Sonsuz Sustain

'Elektro Gitarlar' forumunda split tarafından 22 Temmuz 2005 tarihinde açılan konu

  1. arkadaşlar, satriani den , malmsteen den ki özellikle live in leningrad "black star" solosunda abartır, biliyorduk ama geçen buddy guy da da gördüm "SRV Tribute" ve bu adamların sustainiac v.s birşeyler kullandıklarına dair hiç bir bilgiye ulaşamıyorum. Yani anladığım kadarıyla bu tamamen setuplarıyla ilgili bir şey.

    telin o kadar titreşmesi mümkün değil çıkan sesler feedback gibi de değil.

    gitarların durumuda belli buddy guy, malmsteen in custom fender ve satriani ibanez.

    nedir şu işin aslı bilen yok mu?
     
  2. Teknoloji bu adamlara çalışıyor bırakta olsun o kadar...
     
  3. Cevabın Fernandes Sustainer.

    Vai baya bir zamandır kullanır bu cihazı. "Flo" adlı gitarında vardır bu üniteden.

    Onun dışında e-bow'da aynı işi görür elbet ;)
     
  4. Biraz açarmısınız nienturi bey şu Fernandesi :) Vibrasyon falan mı yapar sapına(gitarın) nedir ne değildir. Yoksa "Flo" nun sap manyetiğindeki bantların sebebi bu mudur?
     
  5. Yok o bantlardan "Evo" ya da takar. SAnıyorum manyetiklerin hareketini önlemek için?

    Vai'in yeni BRMRsini inceleyelim:
    [​IMG]

    Sap manyetiğinin farklı olduğu görülebilir. Ayrıca arka taraftaki ekstra kontroller de cabası.

    http://www.fernandesguitars.com/sustainer/
    Ayrıca buradan daha ayrıntılı bilgiye ulaşamk mümkün çünkü çok fazla ayrıntı bilmiyorum ben de ;)
    Ama güzel bir alet ;)
     
  6. e-bow kesin değilde böyle fazladan bir eklentiyle olmadığından da emin gibiyim ki böyle bir bilgiye de ulaşamadım netten.

    zaten Vai değil malmsteen ve buddy guy demiştim. bunun ayarladıkları tonla ilgisi olsa gerek diyorum.
     
  7. Mantık sırasından gidersek;
    Ekstra ekipman kullanmadan sonsuz sustain elde etmenin feedback oluşturmaktan başka bir yolu kesinlikle yok. Feedback sadece "ötme" sesi demek değildir. O telin durmadan titremesi için bir kuvvetin öyle veya böyle o teli titretmesi lazım. Bu gitaristin tuttuğu pena olmayacaksa "mutlaka" hava olmak zorundadır.

    Ben odamda İbanez blazer21 gitarım ve Laney TubeFusion TF300II amplim ile sonsuz sustain elde edebiliyorum mesela. Ancak fundamental frekansı sadece clean veya az gainli seslerde alabiliyorum, high gainde ise overtoneları alabiliyorum(tabi sonsuza kadar gidiyor hepsi, heh en azından elektrikler kesilene kadar).

    Yani sesi açıp atıyorum mi telini titreştirirsem, amplinin speakerının titreştirdiği hava gitarımın mi telinin ayarlı olduğu frekansa eş olunca teli rezonansa sokuyor ve o mi yi sonsuza kadar duyabiliyorum. Bu da "ötme" demediğiniz bir çeşit feedback oluyor.

    Ancak High gain bir sese geçerseniz işler değişiyor. Sesin speakerdan çıkıp gitara ulaşması arasında geçen zaman(feedback delay) ve orijinal sesteki bozunum(drive) teli farklı overtoneları verecek şekilde resonansa sokuyor, ve buna da tabi ki feedback deniyor.

    Split, bahsettiğin şeyleri izlemediğim için bilemiyorum nasıl bir sesten bahsettiğini, ama sustain alabildiğine gidiyorsa bu bir çeşit "amp feedback" tir, başka bir açıklaması olamaz. O teli melekler gelip titreştirmediğine göre ya ekstra bir ekipman ya da hava titreştirecek sonsuza kadar.

    Amatör rock/metal gitaristlerinin genelde yapmayı uygun gördükleri şey, üzerinde distortion/overdrive yazan her edevatın yakınlarındaki gain düğmesini sonuna kadar çevirmek. Halbuki bunu çok az profesyonel yapıyor. O albümlerde duyduğunuz "süper" tonların büyük bölümü aslında düşünülenden çok daha az distortion içeriyor. Daha alçak gainlerde teli fundamental frekansında sonsuza doğru titretmek daha kolay, sahne setupında da telin ana frekansını böyle titretiyor olabilirler.

    Herneyse daha fazla uzatmayayım, ekstra ekipman olmadan bu sesi elde etmenin direk olarak "ayarlanan ton" ile bir ilgisi yok, bir şekilde işin içine amp feedback girmek zorunda, o telin titremeye devam etmesi için.
     
  8. Çok açıklayıcı olmuş, teşekkür ederim.

    ekstra ekipman olmadan yapılamayacağını "telin sonsuza dek titreşemeyeceğini" biliyorum. ben bunu tona bağlamıştım çünkü bu adamların gitarlarına iliştirdikleri özel bir şey yok, manyetikler gibi. örnekse fernandes sustainer kit gibi.

    bu zımbırtıyı kullanıyor olsalar dahi ses doğrudan senin ötme diye tabir ettiğin kıvamda geliyor. yani mi çekiyorsa o doğal mi sesi değil uzayan. ama benim buddy guy ın SRV tribute ta gördüğüm, işittiğim ses doğal bir ses ve uzayıp gidiyor.

    bir diğer örnekse Malmsteen leningrad konseri "black star" gerçi aynısı ilk albüm kaydında da var ama konserdeki bir kaç mezur daha uzun hatta albüm kaydının iki, üç katı falan diye hatırlıyorum.

    si teli 17. perde bir mi alıyor ve o ses feedback "ötme" şekline dönüşmeden uzayıp gidiyor. Ve senin dediğin şekilde yaptığından neredeyse eminim.

    ama çözemiyorum yani kendim yapamıyorum o ayrı tabi :(

    çok sağol
     
  9. İnce notalarda overtoneları feedback olarak almak zor, hatta imkanlı mı bilmiyorum. Fiziksel açıklamasını da bilmiyorum, ama si teli 17. perdeyi yüksek volume ve gainde feedbacke sokmayı başarırsan ihtimal odur ki yine mi sesi alacaksın. Bu arada tabi si teli 17. perdeyi yüksek volümde çalıp alttaki ince mi telini serbest bırakırsan, resonanstan dolayı ince mi teli boş halde durmadan titreyecektir. Sanırım yaptığı şey bu...

    rica ederim bir fikir verdiyse.
    kolay gelsin.
     
  10. Tünelde gezinirken birgün. Birisi harika gitar çalıyo dükkanın birinde.. Arkadaşın dediği gibi sonsuz bir sustain duyuyorum gitardan. Abartmıyorum 1.5 2dk. boyunca çalan kişi susturmadan uzama devam ediyor. Merak ettim sesin oldugu dükkana doğru yürüdüm. Çalan kişiyi gördüm. İlk baktığım şey ayaklarının ucu oldu extra bir pedal kullanıyormu diye.. Sonra parmaklarına baktım e bow var mı diye o da yok. Gitar direkt oalrak modelini bilmediğim bir Carvin combo ampliye bağlıydı. Yani sesi uzatacak herhangi bir ek devre pedal şu bu yok.. En son çalan kişiye baktım. Asım Can Gündüz....
    Dükkana girdim yanına geldim.
    Sordum
    -Asım Hocam o sustain i aldığınız tekniği öğrenmek istiyorum hiçbir extra donanım yok nasıl yapıyorsunuz dedim. Bana direkt parmağıyla manyetiklerini gösterdi 2 hambucker. Üstünde sadece sustain yazıyor.
    Bana dediki..
    "Yıllardır Steve Vai ler Joe Satriani ler gitarlarında bu manyetikleri kullanır millete bizim kendi tekniğimiz diye yutturur."

    O an şaşırmıştım ilk defa böyle bir manyetik gördüm. Bence arkadaşın merak ettiği konu da buraya varıyor.
    Asım Hocamız deşifre etti sağolsun :)
     
  11. acaba bu setle birlikte gelen manyetiği (fernandesten bahsediyorum)nerye takamk daha makuldur neck veya bridge
     
  12. gittiğin mağazanın neresi olduğu biliyorum ama adı aklıma gelmedi, denediği gitar da % 90 fernandezdir..onların bazılarında sustainer kit var onun sayesinde o olay olabiliyo

    http://www.fernandesguitars.com/menu.htm
    products kısmından sustainere girin ses örnekleri de var
     
  13. O değilse, sanıyorum bu işte biraz daha eski olan "Sustainiac" da olabilir?
     
  14. Neck tarafına takılır ama köprü manyetiğini sesi alır
    yani saptaki sustainer sadece teli titreştirmekle görevli
    gerçi şimdi sustainer ve pickup beraber olan şeklide var sanırım


    ebow da zaten kullanılırken sap manyetiği civarında tutulur
     
  15. E-bow dediginiz,Andy Timmons un Ibanez 90th anniversary da kullandıgımıdır?
     
  16. Ebow için;
    http://www.ebow.com/
    [​IMG]
    [​IMG]

    Bu da sustainer;
    [​IMG]
    [​IMG]
    Sustainer kiti de budur;
    [​IMG]
    FERNANDES SUSTAINER
    FSK 101 KIT INCLUDES
    * Sustainer Driver HPD-300
    * Sustainer Circuit Board
    * Easy Access Battery Box
    * 1 Stereo Jack
    * 1 Battery Connector
    * Connection Wires, Clips and Screws
    * One 9-Volt Battery
    * Installation Manual
     
  17. stormcrow aydınlattığın içi sağol ::)
    bu arada bu sustain kiti türkiyede bulabileceğim bir yer varmı???
     
  18. Ya bu alet gitara nasıl bağlanır ekstra pickup selector için yer açmak lazım pil için arkaya yer açmak lazım. Benimde alasım geldi ya ne zamandır düşünüyorum elimdeki gitarla sustain 2-3 saniye gidiyo doğru düzgün satriani fln çalışamıyorum.
     
  19. Bunlar için küçük gövde inşaatları gerekebiliyor.
     

Bu Sayfayı Paylaş