu kaslara yayılmasına izin verirsen, kullanmadığın gerilen kasların yapmaya çalıştığın işe engel olacak şekilde işler. Gerilimi izole etmeyi öğrenmenin çeşitli yolları var.

Sporda falan da böyledir bu. Yumruk sallarken kendini kasıp da yumruk atmazsın mesela, sadece yumruğunun ileri hareketinde işlevi olan kaslarını kullanmayı öğrenmeye çalışırsın. Bütün kolunu kasarsan, normalde kolunu içeri bükmek için kullandığın kasların da gerilir ve yapmak istediğin harekete ters iş yapar.

Bu kasları kontrol olayı gerçekten çok önemli, mümkün olduğu kadar kasılmadan çalmak lazım. Ne kadar rahat olursan, ayrıntılara o kadar önem verebiliyorsun.
 
Zaten bu yüzden pena tutuşumu değiştirdim. Hatta baştan pick çalıştım vuruşlarımıda düzelttim. Mümkün olduğunca az enerji harcayarak picklemeye çalışıyorum. Eskiden diğer 2 parmağımlada kasadan destek alırdım ama ciddi destek ve aksatıyordu beni onuda düzelttim. Dediğinize dikkat ediyorum yani. Saolun değerli bilgiler için :)
 
"Pena teller ile kavga ediyor gibi" ise akla gelebilecek bir kaç şey var.
İlk nokta penanın tellere temas açısı olabilir. Penayı tele paralel tutuyorsan bu daha ciddi sorun olabilir. Bu nedenle pek çok gitarist penayı tele bir miktar açıyla tutar. Kimileri bunu doğrudan başparmak eklemini bükerek yaparken, kimileri de bunu bileğine verdiği açı ve gitarı tutuş şekli ile kompanse eder.

Penanın tele temas eden yüzeyi de önemli. Penanın ucunu çok fazla dışarı çıkarmadan, büyük bir kısmı başparmak-işaret parmağı içinde kalacak şekilde tutmayı deneyebilirsin. Özellikle upstroke-yukarı vuruş konumunda bu önemli. Penanın tele temas eden yüzeyi arttıkça "takılma" etkisi de artabilir.
 
Birden fazla tele vurunca baya açı veriyorum. Solo atınca açısız vuruyorum ama. Fakat açıverince alt vuruşlarda takılma azalsada hala biraz sert geliyor bana. Ama ben hem paralel olarak hemde dikey olarak açısız bir şekilde vurmaya çalışıyorum sololarda. Ritimde sadece penayı eğerek açı veriyorum. Açıyıda baş parmakla yapıyorum. Ama ona rağmen alt vuruşlar biraz sert oluyor ritimlerde. Az önce Black Ice penamı denedim ton olarak JazzIII çok daha net. Black Ice daha boğuk ses veriyor.

Penanın ucuda çok aşırı açıkta değil. Ucunu dahada küçültterek denedim şimdi hala alt vuruşlar biraz sert geliyor ritimlerde.
 
Ya en iyisi zamana bırakmak. 2 sene ara verdim pena tekniğimi baştan sona değiştirdim. 2 yıl aradan sonra daha pek oturmamış yeni pena tekniğimle sadece gamları çalışıyoruz hocayla teori falan. Ritim daha hiç çalışmadım sadece önceden çaldığım parçaları çalmaya çalışıyorum eskisi gibi olmuyor verdiğim ara teknik değiştirme vs sebeplerden dolayı. Sadece majör minor blues gamlarda, majör minör arpejlerde metrnom çalışması, akor seslerine göre doğaçlama vs çalışıyoruz. Ki bunlar bile baya zor çalarken hem kök sese göre çalmak hem akor seslerine dikkat etmek yanlış nota basmamak falan. Zaten takıntılıyım bu pena konusunda. Ben ne kadar şuan açı versem pena tutuşumu değiştirsemde oturup ritim şarkı çalışmadıkça istediğim gibi olmayacak hiçbir türlü gerilmekten başka birşey olmuyor. Eskiden attığım riffleri falan atamıyorum bunları gördükçe delleniyorum. Ama sabırlı olup hocanın metohduna göre gitmem gerekiyor. Şarkı çalışmak için acele etmemem gerekiyor. Zaten eskisi kadar sabırda kalmadı. Eskidende oturup şarkı çalıştım hocasız bir yerden sonra hep takıldım kaldım.

Parmaklarım tellere çarpıyor diye pena tutuşumu değiştirdim ritimlerde sorun çıktı. Şimdi yine değiştirsem başka bir sorun çıkacak. Her değiştirdiğimdede başa sarıyorum. Zaman kaybı dersler falan aksıyor penaya takılıyorum diye hocanın verdiklerinde gıdım ilerleyemiyorum . Bunları düşünmeden sadece hocanın verdiklerine çalışıp sabredip görmem gerekiyor.

İlk ritim çalıştığınız zamana gidin ne kadar penayı değiştirsenizde temiz gelmemiştir sesler. Zamanla düzelmiştir. Zamanla daha temiz daha hisli çalmaya başlamışsınızdır.

Özellikle sordum zamanla oturan şeyler mi bunlar diye. Ki yeni değilim gitarda ara vermeden öncede zamanla bişeylerin oturduğuna tanık oldum. Ama yinede tecrübeli gitarist arkadaşlardan da duyayım dedim içim rahatlar diye.

Şimdi kendime "Olm acele etme, çaldığın şarkıları tekrar çalacan 2 yıl ara verdin boru değil pena tekniğini değiştirdin oda oturacak zamanla, sabırlı ol hocayla doğaçlama çalışmaya devam et takılma diğer şeylere, biraz uygulamalı teori öğren ritim riff komple şarkı çalmanında vakti gelecek vs..." söylerek avutup rahatlatıp başımı öne eğip standart çalışma programıma geri dönmeye çalışacam :)
 
Geri
Üst