Ses Kartı Ve Mikrofon Sinyal Sorunu

'Müzik Teknolojileri & Kayıt Forumu' forumunda urbanlife tarafından 14 Aralık 2012 tarihinde açılan konu

  1. Merhabalar ciddi bir sorunum var kayıt alamıyorum. Profire 610 ve mxl 2006 mikrofona sahibim. Mikrofonu ses kartına bağlayınca sinyal alamıyorum ne ettiysem bir türlü kayıt alamadım. Phantom Power açık ses kartım ve mikrofonda herhangi bi problem yok Device ayarları yapılır. Problem ne olabilir tecrübeli arkadaşlardan yardım bekliyorum
     
  2. bilgisayar yazılım belirtmemişsiniz, genel yazıyorum:

    - mikrofona konuşun; ses kartının üzerindeki ledler yanıyorsa (yeşil ve kırmızı) mikrofon çalışıyor demektir. (çalışıyor demişsiniz ama tekrar belirteyim dedim)

    - yanmıyorsa sinyal giriş seviyesini (gain) açın. halen yanmıyorsa mikrofon ya da kablo bozuk.

    mikrofon çalışıyorsa:

    - ses kartının kendi driverlarını kurdunuz, kullandığınız yazılım (DAW) cubase veya benzeri ne ise, Device Settings (ya da Audio Preferences, Device Setup falan) oradan kartınızın ASIO (ya da mac için direkt ses kartının ismini seçerek) driverlarını aktif ettiğinizden eminsiniz. DirectX ya da Multimedia driverlarını kullanmayın. Mac ise Coreaudio değil direkt ses kartının ismini seçin.

    - (Cubase için) F4 tuşuna basarak açılan pencerede input ve output ayarları doğru yapılmış. eğer farklı bir ses kartıyla kullandıysanız bu input output ayarları bozulabiliyor, cubase açılırken uyarıyor ama bazen insan okumadan kapatıyor, her ihtimale karşı kontrol edmekte fayda var :)

    - yeni bir audio kanalı açtınız, kanalın hangi girişten gelen sesi kaydedeceğini belirlediniz (input seçimi, muhtemeln 1 ya da 2 numaralı giriş)
    kanalın monitoring'ini açtınız (ya da kayıt seçeneğini seçtiniz 'record' ya da kırmızı bir buton), kesin ses gelmesi lazım.
     
    urbanlife bunu beğendi.
  3. Bilgisayar işletim sistemin Windows 7 64 Bit Kullandığım yazılım Cubase 5. Device ayarlarının hepsi yapılı dediğiniz gibi mikrofon takılı falan ses kartının üzerindeki sinyal ve clip ışıkları yanmıyor gaini fulle dayadığım halde yalnız mikrofon kablosunu söküp taktığımda saniselik bi yanma olup kayboluyor. Mikrofonu aldığım arkadaş üstüne basa basa çalışıyor dedi zaten 2 aylık bir mikrofon kablonun sorun olabileceğini düşündüm. Aynı kabloya dinamik mikrofon taktım o zamanda çalışıyor
     
  4. dinamik mikrofon çalışıyorsa kabloda sorun yoktur büyük ihtimalle ama yine de farklı kabloyla deneyin.
    condenser mikrofonun arızalı olduğuna karar vermeden önce, farklı kabloyla farklı bir ses kartında denemelisiniz.
    eğer çalışırsa, ses kartında, muhtemelen fantom power'ında bir problem olabilir,

    çalışmazsa geriye sadece tek seçenek kalıyor :cry:
     
  5. 2 tane ses kartında denedim aynı kabloyu aynı mikrofonu sonuç aynı ses kartından kaynaklandığını pek sanmıyorum
     
  6. bence de mikrofon bozuk
     
  7. john

    john

    137
    13
    305
    condenser için mikrofon kablosu bağlantısı farklıdır,dinamikte farklıdır.dinamikte 48v olmadıgı için 2 pin kullanılır 3 üncü pin kısa devre edilir.condenserda 48v olacagı için
    3 pin kullanılır.condenser için yapılmış mikrofon kablosunu kullan sorunun cozulur.
     
    original-mix ve urbanlife bunu beğendi.
  8. Dinamik condenser farketmez 3 pinli kablo kullanılır her halukarda. Hem doğru hem de yanlış bilgi vermişsin. Muhtemelen 2 pinli kablo kullanmanın sorun olmayacağını düşünen bir elektronikçi vsden alındı ise o kablo dediğin gibi kısa devre yapmıştır gereksiz yere, o yüzden +48 ulaşmıyordur mikrofona. Kabloyu adam gibi birine yaptır ya da hazır kaliteli bir şey al, yeniden dene.
     
    urbanlife ve Sinan Güngörer bunu beğendi.
  9. john

    john

    137
    13
    305
     
  10. Dinamik mikrofonun şase yapılmış 3 pinli kablo ile (benim 2 derken kasttettiğim buydu ben de çok iyi biliyorum xlr kablosu kaçlı olur pazartesi işyerinde hepsini yeniden lehimleyeceğim) çalışabiliyor olması onun doğalının o olduğunu göstermez. Her halukarda düzgün bağlanmış kablo kullanmak gereklidir. Balanslı sinyalin ne olduğunu bilmeyen amatörler yapar o şase edilmiş mikrofon kablosunu. Ancak çok özel bir durumda öyle bir şey yaparsın o da gireceğin aletin giriş çıkış opsiyonlarından dolayı falan belki mecbur kalırsın belki. Zamanında çok denk geldi bilinçsiz elektronikçilerin bağladıkları kablolar yüzünden bu mikrofonlar neden çalışmıyor diye biz de dolandık. Kavramları tam olarak oturtmak gerekir yoksa problemleri çözmek için çok fazla zaman ve enerji israf edilmek durumunda kalınır.
     
    urbanlife ve john bunu beğendi.
  11. john

    john

    137
    13
    305
    Iste budur.haklisin
     
  12. Teşekkür Ederim yalnız kablom iki ucuda xlr jak dinamik mikrofonda çalışıyor ama condenserde çalışmıyor hazır olarak almıştım kabloyu. Ne tür bi kablo almamı önerirsiniz ne marka olabilir. Şimdiden teşekkür ederim
     
  13. İki ucu xlr de olsa dediğim gibi elektronikçilerde yaptırdığın zaman adamlar ya 2 pinli kablo kullanıyor ya da 3pinli kabloyu birbirine lehimleyerek 2ye düşürüyor bilmediklerinden. Açıp bir baksana birbirine lehimlenmiş kablo var mı? Öyle bir durum varsa çalışmaması doğal. Ben olsam müzik dükkanlarından hazır düzgün bir kablo alırdım. Mesela fazla masrafa sokmayacak şöyle bir şey olabilir.
    http://www.gitarpazar.com/pr/show/2655ZPQ__Planet-Waves-PWCMIC10-Mikrofon-Kablosu-10-Inch

    Yalnız hep kablo üstünden gittik ki bana da en muhtemelen sorun o gibi geliyor ama imkan varsa başka bir yerde başka kabloyla/arabirimle mikrofonu denemek lazım.
     
  14. Bu konuyu aydınlttığınız için teşekkür ederim. Mikrofon ve ses kartının çalıştığından %100 eminim
     
  15. Kabloyu açtım resim çektim koyuyorum iki ucunda resmini koyuyorum

    [​IMG][​IMG]
     
  16. Yanlış görmüyorsam ilk fotoda uçların birini boşta bırakmış . Olması gereken 3 ayrı kablonun 3 ayrı uca lehimlenmiş olması. Ama tam emin olamadım bu açıdan. Sanki ilk fotoda o kahverengiler birbirlerine bağlanıp uca lehimlenmiş gibi. 2. normal gibi gözüküyor gerçi. Valla emin olamadım, en temizi güvenilir bir kablo ile deneme yapmak.
     
  17. 2 kablo bir geliyor birbirine birleşik sonra ayrılıyor uçlara lehimleniyor. evet kahverengiler birbirine bağlanıp geliyor sonra ayrı ayrı uca lehimlenmiş
     
  18. Haha tamam sorun belli oldu sonunda. Adam gibi ayrı ayrı bağlanmış olması gerekli o kabloların yoksa +48i iletmez condenser mikrofon da boş bakar. En kısa zamanda düzgün bir kablo edin sorun kalmaması lazım.
     
    urbanlife bunu beğendi.
  19. john

    john

    137
    13
    305
    bu bağlantı genelde dinamik mikrofonda kullanılır.condenser da kullanılmaz.butun kabloları sırasıyla 1-1 2-2 3-3 şeklinde lehimle.sorunun cozulur.
     
    urbanlife bunu beğendi.
  20. Teşekkür ederim herkese yarın yeni kablo alıcam tekrar deneyip yazıcam
     

Bu Sayfayı Paylaş