Fender - Epiphone tarzı gitar tavsiyesi

'Elektro Gitarlar' forumunda Pentaxian tarafından 26 Mayıs 2012 tarihinde açılan konu

  1. Arkadaşlar Rg2550 gitarımı köprü yüzünden elimden çıkartmayı düşünüyorum.

    1.100 liraya falan satsam 100 lirada ben ekleyip 1.200 liraya bir gitar almayı düşünüyorum.

    Guns n roses,scorpions işte hard rock tarzı 70,80 ler çalmak istiyorum.

    Ayrıca metal çaldığım bir gitarım var zaten.Şimdi yumuşak bir gitar istiyorum.

    Fender Classic Series 70's Stratocaster - Epiphone les paul custom gibi gitarlar var. Farklı markalara da açığım tavsiyenizi bekliyorum.
     
  2. Teşekkür ederim dostum ama daha bilindik markaları düşünüyorum belki çok güzeldir ama deneme imkanım da pek yok bu gitarları :( Satmaya kalksan da satamazsın.
     
  3. o zaman PRS bak dostum onların ton yelpazesi oldukça geniş.se custom 24 25.yıl özel üretimlerine bak.oldukça güzel gitarlar.do-re müzikte satılıyor hemde şuanda do-re müzikte PRS lerde indirim var.
     
  4. PRS kullanıcısıyım, epiphonelardan cok cok üstün
    üstelik ben SE modellerinden birini kullanıyorum yani ona ragmen fiyat performans oranı olarak cok cok yüksek
     
  5. Grugum

    Grugum

    250
    103
    555
    metal çaldığın bi gitarın varmış. o yüzden alacağın gitarda en az 1 tane single manyetik olsun. coil tap özelliğine güveniyor gibisin ama single'ın yerini tutmaz bence. bikaç gitarda denemiştim, kendi gitarımda da coil tap özellikli 1 humbucker ve 2 tane single var. coil tap özelliğini hiç kullanmıyorum diyebilirim. yine de son karar senin :)
     
  6. 7 telli jeff loomisim var evet.

    rg2550 de single var ama daha çok sap manyetiğiyle birleştirip kullanıyorum.

    kafamda Schecter Solo6 Custom almak var çift humbucker var.

    Seymour Duncan Custom Custom SH-11/'59 SH-1N


    Rg2550 deki rahatlık olmayacak sanırım sap klavye olarak ama ton olarak güzel bir şey olacak gibi geliyor.Zaten amacım tremolodan kurtulmak.
    Fender almak çok istedim ama hiç anlamıyorum o aletlerden
     
  7. Grugum

    Grugum

    250
    103
    555
    anlıyorum derdini. benim de Jackson js30'um vardı. rock-metal iyi hoş güzel de, bluesa gelince istediğim tonu hiç alamadım. bu tarz amerikan blues tonlarını alabilmek için H-S-H düzeninden ziyade H-S-S gibi düzeni olan gitarlar daha uygundur. o saptaki single manyetiğin genelde çok ayrı bi tonu olur. o yüzden gittim Godin Session aldım. rosewood tuşeli ve kapalı manyetikli Jackson'dan sonra, akçaağaç tuşeli ve single manyetikli Godin inanılmaz farketti. bunu bence sen de farkedebilirsin. anlamayacak bişey yok, üşenmeyip denemen lazım gitarları :)
     
  8. Kesinlikle Cort Garage 2
     
    Aslan Bey bunu beğendi.
  9. Merhabalar,

    Çalmak istediğin müzikler ve ortaya koyduğun bütçeyi düşününce Charvel gitarlarını da göz ardı etme deriz. Yıllardır ülkemize gelmeyen bu gitarlar geri geldi. Biz hiç sana uzun uzun anlatmayalım http://www.tune-l.com/Charvel/86 sayfamızdan bir girip bak bu gitarlara istersen.
     
    xhornetxx ve Aslan Bey bunu beğendi.
  10. oha Cort Garage 2 harbi başarılı ...
     
  11. Elindekini sat ve cort garage 2 al bence, ben şahsen çok beğendim. Şu Fender devri bitsin artık.
     
  12. schecter solo6 custom gerçekten çok iyi gitar solağı gelsin bende almayı düşünüyorum
     
  13. Grugum

    Grugum

    250
    103
    555
    yaptığım ankete göre her 100 gitaristten 16sı Fender (Squier hariç, Meksika ve Amerikan dahil), 14'ü Cort kullanıyor. bence Cort'un daha da fazla olması gerekiyor da ankete katılan bazı kişilerin 5 veya daha fazla gitarı olduğu için böyle bi sonuç çıktı. Ibanez ise %21 ile lider. Yani şunu demek istiyorum; Ibanez, Fender ve Cort Türkiye pazarını en önde götürüyor. Fender devri bitsin deyip Cort almak aynı hesaba geliyor :D gerçi Ibanez ve Cort'un alt ve üst modellerini birleşik tuttum. Fender ve Squier ayrı kaldı. İkisini birleştirince %21 ediyor. Ibanez'le kafa kafaya geldi resmen :D
     
  14. Hocam onu söylemekteki amacım Fenderler'in artık şahsıma sıkıntı verdiğini belirtmekti :D Kendim de Fender kullanıyorum ancak ciddi derecede sıkıldım. Kesinlikle ülkemizde overrated aletler, stok halindeyken tam bir vahşet, modifiyeyle bir derece çekilir oluyorlar...
     
  15. Grugum

    Grugum

    250
    103
    555
    ben zaten marka fanatizmi yapmadığım için Godin aldım. ayrıca Swing ve Blade'e de baktım. illa en çok satılan markalardan olmasın istedim hatta :D
     
  16. Grundar

    Grundar Forum Yöneticisi

    889
    1,294
    9,255
    ifadenden sonra insanin aklina LesPaul + Marshall formulu geliyor...Ben gitarda markalara takilmak yerine Les Paul kasa (bence senin tarzin icin cift humbuckera sahip) gitarlari dene derim...Ancak yine de ilk akla gelen markalar, ikinci el Gibson Les Paul studio (1500TL'e yakin bulabilirsin ki, aradigin tarz ve ton adina, cok memnun kalabilecegini dusunuyorum), Epi yada PRS...

    Strat (ozellikle alder) ve single manteyik sanirim senin istedigin tarza yeterince uymayacaktir...Ancak ileride, clasic rock ve ozellikle blues calarim dersen, stratlari da degerlendirmende fayda olur kanaatindeyim...

    Sevgiler ve saygilar...
     
  17. Classic Series 50's Stratocaster öneririm. Denedim çok tatlıydı bayıldım.
    Classic Series genel olarak çok başarılı buluyorum ben.
    Köprü manyetiğine 59' ya da jb ile daha sert ve dolgun hale gelir.
    Strat candır!

    Elimden Epi Standard geçti, ve Gibson studio deneme imkanı buldum do-re müzikte blackstar ht5 ile. 2 sinide beğenmedim...
    Studio çok rahatsız bir çalımı var bence. Ve de maun bir gitara göre çok hafif ve sustainsiz geldi. Eskiler daha iyi diyorlar bilmiyorum. Epi ise ciddi modifikasyon gerektiriyor. Manyetiklerin 2 side değişmeli + akort kaçırıyordu alet. Okadar para verip sıfır alırsan endonezya malı bir gitarın olacak o da cabası.

    Alder uymaz konusuna hiç hemde hiç katılmıyorum.
    İlla da maun dersen bence epi / gibson dan başka markalara bak bu fiyat aralığında.
     

Bu Sayfayı Paylaş