Gibson Les Paul için humbucker seçimi :)

'Elektro Gitarlar' forumunda zifir tarafından 21 Ekim 2005 tarihinde açılan konu

  1. merhaba,

    bende bir tane 2004 Gibson les paul studio var.üzerinde 498T (bridge)ve 490R(neck) var.

    okuduğum kadarıyla 498 alnico V, 490 ise alnico II imiş.

    istediğim tondan biraz bahsedeyim:

    ben kesinlikle drive da tiz, pürüzlü tonları sevmiyorum.drive tonlarında smooth tonlar istiyorum.hatta clean tonlarda bile mümkün olduğu kadar parlaklıktan kaçınıyorum.buarada ikinci sevmediğim unsur ise bas tonlar.amfilerin baslarını neredeyse minimuma getiriyorum.

    benim les paul de bridge manyetiğinde ton potansı ve volume eğer sonda ise clean tonda çok rahatsız edici bir tizlik alıyorum ton potansını kısınca idare ediyor ama bu seferde orta pozisyondaki parlaklık ortadan kalkıyor.yani switchin pozisyonunu her değiştirdiğimde mecburen ideal ton için potansları da oynamam gerekiyor.buda pek konforlu birşey değil.

    neck manyetiğinde ise sorunum aşırı bas ton vermesi.ayrıca neredeyse çerçevenin altına kadar indirmeme rağmen yinede bridge ile dengeyi kuramadım volume olarak ne yapsam bridge manyetiğinin üzerinde.bu sorunu halletmek için ise volume potunu kısıyorum.

    okuduğum kadarıyla alnico II ler smooth tonlar için ideal miş. alnico V ler ise daha parlak ton veriyormuş.

    istediğim tonlar Robben ford a çok yakın..clean de cansız ve soluk değil yeterince parlak ve drive da ise tiz değil dolgun ve smooth a yakın oldukça.

    Robben ford un hem neck hem de bridge de Seymour duncan 59 kullandığını biliyorum ancak bu manyetik alnico V.

    aklıma ilk gelen ekonomik çözüm alnico V olan neck manyetiğini gitarın üzerinde bırakmak sadece bridge manyetiğini değiştirmek.

    bana bu konuda bir tavsiyede bulumur musunuz.

    birde çözüm olarak şu olabili mi:

    okuduğum kadarıyla 500K yerine humbuckerlara 250 K pot takınca daha az parlak ton veriyormuş.daha doğrusu single manyetiklerden daha parlak ton elde etmek için 250 yerine 500 K lık pot takıyorlarmış..tersi denenebilir mi acaba?

    yani benim sorunum bridge de aşırı tiz, neck de aşırı bas ton elde etmem.

    acaba tüm potları 250 K ile değiştirsem sorun çözülür mü?
    ayrıca sadece ton potlarını mı değiştirmem gerekli bu çözüm için yoksa vloume leri de değiştirmeli miyim?

    biraz uzun oldu kusura bakmayın tüm ayrıntıları verip kapsamlı bir tavsiye edinmek istedim.

    şimdiden herkese teşekkür ederim..
     
  2. hem bridge hemde neck icin sey. dun. alnico pro II tavsiye edrim, yumusacık tonları var
     
  3. I. 490R alnico 2'lidir. Yukarda basta oyle demissin ama sonrasinda ekonomik cozum hadisesinden bahsederken ona alnico 5 demissin. Bu dogru degil, alnico 5li bir manyetik yaklasik ayni resistans degerlerinde ise senin 490R'ne gore daha bir bass'i belirgin, tizleri cartlak, uppermidleri gazlanmis ama lowermidleri geriye cekilmis (scooped diye bahsedilen) bir ton verecektir.

    II. Bu sorunla il defa karsilasan sen degilsin, ve hadise sadece manyetik potans kapasitor hadisesi degil. Belki gitar iyi degil, bu da olabilir. Her ne kadar kil olacak olsan da insanin basina geliyor. Ben zamaninda 2000 papel verip cancanli yanar doner bir 1958 reissue almistim. Acaip guzeldi, ama gelgelelim ne yaptim ettim benim emektar 95 LP standard onu cok kotu dovmekte idi. Ve sonunda aldigim gibi (ikinci el) sattim ayni fiyattan.

    III. Bu senin gitarin tonu hakkinda bazi sorular sormak lazim: Simdi mesele tiz olmasi mi yoksa cartlak olmasi mi? Bu ikisi benim gozumde cok farkli hadiseler. Senin mesela tiz dedigin Allah bilir benim o custom 5 JB ve 498Tlerde hep duydugum abarti uppermidlerden dolayi gelen cartlaklik. Hani ACDC Angus tonunun abarti halinden bahsediyorum. Sonra saptaki bass ton boyle yuzune yuzune gelen bir bass mi yoksa yumusak ama herseyin fazlasi ile yuvarlaklasip birbiri icinde kayboldugu bir durum mu? Benim tahminim ikincisi ama senin cevabina gore bakariz.

    B
     
  4. öncelikle ilginiz için teşekkür ederim.

    498 olan (bridge) alnico V

    490 olan (neck) annico II diye biliyorum.yanlışım varsa düzelt lütfen.

    bahsettiğim tizlik kesinlikle bir parlaklık değil.senin de belirtiğin gibi bir tür "çatlama" tam olarak.


    neck deki baslık olayına gelirsek; bridge deki tizlik kadar büyük bir problem olmamakla birlikte manyetiğin çıkışının yüksek olmasına bağlı sanırım.

    manyetiği neredeyse vidalardan çıkacak kadar alçalttım çerçeve seviyesinin de altında..ama yinede tüm vol potları açık iken bridge i bastırıyor.yani volümleri eşitleyemiyorum bir türlü.

    yaşadığım problemi özetlemek gerekirse:

    gitarda her manyetiği tek kullandığımda ideal tonu ancak şu şekilde elde edebiliyorum:

    * neck manyetiğinin volume potunu 5-6 civarına getirerek
    * bridge manyetiğinin ton potunu 7 civarına getirerek


    ancak bu iki çözüm bir arada kullanıldığında orta konumdaki ses idealden çok uzak orta konumda ise ancak tüm potlar full açıkken iyi bir sound çıkıyor.

    yani özetlemek gerekirse: manyetikler potlkar full konumda iken ideale yakın bir karışım sunuyor.

    fakat teker teker kullanmak için ton ve volume lerde oynama yapmak gerekiyor.

    bu olaylar da gitarın çok yönlü kullanımını kısıtlıyor.

    tabi bu les paul lerin tipik bir problemi olabilir buna bir şey diyemem ama benim ilk aklıma gelen manyetiklerin (benim müzik zevkim ve kulağıma göre) uyumsuz çalışması veya uygun ikiliyi oluşturmaması..


    özet olarak 2 yol aklıma geliyor:

    1- manyetikleri hiç değiştirmeden tüm potları 250 K ile değiştirmek.

    2- birbiriyle uyumlu, herkes tarafından dengeli ve uyumlu çalıştığı tescil edilmiş, önerilen (mesela JB ve JAZZ yada alnico II pro ve Pearly gates ikilileri gibi) manyetiklerle değiştirmek.

    tabi mevcut manyetiklerin gold hardware olması ve gold plated manyetiklerin kolay kolay bulunamaması işin kozmetik açıdan handikapları sanırım..

    bu yüzden değiştirme olayında sadece bridge manyetiğini alnico II olan seth lover, pearly gates yada alnico II pro yada hernekadar alnico V olsada pürüzsüz tonlar için çok önerilen 59' ile değiştirmek var.

    tekrar teşekkürler
     
  5. Manyetiklere gelmeden daha uc bes sey daha var onlarin ustunden gecelim. Dert etme ben elimden geldigi kadari ile, bildigim ve tecrube ettigim kadari ile sana yardimci olmaya calisirim.

