Moralim Çok Bozuk Yardım

'Müzik Endüstrisi' forumunda boncuk3020 tarafından 25 Ocak 2013 tarihinde açılan konu

  1. bugün sahneye çıktım, çıkmaz olaydım. şarkılar nedir ne değildir bir şey bilmeden çıktım. hani yeterim doğaçlama yaparım çalarım falan yok olmadı yetemedim ve bu benim çok canımı sıktı hatta gitarı neden çalmışım bu zamana kadar dedim arkadan bi adam geldi bi şarkılık alayım dedi doğaçlama şov yaptı iyice bozuldum ama şükür kafe boştu bana yardım edin doğaçlama gam ne çalışmam gerekirse bu zamana kadar picking ve tab ile çalıştım artık değişmenin vakti geldi
     
  2. Önce sakin ol, moralini bozma. :) Müzik bir yarış değil kesinlikle, adam nispet yapar gibi dalmışsa kendi odunluğu. :D Ezbere bildiğin şarkıyı bile unutuyorsun sahnede zaman zaman, olur böyle şeyler.

    Hani çok da bildiğimden değil de, :) kendini geliştirmek için yapacağın şeyler yine egzersiz bir bakıma, bol bol doğaçlama çal, aç arkaya rastgele backing trackler, üstünde şimdiye kadar öğrendiğin lickleri dene, gamları uygula. Bu sırada senin için iyi, güzel çaldığını düşündüğün gitaristlerin de parçalarını çalmayı öğren, ne kadar çok lick bilirsen, kütüphanen ne kadar genişse, doğaçlamada da o kadar farklı uygulamalar yaparsın. Sonuçta daha önceden yaptığın şeyi tekrar yapmak her zaman daha kolaydır.

    Gam-mod-teori konusunda da internetten daha büyük kaynak yok, youtube da milyon tane farklı adamların dersleri var, bazıları çok açık ve anlaşılabilir anlatıyor, biraz kurcalayıver. :) Lick Library ve "http://www.youtube.com/user/creativeguitarstudio" gayet güzel kaynaklar bence.

    Öğrenmek hiçbir zaman bitmeyecek nasılsa, uygulanabilir bi plan yapıp ona göre sindire sindire ilerlemek en güzeli, birden yardırıp gitmek heves kaçırabilir. :)

    Nacizane fikrim budur.
     
    patlakkulak, J-P, customshop ve 3 kişi daha bunu beğendi.
  3. Yukarıdaki yoruma katılıyorum. Şarkıları bende hiç bilmeden çıktım okulda sahnelere. Nota öğren. En azından klavye üzerindeki notaları su gibi yalayıp yut. Çok çok önemli bi nokta bana göre. Sol el parmaklarını birbirinden kesinlikle ayır. Serçe parmağını kullanmayı öğren. Gamları ve gamların farklı yerlerden çalınışını öğren. Akorların nasıl sıralanması gerektiğini (istisna durumlarda akorlar çok değişik basılabiliyor) öğren. Hatta doğaçlama yapman gerekeceğini düşünüyorsan bir çok şarkı ezberle ve o şarkılardan birbirine uyumlu olan sözleri bi o şarkıdan bi o şarkıdan söyle. Herşeyi ilk önce çok yavaş yap. Yavaş yavaş hızlandır. Ve gamın doğal haline takılıp kalma klavyede gez. Ki buda başlarda yazdığım gibi klavyedeki notaları öğrenmekten geçiyor. ;) Bol şanslar.
     
    CAJEMIR ve boncuk3020 bunu beğendi.
  4. Eminim "şunu çalış, bunu çalış" diyen pek çok kişi çıkacaktır. Ama bence sen kendin gerçekten gitar çalmayı neden istediğin sorusuna yanıt aramalısın.

    Açık ve dürüst konuşacağım, umarım alınmazsın:
    Sadece şarkıları bilmediğin halde sahneye çıkmakla kalmamış, aslında gitardaki seviyeni de doğru düzgün tartamamış, yani kendine karşı dürüst davranmadığın için sorun yaşamışsın bence. Kendini kandırma eğilimin varsa bunu ileride yine yapabilirsin ve bu gitar çalışarak çözebileceğin bir sorun değil. Elbette gitar çalışmalısın ve bunu sistemli bir şekilde yapmalısın, ama kendi kendini dürüst bir biçimde değerlendiremezsen asla ilerleyemezsin.
    Doğaçlamaya merakın varsa bunu da yine sistemli çalışman gerekir. Ama bir noktayı açıklığa kavuşturalım. Yetkin biçimde doğaçlama yapmak, bir enstrümanda EN ÜST DÜZEYDE hakimiyeti gerektiren süreçlerden biridir. Eğer tembellik edip şarkıları çalışmadığın veya başka bir şey çalamadığın için doğaçlama çalıyorsan, o yaptığının adı muhtemelen doğaçlama yapmak filan değil, UYDURMAK'tır.

    "Doğaçlama nasıl çalışacağım ?" dersen, gitar klavyesi üzerinde majör dizi kalıplarını ve basit üç sesli arpej şekillerini öğrenmekle başlamanı öneririm. İyi bir hocadan ders alman da çok yerinde olur. Ama asıl verebileceğim öğüt şu: Radyo, TV, mp3 çalar vs... çalarken duyduğun HER TÜR ŞARKININ altyapısı üzerine melodiler çalmaya çalış. Bu tip tecrübenin yerini hiç bir şey tutamaz. Benzer şekilde, internette bir sürü ücretsiz altyapı var, tonlarını öğrenip çalıştığın dizi/gam ve arpej şekilleri ile bunların üzerinde doğaçlama çalmayı deneyebilirsin.

    Son olarak da sunu söyleyeyim: Bahsettiğin tipte tecrübeler pek çoğumuzun başına gelmiştir. Aslında gerçekçi bir eleştirel bakış, asla insanda moral bozukluğu yaratmaz. Eğer moralin bozulmuşsa bunun anlamı kendi seviyeni çok iyi değerlendiremediğin veya kendinden çok fazla şey beklediğin anlamına gelir. Ancak önemli olan bundan ders alabilmektir. Yıllar önce böyle bir tecrübem olmuştu; iki yıl başka bir grup ile çalmayıp gitar çalıştım sadece. Epey de ilerleme kaydettim o süreçte. Ama şu anda geriye dönüp baktığım zaman aslında sadece kendimi yanlış değerlendirdiğimi ve gereksiz yere moralimi bozduğumu düşünüyorum. Çünkü kendime karşı daha dürüst olsam, eksikliklerimi daha önce görebilir ve kapatmak için çaba sarfetmeye daha önce başlayabilirdim. Sana da bunu öneriyorum: Moralini bozma, çünkü aslında eskiye göre ilerleme kaydetmiş durumdasın, eksiklerini biliyorsun. Ama sakın birden ilerleme kaydedeceğini filan düşünme, hatta bu zamana kadar sana engel olan şeylerin bundan sonra da engel olabileceğini unutma....
     
    patlakkulak, Wasp, Grundar ve 5 kişi daha bunu beğendi.
  5. klavyedeki notoları öğrenmem için link vb bir şekilde yardımcı olabilir misiniz
     
  6. eksiklerin farkındayım hep metal çaldık rock çaldık okul konserleri falandı sahneye çıktığımızda da hep ritim çaldık ama solo enstürman gerçekten çok zor işmiş
     
  7. Bende bilmiyorum klavyedeki notaları. Daha doğrusu tellerin hangi nota olduğundan yola çıkarak bulabiliyorum fakat şu telin şu perdesine bastığımızda şu nota oluşur diyemem.

    Ben daha çok nota okumayı öğrenmek istiyorum ama netten mümkün mü bilmiyorum.
     
  8. Notaları do re mi fa ... diye bilmiyor musun klavye üzerinde? Bilmiyorsan internette görsel olarak notalar yazıyor onlara bak. Zaten mantık basit hemen ezberlersin yerlerini sırasıyla bulursun ilk önce ama sonradan ilk bakışta hemen o notanın o olduğunu hatta başka bi yerde gezerken daha sonra ne yapman gerektiğini bile düşünmen gereken durumlar olacak. Ve yukardaki arkadaşa yine katılıyorum. Lütfen yanlış anlama bu sözümü ama bir müzisyen egolarından kurtulmak zorunda. Bir örnek vereyim benim arkadaşım var " Kanka ben çalıyorum ya sorun değil bende yetenek var ben şöyleyim böyleyim... " Bu adamı ben bi stüdyoya götürdüm bizim okul grubuyla apıştı kaldı orda. Ama hala öyle demeye devam ediyo ve hiç çalışmazda. Bide gitar çalmak ve çalışmak çok ayrı şeylerdir. Çalmak tablara bakarak çalarsın ama çalışmayı tablara bakarak yapamazsın. 2 saat gitara vakit ayırıyosan 1 saat çal 1 saat çalış. ;)
     
  9. Nota okumak çok zahmetli bir iş. Ama en garanti iştir.
     
  10. Valla benim diyebilecegim en kiyak oneri bol bol Gary Moore dinle demek olur.
     
  11. yine rock metal vs olacak ama Tory stetina derim ben yavaş yavaş baştan sona o kitap bitsin çok şey değişir.Adam işin mantığını da anlatıyor.Bu iş zaten biraz matematik gibi.. notalar arasındaki uyumu ve bağlantıyı kavrayıp klavyeye uyguladığın an işi çözüyorsun. hergün 1 saat çalışmaya bak bence ama verimli olarak. elinde 10-15 tane kaynak video olacağına tek kaynaktan adam gibi gitmeni öneririrm. Serbest çalışma zamanında ise arkadan muziği aç amfini de kulaklığa bağlı aynı anda çalmaya çalış 1-2- 5- 10.. hata yapa yapa doğrusunu bulup çalıyorsun.Tabi ki cart diye technical difficulties açıp çalmayı bekleme.. sana daha kolay gelebilen şarkılardan başla.. bu hem metronom işini çözecektir hem kulağını geliştirecektir. çok zorlanıp sıkılırsan tab işine gir.ama işi bırakma.

    Bazı sanatçıların çalarken videoları oluyor ya da bizzat kendilerinin eğitim videoları onları seyret. Özellikle sağ el için nüanslar vardır belli başlı anlamadığın ya da zorladığın yerlerde bu videoları izle ve bunları yakalamaya çalış geri al ileri al vs vs ..

    3. su ise bence licklibrary derim gayet de güzel anlatıyor. Hergün 1 saat mutlaka çalışmaya ayır günde 3453564 saate gerek yok bence düzen sabır ve devamlılık çok önemli. gitarı 1 gün çalmazsan o seni 1 hafta,1 hafta çalmazsan o seni 1 ay bırakıyor.Böyle yazınca köroğlu destanı gibi oluyor ama 3 ay boyunca yoğunluktan elime gitar alamadığım zamanlar olmuştu kendimi gitara yeniden başlamış gibi hissediyordum.

    Son olarak da o gitarı alan arkadaş için bir benzetmem var.Bunlar küçüklükte, bisikletini 1 tur ödünç alıp kızlara hava basıp(10 yaşında ne havasıysa o..) önünde türlü türlü şekiller yapan çocuklar.. evet işte onların büyümüş hali ama sadece kafa büyümüş beyin hala çocuk.. aradaki boşluğa da su girmiş.. işte beyni sulanmış bu yüzden diyoruz. Bisikletini 1 tur dahi olsa verme o senin gitarın gitsin artizliğini başka yerde yapsın ortam piçlerine fırsat vermemek gerek.
     
    trialbyfire12 bunu beğendi.
  12. olay gitar çalma tekniği sorunu değil ise marty friedman'nın melodic control adlı dersi izlenebilir. harmoni üzerine geniş bir anlatım.
     
  13. bu olay seni geri götürmez, muhtemelen inancın kırılmıştır ama umarım hırsa dönüşür. Ben de gittiğim cafedeki lead guitarist shredleri ardı ardına vurunca yıkılmıştım. İnternette de izliyorum bunları ama adam karşında yapınca değişik oluyor işte. Beni sweep pickingle ardı ardına uğraşmaya iten de buydu mesela. O olaydan sonra troy stetinayı kitap haline getirip her gün 3 5 lick çalıştım. Notaların da hepsini bilmek sıkar diye düşünüyorum, altyapın yoksa. Şayet mi ve la tellerindeki notaları ezberlersen ve gam pozisyonlarını da bilirsen , çalışırsan doğaçlamada sıkıntı çekmeyeceksindir. Umarım yardımcı olabilmişimdir.
     
  14. doğaçlama zurnanın son deliği biraz. sadece teknik veya kuram olarak belli bir seviyeye ulaşmak da iyi doğaçlama yapmaya yetmeyebilir. müzik bir evren, farklı elementler var orda. ilk etapda o evreni iyice dolaşıp müziksel düşünceyi ve algıyı tetiklemek lazım. iyi doğaçlama yapmak için en çok yapılması gereken şey çok fazla müzik dinlemek.
     
  15. üstte 1-2 arkadaşımın da yazdığı gibi, tv/radyo'da bir müzik kanalı açıp sırayla gelen tüm tarzlara eşlik etmeye çalışmak bu işin en etkin yolu. doğaçlama çalmanın ders alarak öğrenilecek birşey olmadığına inanırım. bu konuda bildiğim en yakın örnek benim. gitara başladığım yıllarda doğaçlamalarım bu yolla gelişti ve "eşlik etmeye çalışmak" zamanla eşlik etmek oldu.. birbirinden farklı pek çok işe çağrıldım ve hepsinin üstesinden bir şekilde geldim. bunu sağlayan şey bir hoca veya kitap değil, yıllar önce o müzik programlarında peşisıra gelen farklı tarzlardaki şarkılar.. ve evet klavyede notaların yerlerini bilmek sana çok zaman kazandırır ve yeri geldiğinde olabilecek kötü sürprizleri engeller. akorların farklı pozisyonlardaki basılışlarını bilmek bile bazen bir doğaçlama için ilham veriyor. bu da zaten A/Am ve E/Em akorlarının "form"larını -tam ses yarım ses mantığına göre- bareli basmaktan daha komplike birşey değil.
     
    Cabwaystar bunu beğendi.
  16. Bi kere çok açık yüreklilikle halinden dem vurmuşsun, bu çok önemli bir adım. Gerisi mutlaka gelecektir, hiç moralini bozma.
     
  17. yardımcı olan herkese teşekkür ediyorum burdan çıkardığım sonuç ilk önce sakin olmam, sonra çalacağım müzik tarzını daha çok dinlemem ve eşlik etmeye çalışmam, oturup gam ve mod, lick çalışmam artık tabdan uzak kalmam bu arada hırsa çoktan dönüştü :) çok teşekkürler yeniden
     
  18. Şimdi ben size Dave Mustain ve Metallica bağlantısı kursam olma mı? :) Adamlar gitar çalmayı biliyo zaten ona laf yok ama Dave o kadar hırs yaptı ve dediklerinin hepsinide bir bir çıkarttı. İnanılmaz hırslı bir insan Dave Mustaine. Senden daha iyi çalıyolarsa çalsınlar bırak. Sen geriden geriden ' çalış '. Onlar çalsınlar. Benim hocamın dediği gibi " Müzisyenlikten önce insanlık gelir. " Çok hızlı şekilde herşeyi öğrenirsin. Ama sindire sindire öğrenmek çok daha farklı bir olay. ;)
     
  19. gam falan bilmeye gerek yok, sadece klavye hakimiyetinin yüksek olması yeterli, kafandan geçen ses gitarda nerde bilmen lazım. Birde iyi kompozisyon yazmak lazım, bu 2.si çalışma ile gelişen bişey değil, insanın içinden gelir. Ya vardır ya yoktur.
     

Bu Sayfayı Paylaş