Fender'ler Arası Farklar !

'Elektro Gitarlar' forumunda CooLSolo tarafından 18 Mart 2013 tarihinde açılan konu

  1. Selamlar benim öğrenmek istediğim şey, bi Fender 56' Custom Shop Relic Strat ile normal Fender Standard Strat arasındaki farklar nelerdir ? Yada işte Fender 68' Custom Shop vs.. Yani sadece eski olması mıdır? Farkları ve hangi sebeplerden ötürü olduğunu bilen arkadaşlar yazarsa sevinirim. Teşekkürler.
     
  2. Malzeme kalitesi, işçilik, ölçüler ve üzerindeki donanım-elektronik aksam farklıdır. E haliyle bu farklar da fiyata yansıyor.
     
  3. 68deki kafasının tasarımı, kablo sistemi, manyetiklerin çıkış gücü, cilasının şekli, truss rod konumu, sapın ölçüsü... Bi çok değişen var zaman içinde.
     
  4. Soru çok genel olmuş.. Spesifik model belirtirseniz daha net farklar söylenebilir..Yüzlerce faklı kombinasyon ve model var..
    Tüm stratlar dışarıdan bakınca genel olarak değişmeyen tasarıma sahiptir...Ancak çok detay vardır...Köprüden burgulara sap profilinden fretlere manyetiklerden ağaca kadar..
    Fender doğal olarak farklı bütçelere, farklı tarzlara uygun gitar yapıyor.Aslında alırken verdiğiniz fark başta ağaç ve malzeme kalitesine, sonra da üretim kalitesine göre doğru orantılı olarak artıyor artıyor..Custom shop öncesi seri üretimler çinden başlayıp usa corona yapımı reissue serilere kadar adım adım çıkıyor...Squierden Custom Shop stratlara kadar farklı stratlar denemiş biri olarak söyleyeceğim ( çok istisnai durumlar hariç ) ''verdiğiniz kadar alırsınız''....Fiyat artıkça metal aksam kalitesinden detay işçiliğe kadar her şey değişiyor...Strat blues ,jazz dan hard rock a kadar geniş bir müzik skalasına hitap ettiğinden doğal olarak tek gitar tüm işler diye bir şey yok..Ortalama olarak USA stadard seri bu işin standardı..Ama gerçek strat derseniz en az reissue yada paraya kıyıp Cuystom Shop almanız...Kullandıkça her kuruşu neden hakettiğini anlıyorsunuz..İnsana en güzel elindeki gitar gelir;adam olan ortalama iyi ayarlı ,ortalama işçilikte bir gitarla gayet güzel tonlar da alır..Ama kalite arttıkça nüanslar açığa çıkar...İnanın iyi gitar çalım zevkinizi de, tuşenizi de arttırıyor..birde iyi gitar yıllar geçtikçe değerleniyor...
    Spesifik model belirtrseniz buradan bayağı detay bilgi alırsınız...
    Hakan...
     
    sereftalasci bunu beğendi.
  5. Cevaplar için teşekkür ederim.. Baya yardımcı oldunuz.. Benim öğrenmek istediğim şuydu aslında ( ama zaten cevabını aldım ) : Ben daha çok jazz müzikle ilgilenen biri olarak Oz Noy' un ekipmanlarına bakarken, yukarıdada dediğim gibi Fender 56' Custom Shop Relic Strat ve bunun 68 olanını gördüm ve tonal olarak normal Standard Strat'lardan çok farklı mı onu öğrenmek istedim.. Aslında dediğim gibi cevabını almış oldum : )
     

Bu Sayfayı Paylaş