Klasik Ve Bilinen Riffler

#1
Arkadaşlar hepimiz bir gitarın tanıtım videosunu izlerken ' Sweet Child ' o Mine ' gibi şarkıların çalındığını görürüz hepsi klasiktir yada scorpions'tan '' rock you like a hurricane '' gibi bazen videolarda birsürü güzel klasik riff buluyorum hepsi kulağıma tanıdık daha önce duyduklarım ama isimlerini bilmiyorum , en azından gitar denemeye gittiğimizde aklımızda bulunucak riffleri bi başlık altında toplamak istedim . sizde bildiğiniz klasik riffleri söylerseniz eklerim , tek başlık altında toplamak istedim.
Deep Purple - Smoke On The Water
Guns'n'Roses - Sweet Child O Mine
Scorpions - Rock You Like A Hurricane
Cream - Sunshine Of Your Love
Layla - Derek And The Dominos
Lynrd Skynrd - Sweet Home Alabama
AC/DC - Back In Black
ZZ Top - La Grange
Van Halen - Aint Talkin' Bout Love
Motorhead - Ace Of Spades
Iron Maiden - The Trooper
Nirvana - Smells Like Teen Spirit
Aerosmith - Walk This Way
Def Lepard - Let It Go
Megadeth - Holy Wars
Lenny Kravitz - Are You Gonna My Way ?
 
#2
Benim bildigim gitar denenirken riffle falan ugrasilmaz. Alirsin tek tek notalara bakarsin, cizlama vs. Var mi, yada bazi notalarda bozukluk var mi, sonra ampliye takar potlari kontrol edersin hisirti var mi, sorun var mi yok mu falan gibi.
Amac klasiklesmis sarkilari bi baslikta toplamaksa iyi fikir, ama diger acidan cok sacma :)
Hani sey gibi oluyor, "dur lan bi master of pupets calayimda havam olsun" gibi. :D

Bu arada mobilden yaziyorum, imla kurallarina takilmayin. :)
 
#3
Ben klavye rahatlığına malzemesine bakarım , tüfek gibi bi tutarım yamukmu değilmi ney ne değil ama herşeyi geçtikten sonra da orada 1 saat uğraşırım o 1 saatlik süre zarfında bu riffler her türlü akar :D
 
#4
Benim bildigim gitar denenirken riffle falan ugrasilmaz. Alirsin tek tek notalara bakarsin, cizlama vs. Var mi, yada bazi notalarda bozukluk var mi, sonra ampliye takar potlari kontrol edersin hisirti var mi, sorun var mi yok mu falan gibi.
Amac klasiklesmis sarkilari bi baslikta toplamaksa iyi fikir, ama diger acidan cok sacma :)
Hani sey gibi oluyor, "dur lan bi master of pupets calayimda havam olsun" gibi. :D

Bu arada mobilden yaziyorum, imla kurallarina takilmayin. :)
Yok be abi :) bi sürü riff denerim ben, gitarla havaya girilebiliyor mu diye, yani gitar rahat mı, batan tırmalayan rahatsızlık veren bir yeri var mı vs. ondan sonra gerekli ayarlar yapılır zaten, çok dandik bir gitar da alınmıyorsa düzeltilmeyecek cızlama vs gibi kronik sorunlar olmaz bence.
 
#5
Şarkıları çalarken elinin yorulup yorulmadığına da bakabilirsin bence. Hani cızlamaya bızlamaya baktın ama sevdiğin türdeki şarkıları çalarken eline ağrı veren bi sapı varsa gitarı almaktan vazgeçebilirsin. Bi Eric Johnson tarzı akor denersin, ordan anlaşılır mesela :D
 
#6
Yok be abi :) bi sürü riff denerim ben, gitarla havaya girilebiliyor mu diye, yani gitar rahat mı, batan tırmalayan rahatsızlık veren bir yeri var mı vs. ondan sonra gerekli ayarlar yapılır zaten, çok dandik bir gitar da alınmıyorsa düzeltilmeyecek cızlama vs gibi kronik sorunlar olmaz bence.
Hayır şimdi buna cevap yazıp konuyu çok dağıtmak istemiyorum, ne demek çok dandik bir gitar değilse düzeltilmeyecek cızlama yok? Bi araştır derim sana.
 
#7
Hayır şimdi buna cevap yazıp konuyu çok dağıtmak istemiyorum, ne demek çok dandik bir gitar değilse düzeltilmeyecek cızlama yok? Bi araştır derim sana.
Ne demek istediğime açıklık getireyim: mağazada haftalarca asılı duran gitarların optimum ayarlarda kalmasını bekleyemeyiz. Ben son gitar alışımda denediğim gitarların neredeyse hiçbirinin akordu sap ayarı düzgün değildi. Cızlamalar vardı, kulak kararı akort edip denedim hepsini. Sonuç olarak seçtiğim gitar sapıyla gövdesiyle bana en rahat gelen gitardı. Ayarlarını yaptırdıktan sonra sorun yaşamadım. Ayarları yapıldıktan sonra yine cızlasa bir tesfiye ile hallolur, tabi gitarın ağacı sürekli "çalışıp" tesfiyeye ihtiyaç duymuyorsa. Dandik gitardan kastım bu stabil olmayan gitarlardır. Elimizin altında internet var, bir gitar ile ilgili bilinen kronik bir sorun varsa bunu araştırıp öğrenebiliyoruz. Bu nedenler yüzünden önceden hakkında olumsuz yorum duymadığım gitarların cızlaması beni işkillendirmiyor. O yüzden rahatlığına çalımına odaklanıyorum daha çok.
 
#8
Ne demek istediğime açıklık getireyim: mağazada haftalarca asılı duran gitarların optimum ayarlarda kalmasını bekleyemeyiz. Ben son gitar alışımda denediğim gitarların neredeyse hiçbirinin akordu sap ayarı düzgün değildi. Cızlamalar vardı, kulak kararı akort edip denedim hepsini. Sonuç olarak seçtiğim gitar sapıyla gövdesiyle bana en rahat gelen gitardı. Ayarlarını yaptırdıktan sonra sorun yaşamadım. Ayarları yapıldıktan sonra yine cızlasa bir tesfiye ile hallolur, tabi gitarın ağacı sürekli "çalışıp" tesfiyeye ihtiyaç duymuyorsa. Dandik gitardan kastım bu stabil olmayan gitarlardır. Elimizin altında internet var, bir gitar ile ilgili bilinen kronik bir sorun varsa bunu araştırıp öğrenebiliyoruz. Bu nedenler yüzünden önceden hakkında olumsuz yorum duymadığım gitarların cızlaması beni işkillendirmiyor. O yüzden rahatlığına çalımına odaklanıyorum daha çok.
:)
 

Üst