Erimeyen fret

'Elektro Gitarlar' forumunda enderhct tarafından 24 Eylül 2005 tarihinde açılan konu

  1. 4 ay öncfe taktırdığım(evrensel kenan abi)
    jim dunlop medium jumbo fretler 1 yıllık gibi erimekte(sen çok çalıyorsundur diyor(çalmıyımı?))
    yaza dayanmayacak gibi görünüyor
    yüksek nikel alaşımllı veya hiç erimeyen fretler duydum bu konuda bilgisi olan varmı acaba nereden hangi siteden satınalabilirim getirtebilirim
     
  2. özür dilerim de "günde iki paket fret içerim ben arkadaş" der gibi olmuş vala.hehe:)
     
  3. Kaybolmayan sakız istiyorum....:D

    www.stewmac.com

    Stew amcaya bir mail at, bulursa o bulur.En yakın Yunanistan şubesi mevcut, kargosu birşey tutmaz gümrüğede takılmaz herhalde 24 tane perde.
     
  4. hiç erimeyen fret olmaz bence, hele çok bend yapıyorsan ki ben öyle calarım mutlaka erime olur.. zira benim perdeler en aşşa 10 yıllık artık erime hızları çok azaldı (niye yüzey genişlediii.. fizik :!: :D ) ve bu hallerinden memnunum, buz pisti gibi oldu klavye.. ;)
     
  5. Ben uzun zamandır kullanıyorum bende hiç aşırı erime gibi bir sorun olmadı. Gayette güzel. Ama erimenin de önüne geçilmezki.
     
  6. hocam kenan ustanın yaptığı iş asla ve asla kötü olmaz. benim gitarımda kenan ustanın gitarı ondan satın almıştım. Blues Çalıyorum.. ve sürekli bend yapıyorum ama fretler erimiyor.. ayrıca gitarın kendi fretleri..

    bu işin aslına bakarsan biraz bu konu üzerinde araştırma yaptım. 5 senedir elektro gitar çalıyorum daha 1 defa gitarımın teli koptu.. o da tel biraz eski idi sarımı acıldı kopmada değil :))
    bu birazcık da gitarı çalan arakadaşa bağlı. biraz teknik meselesi diye düşünüyorum (sakın yanlış anlaşılmasın ama)

    ayrıca erimeyen fret hiç duymadımm.. ama varsada güzel olur umarım.
     
  7. zaten azda olsa aşınma gerekli fretler için.. yoksa çok rahatsız olur..
     
  8. warmoth.com'da "stainless steel" fretler var daha dayanıklı oldukları iddia ediliyor ama tavsiyem sol el tuşeni biraz hafifletmeye bakman, zira fret erimelerinin en önemli sebeplerinden biri de (ve genelde farkında olunmayanı) sol eli çok sıkmak, çok bend yapmak tabii ki fretleri aşındırır ama, genelde telden düzgün ses çıkarmak için aslında ne kadar az bir güce ihtiyaç olduğu farkedilmiyor, ondan sonra (özelikle ilk pozisyonlarda) çeşitli çukur bölgeler oluşuyor fretlerde:), ayrıca doğru entonasyon açısından da yalnızca yeteri kadsa güç harcamak önemli, ha bu arada bütün bunları senin nasıl gitar çaldığını çok iyi bildiğimden söylemiyorum, sadece tavsiye, yanlış anlaşılma olmasın.
     
  9. Ya hocam vucudun PH seviyesinden olabilir mi bu durum ?
    Bir yerlerde okumustum PH seviyesi dengesiz (dengesiz derken yuksek mi alcak mi bilemiyorum) olan insanlarda bu tur sorunlar yasanabiliyormus
    Tellerin cabuk eskimesi ve fretlerin erimesi gibi... Gerci 4 ay once taktirmissin fretlerin erimesi icin cok az bir sure..
    Fretlerde fabrikasyon hatasida olabilir belki
    olasiliklari cogaltabiliriz yani.
     