    Simdi eger LP'un custom shop bir model degilse, normal standard classic veya studio falan gibi bir modelse o zaman zaten volume potanslarin 300K (tonlar 500 de olabilir 300 de ikisini de gordum :wink: onun icin kesin bir sey demek orada zor), ve dolayisi ile 250Klik potans takmak problemini cozmeyecek!

    500'e atla derim, kopru tabi degisecek illa o zaman. Ama belki bir ihtimal o zaman senin 490R o kadar bass kalmayacak cunku basslarda cok ilerleme olmaz 500e gecince, tersine tizlerin artacak.

    Bir baska hadise de potanslarla alakali olarak senin potanslarin fabrika cikisi gibson ise o zaman onlar linear! Yani ses linear sekilde duser. Bu ancak 2 3 gibi sesin kaybolmasi demek, hatta 1-2 bile olabilir. Onun yerine audio (loglinear) kullanirsan - ki bunlar insan kulaginin duydugu sekli ile bir ses dusumu saglarlar - o zaman oyle 5-6'ya inmene gerek kalma, 9 gibi ayni etkiyi almis olursun. Ben her LPumde linear potlari aninda audiolarla degistiririm. Hala neden custom shop dahil gibson linear potlar kullaniyor hic mi hic anlamis degilim.

    Tail piece'in maddesinden, onun ustune telleri sarma hadisesine kadar bir cok detayli olay var. Onlara zamanla gelecegiz. Bence senin 500Klardan korkmak yerine onlara yonelmen lazim. Belki 490Ryi kurtarabilirsin ama 498T bahsettigin o uppermid cartlaklik hadisesini yapar. Bazilari sever, ben sevmem mesela. Bu arada her 498T boyle diye bir sey de yok. Gibson kadar kalite kontrolde tutarsiz olan (manyetik uretiminden bahsediyorum) buyuk bir uretici yok herhalde.

    Daha gelecegiz ama bence sen adam akilli duncan antiquity humbucker'lara bir bakmaya basla. Daha pahalidirlar ama her kurusuna deger bu arada. Zamani gelince daha detayli tarif verecegim.

    B
     
  6. sevgili DrB,

    ilgin için teşekkür ederim..olayın bir forum formatında soru-cevap dan ziyade kurs-bilgi aktarımı şeklinde devam etmesi çok yararlı hem benim için hem de aynı sorunu yaşayan yada gelecekte yaşayacak arkadaşlar için.

    şu aşamada manyetikler ile ilgili bir soru sormayacağım.potlar düzeyinde devam edelim o zaman..

    ben bir yerden bir ohm-meter bullup tüp potların iç dirençlerini ölçeyim.

    fakat sorum şu: diyelimki potların hepsi (hem vol'lar hemde tone'lar) 500 K. bu değiştirme hadisesi daha çok hangi potlarda ses farkı olarak bir neticeyi daha belirgin veriyor.vol lerde mi? tone lar da mı?,

    şu linear- logaritmik olayına ben de merak ettim.

    aslında benim gitardaki tone potu (bridge deki özellikle) 10 dan 7 ye kadar hiç etki göstermiyor...sonra 7 ye gelince %50 lik ani bir düşüş oluyor..

    bu bir sorun mu yoksa avantaj mı onu bilemiyorum.

    görüşmek üzere..
     
  7. http://www.crcoils.com/Sound_Clips/Goodwood_clips/goodwood_clips.html
    Bu linkte Goodwood model manyetiklerin ses dosyalarını inceleyebilirsin, aradığın sound acaba bunun gibi bişey mi? Veya altında Fillmorelar var onlara da bakarsan istediğin soundun hangisine daha yakın olduğunu söylersen sorunu biraz daha kolay çözebiliriz. Goodwood içerisinde daha çok "bottom end" bulunduran bir manyetik mesela, Fillmore ise Duane Allman'ın Fillmore konserindeki soundunu yakalamak için tasarlanmış, daha upper mid barındıran bir manyetik.
     
  8. Jim'in manyetikleri gayet iyidir ama hiç mi hiç ucuz değiller. Onlar kadar iyi ve daha ucuza manyetikler var kesinlikle. Duncan'nın el sarımı antiquity'leri veya seth'ler (ki bunlar gibson'nın zamanında PAFları sardığı aynı makinada - adı leesona - sarılmakta, gibson'dan satın almış adam detay delisi olduğu için) gayet iyi ve daha ucuz. Elimden Fillmore'lar geçti, darkburstler de ama kesinlikle mıknatısı değiştirilmiş a5(yada a4)/a3 antiquity setinden daha iyi değil. Ben tercihan kesinlikle duncan derim. Ama tabi gitara ve kullanıcıya bağlı bir hadise bu ve de malum zevkler ve renkler tartışılmaz.

    B
     
  9. Zifir,

    Şimdi sen istersen ölç, ama eğer fabrika çıkışı bir gibson LP ise seninkisi 300K civarında iki volume potansın ve de 500K civarında ton potansların olması lazım. Bahsettiğin ses düşüşünden şimdi ben elindekiler tahmin ettiğim gibi linear olduğunu anladım. Linear düşüş olduğu için 10-7 arasında dediğin gibi nerdeyse kulak hiç fark duymaz. Ama audiolarda işte acaip ciddi farklar duyulur.

    Kendine CTS marka 4 adet 500K pot al derim. Nerden diye soracaksın biliyorum, sana yerini de söyleyeceğim amerikadan posta ile gelecekler. Tanesi 5 dolar maks ve dolayısı ile üç beş şey yanına koysan da toplam 100 euroyu geçmeyeceği için gümrük problemin de olmaz.

    Bu bir.

    Sonra kendine adam gibi kapasitörler al derim. Bunların ton potansının kullanımına çok ciddi etkisi vardır. Sendekiler ciklet diye anılan seramik disk olanlar olmasi lazım. Yeşil yuvarlak kapasitörler. Bunlar en kötüsüdür, ama en ucuzu. İşte zaman zaman gibson'a bu konularda kıl olmamak elde değil çünkü çok enteresan şeylere dikkat ederlerken elektroniğe çok önem vermezler custom shop haricinde.

    Paper'n oil denilen kapasitörler en pahallılar (tanesi 20 dolar falan) ve 50lerde gibson onlardan kullanırmış. Ben bunlarla polyester çerçeveli orange droplar arasında fark duymuyorum. Hatta bu ciddi bir konu oldu bir çok bildiğim yerde ve de beni bir push pull pot kullanarak denemeye itti. Ve duyduğum kadarı ile ton kontrolunun iptal olduğu yer sadece paper'n oil ile daha aşağıda kalıyor, 1.5'a karşı iki gibi.

    Orange droplar ucuzdur ve iyidir. Tanesi 80 cent falan. Köprü için 0.033 sap için 0.022 öneriririm. Bunları yine yukarda bahsettiğim kaynaktan (daha doğrusu seni yönelteceğim kaynaktan) temin edebilirsin. Ucuz olduğundan bol bol al derim, 0.015 ve 0.047 de al bir yerlerde bulunsun. Bu değer yükseldikçe ton kontrolun daha fazla tizleri kesiyor olacak. VE ton kontrolunu kullanırken sesin karakterinde (compressed veya boğuklukta sıkışıklık olarak) ciddi iyileşme duyacaksın. Ve ton kontrollerini kullanmayı çok seveceksin.

    Daha devam edeceğim. :wink:

    B
     
  10. Ben sadece tonal anlamda referans olsun diye bu linki verdim, pahalı olduklarını ve herkese göre olmadıklarını biliyorum, Fillmore ve Goodwood sadece tonal anlamda iki farklı uçta duran PAF outputlu manyetikler. Hangi taraf istediği tona yakınsa tercihler ona göre yapılır.
     
