CrazyLead : Aşama Aşama Mix ve Mastering

CrazyLead,

Gitara olan hakimiyetine diyecek yok, ancak ben cümlelerinin dağınıklığından şikayetçiyim. Çok yetenekli ve sahip olduğu yeteneğin farkında ancak tek başına müzik yapmaktan sıkılmış birisi olduğunu söylüyor bana. Güzel fikirlerin var ama dağınık, parça parça orada burada.

Kayıtların çok güzel, bana biraz Michael Lee Firkins albümlerini hatırlatıyor olsa da gayet güzel bir sound yakalamışsın orada, bas konusunda Domokun'a hem katılıyorum hem katılmıyorum. Kontrbas tonlaması ve aranjmanı konusunda söyledikleri doğru olmakla beraber aslında basların bu parçada belirsiz olması gitar tonuna yaramış bence. Daha belirgin bir bas gitarın o dev gibi reverbli mekan havasını zayıflatabilirdi. Kimbilir belki başka tarafları kuvvetlendirirdi, tartışmaya açık. Ancak öte yandan şu da var ki basların böyle belli belirsiz olması gitardaki kafa dağınıklığını da ortaya çıkarmış. Daha belirgin bir altyapı olsaydı dikkati başka yönlere çekebilirdi. Tabii bu güneşi balçıkla sıvamaya çalışmaya benziyor. Bence eksikliği onunla bununla gizlemek yerine tamamlamak daha doğru bir yön olur.

Bu arada daha önce de dediğim gibi bu seviyede müzik çıkartabilen bir insanın böyle bariz hatalar yapıyor olması biraz garibime gidiyor. Şişirme işlerini buraya asıyor da esas baba çalışmaları kendine saklıyor da olabilirsin, artık fazla bir eleştiride bulunmayacağım. Tek söyleyebileceğim gözlem yeteneğin ve kabiliyetine şüphe yok, sen bir an önce Konya'dan dışarı çık, yollara düş ve daha yukarılarda bir yerler ara kendine. Bu yeteneğe yazık olmasın.

Sevgiler ve 2004'de çuval dolusu başarılar diliyorum.
 
Mahcem Hocam öyle Konyadan çık diyorsun ama cok zor herşeye sünger çekip gitmek.Tek başıma müzik yapmaktan sıkıldıgım dogru bıktım benim hareketlerime tepki veremeyen midi basslar ve davullardan!! Blues gurubu kurmak istedim bu diyarlarda ama benim istedigim gibi birşey olmadı .
Seninle müziksel zevklerimiz uyuşuyor . benim sololarımdan ruh halimi iyi çözmüşşün Her ne kadar yüzyüze olamasakta keyifli sohbetin ve samimi eleştirilerin için Cok teşekkürler.....
 
Her ne kadar yüzyüze olamasakta keyifli sohbetin ve samimi eleştirilerin için Cok teşekkürler.....

O da olur birgün, yeter ki kalpler bir olsun.

Sen umudu kesme ama, bir insan evini kaybedebilir, işini bütün finansal birikimini kaybedebilir, arkadaşlarını ailesini kaybedebilir, ama bir insanın umudunu kaybetmesi gibisi yoktur. İnsanı esas bitiren umudun yitirilmesidir.

Risk almaktan korkma. Senin yeteneğinin yarısına sahip olmadıkları halde sırf kaybedecek birşeyleri olmadığını düşündükleri için bu olaya asılan ve sonunda biryerlere gelen yığınla insan biliyorum, hatta o vatandaşlardan bazıları da bu forumlarda zaman zaman tartışılır "acaba şöyle mi demek istedi, böyle mi yapmak istedi" diye. İsim vermeye gerek yok, ama erken kalkan yol alır. Bence kendine mazeret üretiyorsun, oysa un var, yağ var, şeker var. Yap şu helvayı işte, korkup üşenip mazeret üretme kendine.

Durma, kaybedecek birşeyin yok.
 
Belki ben karamsar gunumdeyim...

Ama istatistiksel olarak, muzigi kariyer olarak secen her 100 kisiden 95'i husrana ugramak zorundaysa...

Piyasa kosullari dolayisiyla, her zaman en iyi olan kazanmiyorsa...

Ben kimseye muzigi kariyer olarak secmesini tavsiye edemem. Buyuk sorumluluk.

Birsey yapmayi sevmekle, o seyi is olarak yapmayi sevmek arasinda cok fark var. Hepimiz araba kullanmayi severiz. Ama bu bizi taksi soforu olma hayallerine sevketmez. Ben yemek yapmayi severim ama sef olmak istemem.

Bir baskasi da muzik calmayi sever de muzisyen olmayi istemez. Veya belki istedigini zanneder de aslinda muzisyenlik ona uygun meslek degildir.

Belki dogup buyudugu yeri birakmak, uzaklara gitmek, hayatin kose taslarini olusturan anlarda ailesinin, yakin arkadaslarinin yaninda olamamak herkesin kabullenebilecegi birsey degil.

Dedigim gibi, kimseye muzisyenligi meslek olarak secmesini tavsiye edemem...

Dedigim gibi, belki ben karamsar gunumdeyim...
 
Son parcanı dinledim. Bir iki kalıp dışında kalan nota dışında atmosferi çok iyi vermişsin. Daha önceleri gitar virtüözitesi konusunda iddiali olmadığını söylediğin için, gitara olan hakimiyetin hakkında birşey eklemek niyetinde değilim. Sanırım bol bol egzersize devam ediyorsundur. Ne de olsa çok iddialı bir tarz üzerine beste yapıyorsun. Gitara duygularını yansıtabilmek için parmaklar ile teller arasındaki hakimiyetini artırman bestenin atmosferinde verilmek istenen etkiyi ikiye katlayacaktır emin ol. Bir de, senden hararetle hammond tarzı -veya radikal bir sound da olabilir- klavye desteği denemeni tavsiye ediyorum. Bak o zaman sound nasıl olacak. Klavyen yoksa bile sample soundlar bulup uygun akorları alta yerleştirebilirsin biliyorsun. Yoksa sound boş kalıyor kanımca.
Bir miktar köşeli -sert mizaçlı- bir yorum yapmış olduğumu sanıyorum ama düşündüklerimi söylemezsem kendime adaletli ve sana faydalı olamayacağımı düşünüyorum. Lütfen yazdıklarımı pozitif değerde ve yapıcı olmaya çalıştığımdan emin olarak algıla.
Kendi mikslerimde, bu tarz bir bestede yaptığım bir panlama var: Ritm gitar ve solo gitarı en az yüzde 50-75 kadar sağa ve sola yatırırım. Bu daha çok salon etkisi verir ve daha sıcak bir atmosfer yaratır. Buna ek olarak, konser soundu efekti olmasını istediğimde de tüm gitarları kuru olarak miksledikten sonra ve neredeyse duyulmayacak kadar kendilerine has reverb ekledikten sonra genel bir tiyatro,room efektini toplam sounda veririm. Çok gerçekçi oluyor bir denemeni dilerim.
Kolay gelsin, eline sağlık. Her besteni merakla bekliyor ve dinlemek keyifli oluyor.
 
yok estafurullah atalay hoca bende alınganlık yoktur kötü igrenç gibi şeylerde söyleyebilirsin aslında bu parça benim içime sinmedi sonuçta amacım jazz blues vari bir şeyler yapmaktı ama daha derin temalı daha uzun (tamamiyle beste) (dogaçalma yok) planlar var aklımda bitirince yine buraya koyacagım bu sefer kendi adresim üzerinden olacak domokun u cok yorduk!!

Kalın Sağlıcakla...
 
Yok canim ne yormasi...

Aklimda beni gercekten ugrastiracak birsey var, parcan bana birkac muzisyeni cagristirdi, onlardan kisa ornekler vermek istiyorum, fakat ornekler hep plaklarda oldugu icin pikabi bilgisayarin yanina getirmek lazim. Birgun yapacagim. Bu orneklerin sana cok ilham verecegine inaniyorum.

Onu yaptigim zaman beni cok yormus olacaksin. Karsiliginda bir dahaki Konya ziyaretimde etli ekmek veya tandir kebabi istiycem senden :D
 
Eyo!! Hadi bakalım, hep merak etmişimdir "acaba İstiklâl Marşı'nı rock versiyon yapsam nasıl olurdu?" diye, senin denemeni kesin duymak isterim, bir ilk olursun bu konuda...
 
CrazyLead sanırım benden de bir yorum bekliyor.. Ben bu parçaları zaten indirmiş, dinlemiş ama yorum yapmamışım..

Tekrar dinleyince neden yorum yapmadığımı anımsadım.. Bana çok uzak bir tür.. Enstrümantal olmasından bahsetmiyorum tabi, melodiye dayalı, tasarlaması zor olan bir müzik olması benden uzaklaşmasına yetiyor... Benim açımdan algılaması da zor.. Çünkü böyle bir çalışmam hiç olmadı... Nereler en çok çabayı gerektirir bilemiyorum...

Kayıtlar açısından söylenebilecek pek fazla bir şey de yok benim perspektifimden.. Çünkü belli ki kayıtlarda, herşeyin yerli yerinde oturması, yeri geldiğinde hafif görünüp kaybolması istenmiş.. Ben genelde tam tersi şekilde her şeyin her an duyulabiliyor ve takip edilmeyi hakediyor bir şekilde kaydedilmesini tercih ederim.. Daha harş, pat güm davullar ve adamın içini titreten bir bas aradım özellikle ilk çalışmada... Ama CreazyLead'in yaklaşımına da aşinayım, biraz tercih meselesi...Olmamış mı? uymamış mı?..Gayet güzel olmuş, ters bir durumu yok bence ...Fakat böyle kayıtlar, uğraşılmışlık duygusunun yanında bir eksiklik hissi de yaratıyor bende...Bir nebze kişisel zevkler renkler teknik kapasitedeki farklar , bir nebze de tek başına olmanın yarattığı ekipman farkları böyle bir bakış açısı ayrımına yol açıyor sanırım..

İkinci parça bana daha da uzak bir çalışma olduğundan, onun hakkında tek kelime etmek düşmez bana...

Belirgin bir falsosu yoktur bence diyeyim ve bitireyim...

Hani benden yorum bekler gibi bir sohbetimiz oldu, ondan ötürü yazmaya çalıştım bir şeyler, yoksa böyle ahkâm kesmek bana düşmez, ben bu türde bir parçayı ne tasarlayabilirim, ne de kaydedebilirim...
 
Crazylead, parçalarını dinledim kayıt kaliten çok hoş bendeki noise gate'le bile çözemediğim dip gürültü sorunu yok enazından kayıt kalitesini başarılı buldum açıkçası...
 
SwaLLoweD demiş ki:
Çünkü belli ki kayıtlarda, herşeyin yerli yerinde oturması, yeri geldiğinde hafif görünüp kaybolması istenmiş.. Ben genelde tam tersi şekilde her şeyin her an duyulabiliyor ve takip edilmeyi hakediyor bir şekilde kaydedilmesini tercih ederim.. Daha harş, pat güm davullar ve adamın içini titreten bir bas aradım özellikle ilk çalışmada... Ama CreazyLead'in yaklaşımına da aşinayım, biraz tercih meselesi...Olmamış mı? uymamış mı?..Gayet güzel olmuş, ters bir durumu yok bence ...Fakat böyle kayıtlar, uğraşılmışlık duygusunun yanında bir eksiklik hissi de yaratıyor bende...Bir nebze kişisel zevkler renkler teknik kapasitedeki farklar , bir nebze de tek başına olmanın yarattığı ekipman farkları böyle bir bakış açısı ayrımına yol açıyor sanırım..


kayıt yeterince temiz ve net, ama ben de swallowed gibi daha dinamik, doğrudan bir şekli seviyorum. gerçi bu şarkıdan şarkıya değişebilecek bir etki tercihidir. kafabindünya'dan bahsedersek "mutlu muyuz?" da son derece naif (bass'ın hatalarını bile yeniden kaydetmedim), sade ve çiğ bi sound istedim ve öyle yaptım. öte yandan "uzayda falan" şarkısında headroom'u köküne kadar doldurup çok fat, orta tempo ama insanın içinde birşeyler uyandıracak bir sound istedim.

şarkı için yorumlar: domokun'un da bahsettiği "do" sorunu gerçekten göze batan, çok ufak ama olmasa çok şeyi değiştirecek bir sorun bence, soundfont'ların güzelmiş =), (stringler hariç, ki sanıyorum onlarda default wavemaptentir), midi kullanmak bazı açılardan çok iyi (hazır tonlanmış enstrumanlar, frekans çakışmalarını engelliyor vs) ama bir yandan da çok kötü (çok sentetik ve robotvari), benim sana tavsiyem bir yerlerden REASON bulman, ve hatta AKAI Clear Mountain Drums sample'ları bulman, bu samplelarda bir snare vuruşunun bile en az 3-5 farklı tuşeyle sample'ı var, (bunun en büyük artısı, davulcuysanız daha iyi bilirsiniz, vurduğunuz tuşeye göre snare sesinin pitch'i bile etkilenir) dahası ghost note'lar bile var bu samplelarda. REASON'ın kendi içindeki bass sampleları, biraz da üstünde oynamayla sentetiklikten kurtarılıp, mixdown'ı dinlerken makinadan çalındığı çok zor belli olacak hale getirilebiliyor. yada mesela FLStudio 4'le gelen "BooBass" plug-in i de yine üstünde oynanarak iyi neticeler elde etmeni sağlayabilir. Hatta bence midi ve soundfont'lardansa FruityLoops'la takılman, direk kaydedeceğin enstrumanlar dışında kompozisyonunu FL ile oluşturman, sonra onları kanal kanal wav olarak export edip, istediğin multitrack bir programda üstüne kayıt yapman. Ama bunlar tercih sebebi tabii, FL yi tavsiye etmemin sebebi, internetten kolayca bulabileceğindir, ama tabiiki bilgisayarda akustik enstruman simülasyonu amaçsa AKAI sample cd'leri ve REASON bana göre en iyi tercihler..
 
Yalnız soundclick.com üyelik olmadan dinlenemiyo Crazylead dikkatine,geocities'den farklı accountlar alıp (her account 15 mb) oraya yükleyip dışardan parçalarına üyeliksiz direk erişim sağlayabilir dışarıdan dinlemek isteyen bi kişi ama yine geocities'e yğklediğin bir sayfa üzerinden yönlendir çünkü kısa süre içinde sorun çıkartabiliyo sadece yüklediğin mp3'ün adresini vermek bilgine...
 
Geri
Üst