Sizce Açılan Onlarca Müzik Evinin/sitesinin Geleceği Var Mıdır?

'Müzik Endüstrisi' forumunda AykanKK tarafından 19 Eylül 2012 tarihinde açılan konu

  1. Merhaba arkadaşlar. Forumda gezinirken dikkatimi çekti, yeni açılan bir çok internet sitesi var, veyahut müzik dükkanı. Hepimiz işin içindeki insanlarız, az çok kim ne kadar alıyor, enstrümana ne kadar yatırım yapıyor biliyoruz. Ülkemizde bu kadar müzisyen yokken, neden bu kadar çok site var? Benim mi göremediğim şeyler var yoksa, zira İzmir'de şu an 6-7 tane ciddi firma var, ki kimilerinin kiralarını bile ödemekte zorlandığını bizzat duydum. İnternette işler daha kolay tabii, kira, çalışan gibi kalemler yok ya da kısıtlanabiliyor depo bedeli ile vs. Merak ettiğim sizin düşünceleriniz nelerdir, bu kadar çok sitenin veya dükkanın geleceği var mıdır? Zira ülkedeki gelir dengesi belli ve müzikle ciddi anlamda uğraşan insanların alabildikleri ekipman sayısı sınırlı. Çok fazla kaynak olması alıcı açısından tabii ki güzel, seçeneklerimiz artıyor, fiyatlar düşüyor falan. Ama bilmiyorum, sanki bir yerlerde birileri batacak gibi duruyor. Siz ne dersiniz?
     
  2. Modlardan ricam, bir de anket ekleyebilir misiniz bu başlığa, onu unuttum.
     
  3. ben bu şekilde olmasına çokda kötümser bakmıyorum. çünki alternatifler arttı. bundan 10-15 sene öncesinde istanbulda tünele gittiğinizde yüzünüze bile bakmazlardı. sırf üzerinde handcrafted yazıyor diyo birçok washburn serisini USA diye yutturdular. kaliteli değil kar oranı yüksek ürünleri dayattılar insanlara. şu anda 60 tl ye satılan campell klasik gitarı 120 dolara aldığımızı çok iyi hatırlıyorum. ünlü markaların distüribütörlükleri sürekli el değiştirmeye başladı. sizinde dediğiniz gibi artık kim neyi nerden kaça alıyor herkez biliyor. internet sağolsun. sitelerin batması pek olası değil çünki ya zaten ya toptancıların kendi siteleri yada bu toptancılarla direk kargo üzerinden çalışan stok üzerinden güncelleme yapan siteler. olan sadece küçük esnafa oluyor. önceleri saat 6 da kepenk kapatan tünel esnafı şu anda büyük bir bölümü pastadan daha büyük pay koparmak için pazar günleri bile açıyor.
     
  4. Site olarak baktığında çoğu sayfanın yazılım maliyeti hariç nerdeyse hiç maliyetleri yok çünkü stok bulundurmuyolar, 3 gün arayla kargoya veriyolar zaten, o arada toptancıdan geliyo ürün. Tamamen risksiz yani. Müzik Evleriyse daha ziyade gitar dersi işiyle döndürüyolar işi, ticaretten çok ciddi paralar kazanılmadığına bizzat şahidim ama umut var elbette, kolejlerde 4. sınıflara gitar dersi veriyolar mesela ki yoğun bi ilgi var buna, bu öğrencilerin dörtte biri bile müziğe devam etse sektör sürekli büyür ki zaten hızla büyüyo. On sene önceki halimize bakıyorum, bi de bi kaç yıl öncesine kadar bu siteye bi Fender Amerikan Strat, bi Gibson Les Paul düşse herkes altına yorum yazardı, şimdi gitar pornosu bile yapmıyoruz, pahalı gitara doyduk, marjinallik arıyoruz resmen. Çeşit de çok arttı, bence biraz ani şekilde aşırı arttı, bu pek hayra alamet değildir. Benim anlamadığım Zuhal Müzik nası bu kadar büyüyo yahu, batsın istiyorum onlar. :)
     
    Gizz bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş