Grover Jackson'dan yeni bir marka: GJ² Guitars

'Elektro Gitarlar' forumunda PlutonMusic tarafından 4 Haziran 2012 tarihinde açılan konu

  1. Grover Jackson’ın solid body elektrik gitarı baştan yaratmasının üzerinden 35 yıl geçti. GJ² gitarlarıyla birlikte bir sonraki 35 yıl şimdi başlıyor!


    GJ² Hakkında
    Grover Jackson GJ² ile geri döndü ve gitarın sınırlarını sadece ‘Grover’ın yapabileceği’ şekilde zorlamaya devam ediyor.
    Son olarak Fender Musical Instruments Corporation Uluslararası Satış Başkan Yardımcılığı görevini yürütmüş bir gitar meraklısı olan ortağı Jon Gold ile birlikte kurdukları GJ² ile modern elektrik gitarı bir kez daha baştan yaratmayı hedefliyorlar.
    Grover Jackson GJ² ile geri döndü ve gitarın sınırlarını sadece ‘Grover’ın yapabileceği’ şekilde zorlamaya devam ediyor.
    Son olarak Fender Musical Instruments Corporation Uluslararası Satış Başkan Yardımcılığı görevini yürütmüş bir gitar meraklısı olan ortağı Jon Gold ile birlikte kurdukları GJ² ile modern elektrik gitarı bir kez daha baştan yaratmayı hedefliyorlar.


    Grover Jackson ve Super-Strat'ın hikayesi
    [​IMG]

    1970‘lerin başları, gitaristler için son derece heyecanlı ve kökten yeniliklerin yaşandığı bir dönemdi. Aynı zamanda Gibson ve Fender gibi büyük şirketler yeni kurumsal yönetimler altına girerek gitaristlerin ihtiyaç ve isteklerinden gitgide daha da uzaklaşır olmuşlardı. İşin özünü unutmuş, kaliteyi sürekli düşüren, gitaristlerin enstrümanlarından istediği ses ve özellikleri anlamayan üreticilerin hakim olduğu bu dönemin Amerikan seri gitar üretimindeki en kötü dönem olduğu söylenebilir. Aynı zamanda bazıları gerçek bazıları hayali bir takım “sihirli” özelliklere sahip “CBS öncesi” ve “Vintage” gitarlar gibi terimlerin de ilk duyulmaya başladığı yıllar yine bu yıllardı.
    Bütün bu etkenler mevcut gitarları modifiye eden, geliştiren veya eski gitarları restore eden bir grup küçük şirketin ortaya çıkmasına yol açmıştı. Bu yıllarda henüz yedek parça veya upgrade satın almak henüz mümkün değildi. Her şeyin sıfırdan yapılması gerekiyordu! O yıllarda aktif olan Carl Thompson, Bill Lawrence, Charles LoBue (The Guitar Lab), Dan Armstrong, DiMarzio, Charvel ve Jackson gibi öncüler ve ürünleri bugün hala tanınmakta.
    Charvel kendi adını verdiği Güney California gitar tamir dükkanını 1974’de açmıştı. Dükkan gitar modifikasyonları yapmanın yanı sıra gövde, pickguard ve jak çerçevesi gibi yedek parçalar satıyordu. İşler iyiydi ama Charvel işi bırakmak istiyordu. Grover Jackson, ailesinden borç aldığı parayla 1978’de tamir dükkanını satın aldı.
    [​IMG]
    Grover dükkanın ürün çeşidini arttırmaya devam etti ve 1979’da BC Rich, DiMarzio, Music Man, SD Curlee ve Mighty Mite gibi markalar için gitar sapları yapmaya başladı. Grover şöyle bir baktığında diğer firmalar için yaptığı bütün parçaları bir araya getirdiğinde aslında komple gitar üretebileceğini fark etti ve kendi markasıyla gitarlar üretmeye karar verdi. Grover Jackson’ın Charvel gitarları 1979 NAMM fuarında tanıtıldı.
    Bolt-on 22 perde saplar, H-S-S, H-S-H, tek humbucker gibi manyetik konfigürasyonları ve tek volüm potlu gitarlar işte bu noktada ivme kazanmaya başladı. Ayrıca araba modifikasyon endüstrisinden etkilenmiş cesur boya işleri de popüler olmaya başlamıştı.
    70lerin sonlarında Grover’ın düz radiuslu, finishsiz veya oil finishli saplı, ve büyük perdeli gitarları günün yükselen modası “shred” ile eş anlamlı olmuştu. “Shred” in 1980 lerde gelişmeye devam etmesiyle birlikte gitarları Steve Vai, Jake E. Lee, Warren DeMartini ve George Lynch gibi gitaristlerin ellerinde görülmeye başladı. Tabi Jackson’ın gitarları sadece metalcilere hitap etmiyordu. Fusion ustaları Allan Holdsworth, Bill Connors and Steve Khan da aynı gitarları çalıyordu. 80‘lerin sonunda Jeff Beck “Bu gitarlar yüzünden tekrar çalmaya başlamak istiyorum” diyordu.
    Zamanla yeni modeller eklendi ve 1987’de Guitar Player dergisi bu yeni enstrümanların tümünü genel olarak “Super-Strat” olarak adlandırdı. Gerçekten de bazıları Fender’in saygıdeğer modelinin güncellenmiş versiyonları olarak kabul edilebilir olmakla beraber aslında bu modellerin pek çoğunda şekiller küçülmüş, mutasyona uğramış ve benzerlik sadece ana hatlarıyla kategorisel bir benzerlikten öteye gitmez.
    Kendisi de bir gitarist olan Grover her zaman gitaristlerin öneri ve yorumlarına son derece önem veren bir kişiydi. Çoğu model aslında özel sipariş olarak gitaristlerle birebir çalışarak oluşturulmuştur. Bunlardan belki de en önemlisi 1980 yılında hayata geçti. İlk adıyla “The Concorde” yani Randy Rhoads modeli peçeteye karalanmış bir eskizle başlayan bir maraton oturumdan 12 saat sonra tüm zamanların en özgün ve en tanınır gitar tasarımlarından biri olarak hayat buldu. Aslında bir Charvel olması niyetiyle yola çıkan bu gitar neck-thru gövdesi ve Randy Rhoads’un radikal tasarımıyla adeta diğer modellerden farklı olarak kendi kimliğini ister gibiydi. İşte “Jackson” markası o anda doğdu.
    [​IMG]
    Büyük patlama gerçekleşmişti. Randy Rhoads modelini kısa süre içinde Soloist, Kelly, King V ve diğerleri takip etti. 1982 ila 1986 yılları arasında üretilen bütün bolt-on gitarlar Charvel, bütün neck-through modeller ise Jackson markasını taşıyordu.
    1985 yılında Grover Jackson şirketi muhtelif müzik ürünleri distribütörü olan IMC şirketine sattı. IMC Charvel ve Jackson markalarını aralarında pek ayrım kalmayacak şekilde homojen olarak grupladı. Pek çok kez görüldüğü gibi ilk başta IMC yönetimi altında büyüyen Jackson ve Charvel kısa süre içinde ilgisizleşmeye başladılar. Kaçınılmazı gören ve markaların gelmekte olduğu noktadan hoşnut olmayan Grover şirketten ayrıldı.
    2002 yılında Fender Musical Instruments Company unutulmaya yüz tutmuş Jackson / Charvel şirketini kelepir fiyata satın aldı. Fender yönetiminde Jackson / Charvel ’80 lerden günümüze ışınlanmış bir gitar markası olarak devam etmekte. Günümüzde üretilen modeller Jackson / Charvel’ın custom, hot-rod özünü yansıtmaktan çok 30 yıl önceki gitarlarla neredeyse tıpatıp aynı. Bir zamanlar yenilik anlamına gelen yüksek performanslı aletler şimdi geçmişte kalan bir dönemde dondurulmuş tarihi eserler gibi.


    GJ² Yeniliklerinin Bir Kısmı:
    • Küçük bir üretici grubundan parçalar alan çoğu üreticinin aksine GJ², yapabildiği tüm parçaları kendi üretiyor. Sadece ağaç parçalar değil, manyetikler, manyetik çerçeveleri, arka kapaklar, ergonomik tasarımlı potlar ve daha fazlası. “Invisible binding” enstrümanlara güzellik ve değer ekleyen yeni bir görünüm oluşturuyor.
    • Compound radius tuşenin öncülerinden olan Grover Jackson, GJ² için, esnetme (bending) hareketini daha da iyi yapmaya imkan veren yeni bir geometrik yapı tasarladı.
    • GJ² 3 parça neck-through gövde üretimi için daha ileri bir üretim tekniği kullanıyor.
    • Gelişmiş erişime sahip yeni neck-through heel tasarımı üst perdelere erişimde büyük rahatlık sağlıyor.
    • Aynı üreticilerden parça alan çoğu gitar yapımcısının aksine GJ² mümkün olan tüm parçaları kendisi üretmekte. Sadece ağaç parçalar değil, manyetikler, manyetik çerçeveleri, arka kapaklar, ergonomik tasarımlı potlar ve daha fazlası. “Invisible binding” enstrümanlara güzellik ve değer ekleyen yeni bir görünüm oluşturuyor.

    Daha fazla bilgi için:

    http://www.plutonmusic.com/category.asp?M=18&C=167
    http://gj2guitars.com/
     
    Enak bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş