Taoism İnancı ve Felsefesi

'Forum Meydanı' forumunda memento_mori tarafından 17 Eylül 2005 tarihinde açılan konu

  1. Bu sisteme göre, duyulur alem, her türlü yetkisizliklerin ve sefaletlerin nedenidir ve beşeri kişilik, tüm varlıkların kaynak ve sonu olan Varlık'ın, büyük birlik'in aşağı ve geçici bir tarzıdır.
    insanın Tanrı ya da ilk neden hakkında tam uygun bir fikir verme gücüne sahip olmadığını veTanrı'yı tanımlamak için yapacağımız tüm zihin çabalarının, kendi acizlik ve zayıflığımızdan başka bir şeyi ispat etmeyeceğini pozitif olarak ve açıkça bildiren en eski ve ilk filozoftur. Lao-Tse'nin genel olarak varlık hakkındaki düşünceleri, insan doğası hakkındaki görüşlerini de kavramamıza yardım eder.

    En yüksek mükemmellik sular gibidir. Suların mükemmelliği tabiata olan faydasında görülür. O, insanların nefret ettiği yerde müca­dele etmeden oturur.
    Altın ve yeşim dolu bir salonu hiç kimse muhafaza edemez. Zenginlik ve şereften dolayı gurur duyan fenalığı kendine getirmiş olur. Bir iş yapar ve bundan dolayı şöhret sahibi olursa, bundan kendini geri çekmelidir. İşte göğün yolu budur
    5 renk insanın gözünü kör eder. 5 ses kulağı sağırlaştırır. 5 çeşit tat ağzı bozar. Bir arabayı hızla koşturacak olursak dimağımız altüst olur. Güçlükle elde edilen şeyler insanları felakete sürükler.

    Bundan dolayı, büyük adamlar halkın midelerini doldurur!ar, gözlerini doyurmazlar. Böylece onu (uzaktakini) atarlar, bunu (yakındakini) alırlar.
    Lütuflarla kötülükler insana korku verir. Şeref ve büyük felaketler insanın kendi benliğinden doğar.

    Lütuflarla kötülüklerden nasıl bahsedilir? Kötülükler aşağı derecededir. Fenalık yaptığımız zaman bir korku duyarız. Ondan uzak bulun­duğumuz zaman da yine korku hissederiz. Lütuf ve ferahlıkların her ikisi de insana korku veri­yor diyebiliriz.

    Benim maruz kaldığım bütün güçlükler vücudumdan doğar. Ben varolmasaydım felaketlere nasıl maruz kalabilirdim?
    Kendine kıymet verdiği kadar, dünyaya da kıymet veren kimseye herkes güvenir. Kendini sevdiği kadar memleketini de severse, her­kes ona saygı gösterir.

    (alıntı)
     
  2. Sorun Taoculuğun bir felsefe değil inanç sistemi olmasıdır; başlık yanlış olmuş moruk...
     
  3. İnanç sistemleri alem ötesiyle ilgilendikleri için safsata kokuları aldırıyor insana.Fakat taoculuğun bir inanç sistemi olmadığını okuyorum genelde.Kanımca uydurma ve aslında gereksiz fakat zararsız denebilcek bir felsefe türüdür.Çünkü bedeni disipline etme işi ile uğrasıyor adamlar.Fakat tarihte de inanç sistemi vaya felsefe olabilirliği hakkında farklı fikirler ortaya konulmuştur.
    http://goto.bilkent.edu.tr/gunes/CEVIRILER/TAOCULUK3A.htm

    Buradaki bilgilerden yararlanırsak konunun biraz netlik kazanacağına inanıyorum.
    Taocu olmayın "insan" olun derim ben yine de 8)
     
  4. sex te devrim yapan adamlar bence...
    düşünce biçimi...yaşamın kendisi ..tüm inanç sistemleri gibi bir felsefeyi olusturan bir düşünce sistemi..

    diğerlerinden pek farkı yok ama mistizmi etkileyici fazla kaptırmamak gerekli..
     
  5. tao felsefesi bilgeligin ideolojisini icerir; dao yu gerceklestirmek ve ruhdurumunu belli bir mertebeye getirmekdir. Dini daoistin amaci ise degisik yöntemlerle; meditation, konzsentration, visualisation, degisik nefes alma yöntemleri, alchemie, ritual ve magie ile ruh ve bedeni evrenle birlik bi hale getrmekdir..
     
  6. Bu saydıklarınla beraber lütfen felsefe sözcüğünü kullanma lütfen, taoculuk, budizm ve buna benzer diğer şeyler felsefe değildir, inanç sistemleridir; çünkü bunlar sana gideceğin yolu söyler, sana nasıl davranman gerektiğini anlatır.

    Felsefe ise bir düşünme etkinliğidir, varlıkların mahiyetini sorgular, felsefe soru sorar, felsefe var olan herhengi bir şeyi konu edinebilir. Felsefeden yeni bilimler ortaya çıkar...Tao veya başka bir inanç türünde bunlar yoktur; çünkü taoculuk inanmaya dayalıdır, felsefenin özünde merak, şüphe ve ayrım yapma vardır. Bunları göz önünde bulundurarak lütfen kullandığınız terminolojiye dikkat edin...
     
  7. Re: Taoism İnancı yada felsefesi



    Kopyalıyıp yapıştırdığın şey ilgi çekici bide kendi ismini değiştirirmisin lütfen latinceye ihanet ediyosun o memento değilde Momento Mori olucaktı.........
     
  8. ben size katılmıyorm arkadaslar kusura bakmayın maglesef .oncelıkle dın bir felsefedir bunu kımse inkar edemez biraz mantıklı dusunurseniz oyle olması gerektgini anlarsınz felsefede dogruyu bula bilmen icin soru soruyorsun ve cevabini alıyorsun dindede bu boyledir soruyu soruyorsun ve cevabini tak diye alıyorsun eger dinde soru sorma olmasaydı verilen bilgiyi akıl suzgecindenden gecirmeseydin sen bugun atmosfer diye bir tabakanın oldugunu bilmeden yasayacaktın ayrıca dinde felsefe gibi bir yasam tarzıdır
     

  9. "İnanç sistemleri alem ötesiyle ilgilendikleri için safsata kokuları aldırıyor insana.Fakat taoculuğun bir inanç sistemi olmadığını okuyorum genelde.Kanımca uydurma ve aslında gereksiz fakat zararsız denebilcek bir felsefe türüdür.Çünkü bedeni disipline etme işi ile uğrasıyor adamlar.Fakat tarihte de inanç sistemi vaya felsefe olabilirliği hakkında farklı fikirler ortaya konulmuştur.
    http://goto.bilkent.edu.tr/gunes/CEVIRILER/TAOCULUK3A.htm "

    demişim yukarıda.linke bir göz at dilersen can...
     

Bu Sayfayı Paylaş