  11. Sanırım ufak bir hata olmuş burada, goodwood LPFten Jim Wagner adını duyurmaya çalışırken "Goodwood" nickli bir kullanıcının girişimleri ile yaratılmış temelde Fillmore'ların ufak değişik hali. Hatta o kullanıcının ricası ile o forumda arama fonksiyonu yapsın diye millet adını g**dw**d falan yazar, ki etrafta bayağı moda oldu.

    Tonal olarak daha güçsüz PAFlere denk gelen modeli CrossRoads isimli modeli. Denemek nasip olmadı, ama oradan tanıdıkların dediğine göre öyle böyle değilmiş. Bir ara merak namına alırım herhalde ama ne ara bilemiyorum.

    B
     
  12. Zifir şimdi biraz daha devam ediyorum:

    Bu potans ve kapasitör hadiselerinden sonra gitarının önemli bir parçasını değiştirerek ciddi iyileşme (senin durumunda yumuşama ve sustain artışı) sağlayabileceğin bir parça değişikliği var.

    Senin şu anda gitarının üstünde bulunan tailpiece alman yapımı çelik bir tailpiece. 50lerde LPler özenle üretilirken asıl olarak ağırlık azalsın diye bir de ton açısından yardımı olur diye alüminyum tailpiece'ler kullanılırmış. Bunları günümüzde gibson custom shop hala kullanıyor. Sana etkisi basslarda ve tizlerde bir yumuşuma sağlayacak. Artı sustain daha artacak.

    Allparts denen şirket uzak doğu yapımı gotoh sanırım tam ally tailpieceler satar. Yanlış hatırlamıyorsam fiyatları 50 dolar gibi bir şeydi. yukarda bahsettiğim kaynaktan bunu da alabilirsin, ki o kaynağın tam detaylarını sana vereceğim eğer ilgilenirsen.

    Pigtail isimli amerikan yapımı tam olarak eskilerin kopyası all tailpiece'ler de var. Ben şansa manyetik satan bir arkadaşım vasıtası ile (bu adamın eski arkadaşı imiş) bu şirketin sahibi ile denk geldiğim için hediye bir tane almıştım kendisinden. O zamanlar bu tanıştığım adamın bu kadar vintage LP hadiselerinde önemli bir adam olduğunu bilmiyordum, adı Steve Rosen. Sonradan sonraya bu alet bir seneden fazla çekmecemde durduktan sonra dank etti! :wink:

    Les Paul forumda bu aralar millet bunları öve öve bitiremiyor ki bence de çok güzeller. Allparts'ınkini bilemiyorum ama bunlar çok hoş sonuçlar verdi benim durumumda. Fakat fiyatları ötekilerin en azından iki katı daha pahalılar. Son hatırladığım 100 dolar civarı bir şeylerdi. Hatta millet bu ara studları bile bu adamınkilerle değiştiriyor ki onlarda da yapı farkları var. Yeniler bir haznenin içine girerken bu adamınkiler eskisi gibi direk gövdeye (bir hazne olmadan) girmekte ve sonuç daha iyi deniyor. Bilemiyorum, daha denemedim ama denemek istemekteyim.

    Manyetik hadisesine gelmeden önce son olarak telleri nasıl taktığında önemli çok basit ve ilginç şekilde. Aşağıda benim 95 LP standard var, ona bakarsan aslında laftan daha hızlı anlamış olacaksın. Telleri tailpiece üstüne sararsan sustain artar ve basslar ile tizler yumuşar. Üstündeki pigtail bir ally tailpiece:

    95 LP standardımın resmi.

    B
     
  13. Son olarak manyetik olayına gelecek olursak o zaman bence karşında üç dört tane seçenek var.

    Bence duncan'nın pearly gates'i sesine benzer manyetiklerden biraz daha uzak durmanda fayda var zira o manyetiklerin özelliği alnico 2 olmalarına rağmen uppermid tarafta alnico 5 gibi "sizzle" barındırmalarıdır. Yani bassları lowermidleri tizleri diğer alnico 2'ler gibi olsa da uppermidlerde sanki alnio 5 li bir manyetik gibi davranırlar. Sanırım bu çok çok hoşuna gidecek bir şey değil en azından şimdiki gitarında. Ben şahsen bu yönlerini çok severim çünkü canlı durumlarda duyulmayı kolaylaştırmasının yanı sıra biraz daha vahşi bir ses verebiliyorlar, hani işte o duane fillmore tonlarına yakın bir şey. Şimdi warren hayes mesela o manyetiği kullanıyor ama bence senin durumunda en iyi seçim olmayabilir diye düşünüyorum.

    Duncan'dan antiquity isimli manyetikler sanırım çok ama çok hoşuna gidecek aletler. Bunlar yumuşak ama 3 boyutlu açıklığı ve harmonikleri kulağa çatır çatır aktaran süper aletler. Seymour Duncan custom shopta ya kendisi ya da MJ isimli yardımcısı tarafından eski gibsonların sarıldığı makinede sarılırlar. Eskilerdeki her hadise (plastik bobinlerin materiyalleri, içindeki maple spacer falan) tamamı ile taklit edilir. El sarımı haricinde 59larda da öyle işin aslı, ve dolayısı ile 59lar fiyat kalite oranında en iyi manyetikler. Sen tabi 59 alma zira alnico 5 onlar. Antiquity'lerin ben de dahil çok delisi vardır. Tek bildiğim ciddi milletin sevmediği yönü ben de dahil olarak köprüde zevke göre çok yumuşak kalabiliyor olmalarıdır. Led Zep veya Duaney tonları için biraz fazla yumuşak kalabilirler bil. Ama bu sanırım senin şu anda istediğin bir şey. Ben mesela bu sorunu atlatmak için köprü manyetiğinin içlerinde güçsüzledirilmiş (aged denir ya ondan işte) alnico 2 mıknatısını ya alnico 5 ya da 4 ile değiştiriyorum. Sonuç süper oluyor benim zevkime ve benim gitarlarıma göre. Senin durumunda ama bunu tavsiye etmeyeceğim, antiquityleri oldukları gibi kullan diyeceğim.

    Dertleri fiyatları. DAha pahalıdırlar öteki manyetiklere göre. Tane başına 100 110 dolar gibi bir amerika 0 fiyatı koy. Mesela 59lar orada 0 70 dolara satılmakta nisbi karşılaştırma vermek babında söylüyorum.

    Başka bir seçenek seth lover denen duncan modeli. Çok güzeldir bunlar da ama tizleri vardır. Uppermid durumları o kadar yüksek değil bir PG falan gibi ama sapta özellikle çok da sağlam thick derler ya tonlar için birebir değiller. Ama bence bunları düşün ve araştır. Sesleri açık ve 3d harmonikleri yine güzel duyurtur ama biraz daha çok az biraz daha antlara göre cartlaklardır. Ben şahsen sapta antları seviyorum ve köprüde de a5 li antları. Ama yumuşaklık olarak diğer PAF klonlarına göre gayet sağlamlardır.

