Çoğumuz gitara bu amaçla başladık

'Haberler & Etkinlikler' forumunda raccoon tarafından 20 Mayıs 2013 tarihinde açılan konu

  1. Gitarı olan erkekler kadınlara daha fazla çekici mi geliyor?

    Fransa'da yapılan bir araştırma, gitarı olan erkeklerin kadınlara daha çekici geldiği ortaya kondu. Fransa'daki Bretagne Sud Üniversitesi'nden araştırmacılar, genç ve sevimli bir gönüllüden sokaktaki kızların ilgisini çekmesini istedi. Genç, ilk 100 karşılaşmada yanında gitar, 100'ünde spor çantası, 100'ünde ise hiçbir şey bulundurmadı. Yanında gitar olan gönüllü, 31 kızın telefon numarasını almayı başarırken, spor çantalıyken 9 kızın, yanında hiçbir şey taşımadan ise 14 kızın telefon numarasını elde edebildi. İsrail'de Ruppin Akademi Merkezi'nin yaptığı araştırma da, benzer sonuçlar verdi. Bilim adamları bir gönüllüden 2 Facebook hesabı oluşturmasını, ilk hesabına gitarlı, ikincisinde ise gitarsız fotoğrafını kullanmasını istedi.Gitarlı gencin arkadaşlık isteğini 50 kadın kabul ederken, diğer fotoğraf sadece 5 kadını cezbetti. Peki gitarı olan erkekler gerçekten de kadınları çeker mi? İşte görüşler...
    [​IMG]
    'Çoğumuz gitara kız tavlama amaçlı başlamışızdır'
    Gripin Grubu'nun Gitaristi Murat BAŞDOĞAN:

    GİTARİST camiası bunu bilim adamlarından çok daha önce keşfetmiş olacak ki çoğumuz gitara kız tavlama amaçlı olarak başlamışızdır. Şaka bir yana müziğin romantizmi tartışılmaz, elbette ki gitarbana + 1 kazandırmıştır.


    'Gitarlı erkek duygusal algılanıyor'
    Davranış Bilimleri Uzmanı Kunter KURT:

    HER şeyden önce gitar çalan insanların kadınlar tarafından duygusal insanlar olarak algılandığı tespit edilmiştir. Kadınların genlerindeki duygusallık erkeklere göre daha fazla olduğu için erkeklerin bu duygusallığını sanatla ilişkilendiren kadın beyni, gitar çalan erkeklere karşı kendi genlerinde olan duygulara yakın duygular hissettiği için talepkar olur. Bu anlamda sanat yapan yani gitar çalan kişilerin sağ beynini yani duygusal tarafını çok daha fazla kullandığı tespit edilmiştir. Bu anlamda tüm sanatçılar, sağ beyni baskın olan insanlardan çıkar. Kadının bilinçaltı da bunu bildiği için gitarlı erkeği duygusal erkek olarak algılar ve yaşamında ister.

    'Gitar çalanları romantik sanıyor'
    Sanatçı Ferhat GÖÇER:

    DOĞRU olabilir, katılıyorum. Müzisyen ruhuna sahip olmak, gitar çalmak kadınlara cazibeli gelebilir. Sanıyorum kadınlar gitar çalan erkeklerin romantik bir yapıları olduğunu düşünüyorlar. Bu düşünce yanlış da sayılmaz. Tabi burada akustik gitar çalan erkeklere mi, yoksa elektro gitar çalan erkeklere mi, yoksa her ikisine mi ilgi duyulduğu konusuna açıklık getirilmeli.

    'Gitar çalanlara ilgi doğal'
    Sanatçı Fuat GÜNER:

    DOĞRU olabilir. Gitar çalan, sanatla uğraşan birisi hanımlar için çekici gelebilir. Çünkü bunları herkes yapamıyor. Bu nedenle gitar çalanlara karşı ilgi duyulması doğaldır diye düşünüyorum.

    'İlgi çekmede öndeler'
    Sanatçı Gökcan SANLIMAN:

    GİTAR çalan erkekler duygusal, romantik yönlerini çıkarmaya daha yatkınlar. Bu nedenle de kadınların ilgilerini daha çok çekmeleri doğaldır. Hele bir de şarkı sözü yazıyorsa bir erkek kadınların ilgisini çekme yönünde 1 – 0 önde başlıyor.

    'Kadınlar sevgilisinin gitar çalıp şarkı söylemesine bayılıyor'
    Bulutsuzluk Özlemi Grubunun Gitaristi Deniz DEMİRÖZ :

    Genelde öyle. Ateş başında birisi gitar çalınca kızların hoşuna gidiyor. Çoğu kadın için şarkı söylemekten daha etkili olduğunu düşünüyorum. Her kadın sevgilisinin gitar çalıp şarkı söylemesine bayılıyor. Ben 15 yıllık müzik hayatında bunu çoğu kez yaşadım.

    'Gitar çalmak, uzun süreli ilişkilerde önemini yitirir'
    Davranış Bilimleri Uzmanı Aşkım KAPIŞMAK:

    Gitar çalan erkekler ilk bakışta kadınlar için, 'Müzikle uğraşıyorsa duygusaldır, beni anlar, romantiktir' beklentisini taşır. Ama beğeni için gitar çalmak, ilk başta iyiyken uzun süreli ilişki için önemini yitirir. Kadınlar, erkek mesleği gereği gitar çalıyorsa çok etkilenmez ama özel hobi olarak çalıyorsa etkilenir. Çünkü hobisi olan erkek karizmatiktir. Kadınlar, tanımadıkları erkeklere güvenemezler ve ama sanatçı olduğunu düşündükleri erkeklerle arkadaşlık kurmaya meyili olurlar, çünkü ondan zarar gelmez düşüncesi vardır. Ama uzun soluklu ilişki için kadın, erkeğin gitar çalmasını baz almaz. O arkadaşlık için idealdir, sevgili için kriterler değişir. Eğer ki kriterler uymazsa sonrasında vazgeçebilir. Yani kadınlar gitar çalan erkeğe sadece tanışmak için öncelik verir, sevgili olmak ve evlenmek başka bir süreçtir.

    'Her gitar çalan, çok romantik demek değildir'
    Psikiyatrist Arzugül PEKTAŞ:

    Aşk dediğimiz şey, ilk görüşte bir bakışta karşısındakine yüklediği anlamla da ilgilidir. Sanata düşkünlük, bir enstrüman çalıyor olmak, romantizmi çağrıştıran şiir yazmak, gitar çalmak, başta pozitif bir etki oluşturur. Ama tabi her gitar çalan çok romantik demek değildir. Duyguyu hissetmekle, duyguyu yaşamak aynı şey değildir. Kimi duygularını bir enstrümana dökebilir, ama uygulamaya geldiğinde aynı şey ortaya çıkmayabilir.


    Özlem YILMAZ – Mehmet ÇALIŞKAN / GAZETE HABERTÜRK
     
    C_C_King bunu beğendi.
  2. "Valla gitara bunun için başlanıyorsa, buna harcanacak zamanda gidip para kazanmak daha mantıklı hedef için. :D Enstrüman çalmayan 6 milyar insan accaba neye başladı kız tavlamak için? :D Aklı yerinde olan kadın zaten buna takmaz, buna önem verecek kadını da zaten gitarsız da tavlarsın sıkıntı yok. :D" diye düşünüyorum.
     
    mustafa, ikumru, patlakkulak ve 4 kişi daha bunu beğendi.
  3. "Her kadın sevgilisinin gitar çalıp şarkı söylemesine bayılıyor." Bunun tam zıttını savunacak bir sevgilim var.
     
  4. o değilde ben neden yalnızım :D akdeniz akşamlarını bile çaldık :D :D
     
    berdin123, ikumru, CenkAbd ve 10 kişi daha bunu beğendi.
  5. Eheh bana hic oyle olmadi arkadas, birincisi kiz yoktu hepsi test cozuyordu alsan eline gitari kime calacaksin yan siradaki killi Veysel'e mi? Ben daha ortaokulda grup kuracaktim kankalarla baktim bana bas gitar kalmis. Ulen zaten Turkiye boyledir 5 kisi grup kurarsin 6'si solo gitarist olmak ister :) biz de istedik. Dedim ki yerim kankasini, panpisini, cicisini sizin safaginiz kac benimle mi bot bagladiniz gerekirse tek basimiza calariz drum machine mi yok...Sonra bunlari diyen ben degilmisim gibi once gittim klasik gitar dersi aldim o arada Ingiltere'ye gittim yaz okuluna orada Frederick Noad'un Renaissance gitar kitabi vardir ona basladim bir taraftan da Arenas'in Turkiye'de 2 milyon kere fotokopi yapilmis metodu P-i-M-A-P-i-M-A diye arpejlerlen gidiyoruz ama kesmedi. Lakin Walkman'de Lemmy abi "I'm so bad baby I don't care" diye bagriniyor benim Manuel Rodriguez cakmasi Almansa gitarimla Motorhead nasil calayim Motorhead sticker'i yapistirsan ikiye ayrilir. Sonra aldik Ibanez S serisini bir de zoom 4040 processor gelsin Speed Mechanics of Lead Guitar...
    Ayrica arkadas kizlarin en ufku genis olani "Korkuyorum anne al beni icine" diye Yasar Kurt mirildaniyordu bu zevk farkiylan kimi tavlayacaksin zaten?...Daha Nirvana dinleyeni bulunca Lise bitiyordu zaten...Buraya not duselim de bunca yillik 6 telli sevda "askim sinemaya gideliammmiieeee noooolur" duzeyine indirgenmesin.
     
