Gitarda Kayıt Kalitesini Nasıl Artırırım?

'Müzik Teknolojileri & Kayıt Forumu' forumunda aloneman02 tarafından 16 Aralık 2012 tarihinde açılan konu

  1. Merhabalar, başlıkta da belirttiğim gibi elektro-akustik gitar kayıtlarındaki kaliteyi artırmak ve bazı durumlarda stereo gitar kaydı almak istiyorum fakat bu sorunun çözümünü bilmiyorum. Birkaç kişiye sordum DI Box önerdiler fakat DI Box nedir, nasıl kullanılır bir fikrim yok. En önemlisi bütçeyi zorlamadan hangi DI Box ürününü almalıyım? İnternet üzerinde bu konu hakkında çok araştırma yaptım ama hiç bir zaman net bir bilgiye ulaşamadım. Bu konuda kaynak sıkıntısı olduğu kesin ve birçok kişi aynı dertten muzdarip. Bu başlıktan hem ben hem diğer arkadaşlar faydalanabilir diye düşündüm. Bu arada ekipmanım:

    M Audio Fasttrack USB II
    Fender Mex. ve Stagg SW206
    Boss Gt-8
    Kayıtta anfi kullanmıyorum direk bilgisayara bağlıyorum. Fakat DI Box harici bir tavsiyesi olanlar için belirteyim:
    Marshall 10 watt anfi
    SE electronics X1 condender mikrefonum var, kayıt programım Cubase 5

    Şimdiden yardımcı olan, olmayan herkese çok teşekkür ederim..
     
  2. DI Box olayında ben de deneyimli değilim ama yabancı bir forumda da bu konuda bana DI Box önerdiler. Genelde behringer Ultra-DI'dan memnun gibi herkes (fiyat/performans oranı olarak). Ayrıca ses kartının preamp'inin ve kullandığın çözünürlüğün (örn. 24 bit / 96 Khz) önemi var herhalde. Focusrite 2i2 tavsiye ederim preamp açısından. M-Audio kartları kullandım daha önce, fena değillerdi ama ayrı bir preamp almak bayağı artırabilir kaliteyi. ART'ın ucuz ve güzel preamp'leri var.
     
  3. Yanıtın için teşekkürler..
    Stereo kayıt alabilmemin bir çözümü var mı peki? Bildiğim kadarıyla Fasttrack II'nin gitar girişi mono.
     
  4. Hayatta stereo kayıt almadım, niçin, alıp naparım onu da bilmiyorum. Belki DAW (Cubase vs.) ortamında track'i stereo olarak ayarlarsan olur????
     
  5. Elinizde olan amp.i mikrofonlayarak yani kendi tonunu duzeltmek acisindan ordan daha iyi alabilirsin ama soyle bi durum var elinde DI Box varsa yada almayi dusunuyosan yapmalisin cunku dengesiz frekansi dengeli frekansa ceviren bir alet belki daha temiz sinuclar alabilirsin . Odanda veya home studiodaki topraklamalara bak seslerin dengeli gelmesinde etkilidir. Alabilirsen kesinlikle bir tane enstruman preampi al ve onu kullan . Ve bu Cubase de internette dolasan .vst uzantili paketler var gitar icin olan ornegin amplitube vs. Gibi programlar buralardan istedigin pedal i baglayabilir veya amfileri degistirebilirsin. ( orange , engl , marshall gibi markalar var) ama senin iyi bir duyumada sahip olman icin elinde iyi bir monitor olmali yani bu is zahmetli cok iyi birsey istemiyorsan elindeki monitorlerde isi gorecektir . Herseyin basi kaliteli duyum ve kaliteli ekipman ama ucuz ekipman . Gerisi sana kalmis yardimim dokunduysa ne mutlu sana eger birsey sormak istersen ozelden iletisime gecebilirsin.
    Boss'un DI Box i gayet uygun ve iyi biz bazen hucum kayitlarda bass gitar kayitlarinda DI box sinyal duzenleyici olarak onu kullaniyoruz ve preamp olarak Dr. Micheal poppe var. Preamp bu isin basi gibi stereo almak istiyorsan gitar aynisini farkli kanal acarak dublesini al en basit yontem aslinda en zahmetsiz elinde imkan yoksa , bir kanalin panini komple saga diger kanalinkinide komple sola yatir.

    Muzikle Kalin.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
  6. Yanıtın için çok teşekkür ederim, özelden mesaj gönderiyorum..
     
  7. Aldığınız bir kanal kaydını, 2. bir kanala kopyalayıp sağ ve sola panlayarak sterio kayıt yapmış olmazsınız. Hatta hiçbirşey yapmış olmazsınız çünkü center'daki mono kayıt ile sağa ve sola panlanmış 2 kopya kanal birbirine eşittir. 2. kanalı kaydedemeyecek kadar üşengeçseniz, 2. kopya kanalı 20ms civarında geç başlatın. En azından yaptığınız işlem bir işe yarasın.

    Kayıt için de; gitarı direkt ses kartının enstruman girişine girin. O giriş yüksek empedanslı olduğu için DI-Box'a ihtiyacınız yok. Ardından kayıt programınızda amfi ve kabin simulasyonu çalıştırın (milyon defa anlatıldı).

    Bu kadar.
     
    JagerMaher bunu beğendi.
  8. O noktayı da koymuşun ya, şimdi daha iyi anladım. Yine de teşekkürler
     
  9. Stereo kayıt neden istiyorsunuz?
     
  10. Abi evde kayıt için mikrofonlama, di-box vs uğraşmayın yahu. Gereksiz yani.
    Ses kartı kullanıyoken milyon tane kayıt almışımdır sırf gitarı ses kartına girerek. Gayette tatmin ediyor.
    Artı olarak elinde zaten prosesörde mevcut.
    Prosesörün usb çıkışı var mı bilmiyorum ama varsa o şekilde yap kayıtları. Ses kartı, amfi vs. kullanmadan.
    Misal, ben direk prosesörü pc'ye girip (usb'den) kayıt alıyorum.
    Hatta bugün aldığım kaydın bir örneği videolar bölümünde mevcut. Oradan bakabilirsin. Ev için gayet başarılı ve pratik bi yöntem.
     
  11. Stereo kayıt almak istememin tek sebebi gt-8 deki efektleri kayıtlarımda stereo olarak kullanabilmek. Slaytanic'in belirttiği yöntem ile kayıt aldıktan sonra en son aşamada amfi ve kabin similasyonu kullanarak kaydettiğim tona stereo efektler ekleyebiliyorum. (En basit örneğinden stereo delay) Fakat benim istediğim direk olarak gt-8 deki efektleri stereo olarak bilgisayarıma aktarabilmek.
    Gt-8 de malesef usb çıkışı yok. Eğer olsaydı dediğim şeyi kolayca yapabilirdim. Zira midi klayve kaydı alırken o şekilde yapıyorum.
     
  12. Anlaşılmıştır.
     
  13. Benimde eksigim oldugunu gordum ve bunlari kayit altina aldim bende bilgilerinizden dolayi tesekkur ederim

    GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
     
  14. Bahsettiğiniz şey benim belirttiğim gibi similasyon yoluyla olmuyor mu? Veyhahut DAW ortamındaki efektlerle.
     
  15. Studio one'da kullandığım efektleri, dijital delay pedalıma ve amfimin reverbüne tercih ediyorum açıkçası.
     
  16. Yani o kısım biraz tercih meselesi oluyor. Programsız sadece pedal tonları ve efektleriyle kayıt almanın bir çok avantajı var bence. Başta zaman kazancı. Ayrıca benim bilgisayarım çok iyi bi şey değil, o tarz programlarda beni uğraştırabiliyor bazen. Ekipman tamamlamaktan bilgisayara sıra gelmedi.
     
    aiyiadam bunu beğendi.
  17. Hızlıca cevapları okudum tekrar ediyor olabilirim kimse yanlış anlamasın;

    Seskartına baktım ve stereo kayıt almak istiyorsun...tek line giriş var bu durumda mikrofon girişine uygun (line'dan erkek XLR'a) kablo yaptırman lazım ama empedans farkı olacağı için belirtildiği gibi di-box iyi olur yoksa kayıt kalitesi olumsuz etkilenebilir. İstersen di-box'sız dene sadece kablo'yu yaptırıp, aleti yakarsın falan diye bir durum yok yani.

    Yazmışsın tercih meselesi diye elbet saygı duyarım ama biraz meşkaleli geldi bana isteğin. Eğer kendinde görüyorsan daha fazlası için ben olsam seskartını ihtiyaçlarıma uygun yenilerim ihtiyaçları seskartına uyduracağıma. Bu gerçekleşene kadarda demo'ya devam, güzel olanlar istenirse nasılsa baştan kaydedilir.

    2 kanal seskartları öyle süper pahalı diye bir durumda yok şu anki kartında 2. el fena gitmeyebilir tahminim...2 kanalın diğer avantajı 1 kanala mesela efektli, diğerini çıplak sinyal yollarsın böylece bilgisayardan istediğin efektleri yerleştirebilirsin, bilgisayar eskiyse freeze edersin sound sonuçta güzel olur...neyse sonuçta demo yaptıkça kendi ihtiyaçlarını daha iyi anlarsın, kaliteyi çok takmadan bence müziğine odaklan zaten güzel müzik olunca kötü mixmiş/dip gürültüsüymüş arı kovanı gibi değilse ses dinleyiciler çok umursamıyor.
     
  18. Çok faydalı olabilecek bir yanıt. Özet niteliğinde. Teşekkürler Mertay.
     
    mertay bunu beğendi.
  19. Son denilen şeye bir ek yapmak isterim: Pedal, bilgisayar, vs. obsesyonuyla hayatımı yemiş biri olarak aman dikkat derim. Alın size 7 dolarlık bilgisayar mikrofonuyla kaydedilmiş albümler, bir de her zaman Beatles'ın ne kadar ilkel bir teknolojiyle kayıt yaptığını ve Tom Morello'nun sadece 3-5 pedalı olduğunu hatırlatıyorum kendime: http://www.cdbaby.com/artist/BushWiebeandtheMennoniteBluesE
     

Bu Sayfayı Paylaş