Sıkışsın Gitsin :)

'Müzik Teknolojileri & Kayıt Forumu' forumunda OBA tarafından 12 Ocak 2013 tarihinde açılan konu

  1. OBA

    OBA

    49
    17
    305
    Efenim kendime güzel bir hardware kompresör bakıyorum. Nedenleri ise şöyle;


    1) Komp kullanmamın başlıca sebeplerinden bir tanesi Limiter gibi kullanıp peak seviyelerine müdahale etmek. Bunun için VSTler etkili olamaz diye düşünüyorum zira sinyal zaten AD çeviricilere çok yüksek geliyorsa VST ler bozulmaya engel olamayacaktır.

    2) Kayıt aşamasında kompa yüklenme niyetinde değilim. Hoşuma giderse tabi yapabilirim ancak sinyale yüklenmesem bile kendi karakterini güzel bir şekilde sinyale katarsa fena olmaz :) ( Karakter olayı sanırım çok yüksek seviyelere çıkmadıkça anlamlı olmayacak )

    3) Stüdyo haricinde video işinde de lazım olacak bana. Camcorderın kendisinde Limiter özelliği var ancak çok mükemmel çalıştığını söyleyemem. Özellikle dış mekanda kontrol edemediğim pek çok ses var. Sesin ani peak lerini önlemem için de taşınabilir komp yada limiter bakıyorum ayrıyeten.

    Şimdi gelelim benim gözüme çarpan modellere. Öncelikle gönlümden TLA100a geçiyor tabi ama ona şuan bütçe ayıramam haliye :) Ama ileride kesinlikle kendisini alacam ve doğrudan kendisini kullanmasam bile sinyalimi onun üzerinden geçirip kendi karakterini soundma yansıtıcağım günleri bekliyorum. :)

    Neyse bende bir başka sevdiğim firma olan DBX in ürünlerine bakıyorum netten.

    http://www.musiciansfriend.com/pro-audio/dbx-166xs-dual-compressor-limiter

    Nasıldır sizce bu modeli? DBX ismine yakışırmı yoksa sadece ismini kullanan vasat bir model midir?

    Camcorder içinde şöyle bişey buldum

    http://www.bhphotovideo.com/c/product/225754-REG/Rolls_CL151_CL151_Gate_and_Compressor_Limiter.html

    Sizler ne düşünüyorsunuz bu konuda? Ürün önerirken TR piyasasını değilde ABD, İngiltere gibi yerleri baz alabilirsiniz yurtdışından getirtme sorunum yok zira. :)
     
  2. 1-Çok doğru, ses bir kere peak seviyesi yüzünden distorte olduysa, sonradan VST'nin bunu düzeltme gibi bir şansı yoktur.

    2-Kayıt aşamasında da, eğer örneğin Anthony Keids gibi bir vokal tınısı aramıyorsak, yüklenmeye çok gerek yoktur, zira aşırı yüklenme, sessizlik anlarındaki oda gürültülerinin hatta saat tıkırtılarının bile kayıda yansımasına sebep olacaktır. Ortalama bir sıkıştırma oranı (ör: eşik -8dB, sıkıştırma oranı 1:3, atak zamanı 25ms gibi) AD dönüştürücülere sesin bozulmadan ulaşması için yeterli olacaktır.
    Fakat: Bu güne kadar denediğim hiç bir kompresör cihazının, peak seviyelerini tam olarak zamanında yakalayabildiğine ve seviyeyi kestiğine tanık olmadım. Bunu yapabilen gerçek zamanlı bir cihaz da sanırım yoktur (fizik kuralları gereği??). Bu durumda kayıt sonrası , VSt'ler , "look ahead" fonksiyonları sebebi ile (kompresörün bulunduğu zamanın bir kaç mili saniye önündeki seviyeyi de kontrol ederek harekete geçmek için hazırlanması) işi tam olarak yapabiliyorlar.

    3-Kameraların , senin de belirtitğin gibi zaten dahili bir limiterleri var. Bu yüzden eğer fabrika, havaalanı gibi ses seviyelerinin aniden fırlayıp aniden kesildiği dış mekanlarda çekim yapmayacaksanız, kameranın ses seviyesini biraz düşük tutup, kayıt sonrası VST ile tepe seviyelerini düzenerseniz, kompresör kullanmasanız da olur aslında.

    dbx'in bu modelini hiç tecrübe etmedim, ancak Presonus'un Studio Channel modelini önerebilirim. Hem gayet iyi bir mikrofon preamfisi hem de iyi çalışan bir kompresör. Soft knee özelliği de mevcut. Bu kompresörü aşağıdaki linkte dinleyebileceğiniz kayıtta vokallerde, trampette ve bas gitarda kullandım.

    http://www.ttnetmuzik.com.tr/#album-Karanlikta-275419

    4-Sabah 8 buçukta kompresörler hakkında konuşmak gerçekten garip bir duygu :)
     
  3. OBA

    OBA

    49
    17
    305
    Ben konuyu sabah 5 te açtım :D:D:D

    Kompresörün gürültüyüde arttırcağının farkındayım. Bu yüzden niyetim alçak ses seviyesini yükselmek değil pek daha çok Limiter olarak kullanma niyetindeyim.

    Önerdiğiniz Presonus'un Studio Channel güzel bir ürün duruyor ancak fiyatı şuan biraz yüksek benim için. Ayrıca tek kana kendisi. Ürünleri yutdışından getirtme imkanım var. 150-200 dolar gibi bir bütçe düşünüyorum çift kanallı bir komp için.

    Bu arada 2. el ilanlarda Alesis 3630 gördüm. Sanıyorum 100 liraya indirip alabilirim gibi geliyor. Nedersiniz iyi bir komp mudur? İnternette biraz sinyali zayıflattığı söylenmiş ama onun dışında çok kötü bir yorum görmedim.
     

Bu Sayfayı Paylaş