Hadi Bunu Açıklayın:d

Kapak olsun :) Ton adamın ellerinde.
Lütfen şunu da izledikten sonra "true bypass özel modlu vinatge distortion pedalını el 34 lambaları olan mesa kafadan hiwatt kabine çıktınktan sonra 34 derece açılı sm 57 ile mikrofonlanmış diş budak maun ve elixir telli kuşgöz akçaağaç abanoz saplı 3 yıl öğle güneşinde kurutulmuş custom (illa ki custom) , benim hassas kulaklarıma daha bir hitap ediyor" gibi mesajlar yazılmasın artık..
 
Ee ben kaç yıldır söylüyorum bunu, sakalım da var ancak lafım yine dinlenmiyor, yaştan kaybediyorum sanırım. Bilmem hiç chapman stick gördünüz mü, kullandınız mı?
 
Alshain, güzel kardeşim sen el emeği gitar yapıyorsun, aylardır keyifle takip ediyorum peki sana bir soru çalışmalarında neden ağacından manyetiğine, köprüsünden burgusuna en iyi parçaları seçiyorsun? En ince detayına kadar bizzat hesaplayıp tasarlıyorsun?
 
Arkadaşın paletten bozma gitarını bir de clean dinlemek lazım tabii. Özellikle distortion gitarların ayırt edilebilirliğini büyük ölçüde azaltıyor, humbucker'ın karakteri belirleyici ana etken oluyor gibi..
 
Kapak olsun :) Ton adamın ellerinde.
Lütfen şunu da izledikten sonra "true bypass özel modlu vinatge distortion pedalını el 34 lambaları olan mesa kafadan hiwatt kabine çıktınktan sonra 34 derece açılı sm 57 ile mikrofonlanmış diş budak maun ve elixir telli kuşgöz akçaağaç abanoz saplı 3 yıl öğle güneşinde kurutulmuş custom (illa ki custom) , benim hassas kulaklarıma daha bir hitap ediyor" gibi mesajlar yazılmasın artık..

Çok güzel betimleme olmuş.
Bu tarz tripleri olan adamların çoğunun oldukça vasat gitaristler olduğunu gözlüyorum genellikle. Bir tür "audiophile" ("odyofil" ? Türkçesi pek garip duruyor...) mantığı var bu tip adamların, gitar çalmak ve kendilerini ifade etmekten ziyade çıkan güzel sesten keyif alıyorlar. (Bir kısmında da tüketici mantığı var ve sadece o özel malzemeli cihazı "tüketebilen kişi" konumunda olmanın getireceği statüyü arzuluyorlar ki, bunlar zaten iflah olmaz tipler...)

Bu videodaki adamın ise çok iyi bir tekniği olması ve gövdesiz bile olsa gitarı çalmaktan (açıkça görüldüğü üzere) keyif alması bence tesadüf değil. Tüketici veya audiophile mantığında değil adam.

Elbette gerçekten hem ton ve malzeme konusunda çok seçici ve hassas olan ve hem de olağanüstü tekniği olan (Vai, Satriani, Malmsteen, Govan, Timmons, Johnson...gibi) adamlar var, ama onların bile "audophile" kafası ile pek hareket ettiğini sanmıyorum. Oldukça pahalı, ama piyasadan alınabilecek cihazlar kullanıyorlar çoğu zaman, fakat çaldıklarında sadece kendileri gibi tınlıyorlar...
 
Alshain, güzel kardeşim sen el emeği gitar yapıyorsun, aylardır keyifle takip ediyorum peki sana bir soru çalışmalarında neden ağacından manyetiğine, köprüsünden burgusuna en iyi parçaları seçiyorsun? En ince detayına kadar bizzat hesaplayıp tasarlıyorsun?


Hocam gitardan beklenilen şey ton değildir, tonun çoğu ekipmanda ve diğer dış etkenlerdedir, çok kalitesiz berbat bir gitardan da iyi ton alınabilir, hatta bir parça odundan bile. Bunca emek çalım rahatlığı, göz zevki ve mükemmel stabilite için, bu videodaki gitarda ciddi entonasyon sıkıntıları olabilir. Olay tonda değil. Bu konuda biraz yanlış anlaşılıyorum ben, böyle bir şey yapıp çalın demiyorum, amacım ton ton diye kendini yırtanları eleştirmek, gitarda öncelikli aranan unsur ton olmamalıdır, tonal karakteristiği yapacağınız müzik tarzına uyan bir ağaçtan yapılmış gitarı seçersiniz, ancak o gitar o kadar kalitesizdir ki, çalarken sizi rahatsız eder. Burada da bir tartışma çıkmasın, özellikle sayın troll the-pentagram 'a pek kulak asmamanızı öneririm. Böyle konular açmayın artık.
 
zaman içinde gövde kısmında (hangi gövde :D) çatlaklar olabilir mi? yada sık sık akordun kaçtığını görüyoruz, bunun gövde şekliyle bi alakası olabilir mi?
 
Hayır çatlak olmaz, iyi akort burguları ve düzgün bir köprü kullanırsanız akort da kaçmaz. Gövde şekli ile alakası yok. Gitarın en önemli kısmı saptır, %75 sap, %25 gövde diyelim. Bu arada tondaki kuruluğu, plastikliği kimse algılayamıyor sanırım, umarım bana da ses sapığı demezsiniz :)
 
Videoyu diz üstü bilgisayarın muhteşem(!) hoparlörlerinden dinledim. Ama eminim ton kurudr, plastiktir, ona hiç şüphe yok. Clean ton da mutlaka kaz sesi gibidir. Ama bu videoda konu, ne kadar az ile ne kadar çokun ortaya konabildiğidir bence. Sonuçta keresteden gitar işte.
 
Videodaki adam manyetik pozisyonu değiştirilebilir deyince aklıma takıldı. Bir gitar gövdesi yapıp, tek manyetik koyup, manyetik deliklerine kızak sistemi koyup, bir motor yardımıyla manyetigin köprü ve sap pozisyonlari arasında sürekli akıcı bir şekilde (hızı kontrol edilebilir mesela) hareket etmesini saglasak acaba nasıl bir efekt doğar.
 
Şimdi "amfi full lambalı deel bir de orada denesin de görek" diyecem ama beni viral olarak damgalayacaksınız Fakat ne yazık ki doğru, Full lambalı 50-100 watt kafa kabin de bu sesin çıkacağına ihtimal vermiyorum.Kablonun ucunun nereye gittiği de şüpheli.Pedal ıvır zıvır olabilir.Bence bu video tek parça ağaç geyiğinden çok "line6" reklamı olmuş.Harbi transistörlü amfileri güzel ona diyeceğim birşey yok.Ayrıca sap ın nasıl bir şey olduğu da muamma.tamamen el yapımı usta bir luthier çıkma bir sap da olabilir.
 
Geri
Üst