    Bir diğer seçenek sana duncan alnico 2 pro daha yukarda bir arkadaşın dile getirdiği gibi. Güzel manyetikler, sesleri yine o arkadaşın dediği gibi yumuşak ama seth loverdan daha thick daha koyu biraz. Ama güçsüz değil. Güzeldirler bunların bence herhangi bir problemi yok. Slash'ın kullandığı modeller olarak bilinirler ve ben özellikle sap versiyonunu severim bayağı çok. Koyu thick ama hala açık bir ses verir yani ses çamurlaşmaz çoğı diğer manyetiklerde olabileceği gibi. JAzz akor zihniyeti için birebir ve süper aletler. Ucuzdurlar aynı zamanda. Problemleri PG 59'un da olduğu gibi bunlar wax potted olduğu için işte seth veya antiquityler gibi o 3d harmonikleri bloom denen sesin patlamasını ve açılmasını 3 boyutlu olarak iyi yapamıyorlar. Wax potting illa lazım değil eğer saran işi biliyorsa wax potting olmadan da ses çok güzel hiç ötme derdi olmadan çıkıyor. Ama saranın iyi olması lazım olay orada. Wax potting harmonikleri bir nebze öldürüyor ve benim şahsi fikrim (ki bunu uzun süredir bir çok manyetik yapımıcısı ile de teyid etmiş vaziyetteyim) wax potting'in bu 3 d harmonikler için kötü olduğu.

    Son olarak da başka iyi bir seçenek gibson burstbucker #1 sap ve #2 köprü. Bunlar da çok şahane şeyler çıkabiliyorlar, ama ötmeden dolayı olan şikayetlerden ilk zamnalarının aksine bu aralar son iki senedir üretilenler hep wax potted. Yukardaki dert aynen onlarda da var tecrübe ile sabit! Hiç ötmüyorlar ama 3d değiller işte. Metal kap hadisesini seviyorsan bunlarda standard öyledir. Duncanlarda seth ve antlar haricinde özellikle istemen lazım, ki o da mümkün çok dert değil.

    Bunlardan başka aklıma hesaplı çok çetrefilli işlere girmeden edinilebilecek bir şey aklıma gelmiyor. Diğer butik markalar var janmoreye'ın mesela dediği gibi. Ama daha pahalıdırlar, ve başlangıç noktası olarak bence hemen lazım değil. Bu işleri seversen zamanla girersin ama şimdilik bence en azından gitarının sesini kurtarmak önceliğin olmalı. Bu noktalarla elinden geldiği kadar iyileşeceğini söyleyebilirim. Daha butik markalar falan bu üstteki noktalar kadar fark yaratmayacaklardır.

    Kolay gelsin.

    Bu arada ilgilenirsen manyetik pot kap tailpiece için haber ver bir kaç link bırakayım buraya.

    B
     
  14. barlo hazır kaptırmış gidiyorken gibson ın classic 57leri hakkındada bir yorum yaparmısın ???
     
  15. Belki benim aldığım ikinci el 57ler çok çok iyisi değildi bilemiyorum ama bana tizleri bayağı metalik geldi. Sevemedim. Gibson'nın yıllar sonra (burstbuckerlardan önce tabi) yaptığı en iyi manyetik diye bilinir ama ben de dahil olmak üzere sağdan soldan duyduğum çoğu insan bunları çok fazla sevmiş değil. Gibson hala üretiyor mu ondan bile emin değilim çünkü özellikle burstbuckerlar geldikten sonra çok az satılıyordu.

    B
     
  16. bende bunları ceken bir şey var nedense black sabbath hastası olduğum için ilk gördüğüm andan beri aha dedim işte bu!! daha ses duymadan neden bilmiyorum, (duygusal bir bağmı var ne) ses örneklerini dinledim neck pozisyonunda calmışlar sanırım gibson ın sitesinde vardı denemek için sabırsızlanıyorum ve bir kaç gün sonra benimde bir gibson ım oluyor :twisted: :twisted:
     
  17. Buraya sirf ileride referans olarak kullanilmasi icin bu eklemeyi yapiyorum.

    Yukaridaki gibi problem yasayan arkadaslar icin bir kac oneri de benden.

    1) Belirtilmemis ama amfi pickup'lardan daha onemli ton adina. Pickuplarla ilgili bi problem yasiyorsaniz, oncelikle ayni amfide farkli gitarlar deneyip, amfinin o gitarlara nasil tepki verdigi gorulmeli. Bunun disinda mumkunse problemi olan gitar da bir kac farkli amfide denenmeli. Hoparlor kabini, yapiminda kullanilan mlazemeden hoparlorun kalitesine, acik/kapali olmasina kadar tonun sekillenmesi icin cok degisik faktorler icermektedir. Sizi vezir de edebilir bir amfi rezil de.

    Her zaman soylendigi gibi, iyi amfide kotu gitar bile iyi ses verir, kotu amfideyse iyi gitar bile kotu ses cikarir.

    Problemin gitarda mi yoksa amfide mi oldugunu anlamak adina oncelikle yukaridaki basit deney yapilabilir.


    2) LP tarzi gitarlarin bir cogunda, ses ve ton potanslari 60'lardan sonra kullanilan baglantiya gore ayarlanmis durumda. Bunu 50'lerin baglantisina gore degistirdiginiz zaman da goruceksiniz ki ton potansindan cok daha yuksek verim alicaksiniz, potansi kistiginizda ses tizleri komple sifirlamiycak.

    Bana kalirsa hic problem yasanmasa bile herkes 50's wiring kullanmali ama tabii bu bir tercih meselesi :)


    3) Yine denenebilecek baska basit bir cozum;
    Bir cok gitarist, amfinin tonunu (ozellikle EQ) bridge pickupa gore ayarlar eger calarken sadece bridge pickup kullaniyorsaniz problem degil ancak neck tonlarini da kullaniyorsaniz, o zaman amfinin ton-EQ ayarinin neck pickupa gore yapilmasi daha mantiklidir.

    Bridge'e gore ton-EQ ayarladiktan sonra neck'e gectiginizde sesin "boomy" yani asiri basli gelmesi ihtimali daha yuksektir(her zaman olur demiyorum). Bu sekilde, neck'teki basi azaltmaniz mumkun degildir, zaten ses ve ton potanslari sonda olacagi icin.

    Ama siz amfinizden EQ ayarinizi neck pickupa gore ayarlarsaniz (basi sizin aradiginiz tona uygun, vs.) , bridge pickupa gectiginizde ses cok tiz gelse bile bridge ses ve ozellikle ton potansini kullanarak bunu kolayca duzeltebilirsiniz.


    4) Sadece bu pickup ikilisine ozel cozum ;
    Ben de bir donem ayni manyetikleri kullanmistim ve benzer sorunlar yasadim. Neck ve bridge manyetiginin miknatislarini birbiriyle yer degistirmek de ciddi iyi sonuclar veriyor diye biliyorum.

    5) Potanslarin hepsi sona dayali sekilde gitar calmak aslinda biraz gitarin tum potansiyelinden yararlanmamak gibi oluyor onun icin ton ve ses potanslariyla biraz oynarsaniz aslinda bi cok pedala ihtiyac duymadan, cok degisik tonlar elde edebilirsiniz.

    6) Yukaridaki cozumler bisey ifade etmiyorsa bence en temizi manyetikler disindaki tum elektronik aksamin daha kaliteli malzemelerden yapilmis bir benzeriyle degistirilmesinde (50's wiring) fayda var. Hazir sekilde de satin alabilirsiniz, parcalari satin alip da birlestirebilirsiniz. Olayi bilmiyorsaniz hazir alin derim. "Jonesy wiring harness" diye yazin hemen karsiniza cikicak. Bu kankanin kullandigi malzemeler saglam, fiyati da makuldur.

    7) Nacizane ufak bi ekleme; yukarida bi arkadas telleri tailpiece ustunden gecirirsen sustain artar demis ama aslinda tam tersi dogru. Tellerin kopruye gelis acisi azalacagindan aslinda tension duser ve sustain azalir. Teller tailpiece ustunden gecirildiginde hem bas hem de tizlerin daha yumusak olmasinin sebebi de bu tension'in dusmesidir zaten.

    Umarim bu tarz sorun yasayan arkadaslar icin yardimi olur....
     
    Son düzenleme: 18 Ağustos 2014
    cruiser_rider bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş