Middle Manyetik Ne Ise Yarar

#2
Biraz garip bir soru olmuş açıkcası. Yani bu sizin kulağınıza, ton anlayışınıza kalmış birşey.
Atıyorum ben bridge manyetiği çok severim. Geneldede onu kullanırım. Ancak başkasıda hiç sevmeyebilir, hacimsiz tonu var der geçer.
Hafif dolgun, midli bir ton elde edeceğiniz zaman kullanabilirsiniz, illa bir cevap vermek gerekirse.
Onun dışında dediğim gibi tamamen size kalmış birşey.
 
#5
bütün pozisyonların farklı sound u var, bridge manyetik en cılız en tiz diye tabir ettiğimiz sound u verir bize, middle pozisyon adı üzerinde orta manyetiktir ve karakteri de orta tizlik ve baslıktadır, neck manyetik te kuvvetli bir tiz karakter ama nasıl tarif etsem kuvvetli bir karakteri vardir. midleri katmadım işin içine kafan karişmasın diye.. her switch pozisyonunda karakter farklıdır işte. Stratlarda ve 5 kademeli switch i bulunan gitarlarda manyetik soundlarından bol bol aranje yapabilirsin..
 
P

Pentaxian

#7
Ben rg2550 kullanırken cleande middle manyetiği hiç tek kullanmadım. Hiç sevmezdim tek başına. Sap manyetiğiyle birleştirince daha güzel olurdu ton.
 
#8
aslında middle karakteri tek başına clean karakteridir diyebiliriz, ya da bridge manyetiği ile birleşince daha güzel tınlıyor, şahsi görüşüm neck ve middle i birleştirince fazla boğuk bir clean karakteri çıkar ki tamamen zevk meselesi bu zaten..
 
#12
Bi ara elime köprü/sap manyetikleri SDlerle değiştirilmiş bi Meksika strat geçmişti, bi kaç ay kaldı gitar elimde. Duncan manyetikler Strat karakteristiğini yansıtmadığı için sadece orta manyetiği kullandım o süre boyunca. O dönemden alışkanlık kaldı, Strat gitarlarda çoğunlukla orta manyetiği kullanıyorum, bence en dengeli sesler ordan geliyo.
 
#13
Gerçekten hepsinin yeri ayrı. Bazen orta manyetikle yaptığım solo hoşuma giderken, bazen hemen ardından sap manyetiğiyle yaptığım solo daha çok hoşuma gidiyor. ve ya tam tersi oluyor. Genelde orta manyetikle arpej yaparım ama bazen köprü-orta beraber daha hoş geliyor.Kimi tiz tonları sever kimi daha bas tonları.Kısacası kulağına hoş geldiği sürece hepsi birbirinin işini yapar Ve çaldığın şarkıya göre değişir.
 
#15
Fender stratlar genelde 4. ve 5. pozisyolarda en tatlı tonları içerir. Blues jazz ve soft rock ritm ve sololarında yumuşaktır. Volümler bazen manyetiklere, gitar ağacına ve soloya göre biraz düşürülür, boost ve hafif gainle çalınırsa çok güzel tonlar elde edersiniz. 2. ve 3. switch pozisyonlarında strattan country tonları alabilirsiniz. Ama bunlar çoklukla tercih edilen seçimler olsa da kural diye birşey yoktur. Kullandığınız efekt, marka ve manyetik modeline göre keyfinize göre konuya yaklaşabilirsiniz.
 
#16
Bende ara swichlere gelemiyorum 2 ve 4 asla kullanmadığım pozisyonlar :) 1-3-5 en çok kullandıklarım. Arpejlerde 3 ve 5. soloda sadece 5 rifflerde sadece 1 kullanıyorum. Tabi yinede zevk meselesi. :)
 
#17
Konu gerçekten güzel yerlere gitti.Bence diğerlerinin genelde tercih ettiği manyetik seçimlerini merak eden insanlar için rehber niteliğinde oluyor.Şu ana kadar cevap yazan herkese teşekkür ederim.Yazmak isteyen başkaları da olursa mutlaka yazsın.Gayet iyi gidiyor. :D
 
#18
Bence, orta manyetik tipik bir SSS stratte insan sesine en yakın (vokal) tonları verebiliyor.

HSH'lerde de "S" oldukça mantıklı. Gitarında volumü kıstığında drive'ı büyük ölçüde temizlenebilecek bir manyetik bulunması iyi bir şey.
 
#19
Ben de şunu eklemek isterim.5 yönlü switche sahip hsh dizilimlerde 2 3 4 pozisyonları sss mantığıyla çalışıyor aslında.O nasıl oluyor diyen olursa 2 de humbacker bölünüp orta single ile ss birleşimi gibi çalışıyor.3. poziayonda s zaten tek çalışıyor.4 ü de yazmaya gerek yok.Ama tabiiki hsh gitarlar genelde sert karakterli manyetiklere sahip olduğundan fender cleanlerini yine de alamıyoruz o başka mesele.:D
 

Üst