1989 Rg 550 İçin Manyetik Kombinasyonu Önerisi

'Elektro Gitarlar' forumunda aztek tarafından 25 Mart 2013 tarihinde açılan konu

  1. Arkadaşlar merhaba 1989 tapımı rg 550 gitarım için yeni bir manyetik kombinasyonu düşünüyorum ve yardımlarınızı bekliyorum.çok yönlü olmasını istiyorum ayrıca genelde ibanez kullanıcıları Di Marzio tercih eder ama farklı markalarda olabilir mesela Seymour Duncan da olabilir.ama seymour duncan manyetiklerin ibanezlerin vida yerlerine uymadığı yönünde bazı söylentiler var bilgisi olan arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim.
     
  2. videoyu inceledim dostum teşekkür ederim
     
    mertay bunu beğendi.
  3. Şu anki manyetiklerinde neyden memnun değilsin? Yeni almak istediğin manyetiklerden ne bekliyorsun?
     
  4. ynkynk

    ynkynk

    3
    3
    5
    affınıza sığınarak : önce tuşe sonra amfi ayarları olmadı tel değişimi olmadı pena değişimi tavsiye ederim manyetikten önce. çünkü bahsettiğiniz gitar yakın çevremde olan ve başarılı bir gitardır
     
  5. arkadaşlar aslında durum biraz farklı bu gitar benim uzun zamandır kullanmadığım bir köşede duran bir gitar.benim öncelikli amacım bu gitarı tepeden tırnağa sıfırlamak köprü falan eski değişmesi lazım fretler aynı şekilde potanslarında olsun switch de olsun bi takım cızırdamalar falan var ayrıca ayrıca manyetikler de baya yıpranmış durumda köprüyü falan sıfır takıcam burgularını da değiştircem fretler de değişecek yeni pickguard vs.gitarın üzerindeki bütün aksamlar sıfırlanacak geriye bir tek manyetikler kalıyo bu kadar masraf yapmışken onlar da değişsin istiyorum

    Gitarın üzerinde bildiğiniz üzere v7 v8 manyetikler var.kötü manyetik oldugunu söyleyemem yalnız clean tonlarda biraz kapalı kalıyo yani parlak değil daha öncesinde rg 2550 kullanmıştım onun manyetikleri biraz daha tiz karakterliydi diyebilirim ama drive tonlarında manyetikten mi yoksa gıtardan mı bilmem ama rg 550 baya başarılı.bu sefer farklı bi kombinasyon istiyorum.köprüde agresif drive tonlarını seviyorum ama neckte de daha parlak fenderimsi tonlar seviyorum.acaba köprüde di marzio yerine seymour duncan daha mı lezzetli olur diye düşünüyorum.durum bundan ibaret arkadaşlar.
     
  6. ynkynk

    ynkynk

    3
    3
    5
    Anlıyorum ben bir bakayım elimden geldiğince bi öneri sunarım iyi günler
     
    aztek bunu beğendi.
  7. En büyük genelleme modern tonlarda dimarzio, klasik aranıyorsa duncan'dır :) Bence ilk etapta biraz web kurcalayın, mesela dimarzio sitesinde paylaşılan müzikler belki yetersiz ama bir fikir verebiliyor. Olurda merak ettiğiniz manyetik halihazırda sıfır bir gitarla satıştadır mağazaya gidip deneyebilirsiniz. Youtube'da kıyaslama videoları olabiliyor manyetiğin popülaritesine bağlı olarak...zevkli bir araştırma yani.
     
  8. aslında hangi manyetikten nasıl ton çıkar az çok biliyorum ama bi kombin yapmaya gelince insanın kafası karışıyor :) tone zone & paf pro ikilisi de güzel aslında ilgimi çekiyo.çok zor iş valla manyetik seçme işi :)
     
  9. Anladım, bu durumda biraz verilere bakmanın zararı yok yani çıkış gücü birbirinden çok farklı olmaması genelde tercih edilir. İbanezlerde tonezone'la paf pro veya air norton sıkça kullanılır bende tonezone'ı air nortonla kullananlardanım.

    Tonezone cidden deli güzel manyetik sololar için ama distorted ritm veya temizlerde şahsen çokta başarılı bulmuyorum. Kuzenime geçenlerde rg3xxv aldık köprüdeki d-aktivator'ın sesini temizlerde şahsen tercih ederim, airnorton single ile güzel sesler veriyordu.

    Bir detay, floydlu gitarların sabit köprüye göre sap manyetiği sesinde biraz boğulma olayı vardır. Şimdiki ibanezlerde zps diye sistem olduğu için bunun çokta önemi kalmadı ama geleneksel sistemde air norton boğuk kalabiliyor paf pro o nedenle tercih edilebilir.
     
  10. Bence eldeki manyetikleri biraz daha kurcalayın. Örneğin istediğiniz tonlara yaklaşmak için sanıyorum sapı split edebilirsiniz (RG570'imi şu an açıp bakasım yok. Ama yanlış hatırlamıyorsam kablo çıkarmamışlardı. Bildiğim kadarıyla bandını çıkarıp, iki bobinin birleşim yerini topraklayarak split edebilirsiniz. Bunu da push-pull switch'e bağlayabilirsiniz. ).
     
    aztek ve ynkynk bunu beğendi.
  11. ynkynk

    ynkynk

    3
    3
    5
    aztek ve aiyiadam bunu beğendi.
  12. :) evet aslında durum birazda psikolojik :) pena çizikleri vs.vs. baya yıpranmış malum 24 yaşında bir gitar söz konusu ama push pull olayını takacağım kombinasyona da yaptırmak istiyorum.bilmiyorum gerçi her manyetiğe uygulanabiliyor mu? ama yine de köprü de bir seymour gitarın konseptini değiştireceği yönünde bi kanı var içimde.önerdiğiniz manyetik güzel ama neyle kombin edilir orası biraz karışık ayrıca orta mid manyetik seçimi de önemli.
     
  13. Manyetik seçimi kişinin tercihine göre değişen bir durum. Dolayısıyla tavsiye verebilmemiz için sizin tercihlerinizi bilmemiz gerek. Öncelikle ;

    -Bu gitar ile hangi tarz müzikleri çalmak istiyorsunuz?
    -Pasif mi aktif mi tercih edersiniz?
    -Düşük çıkışlı mı orta çıkışlı mı yoksa yüksek çıkışlı bir manyetik mi istiyorsunuz?
     
  14. pasif manyetik tercihim.çok yönlü olsun istiyorum.tarz olarak satriani,petrucci tonları açıkçası köprüde agresif lead tonlar benim için zevkli olacaktır ama ben bunun yanında köprüde de fender gibi demiyorum ama fenderimsi tonlara yakın yani daha soft tonlar olsun istiyorum bu muhtemelen push pull olayıyla ve orta mid manyetikte güzel bir seçimle yaklaşabilinecek bi husus ama bunlara doğru karar vermek gerekiyor.köprü ve neck de bi yere kadar bilgi sahibiyim ama ortadaki single manyetik konusunda hiçbir fikrim yok :(
     
  15. evet güzel bir kombin:)videoyu da seyrettim ama o arkadaki bogner biraz kafamı karıştırdı:)
     
  16. Ona pek bir şey diyemem sonuçta zincirin ayrı bir parçası ama lukather tonu sorulsa ben hangi dönemi diye sorardım çünkü adama ne versen güzelliği çıkartıyor. Bu tabii parmaklarda olan bir şey ama deli yüksek çıkış ve dc resistance'lı manyetik tercih etmemesininde nedeni bu yaklaşımın içerisinde diye düşünüyorum.
     
  17. Köprü için JB, sap içinde 59 veya jazz istediğiniz sonucu verecektir. Seymour Duncan'ın çokça kullanılan ve kayıtlarda en çok tercih edilen modelleri.
     
  18. İbanez için. Her iki markadan da setup yapmıştım. Tecrübemi aktarayım. Her iki setup da çok iyi netice verdi. Manyetik seçiminde bilinmesi gereken en önemli noktalar gitarın gövde ağacı, fretboard ağacı, eşik floydrose yada sabit, müzik stili, gitarın stili hss-hsh-sss. Bu noktalar değiştikce manyetik seçimide değişecektir. Bunu unutmayalım.
    Seymourduncan ;
    Bridge : TB-4 JB Trembucker
    Neck : SH-2N Jazz Model
    Mid : STK-S2 Hot Stack

    Dimarzio ;
    Bridge : Evolution Bridge DP159
    Neck : Evolution Neck DP158
    Mid : HS-2 DP 116

    Burada ayrıca dip not. Floydrose'lu gitarlar ile StopTail gitarlarda bridge manyetiklerinin coil'leri arasındaki mesafe farklıdır. Floydrose için kullanılan manyetikler daha geniştir.Bunun sebebi tel aralıkları daha geniştir. Bunlar Seymourduncan'da TB Trembucker, Dimarzio da F Space diye belirtilir. Burada amaç tellerin tam coil'lerin üzerine denk gelmesidir.

    Setup'a karar verdikten sonra tamamlayıcı olarak. Kaliteli potans kullanmak ve 4 conductor'lu olan bu manyetiklerimizi daha verimli ve mid takacagımız single manyetiği hum-canceling yapmak için süper switch kullanmaktır.

    http://www.stewmac.com/freeinfo/Electronics/Switches/i-3200.html

    Umarın fikir vermiştir. Saygılar...
     
    aztek bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş