Mikrofon & Mikrofon Preampliler

'Müzik Teknolojileri & Kayıt Forumu' forumunda GaRGoYLe tarafından 27 Kasım 2003 tarihinde açılan konu

  1. Evinde kayıtlar alan biriyim...

    Monitor tavsiyesi isteyecektim ki, bir başka başlıkta gerekli konu tartışılmış...

    Benim şu anda öncelikli ihtiyacım bir mic-preamp ve özellikle vocal kayıtlarında kullanabileceğim condenser mikrofon...

    Yabancı sitelerde, 100-150 dolar arasında iş görebilecek mic-preamp'lar olduğunu gördüm. Bu fiyat aralığında bir şeyler önerebilirseniz memnun olurum... Cihazın üzerinde compressor, eq, limiter gibi özellikler olursa tadından yenmez hatta...

    Mikrofon hakkında ise tam anlamı ile karacahilim... Bu yüzden bir fiyat da yok aklımda... Ucuz, fakat iyi sonuç alabileceğim bir cihaz istiyorum elbette. Bu konuda ustaların görüşlerini rica etmekteyim. Rock tarzında müzik yapan biriyim... Aynı mikrofon ile gerektiğinde gitar vs. de kaydedebilmeyi dilerim...

    Sevgiler...
     
  2. Shure SM-57/58

    Her işini görür diyorlar...
     
  3. Mic preamp icin Presonus'lari oneririm. TubePre ve Blue Tube diye iki modelleri var, biri tek kanal digeri iki kanal, fiyatlarinin da 100 $ ve 180 $ civarinda olmasi lazim. Iclerinde compressor, EQ falan yok ama ikisi de lambali ve ses kaliteleri gayet iyidir.

    Mikrofon icin Rode NT1-A'yi tavsiye ederim. 200 dolara bulabilecegin en kaliteli mikrofon. O kadar butcen yoksa Samson C-01'e de bakabilirsin. 70 $ civarinda buyuk diyaframli condenser mikrofon. Yalniz bunlar Cin'de uretiliyor ve kalite kontrolunun cok iyi olmdigini duyuyorum, o yuzden mumkunse deneyip almakta fayda var.
     
  4. Başlığı sorulan sorunun içeriğine uygun olarak yeniden düzenledim ki içerik daha rahat algılanabilsin.

    Mikrofonlar hakkında hiçbir bilgin yoksa önce mikrofon tipleri hakkında bir bilgi vermekte fayda var:

    Bütçeye uygun mikrofonlar genelde iki tipte üretilirler: Kapasitif (Condenser/Kondansatör) ve Dinamik (Bobinli).

    Dinamik mikrofonda bir mıknatıs etrafına sarılı bir bobine yapışık bir membran vardır. Membran üzerine çarpan ses dalgalarının titreşimi ile bobini mıknatıs etrafında hareket ettirir, bu da bobinin uçlarına minik bir elektrik sinyali olarak yansır.

    Dinamik mikrofonlar yapıları itibarıyle şoka dayanıklı olduklarından canlı performanslarda sahnede tercih edilirler. Ancak ses frekans karakteristikleri homojen değildir, yani ses kaynağı membrandan uzaklaştıkça sesin içindeki bas frekans bileşenlerine dinamik mikrofonun duyarlılığı azalır, dolayısı ile çıkışlarındaki sinyalin sesin orijinal karakterine olan yakınlığı membranın ses kaynağına ne kadar yakın olduğuyla alakalıdır. (O yüzden şarkıcılar sahnede söylerken mikrofonu neredeyse öperler, zira ağız mikrofondan uzaklaştıkça hoparlöre yansıyan sesin bas bileşenleri yokolur, ses incelir, tıntınlaşır.)

    Bu karakteristiğin faydaları da vardır, ideal mesafenin dışındaki frekanslara sağır olduklarından geribeslemeye isteksiz olurlar, bu sebeple özellikle sahne performanslarında tonlamada ses ayırımına yardımcı olurlar.

    Kapasitif (Condenser) mikrofonda aralarında bir dielektrik levha bulunan biri sabit diğeri hareketli iki iletken levha vardır, bu üç eleman bir kondansatör oluştururlar. Ses dalgalarının çarpmasıyla hareket eden hareketli levha bu kondansatörün kapasitesinin değişmesine sebep olur. Eğer bu kondansatörün uçları arasına bir voltaj uygulanırsa bu voltajın akımında kapasite değişmeleri doğrultusunda dalgalanmalar olacağından bu bilgi değerlendirilerek titreşimler ses sinyaline çevirilir. Yapısından anlaşılacağı gibi Condenser mikrofonlar harici bir çalışma voltajı olmadan sesi elektrik sinyaline çeviremezler. Bu voltaja Phantom Power (Gizli Güç) denir, endüstri standardı +48 Volttur ancak daha farklı voltajlarla çalışan modeller de vardır (mesela dış mekân çekimlerinde kullanılmak üzere tasarlandıkları için bir ya da iki kalem pil ile çalışan modeller gibi). Bu voltaj profesyonel kayıt sistemlerinde mikrofonun bağlandığı mikrofon preamplisinden sağlanır.

    Kapasitif mikrofonlar dinamik mikrofonların aksine frekans karakteristiği olarak mesafeye bağlı değişimler göstermezler. Yani, ses kaynağı kondansatör mikrofonun membranından uzaklaştığında mikrofonda frekans aralığının herhangi bir kısmına karşı bir sağırlık oluşmaz, sadece ses sinyalinin genel seviyesi düşer. Dolayısı ile bu özellikleri Condenser mikrofonları stüdyo ortamında vazgeçilmez kılar.

    Ancak Condenser mikrofonlar çok naziktir, sarsıntıya ve rutubete gelemezler, ayrıca imalatlarındaki teferruat sebebiyle maliyetleri dinamiklerle karşılaştırılamayacak kadar yüksektir (ses kalitesi/fiyat oranlamasında) dolayısı ile canlı sahne performanslarında ender olarak kullanılırlar.

    Jeff'in önerdiği Shure SM57 ve SM58 mikrofonları dinamik mikrofonların en meşhurlarıdır ve artık endüstri standardı olarak kabul edilirler. (Başka bir mikrofon dene, istediğini alamazsan enstruman için 57, vokal için 58 kullan, öyle aradığın özel tınıyı bulamasan bile en azından sorunsuz, kimsenin şikâyet etmeyeceği bir netice alırsın). Ama stüdyo kayıtlarında bir dinamik mikrofonun vereceğinden daha fazlasına ihtiyaç olacaktır.

    Domokun'un bahsettiği Rode NT1-A çok güzel bir Condenser mikrofondur, bende artık üretilmeyen bir önceki modeli NT1'den iki tane var, neredeyse herşeye kullanıyorum. Al mesela abimin akustik gitarlarını kaydederken:

    [​IMG]

    NT1-A modelinin iç gürültüsü bendeki NT1'lere göre 7dB daha azaltılmış durumda, ama ses karakteri açısından bir fark yok. Rode'lerin hepsi güzel diyebilirim, yamuğuna rastlamadım.

    Onlar dışında Audio-Technica, AKG, Sennheiser, Shure gibi muhtelif markaların Condenser mikrofonları da mevcut, bir bak bütçene uygun birşeyler seç, gel burada iyi kötü taraflarını bildiğimiz duyduğumuz kadar tartışalım.

    Condenser mikrofonlarda diyafram büyüklüğü ses karakterine etki eder. Bu "membran ne kadar büyükse ses o kadar iyidir" anlamına gelmez.

    Mesela vokal kayıtlarında veya bas-mid ağırlıklı tonu olan akustik enstrumanlarda büyük membran mikrofon iyi netice verirken karakterinde mid-tiz ağırlığı önemli olan akustik gitar, keman, pikolo/flüt, vibrafon gibi enstrumanlarda veya davul setlerinde bireysel mikrofonlamalarda, özellikle Hi-Hat'de ve diğer zillerde küçük diyaframlı condenser'lar daha güzel netice verir. Ama "Overhead" olarak kullanıldıklarında bir geniş diyaframın vereceği doluluğu ve mekân hissini vermeyebilirler.

    O yüzden hep bu olaylar bir mikrofonla başlar, sonra başka bir mikrofonun neticesi duyulur, ondan da bir tane istenir, o bir başka birine yol yapar, bir kapı bir kapı daha derken... bir gün bir bakmışın dolapta yer, cepte para kalmamış :D

    Neyse, bu akşamlık benden bu kadar.
     
  5. Yine muhteşem bir açıklama... Zahmet verdiğim için kusura bakmayın, ama bunların bu kadar açık anlatıldığı başka bir yer bilmiyorum... :)

    :) ah bu mikrofonla başlayan ve cepte para bırakmayan olaylar silsilesi bende 1 sene önce başladı sanırım... :)

    Sahne için kendime bir sm58 alacağım zaten. Bunu ayrı tutuyorum.

    Bana condenser bir mikrofon lazım... Behringer B1 ve Rode NT2 önerildi, hatta bir yerde yanılmıyorsam behringer'i 150 dolar civarına buldum. Ama benim içim nt2'den yana elbette... Her iki mikrofonu da deneme şansım olmadı...

    Preamp konusuna gelince, bu aslanın(!) gönlünde bir FocusRite yatıyor, ancak fiyatları 500 $'ın altında olmadığından şu anda bütçemi aşıyor... Neyse, umarım gelecekte...

    Domokun bu presonus'lara ben hiçbir yerde rastlamadım... Senin Türkiye'de bulabileceğimi düşündüğün bir yer var mı?

    Şu an Ankara'dayım, bayram sonu İstanbul'a gittiğimde Tünel'i bir arşınlayayım bakalım bir şey çıkacak mı... hımır hımır...

    Hepinize çok teşekkür ederim.

    Sevgiler...
     
  6. Bütçeni NT2'ye esnetebiliyorsan ne âlâ, Behringer'i kim takar? Eğer alabiliyorsan bir çift NT2 al, stereo akustik kayıtlarda sırtın yere gelmez.

    NT1 Cardioid (kalp şeklinde) paterne sahiptir, oysa NT2'de hem Omnidirectional (heryönlü) hem de Cardioid ses alma özelliği var. Yeme de yanında yat.

    Ben mikrofon almak için yola çıktığımda param NT2'ye yetmemişti, kös kös NT1'lere uzanmıştım. Gerçi NT1 de süper çıktı ama eğer param yetseydi NT2 alacaktım.

    Gerçi şimdi gözüm Rode K2'lerde ya :D

    Bitmez bu sevda...

    Eğer alabiliyorsan bir de Focusrite TwinTrak al derim. Bende onun mono modeli var, Trakmaster, stüdyomda kaydedilip de içinden geçmeyen ses yok (bas gitar hariç).

    Ama Domokun'un söylediği Presonus'lar da süper, hiç beklenmeyen bir neticeleri var.

    Daha düşük bütçelerde JoeMeek'in Micromeek MQ1'ı var, bilgisayarının 5.25" CD yuvasına sığar, fiyatı da £60+KDV burada http://www.dv247.com 'da, para değil, üzerinde EQ ve kompresörü de var, direkt içeriden PCI slotuna bağlanıyor ve elindeki ses kartının üzerine fantom voltajlı klasik tonlu süper bir mic pre/front end ekliyor, şöyle de birşey, muhteşem:

    [​IMG]

    Ya da yine Joemeek'în VC3Q EQ'lu Mic Pre'si var, fiyatı £120 altında (KDV hariç).

    Onun dışında eğer lambalı seversen TLAudio'nun FatMan'lerine bakabilirsin, FAT2 Mono Pre ya da FAT1 Stereo Compressor gibi.

    Bunları internetten sipariş de edebilirsin, http://www.thomann.de güzel fiyatlar veriyor. Bir de FedEx'letirsin, onlar bütün gümrük işlerini senin için hallediyorlar.

    Zımba gibi.

    Canım çekti şimdi, para da yok, nereden girdik bu mevzulara :(
     
  7. Antares'in mic modeller diye bi plugin i var.
    Bu pluginde kayıt ettiğin mic modelini seçtikten sonra, hedef mic i seçip, sanki o mikrofonda kayıt
    almışsın izlenimi verilmeye çalışılıyor.

    Sizce bunun olabilirliği nedir ki?
     
  8. Garbage in, garbage out...

    Eger ses kaynagi olarak kullandigin mikrofon yeterince detayliysa onu alip baska bir mikrofona benzetebiliyor. Ama ucuz bir mikrofonu takip Neumann gibi ses elde edemiyorsun tabi :wink:
     
  9. amaaaaaaannn :) bu cihazları tek tek incelemem gerekli... FedEx'e pek güvenmesem de risk almaya değer sanırım...

    Mic Modeler'e gelince, onu 1 sene kadar önce irdelemiştim... Pek işe yaramıyordu... Müzikalin albümünün vocallerini yaparken de FocusRite'larla tanışmıştım bunun üstüne, gözlerim dolmuştu... (hala o günü hatırlar duygulanırım.)

    Mahcem çok çok teşekkür ederim... Sanırım sayende daha çok 5.25 yuvası olan bir kasa da edinmem gerekecek. ;)

    http://www.dv247.com 'da Joemeek'e baktım ve aklıma da yattı. Şu anda ingiltere'den dönecek olan bir arkadaşımla konuştum getirebiliyor cihazı. Bunu alıyorum kısacası... Gitar ve özellikle Vocal kaydında kullanacağım.. Çok teşekkür ederim öneriler için.

    Benim para kazanmam lazım.. Rım rım...

    Çok çok teşekkür ederim önerileriniz için.

    Sevgiler...
     
  10. DV (Digital Village)'in İngiltere'nin her tarafında branşları var ama mail order için ben Birmingham şubesini tavsiye ederim işi bilme/hızlılık açısından, eğer web'den sipariş etmeyecekse. Yoksa Londra'da üç dört yerde branşları var, bir Sound On Sound dergisi alsın, orada bütün bu mağazaların reklâmları var, oradan adresleri alabilir. Digital Village'da çok güzel fiyatlar olur, genelde Britanya'nın en güzel fiyatları diyebilirim. Hatta "filanca yerde şu kadara satıyorlar" dersen "tamam biz de o fiyata veririz" derler hemen (tabii ispatlaman lazım ;) ). Ama söyle eğer Londra'daysa Charing Cross'da Turnkey diye bir yer var, Tottenham Court Road'a çıkan yolda, o dükkândan uzak dursun, iğrenç bir yerdir, nefret ederim oradan ve bu hislerimde yalnız değilim, sahtekâr bir dükkan ama maalesef bazı markaların UK temsilciliği onlarda, eğer o markalardan birşey alacaksan ite basa onlardan almak zorunda kalıyorsun, ya da web'den Almanya'dan Fransa'dan filan. Neyse bunlar yan bilgi, DV iyidir :)

    MQ1 de bir tek DV'de o fiyatadır. Başka yerden almaya kalk £130-140 gibi bir fiyata ancak alırsın.

    Bu arada arkadaşına söyle, bir de Tax Free Shopping fişi alsın mağazadan, yurt dışına çıkarken fatura ve formları damgalatıp o formları mağazaya geri gönderdiğinde KDV'yi iade ederler (kredi kartına).
     
  11. Domokun'un dediği gibi "shite in, shite out."

    Vallahi kusura bakmayın ama, eğer $5000 Amerikan dolarına satılan bir Neumann M149 mikrofonun verdiği ses kalitesini dandinikten $10 dolara satılan Filipinler malı Carol mikrofondan alabilmenin bir yolu olsaydı, merak etmeyin, onu herkesten önce Neumann yapardı.

    Eğer sesi Neumann ile kaydedersen, evet, o plug-in ile ses sanki bir SM58'den geliyormuş gibi yapabilirsin. Ama tersini... biraz zor, hatta bayağı bir zor :D

    Bu gibi plug-inlerin amacı ucuz mikrofon ile pahalı mikrofonları taklit etme imkânı sağlamak değil, kayıt/miksaj ortamında kullanılan ses efektlerine farklı bir bakış açısından yaklaşabilmek içindir. Zaten eğer senin Antares TDM plug-inleri kullanacak bir Protools sitemi kuracak paran, öyle birşeye ihtiyaç duyacak bir iş düzeneğin varsa piyasada en saygı duyulan mikrofonlardan kendine ufak bir koleksiyon kurman da muhtemelen yapmış olduğun işlerden biridir. O yüzden olaya öyle bakmamak lazım.
     
  12. Rock sa tarz genel olarak ve her yola gelen bi mikrofon arıyosansana SM58 öneririm . Neden SM58 diyenler olursa SM58 in kafasındaki pop filter çıkarılırsa 57 il aynı işi görür çünkü içlerindeki cartgridge aynı. tek fark sm57 nin kafası daha kısa olduğundan proximity efekt daha fazla oluyo, sm58 in kafası çıkartıldığında 58 de 57 kadar sound source a yaklaştırılabiliyor. ( proximity efekt : Bir mikrofon sound source a nekadar yaklaşırsa bas response u okadar artar kanunu :) ) Böylece 1 tane parasına 2 tane edinmiş oluyosun ( Doğal antares mic modeller :) )
    Ben bide 50 dolara almıştım baya karlı çıktım :)
     
  13. Tavsiyeye ihtiyaç var

    Çok kısa süre içerisinde alacağım mikrofon ve özellikleri: Tavsiyenize ihtiyacım var. Vocal kaydı için alıyorum. Ses sistemim M-Audio Firewire 410, bilgisayarım da genel olarak çok iyi. Önerir misiniz? Özellikle teknik detaylarını başka mikrofonlarla çarpıştıramıyorum. Fiyatı KDV dahil 440 USD. Bilginiz varsa ve yazarsanız sevinirim. Bir de Shock mount ne işe yarar, neden vardır?

    ÖZELLİKLER

    Multi polar karakteristikli cardioid mikrofon

    Geniş, tamamı pirinç kapsül

    1.1 inç altın diyafram

    Aşırı-duyarlı 3-mikron diyafram
    cardioid, omni ve figure 8 polar karakter
    20Hz-20kHz frekans cevabı
    +/- 1dB tolerans
    -10dB attenuation pad
    alçak frekans rolloff switch -6dB p/oct. @125Hz

    Tüm frekans spektrumunda +/-1dB tolerans

    Klasik sound, modern teknoloji

    Class A FET teknoloji

    Shock mount ve hard case


    TEKNİK ÖZELLİKLER

    Frekans Cevabı: 20Hz-20kHz

    Hassasiyet: 16 mV/Pa (-36dBV)
    Maks. SPL 0.5% THD: 130dB
    Eşdeğer noise seviyesi: 14dB (A-weighted)
    Çıkış empedansı: 200 ohm
    Tavsiye edilen empedans: > 1,000 ohm
    Güç Gereksinimi: 48V phantom power
    Konektör: 3-pin erkek XLR
    Boyut: 20,8 cm (y) x 7.5 cm (g); 5 cm (d)
    Ağırlık: 672 gr.
     
  14. Sadece kendi vokalin icin alacaksan mikrofonlari tek tek denemekte fayda var, eger studyoda bircok kisi icin ise; herkese az cok iyi giden birsey almaya calisiyor insan. Mikrofonlarin teknik datalarinin onemi kadar her bireyin sesini algilamasi da onemli, o yuzden kimi zaman bazi solistler (Bono U2) SM58'e soyleyebiliyorlar lead vokalleri ellerinin altinda AKG 404 veya Neuman U serisi olsa bile. Bende Rode NT1 var, oldukca iyi, sanirim NT1A serisinde gurultu seviyesini oldukca dusurmusler. Shockmount bildigim kadari ile mikrofonun ayagindan veya yerden titresimleri almasini engeller. Kayitlarin temiz olmasi icin oldukca gerekli bir aksam. Mikrofonun teknik ozellikleri hakkinda Mahcem detayli bilgi verir zaten; oraya girmiyorum ;)
     
  15. Premamfi konusunda Roland ın MMP2 Modeli var, dijital bir ürün, USB aracılıgı ile bilgisayara baglanabiliyor ve beraberinde gelen software sayesinde kolayca edit yapabiliyor. Çalısması için bilgisayar şart değil hardware olarakta çalışabiliyor. Mikrofon modellemeleri; compresor; expander; eq; tube sound gibi ozellikleri mevcut...
     
  16. Mikrofonu denemeler sonucunda memnun kalıp aldım. Bu arada adını yazmayı unutmuşum. Adı M-Audio Solaris.

    Bir de premamfi konusunda çok bilgim yok. Bilgi verebilir misiniz? Bende M-Audio Firewire 410 var. Bana söylenilen bu ünitede mikrofon için başka bir donanıma ihtiyaç duyulmayacağı idi. Gerçekten de şu ana kadar vokal kayıtlarında bir problem yaşamadım. Özellikle yeni aldığım mikrofonla sesin karakteristik özelliklerinde iyi gelişmeler oldu. Fakat genel problemlerim var. Bunları nasıl aşabilirim? Özellikle parçanın alçak söylenecek bölümlerinde bir problem yokken yüksek volume gerektiren yerlerinde mikrofondan biraz daha uzaklaşıyorum. Böylece çatlama oluşmuyor. Fakat alçak söylenen bölüm ile yüksek söylenmesi gereken bölüm arasında bir uyumsuzluk oluyor. Sesleri birbirine eşitlesem de mikrofona (mecburen) uzak söylenmiş bölüm daha gaipten geliyor. Buna ve özellikle vokal kaydı konusunda neler yapabilirim veya donanım olarak neler alabilirim. Örneğin VoiceOne gibi bazı ürünler vokal kaydımı kayıt esnasında veya kayıt sonrası belirgin bir şekilde değiştirebilir mi? Firewire 410'un özellikleri:

    2 analog ses girişi:
    mikrofon/line girişi (balanslı XLR ve balanssız1/4”)
    seviye kontrollü, sinyal/clip LED'li, 66 dBkazançlı preamlifikatör
    48V phantom power, - 20 dB pad
    sinyal/clip LED'li 8 line çıkışı (balanssız 1/4” @ -10dBV)
    stereo monitor seviye kontrolü
    2 kanal S/PDIF dijital giriş/çıkış (coaxial ve optik)
    1 x 1 MIDI giriş/çıkış (müstakil çalışma için bypass imkanı)
    Seviye kontrollü iki kulaklık çıkışı (1/4” TRS)
    Kullanım kolaylığı için 2 adet yüksek hızlı firewire portu
    düşük gecikmeli software monitoring, "0" latency hardware monitoring
    Dijital çıkış aracılığı ile AC3 ve DTS surround desteği
    Sistem ile birlikte verilen bass management yazılımı ile decoder'e gerek duymadan direkt olarak 7.1 surround çıkış alabilme
    AC adaptörü ile kendi başına çalışabilme
     
  17. ortalama biryerde dur, vokal yaparken fazla hareket etmek kayitlarda pek makbul degildir. Seviyelerdeki duzensizliklerin bir kismi vokal yapma tarzindan olusuyor olabilir. Mesela ince notalari yuksek sesle soylemek gibi. Bunlari compression ile duzeltebilirsin. hizli atak ve yavas birakma zamanli; 1:2 veya 1:4 oraninda koyacagin kompresyon butun sorunlari cozer. Bence vokalleri kuru kayit et. Sonra compression plugin'leri ile vokalleri daha akici ve yumusak hale getirirsin. Bu forumda compression ile ilgili basliklari ara, cok enteresan seyler bulacaksin :)

    bu arada bu mesaji iki ayri yere nasil gonderdim hala anlamiyorum, icmeden sarhos olmusum gibi :)
     
  18. Vokal kayıtlarında kayıt esnasında asla yüksek kompresyon kullanma, sadece sinyalin kırpılmaya uğramasını engellemeye yardımcı olmak için 1:1.2 ilâ 1:1.5 gibi çok hafif bir kompresyon yeterli olur, ki eğer onu bile kullanmama şansın varsa kullanma. Burak'ın verdiği değerler çok ekstrem durumlarda ve miksaj aşamasında kullanılır, ama ideal bir kayıtta değil bana göre, orada ayırımı yapmayı unutmuş sanırım. Kayıt esnasında asla yüksek seviyede kompresyon kullanma, zira miksajda daha fazla kompresyon ekleme şansın var ama aşırı kompres edilmiş sesi eski haline getirme şansın yok. Bence yanlışını cihazlarla düzeltme yolunu bulmaya çalışana kadar kendi performansını düzelt, cihazlar seni bir sonraki mesafeye götürsün. Ama eğer cihazları senin hatalarını düzeltmek için kullanırsan bu sefer de cihazlarda o ekstra mesafeye uzanacak takat kalmaz. Kayıt seviyesini çok yüksek tutma, aşırı "hot" sinyal seviyeleri o kadar da ideal değildir. Mikrofon pre'sinin kazancını öyle bir ayarla ki o kıçını yırtarak söylediğinde ses sinyali -12dB ile -6 dB arasında bir yere vursun, daha yukarı çıkmasın.

    Mikrofon tekniklerini geliştir, daha kontrollü söylemeye kendini alıştır, ama bunu yaparken de tarzından ve özgüveninden vazgeçme. Ne yapalım, şarkıcılık öyle herkesin sandığı gibi kolay iş değil.

    Mikrofon ile arandaki mesafeyi dengede tutabilmek için de Popperstopper denen üzerine kadın çorabı gerilmiş halka gibi duran patlama kesiciyi alabilirsin. Zaten vokal kayıdı yapıyorsan her halükarda ondan bir tane mikrofonun önüne koymak durumundasın, yoksa iki ay sonra mikrofonunun diyaframının membranı üzerine yapışan tükürükten mantarlı ayak derisine döner.

    [​IMG]
    Popper Stopper denen aksesuar.

    Gerçi bundan bir tane sen de yapabilirsin kadın çorabı ile ama ideali gidip adam gibi bir tane kuğuboynu popperstopper almaktır, üzerindeki ince süngerimsi malzemenin yerini pek tutmuyor kadın çorabı.

    Hem ağızdan çıkan patlamaları biraz keser, hem de mikrofona olan mesafeni daha rahat ayarlamana yardımcı olur, burnuna çorap kokusu gelene kadar yaklaş :D
     
  19. Bilgiler için teşekkür ederim. Vokal kaydı bölümü benim için genel kaydın en önemli bölümü. O yüzden sorguluyorum. Bahsettiğiniz teknikler dışında vokal kayıtların daha düzgün olması için ne yapabilirim? TC'nin Voice Prism Plus, VoiceOne, Voice Works cihazları hakkında Türkçe hiçbir kaynağa ulaşamadım, ama Türkiye'de satılıyor. Satıcı kuruluşa sordum, çok bilgi sahibi değiliz, dediler. Neler yaptıklarını gerçekten çok merak ediyorum. Bu vokal cihazları ile ilgili bilginiz var mı?

    Mahcem demiş ki:
    Hem ağızdan çıkan patlamaları biraz keser, hem de mikrofona olan mesafeni daha rahat ayarlamana yardımcı olur, burnuna çorap kokusu gelene kadar yaklaş :D

    Hayatta birçok şey deneme yanılma ile gelişmekte veya tamamlanmıştır. Ve birisi mutlaka vokal kaydında erkek çorabı da kullanmıştır. Olumlu sonucun kadın çorabından çıkmış olması sevindirici. Yoksa burnuna çorap kokusu gelene kadar yaklaş :D yazısını ben ciddiye aldığımda desibeli son derece düşük kayıtlar yapıyor olacaktım. :D
     
  20. Mahcem, ben zaten kuru kayit et sonra compression'u gir diye yazmistim ;) Benim vokal kayitlarina miksde 1:2 ile 1:4 arasi compression yapmazsam cok fazla dinamik oluyor, o yuzden, benim soyleyis tarzimda biraz farz oluyor. Simdilerde live calarken ART MP Tube preampliyi bagliyorum, uzerinde OPL limiteri var, cok daha rahat yukleniyorum :) Popperstopper gercekten kayitta ise yariyor, ben de her zaman kullaniyorum.
     

Bu Sayfayı Paylaş