Klasik gitar için tel seçimi

'Akustik & Klasik Gitarlar' forumunda Eldrun tarafından 26 Aralık 2005 tarihinde açılan konu

  1. Bu aralar gitarın tellerini yenilemek istiyorum fakat ney alsam tam karar veremedim.Şu an D'addario J27 takılı.Tel eskidi ama pek te memnun değildim zaten.Gitar vasat bir Sanchez.

    D'addario EJ45C takmak istiyorum fakat Savaraz lerde güzel.Savarez in hangi modelini tavsiye edersiniz.( gerçi gitar iyi olmadığı için savareze pek para vermek istemiyorum)
     
  2. D'addario pro arte J45, Blue Steel veya paran varsa Elixir.
     
  3. Savarez'leri pek sevmiyorum. Tonları yeteri kadar açık gelmiyor ve ayrıca son derece pahalı. Ben sana Luthier öneririm. Bugüne kadar gördüğüm en güzel ve en uzun ömürlü tel bu. Ayrıca gitarım dandik diyerekten geçiştirme çünkü tel tonu en çok etkileyen fakörlerden biridir.
     
  4. Bence bir Hannabach'a da göz at gerçekten çok güzel telleri var...
     
  5. savarez le d'addario arasinda çok ciddi bi fark var..
    kesinlikle o parayı hakeden bi tel savarez..
    uzun seneler d'addario kullandıktan sonra hediye olarak gelen bi savarez taktım, gitarımın tonu bir kaç kademe atladı..
    hatta ankara da satan yer biliyosanız söylermisiniz?
    telleri benim de değiştirmem lazım da..
     
  6. Klasik gitarıma akustik gitar teli takmak istiyorum.

    Akustik ses performansı alabilirmiyim?

    Yani E - B - G telleri ince olduğu için klasikde ses çıkmama gibi sorun yaratmaz dimi?
     
  7. Bu yapılmaması gereken büyük bir hata, gitarın sapını attırabilirsin, o basınca dayanmaz.
     
  8. Arkadaşlar bu gün Daddario EJ45C almaya gittim fakat kalmamış,Bende Savarez 570CR aldım(aslında Corum-Alliance alıcaktım fakat o da yoktu)

    Neyse gitara taktım.Tonu gerçekten çok güzel( D'addario J27 den sonra süper geldi)Ama akort kaçıyor.(Sanırım tel yeni olduğu için)
     
  9. slm

    540 olmasın? benim bildiğm 570 yok galba :roll:
    en sağlam teller hangileri sizce??
     
  10. bende klasik gitarıma elektro telleri taktırdım inanın acayip süper bi tın almaya başladım
     
  11. ceni

    ceni

    2
    0
    100
    D'Addario J45 muhteşem dengeli tel, J30 da kullanabilirsin sesi süper. uzun süre kullanacaksan J45C yada elixirden daha iyi oksitlenmeyen tel istersen D'Addario XP45. Mutlaka dene, yanlız takmadan fretlerini D'Addario fret polishing paper ile sil,köprülerini lontrol et, takılma varsa 3b kurşun kalemle çiz (grafit gibi yağlar) tellerinin çok uzun ömürlü olduğunu göreceksin.
     
  12. ben bas gitar çalmayı öğrenmek istiyorum klasikten mi başlayım lütfen yardımcı olurmusunuz
     

Bu Sayfayı Paylaş