Doğru Olan Bencilliğin Kuralları

ben mi? yoksa bizmi?


  • Toplam oy veren
    789
tabiki ben.ayrıca yazılan özelliklere tam oturtuyorum kendimi.zaten sürekli başkasını düşünen biz diye varolan insanoğlu yoktur ki.mesela türkiye biz olarak ele alsaydı kendini kesinlikle ikilik veya bölücü hareket çıkmazdı.haksız mıyım :?:
 
mat demiş ki:
mm666 demiş ki:
sizastam demiş ki:
bir gün herkes yalnız kalacaksa her zaman KENDİNİ düşünmek en iyisidir...


işte bu yorum insanın niye "ben"cil olmasi gerektiğini acıklıyor...kesinlikle herkes bir gün yalnız kalcak..

ben'cil' lere bir madde daha ekliyorum o zaman...

Hayallerini yaşayıp genç ölürler :!: :!: :!:

'az' 'hiç'ten ÇOKtur...en azından yaşarlar...
 
Sadece biz için kendinden ödün veren verenler (sert bir tabir oldu,yani başkalarını kendinden çok düşünenler) var...

Bu kişiye göre değişir ki buradakiler önce 'ben' diyenlerden :!: :!: :!:
 
memento_mori demiş ki:
...
8-Kıstası realitedir.
...
14-Doğru ve iyiden yana taraftır.
...
19-Realite tekdir.
...
26-Haketmediği maddi-manevi şeyleri reddeder.
...
28-Mükemmeli örnek alır.
...

http://www.objektivist.net/

Doğrusu bu maddelerin belirsiz olduğunu düşünüyorum. "Realite tektir." maddesinde var olduğu ifade edilen o "tek realite" her ne ise bir "ben" kavramının önündeki en büyük engel olacaktır kanımca. Burada "tek realite"den anladığım genel-geçer kabul edilen değerlerdir.
Ortada tek bir gerçeklik varsa, beni "ben" kılan sayısız deneyim, içimde yaşantıladığım ve sadece bana açık o gerçekliğe ne oluyor.
Bütün hepsi bir tarafa "bir gerçeklik vardır, bu gerçekliğe göre ortaya koyduğum doğrular bunlardır ve sadece bunlar doğrudur." demek bencillik değil, başka insanların da yaşıyor "olabilecekleri" gerçekleri reddetmektir. Başkalarının "gerçekliklerini" ve kaçınılmaz bir şekilde bu gerçekliklerle de içi içe yaşadığımızı reddetmek anlamsız olmaz mı?
Yine bu tek gerçekliğe bağlı kalınarak oluşturulduğunu düşündüğüm "Doğru ve iyiden yana taraftır" maddesi, ortada bir iyi ve bir doğru olduğunu ifade etmekte. Daha önce hiç bir iyi ve doğruyla karşılaşmadım. Benzer bir durum "Mükemmeli örnek alır" maddesi için de geçerli.

"Hak etmediği maddi-manevi şeyleri reddeder." maddesi gerçekten çok belirsiz, hak etmediğimizi düşündüğümüz "maddi ve manevi şeylerin" kaçını reddebiliyoruz?

30 Maddede objektif-rasyonel bencillik denilen bir kavram tanımlanmış, bir kavramı 30 maddede tanımlamaya çalışan herkesin düşeceği hatalara düşülmüş bence. Bir de "objektif" ve "rasyonel" kavramları ne kadar sık kullanılmakta günümüzde. Bu acaba insanların içten içe sahip olduklarını hissettikleri ama bir türlü kabul etmeye cesaret edemedikleri taraflarını onaylanabilir hale getirmenin bir yolu mu?
Yoksa bu kavramların içini boşaltmanın bir yolu mu?

Görüşmek üzere...
 
Saçma olmuş o maddeler, "bir şey neyse odur" demişsin bir yerde sonra da "kendine ait felsefesi vardır" demişsin. Bir şey neyse odur diyen biri felsefenin olduğu bir yerde olamaz, ayrıca kendine ait felsefesi olan adama da filozof denir. Bu başlığı açan elemanın felsefe kelimesini yalan yanlış her bi şeyin peşine sokuşturmasına da hastayım...

Neyse ya offf!!! Bakmayın siz bana....
 
sımdı ben cıkıp tanrı oldugumu söyluyorum neden diyorlar we ben de cunku güzelim zekiyim güçlüyüm ki yaratabiliyorum diyorum we bana kıclarıyla gülmeye başlıolar.mantıgın hıc bır surette sınır kabul etmedıgını kabul etmek istemiyorlar

karmaşık we tıbben rahatsız sayılan örn şizofrenik bir ruhu alıp hücre misali binlerce parçaya böldügünüzde we daha sonra tekrar o parçaları birleştirdiğinizde her bir noktada muazzam bir mantık bulacaklarını bilmiyorlar

oh poor you lost my man ;)

yaşayan we baki kalacak tek olgu

ben

haha
 
funkyduck demiş ki:
Saçma olmuş o maddeler, "bir şey neyse odur" demişsin bir yerde sonra da "kendine ait felsefesi vardır" demişsin. Bir şey neyse odur diyen biri felsefenin olduğu bir yerde olamaz, ayrıca kendine ait felsefesi olan adama da filozof denir. Bu başlığı açan elemanın felsefe kelimesini yalan yanlış her bi şeyin peşine sokuşturmasına da hastayım...

Neyse ya offf!!! Bakmayın siz bana....

felsefe nin bir anlamı daha wardır oda bilgiler bütünüdür.
felsefe dünya görüşüde olabilir insan psikolojiside falan filan e bunun bir şey neyse odur la ne alakası war ve saçmalık denilebilir bence şüpheli neyse .. saygı duyarım
yalan yanlış sokuşturma muhabbetine katılmıyorum felsefe her yerde olabilir ayrıca eleştiri yapıp yapıp sora boşwerin beni takmayın demekte ne kadar doğrudur bilemem saygılar........
 
memento_mori demiş ki:
funkyduck demiş ki:
Saçma olmuş o maddeler, "bir şey neyse odur" demişsin bir yerde sonra da "kendine ait felsefesi vardır" demişsin. Bir şey neyse odur diyen biri felsefenin olduğu bir yerde olamaz, ayrıca kendine ait felsefesi olan adama da filozof denir. Bu başlığı açan elemanın felsefe kelimesini yalan yanlış her bi şeyin peşine sokuşturmasına da hastayım...

Neyse ya offf!!! Bakmayın siz bana....

felsefe nin bir anlamı daha wardır oda bilgiler bütünüdür.
felsefe dünya görüşüde olabilir insan psikolojiside falan filan e bunun bir şey neyse odur la ne alakası war ve saçmalık denilebilir bence şüpheli neyse .. saygı duyarım
yalan yanlış sokuşturma muhabbetine katılmıyorum felsefe her yerde olabilir ayrıca eleştiri yapıp yapıp sora boşwerin beni takmayın demekte ne kadar doğrudur bilemem saygılar........

Daaattt yanlış cevap, saydıklarının tamamı "felsefe" sözcüğünün yanlış kullanımıdır. Felsefe her yerde olabilir ama felsefeyi her şeyin arkasına sokuşturmaktan kasıt senin bu sözcüğü sürekli olarak yanlış kullanmanla alakalı. "Bir şey neyse odur" dediğin anda sorgulamayı bırakırsın bu da -gerçek anlamıyla- felsefenin en temel ögesi olan meraka aykırıdır.

O an öyle demek istediğim için "beni boş verin" dedim.

En büyük benim!!!!
 
Felsefe sözcüğü "bilgiler bütünü" "ideoloji" "dünya görüşü" "hayat düsturu" gibi anlamlar ihtiva etmez, buna benzer bir şeyi açtığın "Taoculuk" başlığına da yazmıştım; ama dikkatinden kaçtı herhalde.

Felsefe "bilgi sevgisi" olarak birebir çevrilebilir; ama bu felsefe sözcüğünün anlamını tam olarak karşılayan bir çeviri olamaz. Felsefe düşünsel bir etkinilktir; ancak felsefe diğer düşünsel etkinlikler olan bilim ve dinden, kendine seçtiği nesneye yaklşım şekli itiberiyle ayrılır. Felsefe kendine inceleme alanı olarak seçtiği nesnenin mahiyetini inceler. Mahiyetin; yani nelik en basit şeklide "bir şeyi o şey yapan şey" olarak tanımlamaktadır. Bunun yanında felsefe ayrımlar yapmayı gerektiren bir düşünsel etkinliktir, kavramları doğru anlamaya ve bütüne bakmaya dayanır.

Bütün bunları göz önüne alırsak, felsefe sözcüğü, belli bir inancı, ideolojiyi veya bilgiler bütününü anlatmakta kullanılamaz. Çünkü inanç ve ideolojiler söz konusu olduğunda ortaya dogma ve doktrinler çıkar, yani mutlak, tartışmasız doğrulardan söz edilir, tartışmasız doğrunun olduğu yerde felsefeden söz edilemez. Bilgiler bütünü için felsefenin kullanılmama sebebi ise felsefenin bir eylem olmasıdır. Felsefe ortaya bilgi çıkartan bir eylemdir....

En büyük benim kedim esesında....

Not: Umarım açıklayıcı olmuştur eğer daha detaylı bilgi istersen özel mesaj gönder sana bir kaç kitap önereyim.
 
Geri
Üst