Ev Stüdyosu için Minimum gereksinimler

'Müzik Teknolojileri & Kayıt Forumu' forumunda Vstman tarafından 18 Ekim 2005 tarihinde açılan konu

  1. Merhaba,

    Evde kendi odama 50 dolarlık bi mikrofon alacağım. Gerekli yazılımlarım var. Dipten hafif bilgisayar gürültüsü geliyor. Fakat onu wave bundle nin denoiser ı ile o uğultuyu ona tanıtarak iyi bir şekilde siliyorum :) Bunun dışında iyi bir newage album yapmak için nelere ihtiyacım var. Bİr ev stüdyosu minimum gereksinimlerle kaça mal olur. Hangi marka ve modelleri almamı tavsiye edersiniz ? Yalıtım için bir alternatif var mı ? Stüdyo hoparlörü yerine kulaklıkla çalışsam ne olur :) En az ne almam gerekir. Yardımcı olursanız sevinirm. Hoçakalın.

    1 milyara ve iyi birbilgisayarı olan bir insan, evde harika işler çıkarabilecek kendi newage albumunu çıkarabileceği bir sistemi kurabilir mi ?
     
  2. Biraz zor, yani herhalde önümüzdeki 1-2 aya kadar çıkartamazsın albümünü. :p

    Azimli olmak lazım, çok okumak lazım, arama butonunu kullanmak lazım, bir ucundan tutup yavaş yavaş tecrübe edinmek lazım...

    Elinde henüz birşey olmadıgına göre çok şeye ihtiyacın var :)

    +Çok iyi bir ses kartı
    +Çok iyi bir çift monitör
    +Çok iyi mikrofonlar
    +Çok iyi bir mikrofon preamp
    +Gürültüsüz bir bilgisayar

    vs. vs.
     
  3. Teşekkür ederim. Rica etsem o yazdıklarınızın benim işime yarayacak olanlarının markalarını da yazabilir misiniz ? Şimdi gitsem müzik markete beni kazıklarlar...
     
  4. benim profesyonel bir bilgisayarım yok,kullandığım müzik programının help dosyasın da bilgisayardan kaynaklanan sesi-uğultuyu gidermemnin en iyi yolunu şöyle tavsiye etmiş :yan odaya anakasayı koyup duvara küçük bir delik açarak kabloları geçirin...doğru söylüyorum...çok da masrafsız ama tabii ki deneyemedim,sonuçlarını bilmiyorum...
     
  5. Dostum gerçekten de bu iş yetenek meselesi. tabi duvara delik açmak hoş bişey değil ama.. elinde imkan yoksa ve bunu çok istiyorsan ne yapacaksın ki başka ? Ama bence daha mantıklısı şu ; Kayıt yapacağın mikrofonu yan odaya kabloyla uzatmak :)))

    Merak ediyorum, şimdi iyi bi bilgisayarda yeteneğin varsa solist bile olmadan herkesin dinleyince çok beğeneceği türden eserler yaparsan, bunların tanınması yada para kazanmak için bi şans olamaz mı ? Ben istekli birkaç kişinin girişimci ruhunu da öne çıkararak ufak bir yer açması gerektiği kanısındayım.. Hatat bunun içinbir topic açtım bile ankaradan birlikte bişey yapmak isteyene var mı diye ?

    Neyse, en azından biri çıkıp söylese yaa. şu ses kartı, şu hoparlör ve mikrofondan al, bid şu midi cihazı sana yeter, ben senin ne istediğini ve elindeki parayı anladım dese, yetecek.. Ama demek ki amatörlere yardımcı olmak isteyen birisi henüz bu topice uğramadı :)

    Bekliyoruzzz.. şimdiden teşekkürler
     
  6. Elimizde iyi bir bilgisayar, kayıt yapmak içinde uygun bir mekan dışında hiç birşey olmadığını ve bunun üstüne düşük bir bütçeyle artık bir iki kayıt elemanı alıp kayıt yapmayı düşündüğümüzü varsayarsak;

    Ben kendime alsam

    Ses kartı olarak:M-Audio Delta 1010LT (300$)

    http://www.compel.com.tr/m-audio/audio/delta1010LT/index.php

    Kapasitif mikrofon olarak: Rode NT1-A (265$)

    http://www.compel.com.tr/rode/NT1A/index.php

    Enstrüman mikrofonlamak için : Shure SM57 (temiz kullanılmış 2. eller piyasa çok. 90$ a geçen hafta tünelde gördüm)

    Mikrofon Pre-Amp olarak: JoeMeek ThreeQ

    http://www.blmuzik.com >ürünler>profesyonel ses sistemleri>joemeek(sol menü)>Channel Strip>ThreeQ

    Monitör olarakta : M-Audio BX5a (350$)

    Tercih ederdim.

    Bunlar tamamen şahsi fikirlerim. :roll:

    Minimum bütçe, maksimum taksit :), maksimum back-up desteği ve servis güvencesi, temin edilebilme kolaylığı gibi parametreleri göz önünde bulundurarak yaptım.

    Ama yine de ihtiyaç farklılıkları doğrultusunda değişik ekipman önerileri çıkacaktır.

    Umarım işine yarar...

    Kolay gelsin
     
  7. Dark kardeş, yorumların için çok tşk.. Bunları not ettim bir kenara. Fakat epey pahalıya gelmiş yine :) bizi başta zorlamasın hemen. 3 farklı mikrofon önermişsin ki toplamları minik bir servet yapıyor :) stüdyo hoparlörüne ve ses kartına diyeceğim yok.. Fakat, acaba tek bi tane 150 dolarlık bi mikrofon alıp tüm kayıtları onunla yapsam dinleyen herkes aaaaaa... mı çeker ? YAni bu işin minimum u neyse onu söylerseniz sevinirm. Tabi ki 40 dolarlık bi ses kartı, kulaklık ve 5 dolarlık bi mikrofonlada aslında iyi bi filtreleme ile güzel sonuç alınabiliceğini düşünüyorum ama çok da abartmamak taraftarıyım. :) Midi cihazı vs içinde bilgi verirseniz sevinirim. YAni toplam da 1000 doları aşmayan hatta 700 e ilan oluşabilecek en iyi sistemi söylerseniz sevinirim. Mİdi cihazı da dahil. Elimde şu an sadece bilgisayar kaldı geri kalan hepsi gitti. Eğer bu fiyatlara kendi newage albumu :) çıkarabileceğim mini bir stüdyo kurmam mümkün değilse ben hiç girmeyim bu işe. Herkese çok tşk..
     
  8. Vstman kardeş bilgisayar da müzik yapmak :
    normal şartlarda muzik yapmaktan daha kolay
    ama sistemin çok önemli kullandığın programda tabi
    revalver programını da bi dene
    umarımyardımcı olmuşumdur.
     

Bu Sayfayı Paylaş