  10. yok ya takarkende söylemişti" bundan bile şikayet ediyorlar" diye
    yani fenderin orjinal fretlerine pek benzemiyor galiba
    sert basmak bend yapmak tabiki etkiler ama şuna bakın
    özellikle İLK TAKILDIÐINDA BEND VİBRATO FALAN YAPARKEN PERDELERİ TÖRPÜLÜYORMUŞSUN GİBİ bir his yaratıyor sürtünmeyi hissediyorsun.
    yukarıda yazdığınız 2 siteyi buldum ama tam anlayamadım tanesi 30$ mı ne diyor? 700 küsür tutuyor? ayrıca benimki gibi %18 nikel ve jim dunloptu biri öteki siteyide inceledim ama neyapmam gerektiğini ve nekadar tuttuğunu anlayamadım daha önce hiç siteden bişey almadım
     
  11. Yukardakine tamamen katılıyorum.

    Arkadaşlar bundan sonrası alım satımla alakalı olmayan fretlerde erime hakkında bir dizine dönmeye başladı. Bundan dolayı dizin sahibine ve sizlere bu tartışmayı muziktekte yapmanızı önereceğim. Burada sadece alım satım tarafı kalsın.

    Sevgiler,

    B
     
  12. evet ilgilenen arkadaşlara teşekkür ederim bence cevabımı aldım artık sanırım bu dizini mümkünse taşımanızı öneririm buradan silinebilir
     
  13. Kenana Fender Jumbo sor. Onlar daha iyi ve ben 15 yıllık Jackson Sl1 ime 4 yıl önce taktırdım Kenana. Taş gibi... Kenan değil Fender Jumbolar :wink:
     

  14. p.h seviyesi düşük olursa olabilir.çünkü p.h'ın düşük olması daha asidik olma anlamına gelir.yükselince baziklik paşlıyor.baziklik için de pOH var :D (kadir çelik'e selamlar)
     
  15. yjm

    yjm

    228
    0
    300
    erimeyen fret bulursan banada söle bende alacam :)
     
  16. erimezmi çokmu az erir artık bilemem ama 10 yıllık gitarlarında hiç erime olmadığını söyleyen adamlar var.
    kenan abi fender jumbo demedi bana hiç
    sadece jim dunlop var dedi
    benim şimdi merak ettğim yukarıda yazan 2 siteden birinden 24 adet en iyisinden getirtsek nekadar tutuyor 700$ biraz saçma geldi
     
  17. Yukarıda 2 site mi var göremiyorum ama benim önerdiğim stewmac.com dan bahsediyorsan cevap veriyim :

    Fretlerin 700$ olması için altın kaplı olması gerekiyor, aman ne kaplısı altın olması gerekiyor.Sitede dikkat edersen yanlarında uzunluğu ve ağırlığı yazıyor. 8)

    Seçeneklerde ortalama boy 50~70 ft olan var birde 2ft.

    Sen büyük ihtimalle medium/medium u tercih ediceksin (For acoustic or electric guitar. The most popular wire for refretting Martin, Fender, Guild, Gibson and other guitars.)
    1ft yaklaşık 30cm'e tekabül eder.Gitar için 6ft yeterli olacaktır.Fiyatı orada 2,52$ gözükenden 3 adet alman gerekir.

    Yani borcun 2,52$x3=7.56$+shipping

    Sizi kasaya doğru alalım, arkadaşlar yardımcı olucaklar. :p
     
  18. Eğer küçükken nükleer bir patlama esnasında elinize asit dökülmediyse ve siz de acidman olmadıysanız şu ph olayının kişiden kişiye farklılık göstermesi ihmal edilebilir düzeydedir :D
    İsterseniz biraz alkol alıp nötralize edin kendinizi, hem keyfiniz de yerine gelir :D
     
  19. 1ft yaklaşık 30cm'e tekabül eder.Gitar için 6ft yeterli olacaktır.Fiyatı orada 2,52$ gözükenden 3 adet alman gerekir.

    Yani borcun 2,52$x3=7.56$+shipping

    HAAA anladııım ben fretleri tektek sanmıştım bunlar uzunca bi parça satıyor
    sağol mantıklı bi durum oluştu
     
  20. warmoth.comda neck başına 25$ diyor
    yani 21 yada 24 farketmiyor
    bide altın rengi ver oda 24$ ama o sadece altın olduğu için galiba
    şimdi gelelim bu fretleri buraya nasıl getirtebiliriz
     

Bu Sayfayı Paylaş