Jackson Rrxmg Almayı Düşünüyorum..

Arkadaşlar merhaba , yeni seri neck thru RRXMG almak istiyorum , manyetikler emg tam istedigim gibi dizilimde , neck thru klavyeside rahatmış duydugum kadarıyla , yalnız sap neck thru oldugu icin basswood pek etkilemeyecek gibi geliyor bana , birçok neck thru gitarı gördüm genelde tiz ler yani mapple ın sesini alıyorlar açıkçası benim kulaklarım böyle hissetti (emgli neck thru gitarlar , emg tiz olsada normal set necklere göre daha tiz) , birde size sormak istiyorum . İşçilik hindistan kore diyorlar ama ben şahsen japon jacksonlarıda denedim , 2002 yıllarında RX10D aldım pek bi esprisini görmedim..Gitar alırken satan kişilerin "offf felaket japon bu.. " dedikleri gibi nedense çıkmadı .. Sizin gibi tarafsız kişilerin düşüncelerini almak isterim..
 
Japon modellere USA kalitesi muamelesi yapan bir toplumda yaşıyoruz ne yazıkki. Her japon Jackson iyi değil malesef.

Neck through sapın basswoodu etkilememesi olayında ne demek istediğini anlamadım. Eğer bahsettiğin durum istenmeyen tizlikle ilgiliyse; manyetik ve ampli seçimi önemlidir. Çünkü ince klavyeli, FR sistemli, köprüsünde Emg81 yada Dimarzio X2N manyetik olan bir gitar tiz karakterli olmaya çok eğilimlidir. Yanlış ampli seçimi de eklenirse tonlar çok parlak ve keskin olur.

Senin yapman gerekn gitarı denemek, işçiliğine tonuna bakmak. Bazı forumlarda sıfır ve ikinci el gitar alımı için güzel kaynak ve kılavuzlar var. Bunları okuyarak ve gitarları deneyerek sana uygun modelleri seçebilirsin.

Orada yukarıda "duyduğum kadarıyla" demişsin, öyle denemeden görmeden gitar alınmaz. Bildiğin ve daha önce çaldığın bir model değilse tabi.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #3
cevap için çok teşekkürler.. :) evet malesef gitar tr de şu an yok , o yüzden deneyemedim . Bu arada tizlik derken hani genelde basswood da emg nin kötü olduğunu söyleyenler olmuş ona nazaran dedim
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #4
neck thru esp lerdende birkaçını deneme fırsatım oldu , benim alder jackson ımdaki emg ler gibi bir ses geldi açıkçası (tiz karakterli her ne kadar maun kanatlar olsada.. o yüzden basswood örnegini verdim)
 
Ya endonez ve hindistan ürünleri elinde kalır alma bence alma.Yani tremolosu yerinden fırlat efendim sapı başı yamulur ne mi lazım,akord değiştirceksen dert normal kullansan ayrı dert.Para biriktir onun yerine bir tane güzel 2.el RR24 bul daha iyi bence.Japon üretimlerinin endonez yada hindistandan daha mantıklı olduğu kanaatindeyim.
 
X serisi Japonlar, Hint malı Jacksonlar vs hepsi gereksiz gitarlar bence. Hatta RR3'den de hiç hazetmem, bolt on olmasından dolayı. Bolt on normalde çok severim ama RRlardan çıkan o spesifik ton için gitarın yekpare olması gerekiyor bence.

Haliyle RR5'den aşağısını boşver diyebilirim :)
 
Ben de denedim, Charvel Soloistler daha iyi gitarlar. Daha pahalılar evet, ama daha iyi gitarlar. Hint Jacksonlar fiyatına göre iyi gitarlar olabilirler, ama bu otomatik olarak iyi gitarlar oldukları anlamına gelmiyor malesef.
 
Markasına güvendiğiniz bir gitarın nerede üretildiğinin bir önemi yok bence. Hani söz konusu markalar; Jackson, gibson, fender vs... ise bu üreticiler gitarlarını değil hindistan ugandada bile üretse kalitesinden yada işçiliğin titizliğinden ödün vermezler, veremezler. Usa rr ile hint ve japon rr arasındaki farkın mobilya içliğinden öteye gitmediğini, dolayısıyla gitarların sesleri konusunda birbirlerinden bir farkları olmadığını sizde gayet iyi biliyorsunuz. Usa jackson la hindistanda üretilen yeni xmg vs mg-pro gitarları arasındaki mobilyanın göze albenili gelmesi dışındaki tek sorun olarak görebileceğimiz şeyler, gitarlardaki ekipmanların 2. sınıf oluşundan öteye gitmez. Birinde orj fr diğerlerinde 2. sınıf fr. Neyi değiştirir? Usa de alsan eğer tremoloyu çok kullanıyosan 3 sene sonra yine randıman vermeyecek. Fret muhabbetine ise hiç girmiyorum. Usa deki ustada 3 dakikada çakıyor, uzak doğudaki ustada..
Yani elimizde bir gitar var ve amaç bu gitarı amfiye bağladığımızda istenen iyi ses gemesi ise, sap ayarıydı, tel ayarıydı bunları doğru ve istediğin şekjilde yapma sınırlı. Ayrıca amfi üzerindeki birkaç düğmeyi nereye ve nekadar çevireceğinle alakalı bir durum.
Yaklaşık 9 senedir x serisi japon kv kullanıyorum ve ikinci gitarı almayı hiç planlamadım şu yeni pro serileri çıkana kadar.
Beyler kısacası her gitardan gelen ses aynı ve çok çok zengin değilsek usa bir gitara 5 bin 6 bin tl vermek kerizlikten başka birşey değil.
 
Markasına güvendiğiniz bir gitarın nerede üretildiğinin bir önemi yok bence. Hani söz konusu markalar; Jackson, gibson, fender vs... ise bu üreticiler gitarlarını değil hindistan ugandada bile üretse kalitesinden yada işçiliğin titizliğinden ödün vermezler, veremezler. Usa rr ile hint ve japon rr arasındaki farkın mobilya içliğinden öteye gitmediğini, dolayısıyla gitarların sesleri konusunda birbirlerinden bir farkları olmadığını sizde gayet iyi biliyorsunuz. Usa jackson la hindistanda üretilen yeni xmg vs mg-pro gitarları arasındaki mobilyanın göze albenili gelmesi dışındaki tek sorun olarak görebileceğimiz şeyler, gitarlardaki ekipmanların 2. sınıf oluşundan öteye gitmez. Birinde orj fr diğerlerinde 2. sınıf fr. Neyi değiştirir? Usa de alsan eğer tremoloyu çok kullanıyosan 3 sene sonra yine randıman vermeyecek. Fret muhabbetine ise hiç girmiyorum. Usa deki ustada 3 dakikada çakıyor, uzak doğudaki ustada..
Yani elimizde bir gitar var ve amaç bu gitarı amfiye bağladığımızda istenen iyi ses gemesi ise, sap ayarıydı, tel ayarıydı bunları doğru ve istediğin şekjilde yapma sınırlı. Ayrıca amfi üzerindeki birkaç düğmeyi nereye ve nekadar çevireceğinle alakalı bir durum.
Yaklaşık 9 senedir x serisi japon kv kullanıyorum ve ikinci gitarı almayı hiç planlamadım şu yeni pro serileri çıkana kadar.
Beyler kısacası her gitardan gelen ses aynı ve çok çok zengin değilsek usa bir gitara 5 bin 6 bin tl vermek kerizlikten başka birşey değil.

Çok da güzel ödün verirler. İşçilikten, ağaçtan, donanımdan ödün vererek ucuza satıyorlar zaten. Ayarları yapılmış temiz bir gitar evet her zaman iyidir ama 5000 6000 TL veren kerizdir derseniz size herkes güler. İnsanlar dünya kadar para veriyor da USA gitarlar alıyorlar ya da Custom Shop gitarlar alıyorlar.

Benim USA gitarlarım var, bir kısmı Floyd Rose sistem ve bir kısmı Vintage Tremolo, çoğunun ilk sahibiyim ve tremolosunu aralıksız kullandım, hala da randıman alıyorum, merak etmeyin herkes de alıyor. Alüminyum bir köprü değilse bunu Squier modellerde de tecrübe edebilirsiniz.

Fret muhabbeti de şöyle, sap işçiliği diye ayrı bir konu var, siz bir USA gitar bulun inceleyin.

Sonuç olarak yazdığınız yazı çok ciddi yanlışlar içeriyor. Ton ayarı, gitar ayarı evet çok önemli ama en önemlisi gitarın iyi olması. Usa gitar kullanmayı haketmiş birine amplinin düğmelerini düzgün çevir demek de olmaz zaten.
 
USA RR ile Hint RR'ı geçtim, araya Japon RR'ı eklesen, Bağdat Caddesi'nde yürüyen dip boyası gelmiş kızı çevirip gitarları dinletip iyiden kötüye diz desen o bile dizer.
 
Haklısın ama ''kısmen''. Evet gitarın iyi olması şarttır sonuçta biyerlere istediğin kadar ayar yap ama o sesin çıktığı kaynağın iyi olması gerekir. Burada hem fikiriz ancak; yazımın anatemasını anlamamışsın hocam. İkimizdede jackson var, ben 1000 tl vermişim sen ise şahin parası vermişsin gel görki çıkan sesler aynı. Bu yıl neredeyse 9. senesi dolduracak japon yapımı gitarımın işçiliğinden ve kullanılan malzemesinden olsa gerek, ustaya bile göztermeme rağmen gitarın fret istemediği ortada. Ki, yoğun şekilde solo çalışırım yıllardır. Ha potanslar beş para etmez yada burgular.. ama mesele bunlar değil. Ben elime gitarı alınca klavyenin inceliğe çalımın konforuna ve ben bu gitarla neler çalabilirime baktım. Amerikadaki dangalağınmı elinden çıktı yoksa japonyadaki yerden bitmenin elindenmi çıktısına bakmadım. Ha zengin birisi olsam bende biliyorum kv2 almayı onuda alsam farkın mobilyada olduğunu altını çizerek söylüyorum.
 
Abi hangi mantalite ile gitarlara bakıyor yada bunları çalmaya çalışıyor yada çalıyorsunuz analamış değilim. Onun sesi şu bunun sesi bu, yok maun yok akça ağaç. Geçin abi bu işleri ya çalmanıza bakın amk. Hepsinden aynı ses çıkıyor!
 
Beyler bitane delikanlı çıkıp söylesin; size bir kayıt dinleteyim sizde bilin ağacın ve manyetiğin ne olduğunu? Yani öyle bir konuşuyorsunuzki size master of puppets ı ilk kez dinletsem sanki diceksinizki; '' ee sağ gitarın ağacı şu ve manyetiği bu, sol gitarın ise ağacından kaynaklı bir tiz olma problemi var'' hani konu buraya varıyor farkında değilsiniz. Ve bende böyle muhabbetlere deliriyorum. Kusura bakmayın.
 
Mobilya nedir ya, gitara masa sandalye gozuyle bakarsan tabi farki anlayamazsin. Sen tele vurdum ses cikti mi diye bakarsan fark goremezsin. Yillardir solo calismak nedir neyin gostergesi anlamadim da bir kac yil da kulak calismasi fena olmazmis. Bu yazdigin sey o kadar dayaniksiz ki su yazdiginla dunyadaki tum gitar isini hice saymissin. Rezonans, donanim, iscilik, agac kalitesi, boya ve cilanin tona etkisi gibi bazi gercekler var. Arastirirsan bunlar kanitlanmis seyler, dediklerinin manasiz oldugunu kisa zamanda anlarsin umuyorum.
 
Aynen abi kapatın. 17 yaşında bir çocuk okusa sanıcakki usa çıkması olmayan gitar alınmaz. Tamamiyle yanlış yönlendirmelerle dolu bu gibi muhabetlerin içi*
 
Geri
Üst