    BrainPoor, ikumru, kutay ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  6. Hem gitar çaldım hem de saptım :D Bu araştırma resmen şey gibi olmuş , kasap boş kalınca hiç umulmadık yerini tartarmış hesabı olmuş :D Gereksiz misiniz bilim adamları işiniz gücünüz yok mu allasen :D Gitara hatun için başlamadım hatun için de çalmam , lan o değil yeri geldi verdiğimiz konserlerde hatun tayfasını hazırlandığımız odadan defettik be ;) Bu kadar da retro adamım :D
     
    Cabwaystar bunu beğendi.
  7. Çocuk yaşta başlayınca pek umursamamıştım o tarafını sonrasında zaten insanlar için karakter özelliğim gibi bir şey oldu "mertay gitar çalar" gibi ama kız uğuruna başlayanda başlasın derim. Modifiye şahin'le bangır bangır gece milletin huzurunu kaçıracağına ucundan biraz sanata yaklaşıyorsa bahanesi çok önemli değil.
     
    BrainPoor, YipYip, MetalPose ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  8. ben ortaokulda takar walkmanı ironmaiden, metallica, manowar dinler kimseye de bu gürültülü müzik için hava basma çabam olmadı.. ki genelde bu acayip müziği bu kadar yüksek seste dinleyen çocuğun aklından zoru olduğu aşikardı.. derken bir arkadaşım castilla marka gitarından distorsionlu aldığım kalın Mi riffi bendeki fitili ateşlemişti tüm harçlıklarımı birleştirip 7ender gitarı almaktı (Fender miş o..) derken çöpten çıkan ilk framus gitarımı 5.000liraya aldım tabi tek tel üstünde çıkarttığım parçalar beni mest etmiş sonradan çaldığım solalarla "ölçü kaçıran sığır Kirk den ne eksiğim var la" moduna geldim.. yani buraya kadar sesimin berbat olduğundan, lise sondayken bile gitar verirlerse çaldım ama söylemedim kızlara da hava basamadım.. ;) ama onlar her defasında akdeniz akşamlarını istemekten bıkmadı..
     
    JimRoot bunu beğendi.
  9. Aynen öyle!....:)
    Benim de eşim gitar çalmamdan hiç hazzetmiyor.
     
  10. Senin hiç değilse bunun zıttını söyleyebilecek bir sevgilin var. İş gitar çalmakta değil akdeniz akşamlarını çalmakta bence. Ayrıca bu araştırmayı Türkiye'de yapmamışlar. Yapsalardı bizim kezbanları görüp vazgeçerlerdi zaten. Ondan hiç moralimi bozmuyorum. Ya da tesellim bu bilmiyorum
     
  11. ahahahahahha :D hiç gülecegim yoktu ya ama dogru ibretlik tespit
     
  12. Sen merhamet gösterip gitar çalacağın kıza "boşver onu bunu dinle bu! işte slayer'dan show no mercy!" pratikte de teorikte de tabi ki koşarak kaçar hatta ışınlanmak bile isteyebilir. Slow-soft sazlı sözlü şeyleri seviyorlar çiçekli kalpli böcekli hellokittyli şarkılar filan...
     
  13. o zaman ben de bir çelişki var he. lise hayatımda sırf gitar parası biriktirmek için bir tane bile kızla konuşmadım. hayatım marangozda geçmişti. ulan millet gitarla kızları eğlendirir biz odunları hayat mı bu be :D
     
  14. Memleketin Kezbanlarına kaldıysak öldük, bittik zaten be genç. Onların gönlüne giden yollar, ya arabesk-rap ya da Castin Biber taşları ile döşeli. Hem gitar çalmak ta neymiş? Polat Lazımdar hesabı maço takıl bitti gitti.

    Son zamanlarda sevgili müşterilerime gitar çaldığımı falan söylemiyorum zaten. Neyi nasıl yorumlarlar belli olmaz, nemize gerek? :D
     
    ikumru bunu beğendi.
  15. O zaman kezban rules agalar :D Ben de hiç kimseye gitar çaldığımı söylemedim ama tesadüfen öğrenenler olmuştu okuduğum üninin olduğu yer zaten döt kadar yerdi ondan dolayı her nane çabuk yayılıyordu
     
  16. :D:D:D Ben akdeniz akşamlarını her gitarist çaldığı için çalmıyorum. :D Farklı olmaya çalışıyosun yine elinde bişey yok. ' Ay çok havalı buda. ' gibi şeyler söyleniyo. :D Gitar çalan herkes havalıdır diye bişey yok.

    Valla ben metal dinlemeyen 10 kişi varsa 9uBunlar müzik dinliyo arabesk rap bende gidip yanına dinliyorum kulaklığını çıkartıyo benim dinlediğim müzikleri dinliyo. Lamb Of God filan. :D
     
  17. Vallaha bu araştırmalar Türkiye'de yapılsa gitarı bırakıp Türk kızlarını incelemeye alırlardı. Yakın bi kız arkadaşıma Dream Theater'dan the best of times'in solosunu dinlettim ben o soloda duygu patlaması yaşarken, kız bu ne ya iğrenç ıykkkk vik :Sss gibi tepkiler verdi, gitarı suratına yapıştıracaktım.

    Bu ülkede gitara kendin için, gerçekten bir şeyler başarmak için başlayacaksın. Türk kızlarının algısı ve beyni gitarın duygusallığını taşıyacak kapasitede değil
     

  18. :D
     

Bu Sayfayı Paylaş