Emg 60-81-85-89 Hangi İkili

Kusura bakma çok gereksiz biryerden giriyorsun konuya, sen müziği matematiksel yoldan yapmaya devam et buna lafım yok kaldıki müzikçi yerine müzisyen gitarcı yerine gitarist olmak gerekiyor bu işi ruhen yapabilmek için. Dünyada iki adet seçenek var seçiminide aktiften yada pasiften yana kullanırsın.
Soruyu soran adam hangisinde daha sert sound alabilirim demiş, pasiften alırsın dedik. Ben pasifi sevdiğim için böyle dedim, halbuki (gitardan, tellerden, manyetikten amfiye giden frekansı, zevkine göre düzenleyen alet amfidir. Bak yine söylüyorum hangi ekipmanı aleti kullanırsan kullan nasıl çalarsan çal, gitarından amfine gönderdiğin sesi adam eden amfindir. Tabi senin bu amfiyi ne şekilde ayarladığında önemlidir.
Çok titiz bir müzisyensindir ancak öyle rezil bir amfi yada sistemle çalıyorsundurki milleti kendine güldürürsün doğrumu? Konu bu işte. Emg veya duncan meselesi değil. Ana ve yan ekipanlardaki seçimlerin ve bunların kalitesi, tuşen şuyun buyun sadece senin doğru kapıya giderkenki seçtiğin yol ancak seni sonuca amfiden başkası ulaştırmaz.
 
Burdaki gereksizlik ampli herseydir manyetik hicbirseydir demendir, potansa düğme diyen birine göre fazla iddialı bir söz olduğunu hatirlatmama izin ver lütfen.Amplifikator sinyali yükseltme amacı ile zincirde yer alan bir yapıdır kelime anlamida bu zaten. O oynadığın düğme dediğin şeyler frekans kazancını değiştirerek cevabı değiştirir. Manyetik te sinyali üreten kisimdir ve aynı şekilde bir frekans cevabına sahiptir. Ornegin uretilen sinyalde orta frekans cevabı düşükse sen istediğin kadar o dugmelerle oyna lambalı bir amplide istediğini alamazsın zira ekolayzir pasif. Heleki manyetigin alt frekans cevabı düşükse sonuçlar iyice dramatiklesir. Çünkü lambalı amplide output transformer işin içine giriyor. Zinciri söyledim ve soundun en zayıf halkan kadar güçlüdür, geriside boş laftır.
 
Detaylara girmedim, farkindaysan sound üzerinde dramatik değişimlere sebep olan temel bileşenler dedim zira saydıklarım sound üzerinde cok buyuk değişimlere sebep olur. Detaylara girsek en başta kablo kapasitansindan bahsederdim kaldı ki pena tutuşu tuşe basligi altına girer. Neyse asil konu su ki manyetik ve gitar zincirin buyuk halkalarindandir bunlar önemli değil amfi daha önemli diyemezsin. Bu fikirde ısrar edeceksen bunu kanıtlayacak teknik veriler paylaşmanın lazim, kontrolsüz deney sonuçları değil. Fakat bu konuyu matematiksel sekilde incelemiş biri olarak söyleyebilirim ki temeli çürük bir iddia ve tamamen yanlış bir yaklaşım.

Evet saydığın bu parçalar dramatik değişimlere sebep olur ama önemli olan bu sound değişimini iyi bir amfi olmadan da duymak mümkün değil. O yüzden amfi herşey deniliyor. Emg 85 yada SD Blackouts'u Rp250 prosesör ve referans Monitöründe kıyaslamak başka lambalı bir amfide kıyaslamak başka. Ve bence evde takılınacaksa manyetik değiştirmek çok fuzuli az yapmadım ordan diyorum bişey farketmeyecek.
 
Bitmez bu tartışmalar, bitmez. :D Siz ne dersiniz bilmiyorum ama bence manyetik ve ekipman olarak ikiye ayırmanın yanlış olduğunu düşünüyorum. Manyetik değiştirdiğiniz zaman illa ki diğer kısımda da değişiklikler olacaktır. Yani en azından bende durum öyle. "Benim en ufak ayarını değiştirmediğim ekipmanlarım var, bu ekipmanlarda hangi manyetik daha güzel olur?" diye bir durum varsa, manyetik değiştirmek aradaki farkları gösterecektir sadece. Güzellik göreceli. :)

81-85+ Soldano dan hiç hoşlanmazken 81-85+ Peavey 5150 sizi mest edecektir belki de. Ama başkası tavsiye etti diye başkasının kullandığı amfide başkasının tavsiye ettiği manyetiği kullanmaya şunu diyebiliyorum ancak. :D

 
Speaker olmadanda duymak mümkün degil, hadi herşey speaker diyelim. Kaçıncı kez oldu söylüyorum evde yaptığın kontrolsüz deney sonucu kriter olamaz diye. Sinyal kaynağını değiştirip fark yok diyorsan pes artık diyorum, he amfi herşey he, siz bilionuz biz boşa okuduk boşa yaptık okadar ampli tasarımını.
 
İİBF mezunuyum ama kıyısından köşesinden az çok anladığımı düşünüyorum enstrüman elektroniğinden. Üç yıldan uzun süre önce yazmıştım, burada da paylaşayım dedim. Yanlışım var ise düzeltin.

yutup123458;62724 demiş ki:
Öncelikle, içi dolu olan, ses tahtası bulunmayan, ses üretmek için manyetiğe ihtiyaç duyan gitarlarda, yani kısaca elektrik gitarlarda sesin nasıl oluştuğunu anlatayım.


** Her hangi bir tele boş ve ya bir nota basılarak vurulur, tel titreşime başlar.

Bu kısım gitarınızın, ağaçlarınızın kalitesi ile ve tellerinizin durumu ile ilgili.


** Manyetikler bu tel titreşimlerini manyetik alandaki titreşim hareketi olarak algılar ve elektrik akımı üretir.

Bu kısım manyetiklerinizin kalitesi ile ilgili.


** Titreşimler alternatif akım haline getirilir.

Bu kısım manyetiklerinizin kalitesi ile ilgili.


** Bu akım sinyali jack ve kablolarınız aracılığı ile ya da wireless sisteminiz ile amfinize iletilir.

Bu kısım jack ve kablo kaliteniz ile ilgili.


** Gelen sinyal amfi tarafından işlenir ve yükseltilir.

Bu kısım amfiniz ile ilgili.


** İşlenen ve yükseltilen sinyal amfiden hoparlöre/hoparlörlere gönderilir.

Bu kısım amfiniz ile ilgili.


** Hoparlördeki titreşim, bizim duyduğumuz bir şekle gelir. Bunada ses deriz.

Bu kısım ise hoparlörünüz ile ilgili. Boyutu, mıknatısı, watt değeri gibi bir çok etken vardır hoparlör konusunda.



Bu güzergah sayesinde vurduğumuz telden ses duyarız. Görüldüğü gibi basite alınacak, sadece gitara ya da sadece amfiye yüklenebilecek kadar ufak bir durum değildir bu olay. Pek çok bileşen etki eder.

Amfiniz ne kadar iyi olursa olsun, gitarınızın gönderdiği sesi duyacaksınız sonuç olarak. Amfiler gitarın tonunu değiştirmez, olmayan özellikler yüklemez. Gitar ne gönderirse onu yükseltir.

Aynı gitarı bağlamamıza rağmen, kaliteli bir amfinin kalitesiz olana göre daha iyi ses vermesi ise, iyi olan amfinin gelen sinyalleri daha iyi işleme kabiliyeti olmasındandır. Gitarınızın tonu falan değişmez sonuç olarak. MG10 a bağlasanızda aynı sinyali gönderecektir JCM2000 e bağlasanızda aynı sinyali gönderecektir gitar. Ama JCM den aldığınız sesin daha güzel gelmesindeki sebep, amfinin, yukarıda saydıklarımı daha başarılı bir şekilde yerine getirmesidir.

Ters mantıkla düşünecek olur isek eğer. Düşük kalite ve ufak bir amfiye hangi gitarı bağlarsanız bağlayın birbirine yakın tonlar duyacaksınız. Çok büyük bir fark olmayacaktır. Amfinin sesi işleme ve yükseltme becerisi zaten sınırlı olduğu için, gitar tarafından gönderilen sinyallerin çok büyük etkisi yoktur. 8'' hoparlörlü 10W bir amfiye aktif EMG li gitarda bağlasanız, adı sanı bilinmeyen manyetikli bir gitarıda bağlasanız, çok çok farklı tonlar duymayacaksınız yani.


Ben tüm olayı yazdım, artık siz karar verin yumurtanınmı tavuktan çıktığına tavuğunmu yumurtadan çıktığına =)


Görüldüğü gibi, amfi tabi ki büyük pay sahibi. Ama bu amfi her şeydir, diğerleri işin mezesidir demek olmuyor. Buradaki büyük pay, (bu tarz olaylarda rakam verme işini pek sevmem ama) %50 gibi bir şeydir olsun olsun. Hayati pek çok aşama var çünkü. En basitinden, sesi oluşturacak aşamaları yukarıdaki gibi düşünürsek, yedi olay var ve bunların üçü amfi ile ilgili. Yine aynı kapıya çıkıyor önem derecesinin rakamsal karşılığı olarak hemen hemen.

Sertlik konusu ise, gerçekten çok muğlak bir kavram oldu. Kimi bol midli, önde olan bir ton için sert tabiri kullanıyor, kimi bas gitarı andıran bas yüklü bir ton için sert diyor, kimi V eq için. Yani iyice değişken oldu bu kavram günümüzde.

Ama işin aslında bu olayda birden çok bileşen içeriyor. Misal;

-Scale
-Kullanılan ağaç türleri
-Tel kalınlığı, telin alaşım maddesi (çelik, nikel, çelik-nikel vs.)
-Manyetik tipi, yapısı, çıkış gücü vs.
-Manyetiklerin konumu (Örneğin LP ve SG gitarlar aynı scala ve aynı perde sayısına sahiptir, ama sg lerin sap manyetiği köprüye daha yakın olduğundan sap tonu LP den farklıdır.)
-Kullanılan akort düzeni. (10-46 tel, Standart E ile Amon Amarth çalıp ‘ben niye bu tonu alamıyorum’ demek mesela)

İlk aklıma gelen bunlar.


İşin içine bu kadar çok rakam, bu kadar çok kombinasyon, olasılık girince, gitar çalmak artık mühendislik bir uğraş haline geliyor, farkındayım ama, ne istediğini bilen ve ulaşmak isteyen gitaristin bunları az çok bilmesi ve uygulaması lazım maalesef. Yoksa başkalarının doğrusu ve tecrübeleri ile bir yere kadar gidilebiliyor, o da tatmin etmez oluyor.

Biraz uzun oldu sanırım, sıkılmadan okuyan herkese teşekkürler =)
 
İİBF mezunuyum ama kıyısından köşesinden az çok anladığımı düşünüyorum enstrüman elektroniğinden. Üç yıldan uzun süre önce yazmıştım, burada da paylaşayım dedim. Yanlışım var ise düzeltin.




Görüldüğü gibi, amfi tabi ki büyük pay sahibi. Ama bu amfi her şeydir, diğerleri işin mezesidir demek olmuyor. Buradaki büyük pay, (bu tarz olaylarda rakam verme işini pek sevmem ama) %50 gibi bir şeydir olsun olsun. Hayati pek çok aşama var çünkü. En basitinden, sesi oluşturacak aşamaları yukarıdaki gibi düşünürsek, yedi olay var ve bunların üçü amfi ile ilgili. Yine aynı kapıya çıkıyor önem derecesinin rakamsal karşılığı olarak hemen hemen.

Sertlik konusu ise, gerçekten çok muğlak bir kavram oldu. Kimi bol midli, önde olan bir ton için sert tabiri kullanıyor, kimi bas gitarı andıran bas yüklü bir ton için sert diyor, kimi V eq için. Yani iyice değişken oldu bu kavram günümüzde.

Ama işin aslında bu olayda birden çok bileşen içeriyor. Misal;

-Scale
-Kullanılan ağaç türleri
-Tel kalınlığı, telin alaşım maddesi (çelik, nikel, çelik-nikel vs.)
-Manyetik tipi, yapısı, çıkış gücü vs.
-Manyetiklerin konumu (Örneğin LP ve SG gitarlar aynı scala ve aynı perde sayısına sahiptir, ama sg lerin sap manyetiği köprüye daha yakın olduğundan sap tonu LP den farklıdır.)
-Kullanılan akort düzeni. (10-46 tel, Standart E ile Amon Amarth çalıp ‘ben niye bu tonu alamıyorum’ demek mesela)

İlk aklıma gelen bunlar.


İşin içine bu kadar çok rakam, bu kadar çok kombinasyon, olasılık girince, gitar çalmak artık mühendislik bir uğraş haline geliyor, farkındayım ama, ne istediğini bilen ve ulaşmak isteyen gitaristin bunları az çok bilmesi ve uygulaması lazım maalesef. Yoksa başkalarının doğrusu ve tecrübeleri ile bir yere kadar gidilebiliyor, o da tatmin etmez oluyor.

Biraz uzun oldu sanırım, sıkılmadan okuyan herkese teşekkürler =)


Güzel bir yazı kutlarım.
Ancak soruyu soran arkadaşın derdi hangi manyetik kombinasyonu ile sert bir ton alabilirim sorusu idi. Hangi ekipmanlarla iyi veya kaliteli ses değildi. İyi bir ton derken aslında kalitelide ses almak ister ama elindeki çok yüksek kalite bir gitarı büyük ustalıkla 10watt amfide çalıp aldığın ton var 100 watta aldığın ton var. Ve senin bu amfiyi nasıl ve ne şekilde ekule ettiğinde var. Yazdıklarımda hala anlaşılamamış olmak şaşırtıyor beni.
Dedimki, amfin ne olursa olsun önemli olan sesin kaynağı* bunu yazdım. Ancak sesin kaynağı iyi bile olsa o sesi zevkimiz ne ise o doğrultuda sert yada başka bir hale sokmanın anahtarı 1 equalizer ve amfiden geçer.
Yani benim gürüşüm hala evde yada sahnede istediğim tona ulaşmada yatırımın amfiye yapılması gerektiğidir. Eğer orta karar bir gitarın varsa elimdeki 3 5 bin lirayı gitara yatırıp düzgün ses gelmesini beklemem.
 
Arkadaşın sorduğu şey yazıyor zaten yukarda, bizim tartıştığımız şey senin gitar hiçbirşey amfi herşey demen. O eq dediğin şey sadece amplide olmuyor yukarda anlattık manyetiklerinde frekans cevapları var ve ampli üzerindeki pasif eq ile frekans cevabı senin istediğin gibi olmayan manyetigi "herzaman" istediğin hale sokamazsin, dünyanın en iyi amfiside olsa durum budur. Öyle olmasa zaten manyetik üreticileri bukadar model uretmezdi.
Elbette senin görüşün son paragrafta bahsettigin şekilde olabilir ve bu yaklaşımın yanlış demiyoruz ama cikardigin sonuç yanlis yani ne gitar hiçbirşey nede ampli herşey. Son olarak 10 watt ampli ile 100 watt ampli tonu arasında ne fark var? 100 watt iyi ton 10 watt kotu ton diyormuşsun gibime geldi buda cok yanlış bir çıkarım mesela.
 
Son olarak 10 watt ampli ile 100 watt ampli tonu arasında ne fark var? 100 watt iyi ton 10 watt kotu ton diyormuşsun gibime geldi buda cok yanlış bir çıkarım mesela.

Eğer işin içinde mikrofonlama kayıt vs gibi işler yoksa al bir 10 watt amfi vızır cızır çal zinek vızıltısı gibi. Suhr amps bile olsa.. Burada konusu geçen hadise sert ton* ve dolayısıylada olmazsa olmazı Hacim*
Soruyorum sana; Elinde 1. sınıf bir gitarın var ve sen çok iyi bir gitaristsin diyelim, temiz çalarsın, tuşen vs iyidir.. Ama elinin altındaki amfi 10 watt transistörlü veya full tube. Bana bir açıklarmısın bu amfinin neresinden sert ton ve hacim alacaksın?
 
Adamın derdi, 'yahu ben üç aşağı beş yukarı kaliteli iyi bir ses almak istiyorum. Bunun için illa yüksek watt lı bir amfimi almalıyım' olsaydı, zaten ben o yazıları yazmazdım sizin söylediklerinizde tam gediğine konmuş doğru cevaplar olurdu. Ama mesele sizin anlattıklarınız değilki beyler.
 
EQ evet çok önemli bir faktör, ama gelen sinyalde yoksa müdahale edilecek o frekans, çözüm değil sonuçta. Olmayan bir şeyi nasıl değiştireceksiniz, tıraşlayacaksınız, arttıracaksınız, azaltacaksınız? Buradan yine sinyalin kaynağı önemli sonucu çıkıyor dolaylı olarak. Bana göre, EQ ile düzelir beklentisi, yurdumuz kayıt stüdyolarının Mixleyelim düzelir abi olayı gibi. İşin doğasında yoksa o, sonuç çok üstünkörü oluyor.

Hacim olayı bambaşka bir durum. Tabi ki gereklidir dolu dolu, iç titreten bir ton almak için. Ama burada da, kullanım alanı faktörü var. Hadi 1*12 ile bir şekilde baş edilebiliyor ama, ev ortamı ise hele hele apartman ise 2*12, 4*12 kolay kolay verim alınacak aletler değil. Tube amp ise attenuator, volume box kullanılır o ayrı mesele. Hacim isteniyorsa mekandan bağımsız karar vermemek lazım.

Sert ton için şu lazım bu lazım, şu şöyle olur bu böyle olur diye kafa yorup yorum yapacağımıza, konu açan arkadaşın kafasındaki sert ton kavramını öğrenmemiz lazım önce. Yoksa boşa kürek çekeriz.

Sert ton ne sizin için? Baslı olup ciğerleri titreten bir ton mu? O zaman 81-60 alıp tatmin olursunuz, 85 60 da olabilir. Yok daha ciyak ciyak bir ton isteniyorsa 81-85 ya da 85-85 ideal olabilir, gibi.. 81-81 e zaten sahipsiniz, konuşmaya gerek yok.

EMG ler sanal alemde zilyon tane yazısı bulunan manyetikler. Tekrar tekrar yazıp anlatmaya lüzum yok aslında ama, yine kısa özet geçeyim.

60, evet clean olarak en ele avuca gelen modeli. 85 daha hırçın ama yinede clean olarak 81 e göre biraz daha başarılı bir model. 89 ise, humbucker olarak kullanınca 85 in aynısı + single olunca SA ya dönüşen model neredeyse.

Bu dört modelde de, clean çalarken crunch vari bir ton duyulması çok normal. Çünkü aktif ve gayet güçlü humbucker manyetikler. Zaten doğaları gereği clean manyetiği değiller.

Söylediğim gibi kendi sitesinde ve nette belkide milyonlarca yorum vardır hakkında. Teknik bilgilerini okuyup, işitsel bilgileride dinleyip fikir sahibi olabilirsiniz. Neredeyse akla gelecek her ekipmanla ilgili kayıt muhakkak vardır nette.

Değişim yapılırsa fark olurmu sorunuza ise şunu söyleyeyim. Bahsettiğiniz dört modelide epey kullandım, 81-60'ı beş yıldan uzun süredir aralıksız kullanıyorum. Kaliteli kalitesiz, ufak büyük pek çok ekipmanla kullandım. Şöyle ki;

Özellikle sap pozisyonunda olan değişim, adi bir 10w amfiye 10 liralık kulaklıkla giriş yaparak bile çalsanız belli ediyor kendini. Üniversite zamanında yurt ortamı yüzünden bu şekilde bizzat kullanmak zorunda kaldım, oradan biliyorum. Yani fark her türlü hissediliyor, kaliteli bir ekipmana sahip olmak şart değil, tartışmasız. Ama bu fark yapılan uğraşa, edilen masrafa değer mi, işte bu fazlasıyla tartışılır.

Benim fikrim, eğer zamanla amfiyi (ya da sesi nereden alıyorsanız, rack, preamp, simulator vs.) iyileştirme gibi bir durum var ise eğer değer. Ama değiştirilecek manyetik kullanılan amfiden daha pahalı ise misal, hiç gerek yok.

Bu işin en kesin yolu, bol bol tecrübe etmek, vakit ve nakit vermektir. Diğer türlü olmuyor. Elinize geçen her fırsatı değerlendirin, her bulduğunuz kombinasyonu deneyin, kendiniz fikir sahibi olun derim. Sonuçta bahsedilen şey 'ses'. Zevk renk olayı hat safhada.

Benim tarzım death, death-doom, progressive, thrash, enstrümantal. Ekipmanımda 'burada', ve ben ev ortamındayken bu şekilde gayet memnunum, istediğim sonucu %100 alıyorum. Ama ben bunlara sahip olmasaydım, bir yerde okusaydım, zannetmiyorum ki fikrim olumlu olsun. Hiç aklıma yatmazdı muhtemelen. Ama aldım, farklı bir şekilde kullandım, (Mesa'yı Return'den bağladım) oldu. Deneyince, sahip olunca oluyor, aradığını buluyor insan. Bahsettiğim bu.
 
Eğer işin içinde mikrofonlama kayıt vs gibi işler yoksa al bir 10 watt amfi vızır cızır çal zinek vızıltısı gibi. Suhr amps bile olsa.. Burada konusu geçen hadise sert ton* ve dolayısıylada olmazsa olmazı Hacim*
Soruyorum sana; Elinde 1. sınıf bir gitarın var ve sen çok iyi bir gitaristsin diyelim, temiz çalarsın, tuşen vs iyidir.. Ama elinin altındaki amfi 10 watt transistörlü veya full tube. Bana bir açıklarmısın bu amfinin neresinden sert ton ve hacim alacaksın?

işte yanılgı burda başlıyor hacmin ve tonun wattaj ile hiçbir ilgisi yok. Ama piyasadaki dusuk wattajli ampliler genelde küçük speakerlara sahip olduğu için ve küçük spekerlarlarin alt frekans cevabı dusuk olduğu için piyasada çok sık rastlanan bir yanılgı. "10 wattlik ampliden tonmu gelir" ampliyi 12" 100 dBW düzgün bir speakera sür öyle bir ton gelirki oturur başından kalkamazsin ki yapmadığımız şey degil 5 wattlik ampliyi 4x12 kabine sürüp ortalığı yıkmak.
 
İşin orası su götürmez bir gerçek zaten. Her amfi, amfisi ve kabini-hoparlörü olarak ayrı ayrı değerlendirilmeli. Üzerinde 8''-10'' olduğu için bir amfiye kötü demek büyük hata. Hoparlörü yetersizdir, ama kötü değildir her ufak çapta amfi.

Linkini verdiğim ekipmanımı 2*12 rectifier ile kullanmayı düşünüyordum, gittim denedim. Bu seçim benim apartman dairesinde işime gelmez, fazlasıyla güçlü oluyor. Setup bildiğin dual recto oluyor. Bu zaten istediğim şey, ama şimdilik işime gelmez. Bende 1*12 rectifier alacağım şimdi. Daha sonradan çatı katındaki odayı prova stüdyosu yapma durumum var, o zaman belki 2*12 ya da 4*12.

Yani doğru tasarlanmış ufak watt değerli amfiler ciddi kabin ile eşleştirilir ise muazzam sonuçlar veriyor gerçekten. Denemek lazım. Yoksa kimin aklına gelir Laney LC15 + Return'den V Twin + 2*12 recto = Dual Recto
 
Video'daki gitar tonu ve rezil gitar çalımı saçmalığından senin anladığın ve buraya koyduğun sert ve iyi tonsa benim daha söyleyecek bir şeyim yok. Ama o video işime geldi, işte bahsettiğim cılız ve zayıf ses ton herneyse bu işte. Zaten iyi amfilere veya yüksek çıkışlı amfilere para verenler keriz bi siz akıllısınız.
Hadi eyvallah.
 
Evet, Orange tiny/dark terror filan alan adamlar bildiğin salak. Mesa da çok gerizekalı bir şirket zaten, 10 watt çıkış opsiyonu niye koyar ki insan Mark V e? :p

Amfinin "iyiliği"ne para verilir de, "yüksek çıkış"ına para verilir mi onu bilemem. İlla binayı yıkacak kadar yüksek ses versin diyorsanız orası ayrı tabii. :)
 
Video'daki gitar tonu ve rezil gitar çalımı saçmalığından senin anladığın ve buraya koyduğun sert ve iyi tonsa benim daha söyleyecek bir şeyim yok. Ama o video işime geldi, işte bahsettiğim cılız ve zayıf ses ton herneyse bu işte. Zaten iyi amfilere veya yüksek çıkışlı amfilere para verenler keriz bi siz akıllısınız.
Hadi eyvallah.
En basit mevzulardan bile haberin yok, tüm bilgilerin yaptığın küçük kontrolsüz deneylerden ibaret. "Yuksek watt ampliler iyi dusukler kotu" gulsemmi aglasami bilemedim kusura bakmada kör cahilsin, öğrenmeyi deneyecek olgunluga bile sahip değilsin. Yuksek çıkış ne , terminolijiden haberin var mi ? Watt nedir desibel nedir biliyormusun ?
 
Evet, Orange tiny/dark terror filan alan adamlar bildiğin salak. Mesa da çok gerizekalı bir şirket zaten, 10 watt çıkış opsiyonu niye koyar ki insan Mark V e? :p

Amfinin "iyiliği"ne para verilir de, "yüksek çıkış"ına para verilir mi onu bilemem. İlla binayı yıkacak kadar yüksek ses versin diyorsanız orası ayrı tabii. :)
Gitarmis manyetikmis bunlar hicbirseydir amfi herşey amfininde 100 watt olanı iyidir diğerleri kerizler için yapılmıştır. Çeşitli manyetikler üreten emg, sd gibi firmalar ve dusuk wattli ampli üreten mesa, marshall gibi firmalarda keriz avcilaridir. Aman deyim dikkat et :D
 
Not: Bunları hepimizin köyde, bağda bahçede ya da stadyumda falan gitar çalmadığımız gerçeğini göz önüne alarak yazıyorum.

Zaten iyi amfilere veya yüksek çıkışlı amfilere para verenler keriz bi siz akıllısınız.
Hadi eyvallah.

Aynen öyle maalesef. Ama bir biz değil, bir bizim gibi düşünenler akıllı. İyi amfiye para verilir, lafım yok, ama yüksek çıkışlı diye bir amfiye iyi demek gözü kapalı para vermek kusura bakmayın ama kerizlik. Aslında iyi amfilere bile düşünmeden verilen parada tescilli kerizliktir, uzun olacak ama onuda yine kendimden örnekle açıklayayım, niye kerizlik?

Benim hayran olduğum ve elde etmek istediğim ton Mesa Dual Recto tonu. Dual Recto kötü bir amfimi, değil. Çok şükür sahip olacak maddi durumumda var. E niye almıyorum o zaman? Alırsam tescilli keriz olurumda o yüzden almıyorum.

Tamam evim büyük ama apartman dairesinde yaşıyorum. Sağımda, solumda, altımda, üstümde daireler var. Bu amfiyi en ılımlı şartlarda 2*12 kabin ile kullanmak zorundayım. 100w high gain bir amfiyi, 2*12 kabin ile, emg li ve C# akortlu gitarımı bağlayıp evde death metal çalarsam, ne ben çaldığımdan bir şey anlarım, ne apartmandakiler ve bitişiğimdekiler evlerinde durabilir. Olacak şey, şiddetli bir gök gürültüsü efekti...

Bilmiyorum hiç dual recto tecrübe etme fırsatınız oldu mu, bu amfi stüdyoda bile ciğerleri titreten, fazla gelen bir amfidir. Şimdi ben kaliteli ve yüksek çıkışlı diye bu amfiyi alıp evime koyarsam, keriz değil, keriz oğlu keriz olurum. He attenuator kullanırım diyorsanız lafım yok, ben düşünmüyorum.

Bende ne yaptım, gittim ve artık dünyaca kabul görmüş bir sistemi uygulayıp kendi dual recto mu yarattım, öyle kullanacağım. İyi bir lambalı amfi, returdan v twin, V30 kabin. Bu dizilim benim sanım değil, tüm dünyaca kabul görmüş dual recto'ya alternatif formülüdür. Mesanın V twin üretimine son vermesine sebep olan formüldür. Dual Recto satışlarını düşüren formüldür.

Bu formülle ne elde ettim, ev ortamında kullanılacak dual recto elde ettim. He bu size kerizlik gibi gelebilir ama bence %100 isabetli verilmiş bir karar. Amacıma ulaştıracak daha mantıklı bir yol yok!

Uzun oldu biraz ama, neyin kerizlik olduğunu ancak bu örnek ile anlatabilirdim sanırım.

Varsa müstakil, bitişik nizam olmayan bir eviniz, 40m2 salonunuz, alın dual recto 4*12 kabin kullanın. Benim gibi uğraşmayın. Ama diğer türlü verilen karar pek akilce değil görüldüğü üzere.

Kaliteli kabin, büyük hoparlör, hatta 2-4-4x2 hoparlör hacimli ve adam akıllı ses almak için tabi ki koşullar el verdiğince uygulanmalı. Ama kabin yapısı ve hoparlör özelliği, sayısı, kesinlikle amfiden bağımsız ayrı bir konu olarak değerlendirilmeli. Diğer etmenleri göz ardı edersek, sadece amfi baz alnarak, tatmin edici tonun özeti, yüksek watt amfi değil, ortalama kalite ya da üstü bir amfi (watt her hangi bir değer olabilir, 1-5-10-15) iyi eşleştirilmiş kabindir.
 
Geri
Üst