Neck Manyetiği Önerisi...

'Elektro Gitarlar' forumunda santoryu tarafından 1 Mart 2013 tarihinde açılan konu

  1. Fender stratocaster gitarıma neck için manyetik önerisi istiyorum arkadaşlar. Yardımcı olursanız çok memnun olurum. Gitarım alder gövdeli maple klavyeli. Daha çok sololarda kullanıyorum bu manyetiği. Dip gürültüsüz bir manyetik olsun istiyorum. Aynı zamanda güçlü de olsun. Ama humbucker tonu istemiyorum. Şimdiden yardımlarınız için teşekkürler.
     
  2. Yorumunuz için teşekkürler. Ama dip gürültüsüz single manyetikler de var. Yine humbucker gibi çift bobinli olduğunu gördüm araştırdığımda, fakat single manyetik karakterinde tonlar veriyorlarmış. Onlar arasından önerebilirseniz iyi olur.
     
  3. Noisless manyetikleri söylüyorsun ama single karakterinde olmuyor , aynı tadi vermiyor, humbucker tadida vermiyor , arada bişey.
     
  4. Anladım. Videolara baktım bu arada ordan çok bişey anlayamadım. Dediğiniz gibiyse ne tavsiye edersiniz, yani noiseless manyetikleri tavsiye ediyor musunuz. Benim için öncelik dipses olmaması. Daha sonra da single a yakın bir ton olsun istiyorum. Ama yani güzel bi ton olsun sololar için. İlla tam single karakterinde olmak zorunda değil.
     
  5. Ozaman alınabilir tabi ama yinede sadece benim tavsiyemle hareket etme , ben cok single manyetik kullanmış biri değilim bu konuda daha tecrübeli arkadaşlar var forumda , onların önerilerini dikkate al.
     
    santoryu bunu beğendi.
  6. Çift bobinli ve single tonlara sahip en güzel manyetikler bence şunlardır, ki benim gitarlarımın birinde; orta ve sap pozisyonunda da bunlar var, Jackson SL1'de. Stok olarak geliyor.

    Seymour Duncan Classic Stack Plus STK-S4, gürültüsüz, single tadında ve güzel manyetiklerdir.

    http://www.seymourduncan.com/products/electric/stratocaster/vintage-output/classic_stack_p/

    Bunu alıp kullanabilirsin, çift bobinli, istediğin tipte manyetikler.

    *** "En güzel" tanımı kişiseldir, size uymayabilir. Lakin istediğiniz özelliklere sahip olduğunu bilmenizi isterim.

    Ek olarak şunu da söyleyeyim, ben bunları gürültü sorunundan dolayı kullanmıyorum. Hatta sıkılınca American Strat'tan çıkma single manyetiklerim var, onları falan takıyorum, onlarla çalıyorum. Sonra sıkılınca yine Seymour Duncan'ları takıyorum. Ton karakterleri güzeldir, Strat'ın ton yapısını bozmadan, humbucker tarafına da gitmeden, single manyetik tonlarını gürültüsüz bir şekilde verir.

    Örneğin benim dip ses sorunum yok, fakat bir dükkanda pedal-ampli vs. denerken yıllar önce şöyle bir şey oldu;

    Manyetik seti şu şekilde;

    Köprü: Seymour Duncan TB4
    Orta: Seymour Duncan STK-S4
    Sap: Seymour Duncan STK-S4

    Çalmaya başladık, dükkanda florasanlar, kötü adaptörler vs. derken hi-gain lambalı bir pedal denedik. Switch 1. pozisyondayken, yani direk HB kullanırken dip ses oldu, ince bir cızırtı şeklinde. Sonra diğer pozisyonlarda, yani STK-S4'lerin olduğu 3. ve 5. pozisyonlarda, ve ayrıca ara pozisyonlar olan 2. ve 4. pozisyonlarda; dip ses kesildi.

    Buradan yola çıkarak senin var olan gürültünü azaltabileceğini düşünüyorum, en azından single olsun, çift bobin olsun, tonları böyle olsun dediğinde sana yardım edebilecek bir set.


    Ama var olan dip gürültüsü sadece manyetikle çözülmeyebilir. Bu durumda kullandığın kablolar, ara kablolar, topraklama, pedal adaptörleri çok önemlidir. Bunları da düzenlemek gerekir.

    Bunlara müdahele edemediğin yerlerde de mutlaka gürültüyü önleyici ekipmanlar alman gerekecektir. Noise Gate pedalları en büyük örneği...
     
    santoryu bunu beğendi.
  7. Benim gitarımda neck pozisyonunda "Seymour Duncan Single Coil Sized Pearly Gates" var ve çok memnunum. Custom shop bir manyetiktir. Notaları tane tane döküveriyor önüne,kulakların bayram etsin diye:D Baştan onu önerecektim ama " humbucker tonu istemiyorum" şeklinde bir açıklama görünce vazgeçtim.

    Noiseless manyetikler var ama birçok kullanıcı tonunu hiç beğenmiyor. Siz bilirsiniz tabii ki. Noiseless manyetik satan arkadaşlardan bilgi alabilirsiniz.

    Keyifli alışverişler...
     
  8. Çok saol "mistreated4u" çok açıklayıcı olmuş. STK-S4 ü inceliyicem. Bu arada yazmamışım ama inşallah stratta çok tiz değildir tonları. Başka öneriler olursa onlara da bakarım tabii.
     
    mistreated4u bunu beğendi.
  9. Saolun. Ama neden beğenmiyolar anlamadım. Fenderin artist gitarlarını incelediğimde bunları tercih eden gitaristler olduğunu gördüm.
     
  10. Bana tiz geldiği zaman ben manyetiği baya düşürüyorum, o zaman tizleri süpürmüş oluyorum.

    Ama tabi bendeki olay farklı, OFR sistem, tizliğe mahal veren bir kombinasyon. Lakin strat tipi gitarlarda o tarz bir tizlik olmaz.
     
    santoryu bunu beğendi.
  11. Dimarzionun manyetiklerine baktım. Kullanan birçok gitarist te varmış sitesinde gördüğüm kadarıyla. Tonlarını da dinledim ama şarkılardan örnekler var galiba. Tam bi fikir oluşmadı kafamda. Bunlar nasıldır sizce. Yani o duyduklarıma yakın olacaksa güzel gibiler.
     
  12. 2 yıldır Seymour Duncan Fury (Malmsteen Signature) kullanıyorum,hum canceling bir manyetik,ne single kadar dip yapıyor ne de humbucker gibi mat kalıyor.Dimarzio'nun eski versiyonu var tabi HS-4 adıyla satılıyor,birbirine yakın manyetikler.Tabi gerçek single tonuna en yakını diyelim,maalesef single dipsiz olmuyor.Gitarım masif alder ve tek parça maple sap bu arada.
     
    santoryu bunu beğendi.
  13. Teşekkürler. Buna da bi bakıyım. Peki fury ve hs-4 için yakın demişsin. Neden eskiden dimarzio kullanıyomuş ta şimdi duncan? Yani mesela duncan daha yüksek çıkışlı ve ya daha modern vs. üretmiş diye mi? Yoksa aynısı da sadece markayla anlaşmasından dolayı mı? Bu konuda bi bilginiz var mı? ve ya fikriniz nedir? Bi de dipsiz olmuyor demişsiniz. Dipses oluyo mu bu tarz manyetiklerde de. yoksa benmi yanlış anladım?
     
  14. Çok minik bir dip oluyor çok yüksek gainlerde,ama çok rahatsızlık vermiyor açıkçası.Neden Dimarzio'dan SD'e geçmiş demişsiniz,bununla ilgili bir röpörtajını izlemiştim,çok uzun zaman oldu ancak hatırladığım,Dimarzio daha fazla dip yapıyor falan demişti diye hatırlıyorum,ancak işin ucunda endorserlık var,para var pul var :) bu yüzden böyle açıklamalara gözü kapalı inanmıyorum maalesef,buna inanmak için önce hs4 ü denemem gerek ;)
     
  15. Anladım. Açıklamanız için teşekkürler. O zaman fury i bi dinliyim youtube dan.Son bi sorum var bununla ilgili. BU manyetik tek tip mi? Köprüye sapa aynı manyetik mi takılıyo?
     
  16. Hayır tek tip değil,neck ve middle aynı,bridge farklı.
     
    santoryu bunu beğendi.
  17. ery

    ery

    190
    37
    205
    Neck için dimarzio virtual vintage heavy blues 2 . Hatta bridge için de virtual solo iyi olabilir onu da değiştirmek gerekirse. :D
     
  18. Arkadaşlar çok kararsız kaldım. Neck manyetiğiyle beraber bridge de değiştiricektim. bridge dimarzio chopper koyucaktım neck' e karar veremiyodum. Şimdi inceledikçe kafam karıştı. Acaba köprüye de farklı bişey mi koysam diyorum.Belki noiseless single neck e önerdiğiniz gibi. Bilemiyorum. Daha önce yazdığım gibi single tonu olsun istiyorum ama fazla tiz olmayan biraz tok ve güçlü(ve dipses olmayan). Kimi zaman alternatif kimi zaman 80s tarz müzik yapıyorum.Ama genelde deneysel takılıyorum. Beste yapmaya çalışıyorum. Solo atmayı da çok seviyorum. Acemice olsa da bazen uzun uzun solo çalıp kaydediyorum. Lütfen bir yol gösterin. :(
    Dimarzio chopper single boyutunda humbucker diye önermişlerdi. Gitarı Hss tarzı yapmak için.Sesi tokmuş. Bir yandan da single tonuna yakınmış.(ve ya singlelarla uyumluymuş)Artık ne kadar doğru bilmiyorum. Bu bıçaklı tarz olanların normal humbuckerların single yuvasına uyması için yapıldığını düşünüyodum. Yani humbucker tarzı ses almak için. Köprüye de isteklerim doğrultusunda chopper uygun mudur? Yoksa başka bişey mi önerirsiniz? İlginiz için çok çok çok çok teşekkür ederim :)
     
  19. Kuzenime aldık bir süre önce, bir mağazaya İbanez rg3XXV'nin sapındaki air norton s'i denemeni öneririm. Uzatmadan; tok sesli ama bunun yanında hemen her manyetikle iyi anlaşır.
     

Bu Sayfayı Paylaş